Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
12 uur geleden, Johanna82 zei:

Pittig klinkt het meid! Hoe is het nu met je? En een bonus follikel... Ik hoop dat dat dan meteen jullie geluk mag symboliseren! Dinsdag bericht van het zk? Ik duim mee!! Ik gun het jullie zo! 🍀🙏🤞❤️

Hoi hoi,

Beurs... maar geen tijd voor rust. De jongens zijn beiden huilerig😨 de een van de tanden die nog door komen en de ander door verkoudheid en daarom niet naar school toe mogen. Maar I keep it cool😎 dadelijk gaat Joep lekker zn bed in en ik met Wim op de bank. Duimen draaien dat ik morgen met goed nieuws gebeld word.

Ja ik hoop zo dat het deze ronde mag lukken. Want dan zijn we ook klaar. We hebben samen afgesproken dat als hier 1 kindje uit voort komt (of meerdere) dan is dit ons laatste ivf traject geweest. Wat wel een rare gedachte is... 

Geplaatst
20 uur geleden, Hopefulness zei:

Hoi hoi,

Beurs... maar geen tijd voor rust. De jongens zijn beiden huilerig😨 de een van de tanden die nog door komen en de ander door verkoudheid en daarom niet naar school toe mogen. Maar I keep it cool😎 dadelijk gaat Joep lekker zn bed in en ik met Wim op de bank. Duimen draaien dat ik morgen met goed nieuws gebeld word.

Ja ik hoop zo dat het deze ronde mag lukken. Want dan zijn we ook klaar. We hebben samen afgesproken dat als hier 1 kindje uit voort komt (of meerdere) dan is dit ons laatste ivf traject geweest. Wat wel een rare gedachte is... 

Oh wat vervelend meid, twee zieke kindjes en zelf ook beurs. Het is toch elke keer weer even herstellen, zo'n punctie. Spannend hè, dat dit wellicht je laatste traject is geweest. Ik hoop voor jullie dat er nog een mooi kindje uit voort mag komen en jij snel herstelt. Ik herken het hoor, ben nu 39, dit is mijn laatste zwangerschap. Deze is ook dermate zwaar dat ik niet meer overweeg om hierna nog eens zwanger te worden, hoe leuk ook. Ik knijp in m'n handjes dat we straks 2 kinderen hebben, dat was helemaal niet vanzelfsprekend. Na 6 jaar ben ik ook toe om het hoofdstuk af te sluiten. Dat is in ieder geval hoe ik het nu voel. Maar zeg nooit nooit 🙂

Geplaatst
20 uur geleden, Hopefulness zei:

Hoi hoi,

Wat vervelend dat de punctie pijnlijk was, helemaal als je daar niet echt op ingesteld was. Lekker even goed je rust pakken zit er niet in lees ik🙈 de kindjes lijken altijd wel ziek als het net even niet uitkomt😁 ik hoop zo dat je vandaag goed nieuws krijgt, blijft altijd spannend zo een dag. 

Ik ben bang dat ik 1 deze dagen ongie ga worden. Vorige maand was ik 6 dagen na de terugplaatsing ongie geworden, dat zou aankomende donderdag zijn. Het voelt nu weer precies hetzelfde alleen ietsje minder buipijn dus ik heb er niet echt een goed gevoel bij. Anders hebben we een maand rust en beginnen we aan punctie 2.🤞

Geplaatst

@Hopefulness vervelend zeg dat je er z'n last van hebt gehad en nu nog niet echt kan bijkomen. Hopelijk zometeen goed nieuws!

@Djenna hopelijk valt het mee, ga ook altijd denken dat alles wat ik voel een teken is van een menstruatie. Ga hard voor je duimen dat deze ronde goed voor je gaat🤞 

Ik ben gisterenavond eindelijk ongesteld geworden! Het was echt op de valreep. Om 11 uur savonds. Laatste dag volgens de planning dus heel blij dat ik dan toch nog mee kan doen deze ronde 😄

Geplaatst

Hoi hoi. 
Hier weer een berichtje van mij. De reden dat ze mijn eisprong niet konden vinden was omdat die later was dan volgens schema. Ik had een cyclus van 34 dagen ipv 28. Maar gisteren eindelijk ongesteld geworden en dan de 19e echo om eisprong op te sporen voor de terugplaatsing. Maar de lange cyclus schijnt normaal te zijn de maand na de punctie. Dus hopelijk gaat het deze maand gebeuren. Eind van de maand krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis waarin 2 maanden geklust gaat worden. Hopelijk komt daar een babykamer in... en anders wordt het een garderobe kamer. 

Geplaatst
10 uur geleden, Johanna82 zei:

Oh wat vervelend meid, twee zieke kindjes en zelf ook beurs. Het is toch elke keer weer even herstellen, zo'n punctie. Spannend hè, dat dit wellicht je laatste traject is geweest. Ik hoop voor jullie dat er nog een mooi kindje uit voort mag komen en jij snel herstelt. Ik herken het hoor, ben nu 39, dit is mijn laatste zwangerschap. Deze is ook dermate zwaar dat ik niet meer overweeg om hierna nog eens zwanger te worden, hoe leuk ook. Ik knijp in m'n handjes dat we straks 2 kinderen hebben, dat was helemaal niet vanzelfsprekend. Na 6 jaar ben ik ook toe om het hoofdstuk af te sluiten. Dat is in ieder geval hoe ik het nu voel. Maar zeg nooit nooit 🙂

Ja ik zeg ook niet snel nooit. Ik ben nu 34, maar door de keizersnedes ben ik beperkt tot 4 kids. Maar stel ik heb er 4 en nog 1tje in de vriezer dan zou het maar zo kunnen zijn dat ik ga strijden voir het leegmaken vd vriezer.

Vandaag gebeld en morgen 14.45 tp. Ik hoop zo dat het raak mag wezen! 

Geplaatst
9 uur geleden, Djenna zei:

Wat vervelend dat de punctie pijnlijk was, helemaal als je daar niet echt op ingesteld was. Lekker even goed je rust pakken zit er niet in lees ik🙈 de kindjes lijken altijd wel ziek als het net even niet uitkomt😁 ik hoop zo dat je vandaag goed nieuws krijgt, blijft altijd spannend zo een dag. 

Ik ben bang dat ik 1 deze dagen ongie ga worden. Vorige maand was ik 6 dagen na de terugplaatsing ongie geworden, dat zou aankomende donderdag zijn. Het voelt nu weer precies hetzelfde alleen ietsje minder buipijn dus ik heb er niet echt een goed gevoel bij. Anders hebben we een maand rust en beginnen we aan punctie 2.🤞

Ohhh meid, ik hoop zo dat je zwanger bent! Ik gun het je zo! Ik blijf duimen hoor!

Ik ben vanmiddag gebeld en 14.45 de tp... en dan beginnen die ellendige wd weer😒😒😒 Ik word vaak wd 13 ongie dus ik moet echt wel lang wachten😣😣😣

Ik hoop zo enorm dat dit een goeie plakkerd is🤞🤞🤞

Geplaatst
7 uur geleden, Eggerthon zei:

@Hopefulness vervelend zeg dat je er z'n last van hebt gehad en nu nog niet echt kan bijkomen. Hopelijk zometeen goed nieuws!

@Djenna hopelijk valt het mee, ga ook altijd denken dat alles wat ik voel een teken is van een menstruatie. Ga hard voor je duimen dat deze ronde goed voor je gaat🤞 

Ik ben gisterenavond eindelijk ongesteld geworden! Het was echt op de valreep. Om 11 uur savonds. Laatste dag volgens de planning dus heel blij dat ik dan toch nog mee kan doen deze ronde 😄

Ja voor mij goed nieuws! 14.45 morgen is de tp. En dan heeel hard duimen draaien.

Wat fijn dat jij toch ook nog kan instappen deze ronde! Ik ga voor je duimen!🤞🤞🤞

Geplaatst
6 uur geleden, Loes1986 zei:

Hoi hoi. 
Hier weer een berichtje van mij. De reden dat ze mijn eisprong niet konden vinden was omdat die later was dan volgens schema. Ik had een cyclus van 34 dagen ipv 28. Maar gisteren eindelijk ongesteld geworden en dan de 19e echo om eisprong op te sporen voor de terugplaatsing. Maar de lange cyclus schijnt normaal te zijn de maand na de punctie. Dus hopelijk gaat het deze maand gebeuren. Eind van de maand krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis waarin 2 maanden geklust gaat worden. Hopelijk komt daar een babykamer in... en anders wordt het een garderobe kamer. 

Daar komt zeker een babykamer in! Ik ga weer flink voor je duimen!

Geplaatst

Lieve dames,

Ik ben ontzettend verbaasd en verdrietig. Ik weet dat er dames bij zullen zijn die zeggen kop op er is iig iets teruggeplaatst. Van de 5 eicellen is er maar 1 bevrucht en deze is teruggeplaatst. Deze is van C kwaliteit. 

Goh niet 1 de vriezer in... en we zijn helemaal niet zo hoopvol over een zwangerschap van een C kwaliteit. Sorry als ik kwetsend ben voor andere dames...

Is er hier op het forum 1 of meerdere dames die een kindje hebben gekregen van een c kwaliteit embryo?

Nogmaals srry als ik ik iemand hiermee kwets, dat is echt niet mijn bedoeling...

Geplaatst
2 minuten geleden, Hopefulness zei:

Lieve dames,

Ik ben ontzettend verbaasd en verdrietig. Ik weet dat er dames bij zullen zijn die zeggen kop op er is iig iets teruggeplaatst. Van de 5 eicellen is er maar 1 bevrucht en deze is teruggeplaatst. Deze is van C kwaliteit. 

Goh niet 1 de vriezer in... en we zijn helemaal niet zo hoopvol over een zwangerschap van een C kwaliteit. Sorry als ik kwetsend ben voor andere dames...

Is er hier op het forum 1 of meerdere dames die een kindje hebben gekregen van een c kwaliteit embryo?

Nogmaals srry als ik ik iemand hiermee kwets, dat is echt niet mijn bedoeling...

Nou ik begrijp dat je baalt dat je nu niks meer achter de hand hebt. Maar wat is C kwaliteit? Ik heb van de 11 eicellen 2 bevrucht en in de vriezer zitten. Maar geen idee van welke kwaliteit die zijn. 
Wanneer heb je dan de terugplaatsing? Of had je die gisteren? 

Geplaatst
9 minuten geleden, Hopefulness zei:

Lieve dames,

Niet druk maken om andere, dit is jou ervaring. Natuurlijk baal je dat het er niet meer zijn, daar hoop je altijd op. Helaas heb ik er verder geen ervaring mee, wist eigenlijk niet eens dat op deze manier de kwaliteit van de embryo's werd aangeduid. Maar ga heel hard duimen dat deze tp goed gaat komen ❤️

Geplaatst
1 uur terug, Loes1986 zei:

Nou ik begrijp dat je baalt dat je nu niks meer achter de hand hebt. Maar wat is C kwaliteit? Ik heb van de 11 eicellen 2 bevrucht en in de vriezer zitten. Maar geen idee van welke kwaliteit die zijn. 
Wanneer heb je dan de terugplaatsing? Of had je die gisteren? 

Ik heb vanmiddag de tp gehad. Bij de tp vragen ze of je de kwaliteit wilt weten. En dat willen wij altijd. Dus ik denk dat je dat te horen krijgt met de tp.

A is bovengemiddelde kans op zwangerschap. B gemiddelde kans op zwangerschap en C is ondergemiddelde kans op zwangerschap.

C heeft de kleinste kans op een innesteling.

Maar dit wetende blijf ik liefdevol broeden en hopen dat wij een prachtige C baby op de wereld mogen zetten🤞

Geplaatst
1 uur terug, Eggerthon zei:

Niet druk maken om andere, dit is jou ervaring. Natuurlijk baal je dat het er niet meer zijn, daar hoop je altijd op. Helaas heb ik er verder geen ervaring mee, wist eigenlijk niet eens dat op deze manier de kwaliteit van de embryo's werd aangeduid. Maar ga heel hard duimen dat deze tp goed gaat komen ❤️

Super lief van je😚

We wachten het met positiviteit en liefde af💘

Geplaatst
1 uur geleden, Hopefulness zei:

Lieve dames,

Ach....natuurlijk ben je verbaast en verdrietig, je baalt enorm. Ik ga zo duimen dat dit jullie prachtige kindje gaat worden... gun het je zo. ❤ 

Geplaatst
Op 9-3-2021 om 10:26, Loes1986 zei:

Hoi hoi. 

We gaan voor de babykamer💪 dat moet gewoon goed komen. Zet hem op.

Geplaatst
Op 9-3-2021 om 09:45, Eggerthon zei:

Wat fijn dat je deze ronde mee kan doen👌 

Het is ook zo hoor, je denkt van alles te voelen en toch ook weer niet. Helaas ken ik mijn lichaam goed genoeg om te weten dat dit deze ronde niks gaat worden. Ik denk zelf morgen of overmorgen ongie te worden. Maar geen bloed heeft moed natuurlijk.

Nou lieve meiden zet hem op... ik mag officieel maandag testen dus nog 5 lange dagen wachten 🙈  Normaal is een week zo voorbij, nu kruipt de week.

Geplaatst
12 uur geleden, Djenna zei:

Ach....natuurlijk ben je verbaast en verdrietig, je baalt enorm. Ik ga zo duimen dat dit jullie prachtige kindje gaat worden... gun het je zo. ❤ 

Super lief. Wij duimen ook enorm🤞🤞 het is zooo welkom

Geplaatst
12 uur geleden, Djenna zei:

Wat fijn dat je deze ronde mee kan doen👌 

Het is ook zo hoor, je denkt van alles te voelen en toch ook weer niet. Helaas ken ik mijn lichaam goed genoeg om te weten dat dit deze ronde niks gaat worden. Ik denk zelf morgen of overmorgen ongie te worden. Maar geen bloed heeft moed natuurlijk.

Nou lieve meiden zet hem op... ik mag officieel maandag testen dus nog 5 lange dagen wachten 🙈  Normaal is een week zo voorbij, nu kruipt de week.

Ja verschrikkelijk hè, zet em op meid. Over 5 dagen 2 streepjes🤞

Geplaatst

@Hopefulness oh wat een teleurstelling! Zoveel moeite voor zo weinig. Ja, een is genoeg, maar tering hee, ik zou ook ontzettend balen. 

Er valt niets over te zeggen, de vonk van het leven komt of niet. Ik geloof niet zo in die kwaliteit etc. 

Ik ga gewoon keihard verder duimen voor jou en ook de andere meiden. 🤞🤞🤞🙏🙏🙏

Geplaatst

Hi meiden,

Teleurstellende dag vandaag..... vanmorgen ongie geworden helaas😔 nu even een maandje rust en dan gaan we er weer vol tegenaan.🤞

Geplaatst
1 uur terug, Djenna zei:

Hi meiden,

Teleurstellende dag vandaag..... vanmorgen ongie geworden helaas😔 nu even een maandje rust en dan gaan we er weer vol tegenaan.🤞

Jammer meid, dikke knuffel! 

Geplaatst
22 uur geleden, Djenna zei:

Hi meiden,

Teleurstellende dag vandaag..... vanmorgen ongie geworden helaas😔 nu even een maandje rust en dan gaan we er weer vol p

Potverdorie...😢 

Had zo hard geduimt voor je! Ik gun je het zo!

Pak je rust, en nieuwe ronde nieuwe kansen!

• Thanks 1
Geplaatst
23 uur geleden, Johanna82 zei:

@Hopefulness oh wat een teleurstelling! Zoveel moeite voor zo weinig. Ja, een is genoeg, maar tering hee, ik zou ook ontzettend balen. 

Er valt niets over te zeggen, de vonk van het leven komt of niet. Ik geloof niet zo in die kwaliteit etc. 

Ik ga gewoon keihard verder duimen voor jou en ook de andere meiden. 🤞🤞🤞🙏🙏🙏

Ja ik blijf ook duimen/hopen/verzoeken of C'tje aub een gezond plakkertje mag zijn. 

Wd3 is bijna voorbij... Nog 12 te gaan🤞🤞🤞

Geplaatst
23 uur geleden, Djenna zei:

Hi meiden,

Wat balen meis! Rustig aan doen en even de tijd nemen om dit te verwerken ❤️ 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden