Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden, ik lees (bijna) iedere dag mee hoor, maar reageer niet altijd. Vind vaak de woorden niet ...... soms zijn de verhalen zo zwaar en verdrietig .......

Ik (wij) sta nog steeds in tweestrijd. Tijdens het laatste gesprek heeft mijn vriend gezegd "als ik het doe, doe ik het voor jou".

Conclusie: dus niet omdat ie het zelf nou zo graag nog wil, een brusje.

En dat geeft ook weer een k** gevoel want dan staat hij er dus niet 100% achter - dat werkt toch niet ?? Of moet ik die kans dan toch aannemen ??

En als het mis gaat, krijg ik dan de verwijten ?? "jij wilde het toch zo graag" ??

Zucht.

Eindeloos moet dit niet meer gaan duren. Zelf heb ik het idee, dat ik deze maand weer een spontane eisprong gehad heb (van die zoetig ruikende afscheiding (sorry) afgelopen week, dat kan toch op een eisprong duiden ?) dus over 2 weken komt de menstruatie - of zou ik tegen alle verwachtingen in opeens spontaan zwanger kunnen zijn ?!?!? Ik ga maar uit van niet - maar zou dan het liefst wel in die volgende cyclus met IVF willen beginnen ....... wil het niet langer uitstellen om te beginnen met poging 2 of wil definitief kunnen stoppen ....... en daar kan ik nog steeds geen zinnig woord over zeggen.

Logisch gezien snap ik alle opmerkingen wel - geld, ruimte, leeftijd, risico's, al 2,5 jaar "stilstaan" in je relatie omdat het iedere maand alleen maar om dat ene moment draait, 45 keer per jaar (of meer !) naar het ziekenhuis, sexleven naar 0 omdat je al 2,5 jaar op commando vrijt, maar daar tegenover dat ene gevoel, dat onbeschrijflijke moedergevoel, dat je zo graag nog een kindje wil, zo graag een broertje of zusje.

Zo moeilijk te begrijpen dat mijn vriend dan 4 maanden geleden nog mee ging in de IVF en nu kan zeggen "ik weet het niet meer". En als dan toen bij de 1e IVF eens wel zwanger was geworden ?? Dan was ie nu toch ook blij geweest ?? Kan zo'n gevoel dan toch binnen zes maanden helemaal omslaan ??

Met alleen "ik doe het dan voor jou" komen we er volgens mij niet.

We blijven gelukkig wel praten, hoe moeilijk ook, en voor mijn gevoel komen we wel steeds verder - maar wat de uitslag zal zijn, kan ik nog niet zien.

Evie

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Evie wat blijft het moeilijk he. Zo'n uitspraak als 'dan doe ik het voor jou' maakt het helemaal lastig. Want ik denk wel dat je gelijk hebt hoor, dat je er beiden 100% achter moet staan.

Je vraagt je af hoe het gevoel van je vriend in een paar maanden zo om kan slaan. Ik moet zeggen dat ik dat wel begrijp. Ik heb het zelf meegemaakt. Beide kanten op. Eerst dat ik zeker niet door wilde en een half jaar later toch. Nu merk ik dat ik me echt steeds meer af begin te vragen of ik dit nog wel wil. Natúúrlijk wil ik kinderen, die wens verandert niet. Maar de weg er naartoe.... ik weet niet of ik die nog wel wil volgen. Het is soms zo zwaar, de teleurstelling is zo groot. Mijn motto is: de wens is groter dan de ellende. Maar zo langzamerhand begint de ellende groter te worden dan de wens. Misschien voelt jouw vriend dat ook zo.

Ik kan jullie alleen maar sterkte en wijsheid toewensen. Wou dat ik kon helpen.

Knuffel,

Henne

Geplaatst

Wat ben je toch een schat ! Ik ken je alleen maar "virtueel" maar toch. Met die laatste woorden heb je denk ik precies verwoord zoals velen zich voelen. En op dit moment zeker hoe mijn vriend zich voelt.

xxx Evie

Geplaatst

Evie, sterkte! Moeilijke tijd voor jullie. Lastig als jullie gevoelens niet paralel lopen momenteel. Alhoewel dat vaak gebeurt merk ik! (uiteindelijk komen wij van mars en zij van venus toch?...of was het andersom? Nou ja, je snapt me wel).

Ik hoop dat de reactie van Henne je wat perspectief bied en ruimte over laat voor jullie tweetjes!

Geplaatst

Hoi Evie,

Je moet het helemaal zelf weten en misschien wil je dit niet horen maar ik zou de kans grijpen! Natuurlijk ben ik het met Henne eens dat je er eigenlijk samen achter moet staan maar als je spontaan zwanger zou zijn geweest zou hij hartstikke blij zijn. Ik geloof dat ik in herhaling val maar ook mijn vriend werkt mee omdat ik het heel graag wil. Ik heb dat geaccepteerd omdat mijn gevoel van nog niet compleet zijn sterker is dan het gevoel dat hij er ook 100 % achter moet staan. Maar helaas, wij kunnen wel van alles roepen maar jullie moeten er samen uit komen!

Sterkte en blijf maar van je af schrijven hoor, we leven allemaal met je mee!

Caroline

Geplaatst

Dames misschien kunnen jullie me raad geven. We hebben afgelopen vrijdag een gesprek bij de psycholoog gehad (dit moest van de ivf afdeling). Op zich was ze heel erg aardig en begripvol, wilde wel ontzettend veel weten. Echt mijn hele jeugd moest ik daar op tafel leggen, vraag me wel af waarom dat dan nodig is maar goed. We hebben de intake nog niet kunnen afronden in dat uur dus we moeten nog een keer terugkomen. Maar ik twijfel toch nog steeds heel erg of we wel verder moeten gaan in dit ziekenhuis. Sowieso gaat het vrees ik nog wel een tijdje duren voordat we uitsluitsel krijgen of we in het AZM verder mogen. En ik merk ook dat het vertrouwen een beetje weg is. Maar tegelijkertijd vraag ik me dan weer af hoeveel vertrouwen er nodig is om zo'n behandeling in een ziekenhuis te kunnen doen. En zal het in een ander ziekenhuis niet weer hetzelfde zijn. Kortom een hoop twijfels en dat houdt me heel erg bezig. Vond het gesprek toch best wel heftig en heb ergens nog wel de angst dat wat ik daar in alle eerlijkheid vertel er straks voor gaat zorgen dat ze oordelen dat ik niet zou mogen starten.

Maar ja wat zijn onze andere opties (wij wonen in Maastricht) volgende dichtsbijzijnde nederlands ivf-centrum is Eindhoven en dat is toch een uur rijden. België is Genk het dichtste bij maar geen idee of dat een goed ivf-centrum is en we daar veel beter af zijn. Je hoort ook wel eens een samenwerking met ziekenhuizen. Zou dat dan bijvoorbeeld ook kunnen dat we in behandeling gaan in Eindhoven maar de echo's in Sittard hebben (dichtsbijzijnde ziekenhuis na het AZM). Maar ja doen ze dat ook als je er zelf voor kiest om weg te gaan bij een ziekenhuis. En zijn er überhaupt wel eens mensen die er zelf voor kiezen om weg te gaan in een ziekenhuis. Pff vind het zo moeilijk. Het is ook zo moeilijk om te beoordelen of het eerlijk is wat ze doen, ik vind natuurlijk van niet maar vind ik dat alleen maar omdat het mij betreft of is het ook gewoon niet eerlijk. We hebben samen al zoveel meegemaakt en proberen altijd positief te blijven maar ik vind dit echt zo ontzettend moeilijk. Indirect beslissen zij nu over onze kinderwens en je voelt je al zo afhankelijk van het zkh in dit traject.

Sorry voor het lange verhaal, zit er gewoon een beetje mee.

Geplaatst

Hoi hanneke,

Moeilijk hoor, ik snap dat je even niet weet hoe of wat. Zou je niet kunnen beginnen te googlen over deze ziekenhuizen? en informeren hoe het zit met echo's in een ander ziekenhuis? Het lijkt me dat dat geen probleem is, ik moet naar Rotterdam naar 2 verschillende ziekenhuizen voor punctie en TP en doe de echo's hier in Bergen op Zoom. Je hoort dat zo vaak, dus waarom zou je niet zelf mogen kiezen? Je kunt het in ieder geval vragen.

Succes met je beslissing!

Caroline

Geplaatst

Hanneke dat is zeker moeilijk. Het is wel belangrijk dat julllie je op je gemak voelen in het ziekenhuis. Als je Gent bedoeld in België dan kan ik uit ervaring zeggen dat het een prima ivf afdeling heeft. Wij hebben zelf geen vergelijkings ziekenhuizen maar zijn erg tevreden over alles daar. Ze nemen echt de tijd voor ons, ze behandelen ons als mensen en niet als de zoveelste patiënt.

Mocht je over willen stappen naar het buitenland wel even goed overleggen/toestemming vragen aan je verzekering.

Je hebt het wel eens ergens verteld geloof ik maar waarom moeten jullie nu met een psycholoog in gesprek??????????

Sterkte!!

Geplaatst

ja hanneke dat is een moeilijke situatie!!ik zou idd wat caroline zegt eens informeren bij de andere zh wat de mogelijkheden zijn en van daaruit kun je dan verder kijken.het is wel belangrijk dat je je goed voelt daar en dat je er goed behandelt wordt en als dat volgens jouw niet zo is zou ik idd ook weggaan!!

succes ermee meid en ik hoop dat alles mee gaat vallen.

ik ben gisteren ongi geworden dus dat betekent dat ik me de volgende keer aan ga melden voor ivf!! spannend hoor!!

fijne avond allemaal

Geplaatst

Hanneke...lastig meid. Ik kan me je gevoel van oneerlijkheid en frustratie wel goed voorstellen. Het idee dat idd mensen nu voor je gaan bepalen of en wanneer jullie verder zouden mogen, kinderen zouden mogen krijgen...killing en bizar hoor!!!

Ik vraag me ook uberhaupt wel af of dit hele traject waar je nu in zit gegrond is. Mag dit zomaar?

In elk geval...het is de moeite meer dan waard denk ik om eens verder te kijken dan het ziekenhuis waar je nu bij zit. Hoever is Gent bij jullie vandaan? Die staan idd toch heel goed bekend? Ik hoor regelmatig van mensen, zelfs bij ons vandaan, die naar Gent gaan. En dat is bij ons vandaan toch een uur of drie rijden!

sterkte hoor!

Sasje en caroline...spannend meiden! Sterkte en toi toi toi

Geplaatst

esther wil even kwijt dat ik het ontzettend knap van je vind hoe je met de hele situatie omgaat weet niet of ik dat zou kunnen als ik in jouw schoenen zou staan!!

jij moedigt iedereen aan en wenst hen het beste en je bent ook nog super veel te vinden hier op het forum echt petje af!!

ik heb het al eerder geschreven maar ik wens je echt het aller mooiste en gelukkigste leven toe en hoop dat je hier ons nog lang blijft steunen

liefs sasje

Geplaatst

Esther,

Ik wil me aansluiten bij Sasje: ik vind het ongelofelijk hoe jij met iedereen mee blijft leven, ik zou me kunnen voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt met dit forum... Ik ben blij dat je er nog bent!

Caroline

Geplaatst

pff doodzenuwachtig voor de uitslag die we vandaag om half 3 te horen krijgen. Valt voor ons het doek of is er nog goede hoop.............

Maar we zijn wel de trotse peetouders van 2 prachtjongens geworden!!!!!!! Mijn vriendin is gisterochtend met een kijzersnede verlost van haar 2 bengels. Marcel en Sven. Ze wegen allebei rond de 2300 gram en doen het heel goed. Nog wel in de couveuse. We hebben ze gisteren als eerste mogen bewonderen. Zo bijzonder.

Hopelijk zit dit moois er voor ons allemaal ook in. Zo niet dan zal ik zeker extra van deze 2 genieten.

Geplaatst

witje ik denk aan je hoop dat het allemaal meevalt laat je snel iets weten??

oh wat leuk hey peettante nu mag je ze officieel gaan verwennen met van alles en nog wat ;-)

Geplaatst

En Sandra heb je al een uitslag gehad? Spannend zeg. Hopelijk is het goed nieuws.

En gefeliciteerd met je peetkindjes. Echt zo schattig he als ze nog zo klein zijn. Ook wel confronterend vind ik vaak. Maar geniet er maar lekker van!

Geplaatst

Gefeliciteerd Sandra! Bijzonder!

En Hanneke...al wat verder met nadenken over een evt. overstap naar een ander ziekenhuis?

En meiden hier ook nog een keer bedankt hoor voor jullie support!

Geplaatst

Sorry dat jullie zo lang op mijn antwoord moesten wachten maar we hebben eht gewoon zo druk.

Eerst kan ik zeggen dat ik niet gecurreteert hoeft te worden gelukkig!!!! Uit het gewone bloedonderzoek kwam ook niks naar boven gelukkig. De uitslag van het genetisch onderzoek was nog niet binnen helaas, dus nog ff spannend voor dat. De professor verwacht daar niets uit maar kan het natuurlijk niet uitsluiten. Genetische afwijkingen komen heel weinig voor. Volgende week dagelijks bellen of de uitslag al binnen is hiervan.

We hebben al weer een startschema gekregen. 24 februari gaat de eerste decapeptyl er in!!!!!!!

De petekindjes doen het prima!!!!!!

Geplaatst

Hoi Sandra,

Gelukkig tot nu toe goed nieuws... Inderdaad werd bij ons ook een keer gezegd dat genetische afwijkingen echt heel zeldzaam zijn.

Mooi dat je alweer weet wanneer je gaat beginnen! Het duurt nog even maar de tjd gaat zo ontzettend snel...

Caroline

Geplaatst

Oh gelukkig Sandra dat het vooralsnog goed lijkt te zijn. En wat fijn dat je alweer een datum hebt! Heb je iets om naartoe te leven he.

@Esther: we hebben maandag een nieuwe afspraak bij de psycholoog en ik heb Eindhoven gebeld en daar hebben we op 1 dec. een afspraak bij de gynaecoloog maar voordat we daar zouden kunnen starten zou ook nog wel even duren. Dus ik hoop voor 1 dec goed nieuws te hebben van het AZM dan kan ik daar gewoon verder. En ach ja dan maar niet met 100% vertrouwen. Op dit moment is het voor ons ook wel belangrijk dat we gewoon zo snel mogelijk weer verder kunnen (waar dan ook!). Onze cryo poging zagen wij niet echt als een kans (vanwege de hele slechte ontdooiing) en onze laatste poging was in maart.

Hoe gaat het nu met je? Voel je je erg verdoofd of valt het mee? Lijkt me zo moeilijk te bevatten! Ik leef in elk geval enorm met jullie mee!

Geplaatst

Hey meiden,

Laatste dagen hier beetje emotioneel en hectisch geweest, veel verwarrende gedachten, daardoor niet zo op dit topic gereageerd. Alleen te laat op het berichtje van Sandra hihi, lekker wakker. Ik ga later proberen even bij te lezen en te reageren.

Liefs,

Henne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden