Ga naar inhoud

Ons tweede en hopelijk laatste IVF/ICSI avontuur!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gaaf dat jullie zo blij voor ons zijn.

Bij sommige berichtjes zijn jullie zo blij dat ik bijna bang ben

dat jullie door mijn beeldscherm knallen van blijheid!

Thanks!!!!

• Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jemig wat goed, Vanessa!!!!!

Je bent ongemerkt een inspiratiebron voor mij; het kan dus tóch met endometriose!!!

Geniet er lekker van, je kunt nu gewoon zeggen: IK BEN ZWANGER!!!!! Wauw, wat een bijzonder gevoel moet dat zijn... Gefeliciteerd!!

Lieve groet Nanne

Geplaatst

Van harte, Vanessa!!!

't Is jullie zo ontzettend gegund, meis wat heb je er veel voor over moeten hebben.

Nu binnenhouden die uk(kies), hoor! Ik duim voor jullie!

Geniet ervan.

Geplaatst

Hoi Vanessa,

wat overweldigend fijn zijn al die felicitaties he? Zo besef je het geluk steeds meer is het niet?

Ik denk dat je inderdaad met 7wkn zwangerschap je eerste echo krijgt. Tot en met 12 wkn bleef ik bij vdKamp. Daarna ben ik verwezen naar de HoogRisico-verloskunde. Ik vanwege mijn tweeling, jij vanwege je endometriose vermoed ik. HR klinkt ernstiger dan het is, het is wel een fijn idee dat zij veel kennis hebben van zwangerschappen met een hoger risico.

Weet vd Kamp het al dat je zwanger bent? Zij zal ook wel dolblij voor je zijn.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Ik moet aankomende dinsdag al naar Dr. Hekman.

Deze begeleid diabetespatienten die zwanger zijn.

Het wordt voor mij sowieso een ziekenhuisbevalling i.v.m. de suiker.

Ik heb echt al een dikke buik! s'avonds nog dikker dan s'ochtends.

Ik heb eigenlijk allemaal strakke broeken en die kon ik voor de punctie al niet meer aan. Draag maat 44/46 dus ben niet één van de slankste maar dit vind ik wel héél apart.

Stéphanie? Al een beetje gewend aan het met z'n viertjes zijn?

Jullie hebben wel keigave namen voor de kinderen bedacht.

Wij zijn ook al aardig op dreef maar voor een eventuele tweeling wordt het een heel ander verhaal. We zijn benieuwd naar de eerste echo.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ik heb nog een klein vraagje.

Een poos terug heb ik hier op het forum iets gelezen over een voedings/slaapkussen. Deze zou super zijn om mee te slapen gedurende de zwangerschap. Iets uit amerika ofzo? Weet iemand dit nog? Of in welk topic ik dit vinden kan?

Alvast bedankt!

Vanessa

Geplaatst

Is dat niet zo'n lang gerekt kussen? Volgens mij bij Prenatal en de Hema heeft ze ook een tijdje gehad. Kan je als een band om je heen slaan tijds voeden voor ondersteuning en half opliggen asl je wilt slapen (lijkt op een soort worstvormig ding, wat een benaming weer, maar goed). Zal wel eens ff voor je spitten op het net. Heb toch pauze!

Gevonden op prenatal.nl heet voedingskussen. Staat bij borstvoeding, borstvoeding overig.

Hoop dat dit is wat je bedoelt. Succes!!

Geplaatst

Hoi Vanessa,

Ik heb het ook gelezen toen.

Was het niet iets van Snoogle of zo?

Kon je idd alleen in America bestellen geloof ik

Ikketje

Geplaatst

De hema heeft ze ook!!

En idd voor slapen in bed tijdens zwangerschap

Of lekker voor in de bank om in te hangen

Voor na de bevalling als voedingskussen

En ook om je kleine er lekker in te leggen.

Ideaal dus en multifunctioneel!

http://www.hema.nl/nl-nl/home/zoekresultaten.aspx?freetext=voedingskussen

http://www.prenatal.nl/SpecialInterest/SpecialInterestArticle.aspx?id=37

http://www.prenatal.nl/Shop/Product.aspx?productid=40800

hier wat links voor je

En een tip, neem geen opblaasbare zijn er ook, die zijn niet fijn!

Liefs claudia

Geplaatst

Kijk eens aan, met elkaar komen we er wel. Schijnt inderdaad heel fijn ding te zijn. Hoop dat ik er ook snel één mag aanschaffen ;-)

Geplaatst

Thanks! De hema was voordeliger dan de prenatal.

Een beetje shoppen kan geen kwaad, er moet straks nog het nodige worden aangeschaft.

Geplaatst

ben wel heel benieuwd hoe je het nu ervaart vanessa...zomaar zwanger. Is het niet heel onwerkelijk? Lijkt me zo'n gek idee...de gedachte dat er nu zo'n kleine prul in je aan het groeien is waar je zolang op gewacht hebt!

Geplaatst

Is inderdaad heel erg onwerkelijk.

Ben daarom al praktische zaken aan het regelen.

We moeten nog een paar dingetjes verbouwen in huis en zijn dit nu aan het plannen om dit in de bouwvak te gaan doen.

Dan gaan we ook de kinderkamer uitzoeken en de rest van de spulletjes.

Dit kan dan mooi in één keer gebracht worden als alles binnen is.

Mijn man kan het ook allemaal nog niet goed bevatten. Is ook iets voorzichtiger dan ik. Er kan natuurlijk nog heel veel mis gaan maar ik vertrouw er volledig op dat het goed is/gaat. Ik voel mijn lijf natuurlijk ook en hij niet. Ik slaap weer goed en straal vanaf het moment dat ik uit mijn bed kom. Ben heel iets misselijk en heb al een lekkere buik. Dit is wel lastig want ik pas bijna nergens meer in. Loop nu weer in mijn zondagse kleding (leuk rokje) omdat mijn broeken niet lekker meer zitten.

Dinsdag voor het eerst naar het ziekenhuis, dit ook i.v.m mijn diabetes.

Op een echo kunnen ze denk ik nog niets zien, ben dan op één dag na 6 weken zwanger.

Mijn suiker heb ik goed onder controle, wel moet ik veel minder insuline spuiten dan vóór de zwangerschap. Dat wordt na de eerste paar maanden weer veel meer. Tot nu toe voel ik mij dus helemaal mamanessa!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey Mamanessa,

Leuk om te lezen dat je al lekker bezig bent met plannen en zo..

Heerlijk he, een beetje rondsnuffelen..

Wij hebben de beebkamer al staan (via marktplaats) en nu is het alleen een kwestie van aankleden als we weten wat het zal gaan worden.

En alweer bijna je 1e echo,, ben zoooo nieuwschierig!!!

Succes met je insuline spuiten....

Groetjes van Daan

Geplaatst

Volgens mij kom ik sowieso met knikkende knieën het ziekenhuis uit als alles goed is maar ik denk dat als het er twee zijn dat ik dan de gang doorzweef naar buiten!

Ik sta er in ieder geval niet van te kijken als het er twee zijn.

Zou het wel fijn vinden om het zo snel mogelijk te weten. Het verandert toch best weer veel aan hoe je bepaalde praktische zaken moet regelen.

Jullie zullen het lezen volgende week!

Geplaatst

Nog even een lastig vraagje.

Weet één van jullie hoe ik een banner kan plaatsen onder mijn handtekening? Ik heb er inmiddels eentje gemaakt maar krijg hem niet geplaatst. Frustie!

Geplaatst

Hahaah ik zie dat het gelukt is!

Ik heb je andere ticker ook inmiddels bij het zwangerschapsoverzicht aangepast.

Wat stoer dat je mamanessa gebruikt hebt!

Hoe voel je je??

Groetjes van Daan

Geplaatst

Hey Vanessa,

Las net in een andere topic dat je straks je 1e echo hebt!!! Geweldig! Geniet ervan!

Ben wel heel nieuwsgierig wat de uitkomst is....1 of 2 schatjes.....1 of 2 hartjes......ik ga straks snel kijken of je al nieuws geplaatst hebt.....

Hoe voel je je trouwens?

Ik heb straks om half 5 een 3D echo en ben op van de zenuwen....toch maak ik me iedere keer weer enorm zorgen of alles nog steeds wel goed zit....bizar gewoon!!! Je hecht je zo snel aan zoiets kleins, maar groots tegelijk....pfff....

Liefs,

Britt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden