Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 12-1-2021 om 20:24, Djenna zei:

Hi meiden,

Iedereen dus weer volop in de behandelingen. Ik ben zojuist ongesteld geworden en ga morgen het ziekenhuis bellen. Spannend weer allemaal  de eerste keer in mijn natuurlijke cyclus de terugplaatsing.

Zet hem op meid🍀

Geplaatst

Ik ben vanmorgen voor de echo geweest. Ik heb nu 5 dagen 225 eh gonal f gespoten en de eiblaasjes zitten op 10 mm. Dinsdag weer een nieuwe echo. En morgen starten met de cetrotide. Die vind ik wel een beetje spannend. Zit een flinke naald bij 🙈
h

Hopelijk deze maand meer geluk en gaan de eitjes nog goed groeien voor de punctie... 

Succes allemaal in jullie traject! Xxx 

Geplaatst

Ik zat er niet ver naast met mijn eind van de dag.

Ik ben net gebeld door het zh. Het is erg druk op voortplanting.

21 feb slik ik de laatste pil en 26 feb begin ik met spuiten. 5maart de eerste echo.

Dan zal ik ergens tussen 7 en 9 maart de punctie hebben en tussen 10 en 12 maart de terugplaatsing.

Vandaag precies 6 weken wachten tot ik de eerste spuit mag zetten....

Geplaatst
Op 14-1-2021 om 12:59, Loes1986 zei:

Ik ben vanmorgen voor de echo geweest. Ik heb nu 5 dagen 225 eh gonal f gespoten en de eiblaasjes zitten op 10 mm. Dinsdag weer een nieuwe echo. En morgen starten met de cetrotide. Die vind ik wel een beetje spannend. Zit een flinke naald bij 🙈
h

Hopelijk deze maand meer geluk en gaan de eitjes nog goed groeien voor de punctie... 

Ik hoop het enorm voor je!🤞🤞🤞

Geplaatst

@Loes1986 hoe ging de injectie? Wat bij mij soms hielp is de huid even koelen met zo'n gelpack uit de vriezer en daarna prikken. Dan voelde ik de prik zelf minder. Ik duim voor je dat er dinsdag mooie eiblaasjes zijn!

@Hopefulness balen dat je nog even moet wachten.. Aan de andere kant wel fijn om te weten waar je aan toe bent! Ik duim voor je dat het allemaal goed gaat 🤞

Geplaatst

h

Succes dat de eitjes maar goed mogen groeien.🍀

Geplaatst
5 uur geleden, Hopefulness zei:

21 feb slik ik de laatste pil en 26 feb begin ik met spuiten. 5maart de eerste echo.

Dan zal ik ergens tussen 7 en 9 maart de punctie hebben en tussen 10 en 12 maart de terugplaatsing.

Zet hem op, nog even wachten en dan kan je er weer tegenaan.💪

Geplaatst
4 uur geleden, Roza91 zei:

@Loes1986 hoe ging de injectie? Wat bij mij soms hielp is de huid even koelen met zo'n gelpack uit de vriezer en daarna prikken. Dan voelde ik de prik zelf minder. Ik duim voor je dat er dinsdag mooie eiblaasjes zijn!

@Hopefulness balen dat je nog even moet wachten.. Aan de andere kant wel fijn om te weten waar je aan toe bent! Ik duim voor je dat het allemaal goed gaat 🤞

Wat een goede tip zo vlak voor het zetten van de injectie.👍

Geplaatst
Op 14-1-2021 om 08:25, Roza91 zei:

Hi meiden!

@Loes1986 en @Eggerthon fijn dat jullie weer mochten beginnen, spannend! Heel veel succes met alle injecties en ik hoop dat de hormonen goed aanslaan 🤞

@Djenna wat zeiden ze gisteren bij het ziekenhuis? Ik ben benieuwd! Terugplaatsing in natuurlijke cyclus lijkt me een fijn idee. Ik duim voor je meis.

@Hopefulness succes met het gesprek vanmiddag! Ook voor jou hoop ik op goed nieuws 😘

Liefs!

Lijkt mij ook een fijn idee, alleen maar pregnyl spuiten. Hopelijk ontdooit het embryo goed🤞 vrijdag naar het ziekenhuis om me eitje/eitjes in de gaten te houden. Als die groot genoeg zijn pregnyl zetten en dan een terugplaatsing. Ik schat zo in over 2 weken ongeveer.

Geplaatst
Op 13-1-2021 om 16:00, Eggerthon zei:

Vanmorgen in het ziekenhuis geweest, echo was goed dus mag beginnen met prikken. Volgende week woensdag terug voor checkup 🙂

Spannend 🍀

Geplaatst

@Loes1986 spannend weer! Ben benieuwd dinsdag! Ik duim dat er veel lekker doorgroeien! 

@Hopefulnessjeetje nog 6 weken wachten weer! Balen zeg! Fijn dat je weet wanneer en hoe en wat. Maar ik had gehoopt dat je sneller weer zou mogen starten. Waarom verhogen ze je dosis? Hopen ze dat er meer follikels mee gaan groeien? 

Geplaatst
17 uur geleden, Hopefulness zei:

Lange wacht nog, maar gelukkig een beetje een tijdlijn hoe het gaat verlopen. Voor je het weet is het zo ver 🙂

ga voor je duimen!

Geplaatst

h

Wat spannend zeg! Hopelijk zijn ze dinsdag weer mooi verder gegroeid 🤞

Geplaatst
Op 16-1-2021 om 09:21, Johanna82 zei:

@Loes1986 spannend weer! Ben benieuwd dinsdag! Ik duim dat er veel lekker doorgroeien! 

@Hopefulnessjeetje nog 6 weken wachten weer! Balen zeg! Fijn dat je weet wanneer en hoe en wat. Maar ik had gehoopt dat je sneller weer zou mogen starten. Waarom verhogen ze je dosis? Hopen ze dat er meer follikels mee gaan groeien? 

Ja omdat de vorige ronde hun de grootte vd follikels wat tegen viel maar het resultaat 3 embyos van de 6 follikels vonden ze wel prima.

En ze zei je bent natuurlijk ouder dan bij je alles eerste traject. 31 bij het eerste traject en nu ruim 34.

Ik wacht het gewoon netjes af...

Geplaatst

@Hopefulness hmm bijzonder. Je hebt natuurlijk de eitjes die je hebt, maar toch hoeft het niet perse terug te lopen met leeftijd. Sterker nog, ik had op m'n 35ste 18 follikels (5 bevrucht) en nu op m'n 38ste 26 (8 bevrucht). Niet dat dat wenselijk is overigens, liever 6 goede 😉

Ik hoop dat dit traject sowieso mooie embryo's en liefst natuurlijk een kindje op gaat leveren! Balen dat het zo druk is nu. Ik duim dat het in maart raak mag zijn! 

Geplaatst

Hallo dames, ik heb een vraagje. Hebben jullie tussen het prikken van decapeptyl en hormonen een bloeding gehad? Ik heb sinds zaterdag al wat last van een opgezette buik en het idee dat ik men eitjes voel. (Herken het gevoel van de iui) maar heb nog nooit eerder een bloeding tussendoor gehad. Vandaar de vraag of jullie dit hebben gehad of mee bekend zijn?

Geplaatst

Ik heb geen ervaring met tussentijdse bloedingen. Maar ik zit dan ook pas in mijn tweede maand hormonen prikken.

Ik heb vandaag weer een echo gehad. Eitjes groeien goed 🤗. Verklaard ook mijn buikpijn... Punctie staat vrijdag gepland. Hier zie ik wel tegenop. 

Geplaatst
17 uur geleden, Eggerthon zei:

Hallo dames, ik heb een vraagje. Hebben jullie tussen het prikken van decapeptyl en hormonen een bloeding gehad? Ik heb sinds zaterdag al wat last van een opgezette buik en het idee dat ik men eitjes voel. (Herken het gevoel van de iui) maar heb nog nooit eerder een bloeding tussendoor gehad. Vandaar de vraag of jullie dit hebben gehad of mee bekend zijn?

Dat heb ik ook nog nooit gehad.. Ik zou even bellen met het ziekenhuis voor de zekerheid. Gewoon om het even na te vragen!

Geplaatst
14 uur geleden, Loes1986 zei:

Ik heb geen ervaring met tussentijdse bloedingen. Maar ik zit dan ook pas in mijn tweede maand hormonen prikken.

Ik heb vandaag weer een echo gehad. Eitjes groeien goed 🤗. Verklaard ook mijn buikpijn... Punctie staat vrijdag gepland. Hier zie ik wel tegenop. 

Spannend Loes! Ik snap goed dat je er tegenop ziet, dat had ik ook wel. Achteraf viel het me best wel mee. Het deed echt wel zeer, maar het duurt gelukkig maar kort, dus het is ook zo weer voorbij. Probeer rustig te ademen en te ontspannen, want hoe meer ontspannen je bent, hoe minder zeer het doet. Ik duim voor je voor een mooie oogst en goede bevruchtingen. Zet hem op!

Geplaatst
1 uur terug, Roza91 zei:

Dat heb ik ook nog nooit gehad.. Ik zou even bellen met het ziekenhuis voor de zekerheid. Gewoon om het even na te vragen!

Ik had vandaag al een check in het ziekenhuis dus meteen ff gevraagd, was verder niets te zien in de baarmoeder. Waarschijnlijk nog een overblijfsel van de menstruatie. Was uit eindelijk gelukkig ook maar vrij kort 🙂

De check was goed. Zoals nu uit ziet gaan er 8 eiblaasjes groeien. Grootste was net geen 14mm dus precies op schema. Bedankt voor al jullie reacties en meedenken! Echt heel blij mee 😄

Geplaatst
7 minuten geleden, Eggerthon zei:

Ik had vandaag al een check in het ziekenhuis dus meteen ff gevraagd, was verder niets te zien in de baarmoeder. Waarschijnlijk nog een overblijfsel van de menstruatie. Was uit eindelijk gelukkig ook maar vrij kort 🙂

De check was goed. Zoals nu uit ziet gaan er 8 eiblaasjes groeien. Grootste was net geen 14mm dus precies op schema. Bedankt voor al jullie reacties en meedenken! Echt heel blij mee 😄

Ah wat fijn 🙂 acht is ook heel prima! Duimen dat ze mooi door blijven groeien 

Geplaatst

Jeeuh, positieve verhalen hier!! Heel fijn! En ik snap goed dat je opziet tegen de punctie. Leuk is anders, maar het komt echt goed. Mij hielp een goede ademhalingsoefening herhalen en vooral je ontspannen, je kaken vooral ook, die staan direct in verbinding met je bekken. Je neiging is verkrampen en dat geeft juist meer pijn. Je krijgt ook wat pijnmedicatie. En zorg dat je je paracetamolspieltje houdt, dus om de 6 uur 1 of 2 nemen, tot 2 dagen na afloop en thuis een warme kruik 🙂

Geplaatst

Hoi!

Punctie achter de rug. Viel niet tegen. 14 eicellen die bevrucht kunnen worden met ICSI. Maandag horen we hoeveel er uiteindelijk bevrucht zijn en wanneer de terugplaatsing zal zijn. Nu rustig aan en afwachten... 

Geplaatst

@Loes1986 wat fijn om te horen! 14 is een mooie score, ben benieuwd hoeveel goed bevrucht zullen zijn maandag! Weer wachten... Veel sterkte met je herstel! Duim voor veel mooi bevruchte eitjes! 🤞🤞🤞

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden