Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 2-1-2021 om 09:27, Hopefulness zei:

Hai meid, wat ontzettend balen lieverd! Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel verder mag. ♥️ Dikke knuffel! 

blockquote widget

Geplaatst
1 uur geleden, Johanna82 zei:

blockquote widget

Ja ik heb al bericht gehad. Lang leve je eigen zh portaal. 3 uur later had ik bericht dat ik nu weer moet starten met de pil, dus check. En dat ik 14 januari een telefonische evaluatie heb. Hopelijk zegt ze me dat ik kort daarna kan starten met spuiten.

Ik hoop zo een 3e kindje te mogen krijgen, er is nog genoeg ruimte in mijn ♥️

Geplaatst
39 minuten geleden, Hopefulness zei:

Ja ik heb al bericht gehad. Lang leve je eigen zh portaal. 3 uur later had ik bericht dat ik nu weer moet starten met de pil, dus check. En dat ik 14 januari een telefonische evaluatie heb. Hopelijk zegt ze me dat ik kort daarna kan starten met spuiten.

Ik hoop zo een 3e kindje te mogen krijgen, er is nog genoeg ruimte in mijn ♥️

Dat is wel echt een uitkomst hé, is voor ons echt nieuw z'n portaal maar echt handig 🙂

Hopelijk snel weer verder, alles duurt voor je gevoel lang. Zeker met de pil! Voel echt als een stapje terug. Maar het is een begin van het volgende hoofdstuk. 

Geplaatst
9 uur geleden, Hopefulness zei:

Nee mijn onderbuik gevoel zat weer goed. Zojuist ongesteld geworden. Ik had al zo'n vermoeden dat dit traject "niks zou opleveren".

Morgen VPG bellen. Hopelijk kan ik meteen door met spuiten

He nee bah, wat ontzettend kloten voor je.

Geplaatst
Op 3-1-2021 om 13:55, Eggerthon zei:

Gelukkig nieuw jaar allemaal! Hopelijk de jaarwisseling een beetje goed doorgekomen iedereen 🙂

Wij mochten op 1 Jan op half 9 smorgens beginnen met de eerste decapeptyl prik. Hoorde veel verhalen dat het een vervelende prik is maar valt me tot nu toe nog mee. Overmorgen stoppen met de pil en dan weer weer menstrueren voordat we verder kunnen. Hopelijk 13 Jan beginnen met de hormonen 😄

Spannend!! Ik vond de injectie om zelf te zetten lastig maar dat heb ik met alle prikken. Mijn vriend doet het gelukkig.

Geplaatst
Op 5-1-2021 om 16:55, Roza91 zei:

Hé meiden!

Eerst het goede nieuws: de echo was super! Het was precies zo groot als het moest zijn en alles zag er helemaal goed uit. Volgende week intake gesprek en dan worden de afspraken ingepland.

Dan het mindere nieuws (tevens de reden dat ik een tijdje niet online ben geweest): sinds de kerst ben ik echt alleen maar aan het spugen. Wát voel ik me beroerd zeg. Ik probeer elke keer maar weer te glimlachen, want zwanger zijn is wat ik al heel lang heel graag wilde, maar ik begin toch meer respect te krijgen voor vrouwen die klagen dat zwanger zijn zwaar is. Waar ik altijd zei: zullen we ruilen? denk ik nu, ja, ze hadden misschien ergens wel gelijk. Gelukkig houd ik tot nu toe wel genoeg vocht binnen, want ik wil liever geen medicatie gebruiken. Ik probeer nu die druk-bandjes uit, kijken of dat wat wil helpen.

Ondanks alles heb ik wel veel aan jullie allemaal gedacht meiden! Ik hoop zo dat 2021 een fantastisch vruchtbaar jaar wordt voor ons allemaal!

@Hopefulness spannend zeg, die twee weken wachten zijn de aller moeilijkste inderdaad. Nu nog maar een weekje! 

@Johanna82 wat super fijn dat alles goed was met de 20 weken echo. Met zulke verhalen in je nabije omgeving snap ik helemaal dat je elke dag/week een klein feestje viert!

@Eggerthon ik zag enorm op tegen de injecties maar ik vond het ook reuze meevallen. Welke stimulerende medicatie krijg je straks? Gonal F vond ik namelijk nóg makkelijker dan de decapeptyl. Alleen de Pregnyl blijf ik vervelend vinden. Succes en ik duim dat je snel mag beginnen!

@Djenna voor je het weet is januari ook weer voorbij en mag je weer beginnen. Ik denk aan je!

Liefs!! Roza 

Wat fijn dat de echo goed is!! En vreselijk balen dat spugen. Ik heb er geen ervaring mee en heb ook geen tips voor je. Hopelijk zakt het wat later in de zwangerschap af.

Geplaatst

Hai dames, 

Ik heb een klein vraagje. Op het werk heb ik verteld over het traject waar we nu in gaan en mijn vriend vandaag ook. Ik begreep dat we verlof kunnen aanvragen ivm de vele ziekenhuisbezoeken. Maken jullie partners hier ook gebruik van? Mijn vriend gaat tot nu toe vaak met mij mee ivm de lange reis naar het ziekenhuis. En vroeg me af hoe jullie dit doen?

Alvast bedankt 🙂

Geplaatst
11 minuten geleden, Eggerthon zei:

Hai dames, 

Ik heb een klein vraagje. Op het werk heb ik verteld over het traject waar we nu in gaan en mijn vriend vandaag ook. Ik begreep dat we verlof kunnen aanvragen ivm de vele ziekenhuisbezoeken. Maken jullie partners hier ook gebruik van? Mijn vriend gaat tot nu toe vaak met mij mee ivm de lange reis naar het ziekenhuis. En vroeg me af hoe jullie dit doen?

Alvast bedankt 🙂

Wij hebben een eigen bedrijf dus dat gaat voor ons niet op. Daarbij werk ik nog 3 dagen bij Loods 5 en daar neem ik dan gewoon vakantie uren voor op. 

Geplaatst

@Eggerthonik weet daar niets over, ik werk als zelfstandige. En in de corona periode mocht mijn man vaak niet mee deze keer. 

Je zou eens kunnen kijken op de website van het ministerie van SZW. 

Geplaatst

Dankjulliewel voor jullie reacties, hadden al het een en andere uitgezocht. Kan veel vinden over verlof voor de vrouw maar minder voor de man. Maandag gaat hij het even navragen op het werk maar ga er vanuit dat hiervoor zorgverlof mogelijk is. 

Ik heb reuma waardoor ik helaas niet zo lang heen en terug kan rijden. Heen lukt me nog maar dan terug komen een beetje lastig 😉

We proberen beide onze uren van het werk zo te verdelen dat we geen verlof hoeven op te nemen, wat ook goed gelukt is met de iui maar begreep dat er nu aanzienlijk meer afspraken zullen worden verwacht. 

Geplaatst

@Eggerthon je man heeft recht op ik dacht 2 weken bijzonder zorgverlof per jaar mits hij 40 uur per week werkt. Dat kan per cao verschillen overigens, dus vraag het zeker even na bij HR of zijn manager.  En overleg zeker met je werkgever. Kijk hoe je samen tot een oplossing komt, vaak wil je manager best meedenken, als hij/zij weet wat er speelt.

Gewoon zodat je een beetje kunt plannen:

Zodra je bijna start met gonal-f komt er een uitgangsecho. Na die echo hoor je wanneer je mag starten met gonal-f. Een week na het starten daarmee, dus dag 8 gonal-f, ga je terug voor de volgende echo en vaak bloedwaarden. En dan vaak een week tot 10 dagen om de dag naar het zk, om te voortgang te monitoren voor de punctie is. Ik zou 2 dagen vrij nemen na je punctie en het rustig aan doen. Ik vond de eerste dagen na de punctie het pittigst. Op dag 3 of 5 na de punctie ga je terug voor de verse tp, mits er bevruchting heeft plaatsgevonden. Dat is afhankelijk van het zk en hun beleid.

Miss loont het voor jullie om een week een huisje oid te huren in de buurt van het zk in de tweede week gonal-f, zodat je minder hoeft te reizen en wat meer kunt ontspannen. Maar ik weet uiteraard niet of je financieel en qua werk die ruimte hebt, maar maak het jezelf gemakkelijk, het traject is pittig genoeg ❤️ heel veel sterkte! Ik duim dat het helemaal goed komt! 

Geplaatst

@Johanna82

Bedankt voor het meedenken! As woensdag heb ik de echo om te kijken of ik kan starten met de hormonen (ik krijg geloof ik menopur wat ik voorheen heb gekregen bij iui) had begrepen dat ze uitgaan van ongeveer 14 dagen prikken. Ben erg benieuwd hoe snel het zal gaan. 

Jij had met dag 8 spuiten pas de 2de echo? Was het toen niet al erg gegroeid allemaal? 

We hebben beide op zich vrij flexibele werkgevers. Veel kan ik overleg gelukkig. Ben blij dat je dat aangeeft van de punctie. Dat is wel hetgeen waar ik een beetje bang voor ben. 2 dagen rust daarna is dus geen gekke gedachten begrijp ik 🙂

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik ben eergisteren na 8 dagen ‘overtijd’ eindelijk ongesteld geworden en heb vandaag de eerste prik gonal-f 225 EH gezet. Omdat ik na het onderbreken van de injecties (eitjes groeide niet) de ovitrelle niet gespoten heb duurde het erg lang voordat ik ongesteld werd. Ik spoot bij de vorige cyclus 150 EH gonal-f in mijn buik. Nou zit hier nog wat overtollig vet van eerdere zwangerschappen waardoor de opname van de hormonen waarschijnlijk slechter was en de eitjes slecht groeide. De arts zei dat op een andere plek prikken weinig uit maakt maar de assistent van de fertiliteitspoli raadde mij juist aan om dan in de bovenbenen te spuiten aangezien die slank zijn. Hebben jullie hier ervaring mee? Donderdag de eerste echo om te kijken of de eitjes nu wel goed groeien. En dan starten met cetrotide. Iemand ervaring met dit schema? 
Hopelijk gaat het deze maand allemaal goed en kunnen we voor de eerste punctie.. 

Geplaatst

@Eggerthon de follikels moeten groeien tot 18-20 mm. En per 2 dagen groeien ze 2 mm ongeveer. Die eerste week gebeurd er zeker wat, maar vaak zit de grootste pas op 14 ongeveer op dag 8. Spannend hoor! Ik duim dat je woensdag goed nieuws krijgt en mag starten en ze veel follikels tellen. Je weet nooit hoeveel er dan ook mee gaan groeien alleen. Maar dat zal de arts je vast ook vertellen. 

Over de punctie: Ik snap je angst. Weet je: ik heb ook last gehad van het zetten van een spiraal, een vriendin van mij ging een uur erna sporten. Elk lijf is anders. Maar 2 dagen rust is wel lekker hoor. Ze gaan toch door je baarmoederwand heen en ja dat voel je. Daar krijg je ook een roesje voor en pijnstilling. En: een iPod meenemen met een fijn muziekje of goed doorademen. Het is maar een kwartier ongeveer, komt echt goed meid! Ik vond het lekker om 2 dagen te hebben om een beetje bij te komen. 

@Loes1986over de plek om te prikken kan ik je weinig vertellen, sorry. Als de assistent dat zo zegt, zou ik dat opvolgen. De verpleegkundige was bij ons ook meer ingelezen op het prikken dan de arts. Spannend, donderdag weer een echo! En wat kun je dan ineens ik zijn met je menstruatie, haha. 

Ik duim voor jullie allebei lieve dames, dat het deze ronde maar raak mag zijn en al dat spuiten het gewenste resultaat gaat hebben! 

Geplaatst
Op 6-1-2021 om 20:22, Eggerthon zei:

Dat is wel echt een uitkomst hé, is voor ons echt nieuw z'n portaal maar echt handig 🙂

Hopelijk snel weer verder, alles duurt voor je gevoel lang. Zeker met de pil! Voel echt als een stapje terug. Maar het is een begin van het volgende hoofdstuk. 

Zo zie ik dat ook. Op naar een nieuw hoofdstuk.

Geplaatst

@Johanna82

Bedankt voor je reactie! Bij iui had ik op dag 7 van prikken vaak al 1 of 2 eiblaasjes die 18 of groter waren dus ben benieuwd hoe dit nu zal gaan. We wachten het rustig af. Hoop morgen te kunnen starten met hormonen dan zijn we in ieder geval weer een stapje dichterbij 😉

Geplaatst

Hi meiden,

Iedereen dus weer volop in de behandelingen. Ik ben zojuist ongesteld geworden en ga morgen het ziekenhuis bellen. Spannend weer allemaal  de eerste keer in mijn natuurlijke cyclus de terugplaatsing.

Geplaatst
12 uur geleden, Djenna zei:

Hi meiden,

Iedereen dus weer volop in de behandelingen. Ik ben zojuist ongesteld geworden en ga morgen het ziekenhuis bellen. Spannend weer allemaal  de eerste keer in mijn natuurlijke cyclus de terugplaatsing.

@Djenna

Spannend, hopelijk kan je weer snel verder🤞

Geplaatst

Hi meiden!

@Loes1986 en @Eggerthon fijn dat jullie weer mochten beginnen, spannend! Heel veel succes met alle injecties en ik hoop dat de hormonen goed aanslaan 🤞

@Djenna wat zeiden ze gisteren bij het ziekenhuis? Ik ben benieuwd! Terugplaatsing in natuurlijke cyclus lijkt me een fijn idee. Ik duim voor je meis.

@Hopefulness succes met het gesprek vanmiddag! Ook voor jou hoop ik op goed nieuws 😘

Liefs!

Geplaatst
4 uur geleden, Roza91 zei:

Hi meiden!

@Loes1986 en @Eggerthon fijn dat jullie weer mochten beginnen, spannend! Heel veel succes met alle injecties en ik hoop dat de hormonen goed aanslaan 🤞

@Djenna wat zeiden ze gisteren bij het ziekenhuis? Ik ben benieuwd! Terugplaatsing in natuurlijke cyclus lijkt me een fijn idee. Ik duim voor je meis.

@Hopefulness succes met het gesprek vanmiddag! Ook voor jou hoop ik op goed nieuws 😘

Liefs!

Nou ze heeft gebeld.

Ik moet deze strip afmaken en me straks aanmelden voor een nieuw ivf traject. Planning kijkt of ik over 2 weken mag starten met spuiten of over 4 weken. 

Ik heb weer een kort traject van 10 dgn spuiten alleen ga ik meer gonal spuiten, 200 ipv 150

Ik hoop dat ze zeggen van maak de strip op en dan kunnen we starten. 

Ik krijg vandaag de aanmelding in het zhportaal dus ik hoop dat ik morgen eind vd dag bericht heb.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden