Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames bedankt voor het mee denken, ik heb het ziekenhuis gebeld en het klopt inderdaad, dat er gekeken wordt naar de dikte van de baarmoederslijm.

we zien het allemaal wel....

• Reacties 431
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Mijnbaby, hoe gaat het nu met je?

Het spijt me heel erg dat je poging is afgesprongen, dat is echt kl*te omdat je mentaal en lichamelijk er zo voor gaat...

Wat is de volgende stap?

Geplaatst

Bedankt Sofie,

Ja wat kan ik zeggen het gaat..... Ik ben onwijs verdrietig en boos... je bent er zo mee bezig en dan uit het niks moet je stoppen.....

Ik moet straks bellen voor een afspraak, om 1 en ander te bespreken met de IVF artsen...Ik heb al een verpleegkundige gesproken om te vragen wanneer je weer zou kunnen beginnen, en ze zei dat er meestal 2 menstruatie s tussen moeten zitten....

Ik hoop dat ik snel terecht kan in het ziekenhuis, zodat ik meer weet....

aan de ene kant wil ik het liefst vandaag nog beginnen, en een ander deel van mij is zo verdrietig en boos, dat het voor mij niet meer hoeft....

Geplaatst

Meisje toch dat kan ik heel erg goed begrijpen hoor. Gun jezelf wat tijd, emotioneel is het heel belangrijk dat je je batterijen oplaadt. Lichamelijk ja moet je lichaam weer even op adem komen en hoelang dat is is best idd iets wat dokters je vertellen.

Ik wens je super veel sterkte en wees maar eens lekker boos en verdrietig, je moet erdoor :)

Geplaatst

Thnx, Ik moet 13 Jan naar het ziekenhuis voor een gesprek, en kijken hoe me buikkie het doet, als het goed is ben ik dan al ongesteld geweest en moet ik de pil slikken, kijken of we al kunnen starten met de nieuwe poging, en anders die maand er op.....

kan ik het even een paar weken van me afzetten, het is niet niks.....

Ben er goed stuk van geweest, en nog... maar ja wie weet hebben we de volgende keer

meer kans....

Geplaatst

hoi mijnbaby,

dan gaan we ongeveer gelijk op! ik heb 12 januari een gesprek!

Sofie, hoe gaat het nu met je? ben jij al een beetje over de schrik heen?

liefs mamalou

Geplaatst

Ik begrijp je helemaal...je voelt je zo machteloos...

Wat je zegt...je denkt een eerlijke kans te krijgen.

Je weet ook wel dat het beter is om tijdig te stoppen, je moet natuurlijk wel eerlijk blijven naar jezelf, maar je hebt er al veel voor gedaan...je wilt gewoon door!

Voor mij is het nu een week geleden dat we de behandeling hebben moeten stopzetten.

Ik heb het gevoel dat al die follikels nu mijn lijf uit zijn (gelukkig!).

Waar ik van baal, is dat ik nog steeds moet prikken (lucrin). Jij ook nog??

Dat vind ik zo oneerlijk...het heeft toch geen zin meer! Maar ja...

Volgende week heb ik een gesprek met de arts. Ben heel benieuwd hoe en wat verder!

Ik wens je veel sterkte!

Geplaatst

Hoi Krullie

wat naar dat je nog moet prikken! het zal wel te maken hebben met overstimulatie.

Ik kreeg een steeds bollere buik en dat vond ik ook zo wreed. gelukkig het nu allemaal een beetje aan het wegzakken en word ik als het goed is dit weekend ongesteld.

ik had gisteren een terugslag. Het ging heel goed na mijn huilbui, maar opeens werd ik weer heel bang dat het bij ons noooit zou lukken en dat andere mensen in mijn omgeving straks wel een leuk nieuwtje te vertellen hebben. 2 goede vriendinnen zijn zwanger en dat vind ik al moeilijk genoeg.

ik heb ook een brief naar mijn verzekeringsmaatschappij gestuurd. ze tellen een poging wanneer die begint. en op welk moment je ook stopt, dat maakt niet uit. Ik heb ze eens goed verteld dat zij een van de weinigen zijn en dat ik hoop dat ze snappen dat ivf geen lolletje is dat je er voor de grap even tussendoor doet. Dat het al erg genoeg is en dat het nog erger is dat er flauw wordt gedaan over het meetellen van een halve poging.

niet dat ik er nog iets aan heb, maar het luchtte wel op ;)

nou, moest geloof ik wel wat kwijt hier :)

liefs mamalou

Geplaatst
hoi mijnbaby,

dan gaan we ongeveer gelijk op! ik heb 12 januari een gesprek!

Sofie, hoe gaat het nu met je? ben jij al een beetje over de schrik heen?

liefs mamalou

Hallo!

Met mij gaat het vrij goed. Ik houd me sterk, beetje op automatische piloot zoals mijn therapeut het noemt. Ik laat het komen zoals het komt.

Op 12 januari heb ik een verkenningssessie met acupuncturiste. Ze was heel vriendelijk en zou gaan werken met acupunctuur, voeding en kruiden. Ik kijk daar wel positief naar uit moet ik zeggen.

Ik ga proberen om me te focussen op de feestdagen, ons gezin en in de hele kleine kring rondom ons ga ik mezelf zijn, nu weer verdrietig dan weer blij.

Het is niet makkelijk ... Ik hoop dat ik veel energie kan opdoen door het genieten van de dingen die we wel hebben.

Heel veel sterkte allemaal :)

Sofie

Geplaatst

Je wordt na een mislukte poging zo heen en weer gesmeten met je gevoel. Ergens weten we allemaal dat we een kans van 1 op 4 hebben.

Maar wij hebben zoveel pech dat het alweer moeilijk is om die 1 op de 4 te zijn.

Ooit gaat het ons lukken!

Daar hou ik mij aan vast........

Liefs voor iedereen,

Vanessa

Geplaatst

Wat Grappig Mamalou dat we gelijk oplopen dan he, Ik hoef gelukkig niks meer te prikken en moet veel drinken en uitrusten, merk echt dat ik het hard nodig heb.. me buik is nog steeds een beetje opgezet en gevoelig maar dat schijnt allemaal heel normaal te zijn..

Ik moet voor de afspraak ( 13 Jan) ongesteld zijn geweest, en hoop dan dat alles er goed uitziet... maar goed we hebben nog even, ga lichamelijk rustig aan doen, en probeer er ook niet veel meer aan te denken, wil het even op een laag pitje zetten, het is natuurlijk ook niet niks, En mamalou over zwangere vriendinnen, ik weet wat je doormaakt, vandaag weer te horen gekregen dat een kennisje van me zwanger is, dit is al weer de 2e van deze maand.....

Geplaatst

Mamalou, 't is dan wel in het dagboek van Mijnbaby, maar ik wil je toch even zeggen dat ik het super van je vindt dat je een brief naar de verzekering hebt gestuurd!

Al zóu het niks veranderen, misschien zet je er toch íemand mee aan het nadenken daar! (en overstappen naar een andere verzekering die wel pas vanaf punctie en tp telt?)

Geplaatst

Dames,

Het is dan wel mijn dagboekje,maar hier mag en kan alles,er is genoeg ruimte voor andere ervaringen en verhalen....

dus dat is geen enkel probleem!

Geplaatst

het gaat nu eindelijk de goeie kant op met me buik, het is niet meer gevoellig en is ook minder vol dan begin van de week... Probeer nog steeds veel te drinken maar meer als 2 liter krijg ik er niet in.... hoop dat alles er goed uitziet als ik 13 Jan naar het ziekenhuis moet.

Geplaatst

Vandaag ben ik ongesteld geworden, al bloed ik nauwelijks...... Gelukkig sneller dan ik had verwacht, ik moet 13 jan naar het ziekenhuis en moet het dan alweer bijna voor de 2e keer worden, dus ik ben Happy kunnen we lekker gauw beginnen met ons volgende poging.....

Ik hoop dat we dit keer meer geluk hebben!!! Ik kan niet wachten tot we weer mogen beginnen......

Geplaatst

Ik was dus gister een beetje ongesteld dacht ik, maar vandaag bloed ik helemaal niet... ik heb gebeld met het ziekenhuis vanochtend en die zeiden dat ik met de pil moest slikken omdat ik dus gister een beetje afscheiding/slijm en bij het afvegen rood bloed had, vanochtend had ik dat ook nog maar de rest van de dag helemaal niet....

Wie heeft hier meer ervaring mee?? Moet het nog opgang komen??

Geplaatst

he mijnbaby,

ik werd gewoon ongesteld, maar ik had ook geen overstimulatie.... iets minder pijn en wat emotioneler dan anders, maar dat vind ik niet zo gek.

ik ben ook alweer bezig met de volgende poging, mezelf mentaal voorbereiden!

x mamalou

Geplaatst

Hai Mamalou,

Nee ik was het dus wel een beetje geworden gister avond en ik mocht met de pil beginnen, maar nu ben ik het weer helemaal niet? zo vaag en raar... Bel morgen wel ff met het ziekenhuis, gezien ik ook na deze menstruatie ga beginnen met ons volgende poging....

Geplaatst

Ik ben dus eigenlijk helemaal niet ongesteld geweest, naar mijn eerste IVF poging..

Ik vind het zelf wel erg vreemd, dat ik dus zo weinig tot bijna niks heb gemenstrueerd..

Maar volgens het ziekenhuis kon het weing kwaad, ik moest wel een zwangerschap test doen, heb ik nog steeds niet gedaan, gezien ik de kans Nihil acht dat ik zwanger ben, gezien mij med dossier..... Kortom 13 jan mag ik dan eindelijk naar het ziekenhuis, we gaan eind Jan, begin feb met vakantie dus waarschijnlijk beginnen we pas naar ons vakantie met ons 2e poging....

Geplaatst

Ze stromen uit men ogen,

ze rollen over mijn wang,

ik kan ze niet bedwingen,

ze zijn de baas over mij,

ze blijven maar komen,

ze willen niet weggaan,

ik heb zo veel verdriet,

ik kan het even niet meer aan,

ik wil dat ze verdwijnen,

en weg blijven,

maar het gebeurt niet...

Pfffffffffffffff.....

Geplaatst

Hey mijnbaby, ik begrijp je, misschien moet je je tranen gewoon maar laten stromen tot ze op zijn. Nestel je tussen lieve vrienden en familie, zeg even alle andere tralala stop en probeer al je angsten en verdriet te verwoorden, op papier, creatief, gewoon vertellen... praat tot je leeg bent. Zet eens op een rijtje wat je allemaal wel hebt en vraag je eens af hoe mooi dat niet is... Probeer ook die mensen en dingen te koesteren...zij zijn er altijd voor je.

Je moet nieuwe moed vinden maar focus je nu op het verwerken van je verdriet

Geplaatst

Ik probeer het van me af te zetten, ik ga eind jan lekker eerst op vakantie.. we gaan een last min boeken, lekker ver weg... Heerlijk.. en daarna kijken we wel weer wanneer we gaan beginnen ik denk in Feb...

Als je echt heel graag iets wil en ja het is niet meteen gelukt, dan moet je gewoon ff tijd voor je zelf nemen, het is namelijk niet niks... ik ben er goed ziek van geweest, maar voel me nu wel beter gelukkig... en ja we zijn nog jong dus we hebben nog genoeg tijd gelukkig....

Geplaatst

Hallo,

Wij gaan beginnen met de 2 icsi poging.

Ik las net de resultaten van alle IVF centra in Nederland voor 2007 (NVOG).

Wat hier opvalt is (staat niet expliciet genoemd) is de zeer slechte CRYO resultaten van ziekenhuis in Rotterdam en het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven (ICSI resultaat wel goed). Daarentegen zeer goede resultaten van LUMC.

Heeft iemand hier een verklaring voor ? Slechte kwaliteit vriezer? Strengere selectie voor invriezen?

Geplaatst

Test3 daar heb ik helaas geen ervaring mee, ik heb niet eens 1 hele IVF poging afgemaakt....

Misschien moet je even een aparte topic openen over dit onderwerp..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden