Ga naar inhoud

Kletstantes deel 8

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Hilde!

Super herkenbaar wat je schrijft, en ik moet me helaas bij mijn voorgangsters aansluiten.. Als ik 1 ding mocht kiezen wat ik anders ga doen bij dit kindje is het het wakker in bed leggen... Ik heb maandenlang met Thijs gezeten, hem in slaap gesust en hem dan in zijn voorverwarmde bedje gelegd... Later toen hij groter werd, wilde hij ook altijd dat ik bij hem bleef, wat ik dan ook deed, en weer later ging ik altijd even bij hem liggen in zijn bed tot hij sliep.. deze gewoonte hebben we hem pas een paar maanden geleden afgeleerd... en hij is 5.5!

En echt hoor, ik weet, het is makkelijker gezegd dan gedaan.. maar zou het toch proberen.. Is het niet nu dan toch echt binnenkort...

Succes ermee! prachtige foto's trouwens!

Liefs Pien

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden allereerst gefeliciteerd met jullie kroost, 2 alweer, boehoe krijg heimwee naar die ieniemieniemensjes...hmm hoewel dit ook wel weer erg leuk is met dat kletsen haha.

Lis, lekker van je af kleppen hoor, t valt ook niet mee 6 maanden zwanger en een pubertje in huis.

Vonnie, je meiden een ander bedje zeg, kan me voorstellen dat t even wennen is..voor jullie haha Wel leuk dat ze eruit kunnen en gaan spelen, scheelt ook weer toch?

Lau, ik ga zo je foto's bekijken.

de rest moet ik ook nog lezen.

Het is even wennen in ons nieuwe huisje want Carolijn vindt het helemaal Fan-tas-tisch, zo fantastisch dat ze overdag niet meer wil slapen! WHAAA weg vrije tijd die ik nog had haha. Nu is ze niet helemaal lekker en ligt ze met koorts in haar bed wat mij de tijd geeft even snel te koekeloeren hier.

Op het werk ook erg druk dus ook geen tijd om te internetten, sorry meiden. Ik voel me er erg schuldig over maar het is even niet anders.

Ik mis jullie wel en ook het geklep over niets soms, maar ik lig ers'avonds ook te vroeg in om mee te kleppen/lezen.

Dus ik hoop dat ik er snel weer eens ben om bij te blijven.

Nu ga ik snel bijlezen voordat mij keutel wakker wordt!

Liefs en Kus Sab xx

Geplaatst

oh ja vergeet nog een kleinigheidje, met de ivf afdeling gebeld en in mei/juni staat er een afspraak :sneaky::blob6::blob6:spannend!

Waarom pas mei/juni, ach ja same old same old, er moet nog wat af haha, bedoel kilootjes..toedeltjes !!

Geplaatst

Kleinigheidje???? Da's wereldnieuws!!!!!

Spannend Sab!!!

Vonnie, tuurlijk mag je er wat over zeggen. Het voelt ook niet goed om haar elke keer uit bed te halen...

Vanmorgen zijn we steeds gaan kijken en de tussenpozen tussen het kijken steeds groter gemaakt. Dat werkte vanochtend.

Maar vanmiddag kregen we visite, dus toen lukte het effe niet, en ook vanavond kon m'n mannetje het niet laten om haar eruit te halen. Ze ligt nu met hem te kijken naar Wie is de chef. Hij had met haar de deal gesloten dat zij dan wel op moest letten en later voor ons lekker mag koken.

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hoi Hilde,

ik wil er ook wat over zeggen, heb wel even getwijfeld omdat ik er anders over denk namelijk. Wij hebben Carolijn toen ze heel klein was eigenlijk nooit laten huilen en haar altijd opgepakt. En met klein bedoel ik, ik denk tot zo'n 6 maanden. Wij hebben haar wel altijd wakker in bed gelegd maar als ze niet kon slapen pakte ik haar toch weer op hoor. Persoonlijk vind ik het geen prettig idee zo'n hummel te laten huilen. Carolijn lag overdag altijd in haar eigen kamer in haar ledikantje. En in de nacht lag ze in de wieg bij ons op de kamer. Zo kon ze goed wennen aan haar kamertje. Na ongeveer 2 maanden waren we uitgeput en legden we haar snachts ook in haar kamertje hihi. Baby's maken veel geluid snachts, gaaaap.

Carolijn heeft nooit problemen gehad met in slaap vallen terwijl ik echt avonden met haar heb gezeten om haar inderdaad slapend in bed te leggen en vervolgens weg te sluipen uit haar kamertje/onze slaapkamer. En dan werd ze toch weer wakker, maaaaaaaaar dan liet ik haar even huilen en dat ging altijd wel snel over.

Daarnaast heeft Carolijn ook erge krampjes gehad en dan pakten we haar ook op...

Ieder zijn ding natuurlijk en ik vind het heel belangrijk omje gevoel te volgen.

(vergeet niet dat Thirse nog maar klein is en aan alles moet wennen he?)

Succes meis.

Liefs Sab xx

P.s. ben thuis vandaag omdat Carolijn koorts heeft en ik haar op moest halen, zieligggggg hihi en heb ook lekker met haar op bed gezeten hoor, heerlijk!!

En ja wereldnieuws, hmmm haha

Geplaatst

haha kleinigheid? ja wat super leuk!

t duurt nog even, maar mei is natuurlijk wel een superperiode, zo in de lente. Oh wat spannend sab, ik ga onwijs voor je duimen (heb er dan alle tijd voor...)

Knuffel carolijntje maar lekker arme meid.

Hilde, hoe gaat ie? wat kan je dan twijfelen he over wel of niet zus en zo...tenminste daar had ik wel last van.

Ik merkte wel dat op een bepaald moment ik wel voelde dat bij ebbe bepaalde dingen echt niet werkten. Als die overdag in bed moest (toen ie echt nog klein was he) dan wilde hij ook niet slapen, ook niet beneden. En nee, ook niet na 10 minuten of een kwartiertje huilen. Ik heb t een keer getimed, was bijna niet vol te houden, ebbe bleef 3 kwartier keihard huilen, nou dat was 1 keer en nooit meer! Dus ook hier vaak opgepakt, heel vaak in de draagdoek gedragen, de enige plek waar hij echt makkelijk in slaap viel overdag... En verder ingebakerd (ebbe was heel druk met armen en benen) en dan nog even vastgehouden om hem wat rustiger te krijgen. Dus ja, ook hier niet helemaal super wakker in bed. Hij sliep niet altijd helemaal, maar moest ergens doorheen had ik het gevoel. en alleen in bed lukte dat niet. na een half jaar ofzo of 8 maanden (weet t niet meer) ging het beter en kon ik hem wel gewoon in bed leggen....

Tja, weer een ander verhaal. Ik hoop dat je er allemaal wat aan hebt...

Lis

Geplaatst

Dank voor jullie lieve reakties... Maakt voor mij wel weer duidelijk dat we onze eigen weg erin moeten vinden. Merk gewoon dat ik het goed wil doen. Goed voor onze Thirse... Maar ja... wat is goed???!!!... Dat verschilt wrs. per keer ook weer...

Vannacht heeft ze een heel groot deel van de nacht op mijn borst geslapen. En mama heeft ook nog wat geslapen... Tja.....

Voel me vandaag zo slap als een vaatdoekje... Gisteren had ik de bloeddruk weer veel te hoog (200/110)... Heb er weer de medicatie voor gekregen die ik ook in het ziekenhuis had, en die werkt gelijk enorm, of de bloeddrukmeter van de huisarts klopt niet.... Ach ja, maandag belt de huisarts en dan zullen we wel horen. Tot die tijd 2x daags bloeddruk meten en noteren.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

haha Sab, succes met de kilootjes. Mei/juni is het al heel snel! Spannend.

Wat is het rustig hier!

Hilde hoe gaat het met jullie? Slaapt Thirse al wat beter? En hoe voel jij je?

Geplaatst

't Is hier inderdaad heeeeel rustig...!

Sab: goed nieuws meid en mei/juni, dat schiet al aardig op!!

Ff van mij nog een laatste bericht over de bedden van onze twee meiden. Het gaat fantastisch. Ze rollen nagenoeg niet meer uit bed en slapen dus ook zonder plank ernaast. Als ze 's ochtends wakker zijn geworden blijven ze keurig in bed totdat ik ze kom aankleden. Dan vragen ze netjes "mama, uit?" en als ik dan ja zeg, komen ze er pas uit.... goed opgevoed hè? :angel8:

Het middagdutje gaat ook stukken beter. Nadat ik vorige week zondag een uur lang bezig ben geweest met ze zwijgend weer terug in bed leggen (elke keer kwamen ze eruit, deden het licht aan en gingen spelen) hadden ze het door. En nu leggen we ze er 's middags in en in 9 van de 10 keren gaan ze slapen. De aanhouder wint!!

Overigens, sinds de box het huis uit is hebben we maar voor de meiden een zogenaamd strafhoekje in het leven geroepen. Elke keer als ze na drie waarschuwingen niet luisteren, moeten ze twee minuten in de hoek. Daarna moeten ze "sorry" zeggen en mogen ze weer verder spelen. Grappig, maar het werkt wel, ook bij een twee-jarige...!

Alleen, Kim gaat nu uit zichzelf in de hoek staan.... werkt aardig op de lachspieren. Ach, ze snapt het in ieder geval. Het "sorry mama" kan ze al heel goed zeggen....

Geplaatst

hahaha Vonnie, het strafhoekje.. wij hebben hier een strafkrukje.. helpt supergoed! Wat dat betreft zijn 2 jarige toch wel heel slim hoor!

Len heeft nu zelfs al, hij pakt een knuffel, en die doet dan iets wat niet mag.. en dan zet hij die knuffel ook op het strafkrukje haha. En als hij er even opgezeten heeft gaat hij erheen en vraagt "ben je weer lief?" (zeg ik ook als ik hem eraf haal) en dan is het weer goed hahaha.

Fijn dat ze niet meer uit bed rollen! Slaap je zelf ook wat rustiger!

Geplaatst

Strafbankje-krukje...hahahahaha. Zie die kleine meisjes en Len met knuffel al zitten hahaha.

Hier nog niet nodig, ik moet zeggen dat de zin "moet mama boos worden?" meestal afdoende werkt. Heb Iris 1x in de gang gezet, en na nog geen minuut totaal overstuur weer binnen gehaald; voelde me vreselijk, maar het hielp wel....

Hey even iets anders; waar is Roos??????

Lievie, kom je hier nog wel eens koekeloeren? Hoe gaat het met je lieve kereltje en met je moeder? Denk aan je hoor!

Verder weinig nieuws hier. Zondag groot feest, dus morgen poetsen en boodschappen doen haha. Heb 2 taarten besteld; Bert en Ernie in 3-D. Zal foto's plaatsen maandag.

Prettig weekend meisjes!!!

Geplaatst

hey meiden,

hier druk in de weer

heb inmiddels een nieuwe baan

hartstikke leuk in een kinderschoenenwinkel!!

goed voor de portemonnee ook trouwens

milan is echt een draak

klimt overal op zit overal aan...

in de hoek werkt eigenlijk het beste voor hem

als ik boos wordt en hem naar zijn kamertje breng

gaat hij alleen maar zitten spelen..

Geplaatst

Lau veel plezier vandaag!

Roos; leuk je nieuwe baan!

Hier nog geen strafhoekjes/krukje oid.

Soms moet ik wel ingrijpen hoor! Het zijn soms 2 boeven bij elkaar.....

Geplaatst

Leuk Roos, je nieuwe baan! (wat deed je eerst?)

Hebben ze alleen kinderschoenen? (dat is beter voor je beurs, dan dat ze ook nog dames schoenen hebben ;) )

Laura heel veel plezier vandaag!

Ik moet zeggen dat dat hier ook goed helpt, als ik zeg "moet ik je op het krukje zetten?"

Das dan vaak niet nodig.

José, hoe is het met jullie??

Geplaatst

Hey..

eerst werkte ik bij een pay roll bedijf

en nu dus kinderschoenen

ze verkopen ,bikkemberg,naturino,ugg,cruijf,serafino,cult,converse,clic,hip etc

in de maten 20 t/m 40

dus ook voor dames,hahahaha

ben bang dat mama en milan's schoenenkast versterkt gaat worden

Geplaatst

lijkt me geen straf om daar te werken Roos! Hopelijk krijg je een behoorlijk salaris, of fikse korting hihi ;)

Geplaatst

Hallo meiden,

Jeetje steeds als ik klaar ben met bijlezen moet ik alweer hier aan de gang:boff:

Wat heerlijk dat bijna iedereen weer even is geweest!

Lis mooi buikje meis!

Lau en cynthia gefeliciteerd met jullie boefjes!

Wat gaat de tijd snel!

Lau wat een mooie taarten had je voor jou kindjes, echt super!

Sab spannendddddddddddddddddd, wat heerlijk dat je weer gaat beginnen!

Hier ook nog geen strafhoekje bankje eigenlijk, ik word gewoon boos en dan roept ze "kom maar"met haar handjes omhoog en wilt ze even een knuf, hahahahahahah

Wij laten ons meisje nog lekker even in haar ledikant liggen, gaat nog heel goed!

Hilde fijn hè dat zoeken naar hoe het allemaal moet!

Lekker ermee doorgaan hoor zoals jij denkt dat het goed is, pas als je denkt dit kan niet langer dan maar ff aan de bel trekken daar waar jij je zeker bij voelt!

Hier hebben we ook een ritueel voor het slapen gaan en roepen mensen ook jeetje wat een gedoe.

Ik ben er tevreden mee en anne-meya ook dus no-problemo toch, hahahahahah

Jeetje ben nu alweer vergeten wat er nog meer is geschreven!

O ja lis acu werkt heel goed, alleen de tweede keer was ik terug bij af en kon ik 4 keer in de week sporten weer even niet doen, nu gaat het weer redelijk goed en ben ook weer lekker aan het sporten!

Ons wijfie doet het heel goed, nog even en ze mag naar de peuterspeelzaal, we zijn al op een opendag geweest en had in mij geen interesse meer brrrrrrr

Ze is sowieso een heel open kind, loopt met iedereen mee!

O jaa en we hebben het voor elkaar als ze iets krijgt bij de bakker en de slager zegt ze nu netjes dank je wel, hahahahahahaha

Nou er is er hier 1 de keukenla aan het uitpakken dus ga maar afsluiten hahahahah

Zondag gaan we op vakantieeeeeeeeeeeeeee, heerlijk heb er zin in is alweer een jaar geleden dat we weg zijn geweest dus we zijn er echt aan toe!!!!!!!

Nou tot snel maar weer allemaallllllllllllllllllll

kus kus kus

Geplaatst

hé een teken van leven van onze forum-mama hahaha.

Fijn dat je er weer even bent, en alles goed gaat!!

Geniet van jullie, welverdiende vakantie!!!!

Geplaatst

djw amanda kus

na de vakantie kom ik weer wat vaker kijken, we hebben de zolder nu ook klaar dus er is weer wat tijd vrijgekomen!

:angel10:

Hoe is het met len en de peuterspeelzaal?

Geplaatst

Het gaat redelijk. Hij huilt nog steeds als ik weg ga, maar na een uurtje is hij meestal helemaal happy, en speelt ie lekker.

Geplaatst

Oh dat is al heel wat, fijn voor je meis!

Hoop dat het hier ook gaat lukken, vind het best moeilijk om haar straks daar achter te laten.

Ze is nog nooit ergens alleen geweest dus dubbel moeilijk!

hahahahah, maar komt vast goed!

Geplaatst

Lekker vooruitzicht Joos dat jullie zondag op vakantie gaan!!!

Heerlijk! Waar gaan jullie heen?

Ik voel me soms al schuldig dat ik er niet vaak ben, maar ben blij dat jullie dat ook hebben! Het is gewoon best druk!!!!!!

Geplaatst

Hier nog een schuldigvoelende (is dat nederlands?? hihi) maar ja het is niet anders, iedereen is druk en de 'kleintjes' zijn niet zo klein meer en slapen niet meer zoveel dus minder tijd, zo gaat dat he?

Joos, lang geleden meis, goed te horen dat je er weer bent, waar gaan jullie heen met vakantie? En waarom doe je acu? Dat heb ik natuurlijk allemaal gemist haha.

Roos, leuk hoor een nieuwe baan, had je het niet meer naar je zin op kantoor?

Hoe is het verder met iedereen?

Wij gaan morgen met vakantie, dus vandaag ook nog een drukke dag voor de boeg, even snel wat wasssen en de laatste dingen inpakken, zin in!

Met lijnen gaat het heel goed, er is nu 13 kilo af. Ik moet nog even en ik wil wat meer afvallen dan nodig voor het geval dat, soms valt het allemaal mee en de volgende dag is het best moeilijk, maar we moeten doorgaan he?

Misschien gluur ik later op de dag nog even en anders tot over anderhalve week!

Liefs Sab xx

Geplaatst

Wauw Sab, 13 kilo eraf!! Hoe heb je dat gedaan??!

Jullie ook een hele fijne vakantie, waar gaan jullie naar toe?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden