Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Nee, sowiebo, toen was ik al onder narcose, dat jullie aankwamen dus we zijn elkaar niet tegen gekomen. Hij heeft zes eitjes geoogst tot mijn/ onze grote verrassing. Ik heb net Irma gebeld -want het duurt wel erg lang voordat ze belde - en er zijn er drie bevrucht. Waarschijnlijk waren de andere drie nog niet rijp genoeg. Maar ik ben hartstikke blij. De kans dat er een goede tussen zit is nog steeds klein maar wel aanwezig. Nu worden ze opgestuurd voor pollichaamdiagnostiek en dan hoor ik vanmiddag of er een (twee of drie) goede tussenzit(en) die teruggeplaatst kan(kunnen) worden. Spannend. Zo leef je van fase tot fase....

Heb jij al iets gehoord van Irma? Succes he....

Lisa, jij zat waarschijnlijk in de andere wachtkamer voor de FM, toch. Begint je achternaam met een D? Heb je je gemeld meteen bij de kleine bali rechts? We zaten namelijk nog even te wachten op bloedafname.

Babeth, dank je. Hoe ga jij met je zwamngerschap? Las ik nou ergens dat je onlangs een operatie hebt ondergaan? In welke topic schrijf je? Ik zit in "starten na de echo" bij de 40+'ers....

Succes allemaal, duimen op, he en blijf positief denken, Erg belangrijk.......

Hey Michaela, ben je nu overgelopen naar een ander topic?? Hahaha, grappie, ik zit zelf ook op tig topics.:lachu:

(Aaah, klein ukje zit in mijn oor te bijten.)

Maar nu naar aanleiding van je goede resultaat::happydance::clap2::happydance::clap2::toppie::alright::woohoo::goodnews:

Fantastisch Michaela!!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Michaela wat een goed nieuws, weer spannend voor het volgende Belletje!!

Ik heb inderdaad een cerclage geplaatst gekregen; een bandje om de baarmoedermond, dit is preventief gedaan.naar omstandigheden gaat het goed, ik voel de kleine ook al sinds een week. Ik schrijf mee in het Augustus topic en pauzemeisjes in de race. Michaela heel veel succes!!!!!

Sowiebo ik hoop dat jullie ook snel meer weten!!!!

Succes , liefs Babeth

Geplaatst

Lieve Son,

Even een dikke knuff voor jou!! ;-) En je weet het he!! :wav:

Duimen gaan weer draaien voor je!Mag je het over een paar maanden voor mij ook doen en huppel ik je weer achterna!!

Dikke knuff & Kiss!

Geplaatst

Sowiebo, hartstikke goed!!!! Ik heb na drie pogingen niet een keer een tp gehad, dus vanuit mijn optiek is dit top dat jij er een teruggeplaatst krijgt. Gefeliciteerd alvast. Op de natuurlijke weg heb je er ook maar eentje, toch. MAarik weet het : het is allemaal schale troost. Geniet er van en wees blij!!!! Als ik een tp heb dan is die om 10.15 uur. Goed trouwens dat je zelf even gebeld hebt. Scheelt toch aan kriebels, vind je niet?

3x2 inbrengen he, die bollen.....zo help je elkaar toch? Heel veel succes morgen en het allerbelangrijkste "geniet van het proces waar in je zit".......

Mees: overlopen? Hoe kom je daar nou bij ????:dry:

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb hier nog niet geschreven ondanks dat wij ook een behandeling in DD hebben lopen. Natuurlijk lees ik al een tijdje mee.

Wel al geschreven in topic 40+, doordat daar lotgenootjes zijn die zoals ik stollingsafwijking hebben, hiermee is het eigenlijk begonnen.

Ben wel blij dat ik de stap heb gezet om mee te schrijven. Zo leuk dat iedereen met elkaar meeleeft en tips voor elkaar heeft etc.

Keek eerst 1 keer per maand, toen wekelijks en nu ben ik al wel beetje verslaafd en check elke dag minimaal 1 keer haha.

Waarschijnlijk heb ik morgen een cryo terugplaatsing, mits het niet alsnog misgaat, dus blijft voor ons nog even spannend...

@sowiebo, geweldig, morgen een terugplaatsing, succes. Als je maar een terugplaatsing hebt toch, beter iets dan niets.

Deze gaat hem worden voor jou.

@michaela, jij ook een terugplaatsing morgen joepie, zo spannend allemaal. Ook voor jou succes en daarna maar broeden haha.

groetjes,

Leeuwinnetje

Geplaatst

@Sowiebo, wat fijn dat je morgen een tp hebt. Ook al is het er maar 1, deze gaat het worden!!!

@ Michaela, wat een mooie opbrengst 3 stuks. Duim voor je dat ze alledrie bevrucht zijn.

Liefs

Geplaatst

Bedankt Sas67, tot nu toe niks gehoord, dus begin voorzichtig blijer te worden.

Sowiebo, thanx ik zou gisteren gebeld worden als de ontdooing niet goed was verlopen. Niks gehoord dus hopelijk krijg ik hem morgen terug. Omdat tijdens verse terugplaatsing van 2 embryo's, er eentje op het laatste moment uit elkaar is gevallen, ben ik er een beetje zenuwachtig onder. Komt natuurlijk niet zo heel vaak voor gelukkig dat zoiets gebeurt.

Nou moet er ook niet lang over nadenken denk ik, soms is het beter om te proberen om gewoon positief te blijven.

En oh ja onze terugplaatsing is om 12.35 uur.

Geplaatst

Weten jullie trouwens wat dr Scholtes bedoeld met 1 of 2 chromosomen van een embryo? Hij had het erover dat een van beide mogelijkheden niet goed was, maar weet eigenlijk niet welke en wat bedoeld hij hier precies mee?

Geplaatst

hallo dames,

Ik heb veel gemist, moest alles lezen. Laten jullie je niet van je stuk brengen omdat je teleurgesteld bent in het "oogsten en bevruchtingen", maar gewoon positief blijven denken. Laat het geen invloed hebben op de wachtweken, zou zeggen dat je nu al met de walnoten moet beginnen ( liefst 2 stuks per dag) of walnootolie( een scheutje) is voldoende. En vergeet niet de granaatappelsap en dikke wollen sokken, dat helpt een handje mee.

Voor degene die nog gebeld is zou ik zeggen om zelf even contact op te nemen, heb meegemaakt dat iemand voor de tp ging terwijl er geen bevruchting was. Succes Sowiebo en Michaela( hoop dat ik het goed schrijf) in de wachtweken, zal alvast babynamen voor jullie opzoeken. Want het lukt gewoon weg wel of niet Sas en de andere dames, wat denken jullie ervan............Ik denk positief en gun het jullie.

Geplaatst

He Sowiebo, eindelijk bericht van de verzekering. Scasa wordt niet vergoed, alleen bij de eerste drie pogingen. En wat de bloedtest betreft, dat wordt wel vergoed als voor de aanvang hiervan uitdrukkelijk toestemming verleend is door de verzekeraar. Had jij hem nog opgestuurd?

Zo ook voor de narcose.

Geplaatst

Michaela ik hoop dat je goed nieuws gekregen hebt en er een tp komt!

Dames, veel succes morgen, wordt daar weer een drukke nederlandse boel!!

Lieve groet

Babeth

Geplaatst

@michaela, nee heb met niet gemeld bij de bali rechts, want had eerst een echo. ik zat vanaf 1100 - 11.30 in de wachtkamer, die in de gang zit

Geplaatst

@ sowiebo en michaela heel veel succes morgen!! zal voor jullie duimen. Sowiebo als je het over mij had mn achternaam is niet vd b.. haha. maakt ook niet uit is een grappig idee dat we elkaar wrs tegen zijn gekomen.

Geplaatst

Nee anderen zitten er ook. Latet werd t alleen maar drukker...gelukkig was ik wel op tijd aan de beurt...10 min.later of zo.

Jij hebt don.de punctie toch?of heel toevallig morgen?

Leeuw...en?zitten we morgen samen in de wachtkamer?

Michaela...en jij?goed nieuws gehad vanmiddag?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden