Ga naar inhoud

Kletstantes deel 8

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joos; succes morgen in het ZH! Wanneer moet je Jheroen geopereerd worden?

Hopenlijk wordt het volgend jaar een beter jaar voor jullie meis!!!

Amanda; hoe waren de pepernoten???

Lau; lekker aan het oefenen meis?? Goed hoor! Enne...nu niet snel mijn berichtje weg gaan halen straks he hahahaha.

Het gaat hier al ietsje beter met de ziekenboeg. Nog wel onwijs hoesten en superverkouden.

En huilen om het kleintste dingetje. Maar de koorts zakt al wat, dus dat is goed nieuws!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joos, genoten van de sneeuw? Mooi hé?

De pepernoten waren lekker!! Len vond het harstikke leuk.

De hoek gebruik ik, bijvoorbeeld als ik al 5 x gezegd heb : niet aan de cd speler, niet aan de tv, niet met de deur gooien enz..

Dan zeg ik wel : als je nog 1 x ......... ga je in de hoek.

Dat helpt vaak al!!

En als hij dan echt door gaat, ook consequent, de hoek in.

Gisteren hebben we echt een super gezellige dag gehad! Heel erg leuk, om alle peuters weer eens te zien. (en de mama's en papa's natuurlijk!

Voor wie nieuwsgierig is, foto's op Len's weblog.

Gisteren is hier ook flink wat sneeuw gevallen, maar vanmorgen was alles weg... nu regent het...!

Succes in het ziekenhuis Jose.

Geplaatst

He Joos, hoe is t gegaan...het zit jullie niet mee...

xxx

Lis, ach de schoonfamilie, gewoon wat van zeggen hoor, mijn schoonvader zegt altijd als er 1tje huilt of zeurt..stel je niet aan...kan ik ook altijd zo van balen...soms huilen ze gewoon en..

Maar je moet je wel zeggen hoor!

Amanda en beua..heerlijke pepernoten!

Hier ligt weer een dik pak sneeuw..leuk Joos die slee..wil ik nu ook hahahahaha

Meisjes tot snel Cynthia

Geplaatst

Joos; hoe is het gegaan in het ZH?

Amanda; ik ga ff je foto's kijken op je site. Leuk! Ben benieuwd.

Wat lekker Cyn dat de sneeuw bleef liggen! Hier niet hoor, alles weer snel weg.

Geplaatst

Goede morgennnnnnnnnnnnnnnnn

Lekker dat recept van die pepernoten, mmmmmmmmmmmmmmmmmm hahahahahahah

Cynthia , is echt heel leuk die slee, heb er mooie foto`s van gemaakt.

Laat de sneeuw maar vallen want anne-meya vind het helemaal geweldig.

Hier ligt de sneeuw er nog dus we gaan zo nog even naar buiten.

Amanda ik ga ook rvrn foto`s kijken zo op je site, leuk dat het gezellig was.

Wat zullen de kindjes allemaal groot zijn geworden.

En die hoek, ik zal het eens gaan proberen als ik het ff niet meer weet, hahahahahah

Lis is er al een buikfoto, hahahahahahaha

Hilde hoe is het meis????????????

Nou het ziekenhuis!

Ze gaan hapjes uit mijn slokdarm maag en darmen halen, weer een onderzoek dus.

ze willen weten wat die verdikking is die ze hebben gezien op de echo.

Dus 11 dec mag ik weer naar het ziekenhuis, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Heb nu poeders meegekregen om de darmen een keer goed schoon te maken!

Ze zitten nu toch ook wel te denken aan een glutenallergie of zoiets, ben er niet zo in thuis dus ga zo maar even google.

En anders ga ik heel hard laura roepen, hahahahahahah

Ach ik wacht het wel af, gelukkig krijg ik een roesje, anders had ik dat onderzoek niet gedaan, heb genoeg pijn gehad.

Tot gauw weer!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hoi, hoi,

Hier gaat het allemaal helemaal prima. Heb dagelijks wel bij gelezen over de pepernotenverhalen, lastige schoonfamilies die zich met de opvoeding bemoeien etc... maar effe niet gereageerd.

Druk met verjaardagen vieren, zorgen dat alles rond dat gebeuren een beetje geregeld was en eh, eergisteren even bijkomen van het hele weekendgebeuren.

Gisteren maar weer eens begonnen met de boel weer wat meer aan kant te maken... En strakkies weer visite. Hahahah, zo komen wij de dagen wel door!

Nou, de kleine is ook weer goed gekeurd. Alleen was ik in de afgelopen 3 weken niet aangekomen. Gisteren was ik zelfs een beetje afgevallen. Heb niet het idee dat ik anders eet..... Tja

He José, sterkte met het hele ziekenhuisgebeuren. Kan me voorstellen dat het wel bere spannend is!!!!

Groetjessssssssssssssssssssssss

Geplaatst

hoi meiden,

nou josé, t houdt niet op he...weer een onderzoek, jeetje, dus ze weten nog steeds niet wat er nou is, poe, je moet wel geduld hebben he. goed dat je een roesje krijgt, lekker slapen...

en elke keer weer even wachten ook, 11 december, is te overzien denk ik he, of vind je t nog erg lang duren?

sterkte meis.

oh en die buikfoto heb ik nog niet, maar wel eindelijk weer ns wat foto's van mn ebbetje hier geplaatst. En nu jullie weer hoor, want november is schandalig leeg (haha ik mag t nu zeggen) en t is al bijna weer december!

ik ben nu ook nog een filmpje aan t downloaden, maar dat duurt lang...

hilde, t gaat zn gangetje klinkt t. wel druk zo te lezen... en je bent al meer dan 30 weken, gaaf zeg!

ik ga ook even kijken amanda!

Groetjes allemaal!

Lis

Geplaatst

Joos,

Mijn hubbie heeft dat onderzoek ook gehad. (rectoscopie?)

Hij had een grote mond, en wilde het zonder roesje, maar, net begonnen, hebben ze toch een infuus aangebracht! Toen voelde hij niks meer, en ging het heel goed.

Ze vertelde direct of ze bijzonderheden zagen (achteraf wel)

En van de biopsie krijg je later te horen.

Heel veel sterkte !!!

Ik ga Ebbe even bewonderen!! En idd, Lis ben het met je eens, waar blijven die foto's???

Hilde, het schiet op hé?

Fijn dat alles goed gaat!

Geplaatst

Goed Joos dat je wel een roesje krijgt!

Ik ben ook niet bekend in de glutenallergie.

Heb je er nog wat over kunnen vinden op internet?

Hilde; het schiet al lekker op voor je zeg. Nog 2 maandjes........

Lis; ik ga Ebbe ook ff bekijken bij de foto's.

Meiden, prettig weekend voor jullie allemaal!!!

Geplaatst

Seetje,

ik werk in de zorg, en daar hebben we een bewoner gehad met coeliaki (glutenallergie). Er zijn kookboeken voor hebben we vernomen. En elke dag vers brood uit de broodbakmachine, wel van geschikte ingrediënten.

Sterkte met je onderzoeken.

groetjes, Stéphanie

Geplaatst

Wat is het rustig hier!!

Sab, Bianca, Cynt, Lau, Vonnie... waar zijn jullie??

José, hoe is het met jullie huis? Wanneer kunnen jullie er weer in? Hopelijk wel voor de feestdagen?

Roooooosje, druk met voorbereidingen voor jullie huwelijk??

Vind je het spannend?

Hoe is het met je mamma trouwens??

xxx

Geplaatst

Ja, weinig nieuwtjes hier he?

Vandaag in een dienst gehad in een vroegere gemeente waar we kwamen, omdat vrienden van ons hun dochter lieten opdragen (een soort van dopen). Grappig om de reacties van mensen op mijn zwangere buikje te zien!!!

Lekker lang bij die vrienden gebleven. Die hebben ook een hele heftige tijd achter de rug. Gezellig nagebabbeld!

En verder.... tja alles gaat zo gewoon z'n gangetje hier. Geen nieuwigheden ofzo....

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Jose: Je zit de laatste tijd wel in de lappenmand he meid... Sterkte met het onderzoek, brrr moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken om dat te doen zonder roesje.

Roos: Druk met de voorbereidingen bezig voor jullie trouwdag?

Hoe gaat het met de andere meiden en de kids????

Hier gaat alles goed! Begin morgen bij mijn nieuwe baas en meteen morgen nog een vrije dag... Dinsdag een intro-dag en woensdag echt beginnen. Ga als kraamverzorgende aan het werk en heb er enorm veel zin in. Ook wel spannend hoe het allemaal zal gaan, ook met Marissa. Want we krijgen weer een heel ander leven.

Met Marissa gaat het super! We hebben hier de NEE-fase nu bereikt... NEE NEE EN NOG EENS NEEEEEE... Pfff, soms heel druk en vermoeiend, maar ook heel leuk. Hihi. Marissa, pak je even je jas, we gaan even wandelen... NEEEEEEE... Marissa, kom we gaan naar boven lekker douchen, NEEEEEE... Marissa, kom even een schone luier, NEEEEE... Hahahahahahaha. Ze begint nu echt te babbelen en een enorme eigen wil te krijgen. Nog geen twee, maar roept de hele dag NEE! Kun je ook Ja zeggen? Dan verwacht je dat ze zegt: NEE, maar dan zegt ze JA! hihi. Gisteren Sinterklaas gevierd. Ze is enorm verwend. Zou blij zijn als het 5 dec geweest is en het weer rustig wordt op tv etc met die sinterklaas en zwarte pieten. Want het arme meiske is helemaal van slag. Ze is zoooo bang voor zwarte piet. Vrijdag net met Oma afgesproken dat Sinterklaas daar de kadootjes zou brengen en dat opa en oma dan de kadootjes mee naar ons zouden nemen, want ze was heel bang dat íe bij ons in huis zou komen. Want tja, ze krijgt echt alles mee hoor van andere kindjes en van die tv... Gaat gisterochtend de deurbel... zwarte piet aan de deur... Een flessenactie van een vereniging uit het dorp... Ze schrok enorm en begon bijna te huilen en je kon zien dat ze overdonderd was en ook teleurgesteld, want tja papa en mama zeiden steeds dat sinterklaas en zwarte piet echt niet bij ons thuis zouden komen. Er gaat dus meer om in die kleine koppies dan dat we soms denken...

Zo, nog even bij-lezen voor zover dat dit mogelijks is (het is zooo veeeeeel)

Liefs, Bianca...

PS... Robbie al grote broer geworden????

Geplaatst

Hey lieve allemaal,

Ja, ik ben er nog hoor Amanda, maar beetje druk. Ik lees wel dagelijks even mee hoor, maar reageer niet altijd.

José, coeliaki is geen prettige aandoening, maar kunnen ze ook met een bloedonderzoek doen (anti-gliadine=allergiestof tegen gluten zeg maar). Als je vragen hebt, kom maar op hoor!

Roos, nog minder dan 2 weken..... Hoe is het inderdaad met je moeder? Mijn schoonzusje gaat volgend jaar ook trouwen, feeeesjeeeeeeeee!! haha. De tweeling wordt dan bruidjonker-meisje, net als de 3 dochters van de broer van mijn zwager.

Bianca, ik moet altijd lachen om die kleine keutel van jullie. Hier nog geen nee, maar wel een toename van baldadig gedrag. Moet er vaak om lachen, maar ben ook best opvoedkundig streng soms hoor.

Lis, nog last gehad van de opgedrongen opvoeders van Ebbe? Ik merk dat dat bij ons ook gebeurt, maar ik zeg er dan direct iets van, of geef een vragende blik zo van....voel je je geroepen om mijn kind(eren) bij te schaven?

Hier nog geen last van Sint-Piet angst. Thomas gaat met zijn neus tegen de TV staan en roept dan hard "Piet""Kaas" haha. Volgens mij heeft Iris er niet zoveel mee.

Verder geen nieuws. Gaat prima. Donderdag Sinderklaas bij mijn schoonouders en donderdag bij mijn zus met mijn moeder en haar familie.

Ga nu lekker Miljoenenjacht kijken.

Kus

Geplaatst

Hahhaha, mooi die sinterklaas/zwarte piet verhalen van de kinderen.

Heb in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking gewerkt, hihihi, daar was dat sinterklaasgebeuren toch ook altijd erg spannend. Ook een tijd dat ze allemaal een beetje van de rit waren!

Bianca, spannend weekje deze week! Kom je ook bij mij kramen, hihihii... Denk dat het een beetje te ver weg is! Maar wel bijzonder om al die geboortes mee te maken en ouders het eerste eindje op weg te mogen helpen!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Bianca, heel veel plezier morgen op je eerste werkdag, wat lijkt me dat leuk zeg, kraamverzorgster!!!

Maar soms ook moeilijk denk ik.. mijn vriendin heeft 13 oktober haar dochtertje verloren (22 weken zwanger) en ze kreeg ook kraamhulp.

Dat hoort er dus ook bij...

Maar natuurlijk is het grotendeels blijdschap!!

Geplaatst

oja meiden, weten julie wat hier goed werkt, in de "nee" periode hahahaha, moet er zelf mee lachen:

Als ik tegen Len zeg "doe je jas aan", zegt hij nee.

Als ik zeg "Len, niet je jas aan doen hé? DOET IE HET hahahahahahahahahahaha

beetje creatief zijn, kom je toch ergens, zonder te hoeven mopperen haha.

Geplaatst

Haha Amanda, jij bent echt goed!

Als het hier zover is, ga ik dat direct proberen haha

Bianca, hoe is je eerste werkdag bevallen?

Geplaatst

Wow, da's inderdaad wel heel erg heftig, Amanda!!!! Tjonge, je bent dan al over de helft... De echo is geweest....

Moet je toch niet aan denken!

En dan is het echt de kraamvrouw verzorgen... er mist dan wel heel veel!!!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Ja Hilde, het was (is!) ook heel heftig. Ze zijn er achter gekomen bij de 20 weken echo, dat het kindje het syndroom van down had en een ernstige hartafwijking, het was niet levensvatbaar...

En dat is een ware hel, een nachtmerrie.. Ik ben bij mijn vriendin geweest 4 weken na de bevalling (eerder wilde ze bijna niemand zien), en wat zij allemaal hebben meegemaakt, in die korte tijd van echo tot nu... dat wens je niemand toe. Ze hebben keuzes moeten maken, waar je eigenlijk nooit over na zou moeten denken, onmenselijk.

Helaas, hoort dit er soms ook bij... :crybaby2:

Geplaatst

Ken het ook van dichtbij. Iemand uit mijn omgeving had door omstandigheden met 16 weken de echo. Daar was te zien dat de ribbetjes te klein bleven om de longetjes er achter te kunnnen laten zitten. Kindje was ook niet levensvatbaar. Pfffft.... heel heftig! En het heeft ook heel veel los gemaakt in haar omgeving. Dan komen er ook heel veel vrouwen met miskramen en soortgelijke situaties op de proppen!

Lief dat je er veel voor haar kan en mag zijn!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

hoi meiden,

Amanda en hilde heftig hoor, moet je toch niet aan denken.

en ja ook jullie allemaal druk.

Hier ook super druk.

Vanaf afgelopen zondag weer in ons huis maar echt lekker gaat het niet

vandaag weer een lekkage in de koof op de badkamer dus die gaat ook weer open.

Jheroen in het ziekenhuis geweest en moet 23 dec het ziekenhuis in voor een operatie, gezellige kerst word dat.

:sad1:

Lau, met het bloedonderzoek is er niks uitgekomen vandaar dat ze nu hapjes gaan nemen.

vader van jheroen moet weer opnieuw worden geopereerd maar het blijkt dat die een bacterie heefrt meegenomen uit het vorige ziekenhuis, jaaaaaaaaaaaaaaaa het gaat lekker, NOT

Maar met ons meisje gaat het heel goed.

ligt nu ff hier op de grond op een dekbed te slapen, door al het lawaai heen.

Zo nu ff koffie maken voor de schilders en de loodgieters,

Tot gauw meiden!

Geplaatst

José.. 23 dec.?? Moet hij lang blijven, weet niet waarvoor hij gaat..?

Wat een rot datum... kon het niet wachten tot na kerst?

En jij 11 dec voor dat onderzoek toch?

En de vader van Jheroen ook nog, het zit jullie echt niet mee hé?

Sterkte meid!!!

En gelukkig weer thuis, wat rot dat de badkamer weer open gebroken moet worden... hebben jullie daar ook iets gedaan nu met verbouwen?

Hoe is het beneden? Vloer er al in?

Gelukkig gaat het met A-M goed! X voor jullie!

Geplaatst

Hilde, vreselijk hé... daar moet je echt niet bij stil staan... en op zulke momenten besef je wéér... wat hebben we toch geluk..!!

Het is toch echt niet vanzelfsprekend allemaal.

Geplaatst

oh josé,

23 december jeetje, das inderdaad lekkere timing... wat is de verwachting voor hoe lang hij moet blijven? ziet ie er erg tegenop? brrr, t is altijd naar!

en je schoonvader weer geopereerd, jemig, t houdt niet op he.

hou je taai, hoe gaat t met jou?

lekker dat anne-meya goed gaat en jullie weer thuis zijn. Als straks alle beginprobleempjes (...daar blijft t vast bij!) over zijn en die schilders t huis uit (brrr wat heb ik r een hekel aan, werklui in huis...) dan kan je lekker genieten van je 'nieuwe huis'.

Liefs,

Lis (die (**&*(&(*(&%$#%%^&**)(*&^%$ alweer verkouden is)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden