Ga naar inhoud

Mijn succesvolle IVF poging?!?!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 170
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat heftig Moon, neem idd maar goed je rust en hopelijk zijn morgen de bloedwaarden nog steeds binnen de normen.

Je zou toch denken dat met 5 follikels en al je voorzorgsmaatregelen je deze keer geen overstimulatie moet kunnen krijgen, maar blijkbaar reageer jij zó heftig op de hormonen..

Ik heb dat zelf ook wel,maar ik ben er gelukkig nog nooit voor opgenomen geweest. En als ik me bedenk hoe ik me toen voelde, dan moet dit echt afschuwelijk voor je zijn..

Veel sterkte..

Kim

Geplaatst

Hey Moon,

Kom ik thuis van mn werk en dan lees ik dit ................

Kan me voorstellen dat dit een enorme tegenvaller is voor je! Je bent zóóó goed bezig en dan toch nog dit. Tis belangrijk dat je je rust pakt!

Vindt t echt zo rot voor je!

Take care meis!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Jeetje...wat een enorme tegenvaller!!

Hopelijk doet het water drinken je goed en mag je de komende dagen gewoon in je eigen bedje blijven!

Veel sterkte!

Geplaatst

Jullie zijn schatten!

We gaan 't wel zien morgen weer... heb even heerlijk geslapen. Lig nu nog even lekker beneden op de bank (toch wat gezelliger).

Nog meer gedronken.

Lekker patatjes gegeten, even niks om de lijn denken (beetje opstandig, haha).

Ik word goed verwend door m'n man, da's wel lief.

Straks lekker op tijd weer naar bed, een hele lange nacht slapen.

Hopelijk tot morgen (en anders ietsje later, komt goed!).

Geplaatst

Oooow Moon wat vervelend voor jullie, ik hoop dat jullie morgen goed nieuws krijgen...

Rustig aan en wie weet valt het morgen allemaal mee en is er niks aan de hand...

groetjes mijnbaby

Hou ons op de hoogte moon...

Geplaatst

Moon, vandaag weer een spannende dag voor de boeg, bah zo is er ook niets aan, je wil je je gewoon leklker met de emmy bezig houden en dan dit.... goed hoor dat je er toch steeds weer even een posi draai aan weet te geven, hou dat vast. Ik denk vandaag nog even jou, net als vele anderen hier, succes meid!!

Geplaatst

Net terug van controle: ik mag gelukkig vooralsnog lekker thuis blijven.

Bloedwaarden zijn nog onveranderd slecht, maar ik voel me prima en was 3 ons afgevallen... Er lijkt niet meer vocht bijgekomen (ook weer echo gehad).

Voorschriften blijven hetzelfde: veel water drinken en veel rusten/niks doen.

Gisteren heb ik zo'n 4 liter water op en vanaf de middag amper nog bewogen, enkel om te gaan plassen. Als 't werkt is het niks erg!

Vrijdag weer controle; dan zien we weer verder. Wel een veilig idee op zich om goed onder controle te blijven. Gelukkig heb ik ook een hele lieve arts, dat maakt in derg. omstandigheden ook wel het verschil, hoor.

(Wel voor de zekerheid een spoednummer meegekregen waarop ik dag en nacht kan bellen als het minder goed gaat, maar ik doe er maar op aan dat ik dat niet nodig ga hebben!)

Na gisteren toch wel een spannende dag gehad te hebben ga ik nu proberen me weer lekker te ontspannen en op de emmie te richten. Daar gaat het tenslotte om in deze wachtweken!

Heerlijk, vooralsnog lekker thuis: bidden, hopen en kaarsjes branden! 't Doet er toch goed aan... Jullie meeleven ook. Fijn om hier met z'n allen terecht te kunnen, hé?

Geplaatst

Moon dat erg fijn om te horen. Wel vervelend dat de bloedwaardes nog slecht zijn, maar gelukkig mag je thuis blijven. Goed voor jezelf en je emmie zorgen he!

Henne

Geplaatst

Wat vervelend nu allemaal. Wel lekker dat je toch thuis mag rusten ipv van een saai ziekenhuis. Lekker thuis eigen omgeving is toch lekkerder.

Rust goed uit en vooral richten op de emmies, daar doen we het allemaal voor.

Succes vrijdag.

Geplaatst

Hi Moon,

wat ben ik blij voor je dat je thuis mag blijven. lekker rustig aan doen inderdaad. dat gaat vast beter nu je niet zo in de stress hoeft over of je naar het ziekenhuis moet.

jeetje 4 liter drinken. hoe hou je dat bij, doe je elk glaasje in een maatbeker, en tel je al je kopjes thee? goed hoor. hou vol en koester je emmy!

inderdaad heel fijn dat we al onze zorgen hier kwijt kunnen!!! ik moet het zelf ook rustig aan doen. ik werk sowieso al vanuit huis, maar de hele dag achter de pc is toch heel vermoeiend merk ik. af en toe een middagslaapje helpt wel. ik was vanmorgen al bekaf van een klein rondje met de hond. wel opvallend wat een effect dit op je lichaam heeft.

rustig aan!

x leonore

Geplaatst

Tja, het is een behoorlijke aanslag op je lichaam, hé?! Dat moeten we ook niet onderschatten. Ik heb zelf wel het gevoel dat ik er nu fitter onder ben dan vorige keer dankzij het feit dat ik dit keer o.a. 3 - 4 x per week even op de hometrainer stapte en wandelde etc. Ik ben echt in een betere conditie dan vorige keer en dat helpt ook bij het ondervangen van complicaties...

M.b.t. bijhouden hoeveel je drinkt; ik heb een karaf met water op tafel staan, Leonore. Dat houdt gemakkelijk bij, want er gaat bijna 1,5 liter water in (en dat heb ik weer afgemeten door een lege colafles met water te vullen en uit te gieten in de karaf). Jawel!

Gelukkig drink ik altijd al veel, dat is nu in m'n voordeel. Ik heb hier niet heel veel moeite mee...

Tot vrijdagochtend ben ik idd lekker ontspannen, want: THUIS!

Heerlijk. Ik hou mij wel rustig op bank/in bed. Komt goed.

Geplaatst

Hi Moon,

Goed om te lezen dat je nog heerlijk thuis op de bank ligt.

Volhouden zo!!!

Doe lekker rustig aan, ach je hebt ook weinig keus..:msn-wink:

Geplaatst

Hi moon, goed dat je thuis mag blijven. Dat is toch veel fijner lijkt me.

4 liter is niet niks, toen ik het las heb ik mezelf nog maar een glaasje ingeschonken!

Doe jij het maar heerlijk rustig aan hoor.

Ik merk ook dat het lichamelijk beter gaat dan de eerste keer, waarschijnlijk ook door beweging en acupunctuur... je ziet alle kleine beetjes helpen

Geplaatst

Heej Moon, wat ontzettend fijn dat je thuis mag blijven! Ik had het echt vreselijk voor je gevonden als ze je vandaag alsnog daar hadden willen houden. Gelukkig mag je lekker thuis blijven. Doe het rustig aan (ik weet dat je dat al doet, maar ach), richt je op je emmie, maar hou jezelf ook in acht meis.

Dit is een goed excuus om je schaamteloos te laten verwennen en vooral op je gat te blijven zitten!

Succes vrijdag en ik brand me een ongeluk voor je!

Geplaatst

Wat fijn dat je toch thuis kon blijven, jammer dat de waardes nog steeds zo slecht zijn maar gelukkig zorg jij goed voor jezelf. Blijf lekker nog een paar daagjes op de bank hangen!

Geplaatst

Hi Moon,

Thuis is toch wel t beste plekkie nietwaar? En niet verkeerd toch om zo goed onder controle te zijn, kunnen ze je goed in de gaten houden!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Moon doe rustig aan, en blijf lekker goed drinken... dan komt alles wel goed....

Heel veel suc6 nog vandaag, en hoop vrijdag dat je bloedwaardes beter zijn...

Groetjes

Mijnbaby

Geplaatst

Vanaf de bank in mijn knusse huisje hier weer even een update: vanochtend m'n moeder even op de koffie gehad, ze heeft ook een broodje meegegeten. Moeders kunnen ook lekker verwennen, hé? Dus heerlijk in m'n eigen huis koffie van haar gekregen, broodje uit de oven... lekker. Samen wat gekletst. Persconferentie van het vliegtuigongeluk van gisteren gekeken. Wat een toestand, hé? Triest.

Vanmiddag weer even overeind van m'n bank, een vriend aan de deur. Toen wel even een paar keer zelf een beker koffie voor hem moeten pakken. Nou ja, naar de wc lopen moet ik ook, dus...

't Was gezellig, heel wat afgelachen. Met sommige vrienden heb je dat, hé? Hij heeft gewoon zoveel humor. Heel leuk dat hij thuis was én langs kwam vandaag. De dag is omgevlogen... een heel verschil met als je géén visite krijgt en je ligt je tijd alleen uit te liggen...

Nu weer tijd voor rust. Dadelijk komt m'n man uit z'n werk en dan hoef ik helemaal niks meer te doen, enkel naar de wc te lopen om al dat water uit te plassen.

3 liter zit er al ruim in... Gelukkig drink ik altijd veel en gaat dat water innemen me dus ook heel gemakkelijk af.

Ik ben heel rustig, voel me ook prima.

't Enige dat ik jammer vind is dat ik meer bezig ben met het voorkomen van een ziekenhuisopname door op m'n lijf/signalen te letten, veel te drinken en dus ook veel te plassen en me rustig houden, dan dat ik bezig ben met die teruggeplaatste uk...

Als het me per dag lukt om een kwartiertje de handen even op m'n buik te leggen en m'n hoop doelbewust op een zwangerschap te vestigen is het veel...

Wél heel bewust hiermee bezig zijn zal z'n nadelen ook hebben, hoor!

Ik ga straks nog maar eens een poging wagen; klein tukkie na het avondeten met m'n handen op m'n buik en m'n hoofd (tot het inslapen) bij 't ukkie...

Morgen weer controle, ik voel me wel goed; dat moet toch ook betekenen dat het goed/beter gaat??? Blijft spannend dit.

Wilde eigenlijk maandag as. weer lekker gaan werken. Ik hoopte stiekum dat dit zou kunnen.

Zal me nu verbazen als dat kan en mag... maar goed, na bloeduitslag en echo van morgen heb ik wat meer duidelijkheid.

Geplaatst

Gezellig dagje voor jou dus moon, heerlijk toch! ik heb vandaag weer een zonnebankje gepakt was ook echt lekker! Nou doe rustig aan, laat je lekker verwennen door je man en de rest haha.. en hoop dat je bloedwaardes morgen goed zijn... hou ons op de hoogte!!

Geplaatst

Heerlijk dagje zo voor je, lekker een beetje verwent worden en dan lekker lol hebben. Nu vanavond lekker met je mannetje....en je heerlijk laten verwennen door hem.

Hopelijk is alles morgen ok. Duim voor je.

Greetz Tam

Geplaatst

Moon, je doet in ieder geval alles wat je kan doen. ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt. hou ons op de hoogte hè!

en heel goed dat je lekker hebt kunnen lachen, dat is net zo belangrijk als rust. sterkte morgen meis!

Geplaatst

Daar zijn we weer, nog altijd vanaf de bank... Vanochtend weer voor controle naar ziekenhuis geweest. Eerst bloed prikken, daarna na een half uurtje wachten naar gyn. Bleken de bloeduitslagen nog niet in de pc te staan, dus ik moest nog even wachten. Ondertussen was de assistente druk aan het bellen met het lab om te achterhalen waarom de uitslagen niet op de afgesproken tijd binnen waren. Even waren ze het kwijt (buisjes óf bloeduitslagen, dat kreeg ik niet duidelijk).

Weer even wachten nog... ik zat al te bedenken dat het niet míjn uitslagen konden zijn als ze tegen zouden vallen, dan was ik van plan te vragen of er niks omgeruild was of zo.

Na in totaal nog een kwartiertje wachten kon ik binnenkomen. Uitslagen waren licht verbeterd! Vocht nog niet weg (kon nog niet, vlgs gyn.).

Het is dus nog bepaald niet over en ik moet rust blijven nemen en veel blijven drinken. Aankomende week weer controle.

Nog gezegd dat ik hoop had om weer wat te kunnen werken, omdat ik mij immers goed voel... Antwoord was een duidelijk 'nee'; het gaat een marchinaal ietsje beter omdát je rust en veel drinkt... Tja, dat is dan klaar... Ik zit m'n wachtweken dus bij deze definitief thuis uit!

Vervelend richting werk, maar beter dit dan alsnog richting ziekenhuis.

Het lijkt er op dat ik het thuis ga redden, heerlijk... Ben moe, moe, moe. Ook van de spanning; was zo bang net voor het weekend tegenvallende berichten te krijgen en alsnog het ziekenhuis in te moeten. Dan had ik het niet droog gehouden, hoor!

Maar goed, ik ben thuis en leef verder in mijn vaste patroon van: rusten, drinken en slapen. Afgewisseld met af en toe iets leuks/contact met jullie op het forum.

In vergelijking met vorige keer (ziekenhuisopname 9 dagen) is dit alleszins beter!!!

Onvoorstelbaar dat ik dus zo heftig op die hormonen reageer; als dat nou ook eens uitpakt in een zwangerschap dan?!?!?!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden