Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

lala, bloos bloos, ik doe mijn best, maar vergeet regelmatig genoeg mensen.

Wat fijn dat er een kloppend hartje al te zien was. Nu het vervolgtraject!

Ga lekker van je zwangerschap genieten, heerlijk!!! hoop ik ook ooit te mogen meemaken!

Zie dat Twinklestar idd morgen het baarmoederonderzoek heeft. Veel succes meid!!!

Sas, alweer een beetje bijgekomen van de punctie? Krijgen jullie vandaag nieuws over de bevruchting? Duim voor jullie! Hoe is het met je mannetje? Zal nog wel gevoelig zijn denk ik. sterkte ook voor hem!

Geplaatst

Hoi meiden,

Net gebeld door DD. van de 2 gevonden eitjes is er 1 bevrucht. Ben er blij mee maar had een beetje gehoopt op een tp van 2. En er zijn nog 8 rietjes met zwemmertjes in de vriezer dankzij de tese!! De zwemmers waren zeer beweeglijk! Dus je snapt dan man iets wat zielige man wel blij is dat hij niet voor niets de tese heeft laten doen......

Advies om morgenvroeg nog even te bellen naar DD om zeker te weten dat de verdere deling goed is gegaan voordat we afreizen naar Dd voor de tp.

Geplaatst

Hoi Sterren, wat een domper meid. Kan mij zo voorstellen hoe je je moet voelen. Ik denk wel dat het goed is om dit heel goed te bespreken met DD. Mogelijk kan je eea dan beter hanteren.Maar het blijft natuurlijk ontzettend zwaar en moeilijk. Heel veel sterkte!

$Hallo

We zijn ook begonnen in Dusseldorf na alle positieve berichten. Gisteren punctie gehad en 8 eicellen, vandaag een telefoontje,

helaas mevrouw we hebben niet zo'n goed nieuws voor u....

Geen bevuchting met IMSI opgetreden, een eicel is bevrucht maar niet door gaan delen...

Hoezo we hebben 8 eicllen, voor ons is dat uniek,,,, na 3 icsi icsi1 7 eicelen 4 bevrucht 1 teruggeplaatst 2 cryo teruggeplaatst, icsi2 4 eicellen 3 bevrucht 2, teruggeplaatst geen cryo, icsi 3 3 eicellen alle drie bevrucht 2 teruggeplaatst, geen cryo.

Hier heerst vooral verdriet, hoe is dat mogelijk 8 eicellen en geen bevruchting. volgende week hebben we telefonisch consult over de reden

voor ons is dit over en sluiten, de 4e icsi is onze laatste, zoveel hoop en weer voor niks...

We hebben gevraagd naar het bevruchtingspercentage bij IMSI omdat meer meiden op dit forum negatieve ervaringen hadden, wel uiteindelijk met een laag bevruchtingspercentage. We hebben als antwoord gekregen dat dat afhankelijk is van de spermacellen, verder hebben we niet doorgevraagd. Helaas.

Voor alle meiden heel veel succes..

sterren

Geplaatst

Zo te lezen hebben jullie dus best een verhelderend gesprek gehad. Apart he dat er nu dingen besproken worden waar in NL niet eerder aan gedacht is.

Ook voor jullie dus weer spannende tijden met het wachten op de uitslagen.

@sas!! spannend zeg!

wanneer weet je of je een Tp gaat krijgen?? succes met je mannetje(en natuurlijk met jezelf!!)

Ons intake-gesprek was goed gegaan. Keurig op tijd. Dr. S. had ons hele papierwerk doorgesnuffeld. En hem viel toch wel op dat het zaad steeds van slecht

tot matige kwaliteit was. Kwantiteit ging nog wel, maar volgens hem had je daar niet altijd veel aan. samen met het feit dat ik nog maar 1 eileider heb en al een paar keer een miskraam vond hij dat het nog onzin was dat we toch nog iui's hebben moeten doen voor we de icsi's mochten doen.

Bij mij is nu bloed geprikt voor de AMH waarde. Mijn man moest zijn zaadjes inleveren voor de sperm-fittest. Op 1 september krijgen we de uitslag. Ben wel benieuwd hoor.

Ook hadden we aangegeven al met adoptie bezig te zijn. Hij vroeg ons meteen of we ook over embryo-adoptie nagedacht hebben.......

Nou niet dus, die mogelijkheid hadden we nog niet overwogen. Vind wel dat er wat haken en ogen aan zitten. Eerst maar eens de uitslag afwachten....

Ook opperde hij nog dat (afhankelijk van de uitslag) mijn man eens naar een uroloog zou moeten om alles na te laten kijken.

Toch weer een hoop onderzoeken extra terwijl ze tegen ons steeds verteld hebben dat er geen oorzaak te vinden is....

Geplaatst

@Lala, Jippie wat fantastisch dat je het hartje van je ukkie hebt gehoord!! Ik kan mij zo voorstellen hoe blij je bent! Geniet maar lekker van Jay!

Liefs

Geplaatst

Sas Yessssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss bevruchting!!! Delen ...door delen...delen komt goed mei!

Pluim voor de zielige man hij heeft zijn best gedaan! En ook nog genoeg voor in de vriezer.

We wachten af.

Geplaatst

Lala!!!! Goed zeg!!! van harte gefeliciteerd meid; dit gaat helemaal goed komen bij jou. Oh wat een heerlijk bericht, word er helemaal blij van!

Sas, jij ook een goed bericht! Ik hoop dat je morgen een toppertje terug krijgt. En fijn van die rietjes zeg.

Sterren: wat een afschuwelijk bericht. Ik snap zo goed wat je doormaakt want ik had natuurlijk praktisch hetzelfde (op 1 na dan). Erg fijn, laat je Imsi doen, krijg je dit! Ik snap er nog steeds niets van omdat ik het ook nog nooit eerder heb gehad en juist als je er nog wat extra's bij doet in de vorm van Imsi heb je zulk s***nieuws. Echt ontzettend waardeloos. Ik leef met je mee en begrijp je teleurstelling zoooo goed. Bleh!!!

Geen eerlijke kans gehad zo voelt het. Arme meid.

Tool binnenkort kunnen we ook met jou meeleven. Elke dag een stapje dichterbij.

Twinkel ik wens je alsnog heel veel succes. Laat je even weten hoe het gegaan is?

Wannebemom fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Nu even wachten op de uitslagen. ben heel benieuwd!

Gabrie......... zo ik ben het even helemaal kwijt maar heb je nu al de uitslag? Ik ga even teruglezen of ik het over het hoofd gezien heb. Anders ga ik me schamen.

Groetjes

noor

Geplaatst

Sas!!! Whoehoe!!! super nieuws!!! dat doordelen komt wel goed!!! morgenochtend nog effe checken en dan weer naar DD.

En wat fijn dat er nog 8 rietjes zaad zijn!! helemaal geweldig! schouderklopje voor je mannetje!!

Noor, ja binnenkort zit ik ook weer in het racecircuit. brrrrr. hoop toch echt zo dat het gaat lukken deze keer.

Geplaatst

ff Noor naar het schaamhoekje brengen.........................!!! Nee schat nog niet. Zodra die bekend is dan gaan ik het komen vertellen.

Tja of ik blijf een jaar weg....

Hoe gaat het met je BMS?

Geplaatst

Gabrie de SCSA test die jullie hebben laten doen, is dat het zelfde als de Sperm-Fitt test?

die hebben wij tenminsten laten doen in DD.

Sas, gelukkig toch nog 1 eitje! maar begrijp dat je ook een beetje teleurgesteld bent.

Sterren, een knuffel voor jou, verdorie.

Lala gefeliciteerd!! wat een heerlijk gevoel moet dat zijn.

liefs joske

Geplaatst

En weer een berichtje dat gewoon verdwenen is! Hmm....

Sas: je eentje wordt een TOPPERTJE!! Ik weet t zeker!

Tool, noor, binnenkrt weer aan de slag? Geniet nog even van de relatieve rust!

Gabrie, niet wegblijven! Is veel te gezellig hier.

Xx

Geplaatst

weer even naar voren gehaald, passen jullie het overzicht weer aan/bij?

[h=2]icon1.png[/h]

Saskia
: 3de ICSI 23-08 Tese en punctie> 8 rietjes en 1 eitje, 25-08 TP

Wen72:
Verplichte pauze na koorts manlief. Wij hopen in september van start te gaan met een vierde icsibehandeling voor brusje

Celene:
tp van 2 verse.
testen
30 juli
.

Lala
: 23-7 TP Cryo's, testen 06-08

Noor:
12-7 TP 1 verse, testen 26 juli, maar ongesteldheid dient zich al aan.. Hopelijk twee Brusselse cryo's ophalen in augustus.

Lottepot
21 juli tp van 2 verse, 3 aug testen.

Tool
: Eind september/begin oktober weer starten met 4e behandeling, icsi dit keer. nu lekker genieten

Wannabemom
23-8 intake dusseldorf. misschien nog een 4e en laatste icsi/imsi?

Marianne:
Start 21 juli -26 juli 1e FM 3 > 10 mm / 5 10 mm / 3

Geplaatst

Bedankt voor al jullie lieve reacties. Na een dag van ongeloof hier heel veel verdriet. Het voelt zo onaf. We dachten het is de laatste keer, dus gooi er maar alles tegenaan. Hadden we maar gewoon ICSI gedaan...Maar ja daar hebben we niks meer aan. Maandag hebben we een telefonisch consult met dr. S. Ik verwacht niet dat hier veel uit zal komen. Bij mijn man heeft DD helemaal geen test gedaan op het zaad, terwijl het zaad juist zo slecht is.

Ik zal julie op de hoogte houden van het gesprek, misschien kan iemand nog voordeel hieruit halen.

Geplaatst

Joske volgens mij is dat inderdaad het zelfde. Via ReproGen loopt het onderzoek.

Sterren, afgelopen mei hier hetzelfde verhaal. Ongeloof, verdriet en vervolgens berusting.

We hebben de tranen afgeveegd en gaan binnenkort aan een 4e poging beginnen.

Dr. S. heeft tijdens de intake wel meteen voorgesteld om het zaad te onderzoeken dit nav de vorige poging.

Hij wil eerst eea uitsluiten. Misschien moet je toch vraag waarom het zaad niet eerst is gecheckt voordat jullie mochten beginnen.

Ik wil je veel sterkte wensen en een dikke knuffel.

LIefs,

Geplaatst

Sterren, blijft treurig wat gebeurd is, maar vind het ook een beetje vreemd dat niet eerst het zaad is onderzocht. Bij ons oriënterend gesprek werd ons dit aangeboden en wij hebben het uiteindelijk na onze beslissing dat we in DD verder zouden gaan idd laten doen. Sterkte en ik hoop dat er toch nog een positief iets uit het gesprek komt. Sterkte meid!

Sas en Twinklestar, hoe is het gegaan vandaag? Sas, nu gaan broeden en Twinklestar, nog aan het bijkomen van het baarmoederonderzoek? Wanneer krijg je hiervan de uitslag?

Gabrie, jij begint ook binnenkort weer. spannend, Hoe voel je je eronder?

liefs,

Tool

Geplaatst

Pfff de uitslag is binnen.................13.6% gefragmenteerd! Normaal is 6%

Tool, ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik mij moet voelen. Heb op 1 september nog een afspraak staan om eea door te nemen en ook te plannen.

Hoe dichterbij het komt hoe.....tja....hoe bah.... Ik ben gewoon bang voor weer een teleurstelling.

Jij bijna vakantie en dan ook gelijk beginnen?

Geplaatst

Tool, dan zou ik lekker "open-minded" het gesprek in gaan, maar ook meteen zeggen dat je tijd nodig hebt om alles op een rijtje te zetten.

Dit is niet zomaar iets. Daar hebben ze best begrip voor hoor! Neem je tijd om er ook klaar voor te zijn.

Kalm aan doen! Niks doen waar je niet achter staat of niet mee eens bent. Het is jouw leven! Bepaal zelf, stuur zelf, niet anderen dat laten doen ;-)

xx

Geplaatst

Gabrie, is deze uitslag dan heel erg slecht? Als je uitgaat van 100% komt het mij voor als niet zo slecht namelijk... maar ik heb er de ballen verstand van om maar even in die hoek te blijven...

Geplaatst

Ja wij gaan het gewoon als goed bestempelen. Maar dan zegt de arts. Normaal is 6% Pfff

Via internet lees is dat de uitslag wel goed is.

Ik denk dat het ICSI+PICSI gaat worden.

Volgende week gaan we naar DD.

Noor spannend volgende week je echo!! We gaan duimen draaien!

Geplaatst

Lala, gefeliciteerd en wat bijzonder dat jullie nu een hartje hebben gehoord. Geniet ervan.

Gabrie, wat houdt die fragmentatie in? Het lijkt mij inderdaad ook niet heel slecht als 6% normaal is. wat gaan jullie volgende week in dd doen?

Sas, heb je nou vandaag de tp gehad?

Wij zijn net terug uit dusseldorf. Het baarmoederonderzoek is goed gegaan. Volgens dr. 'S zag alles er perfect uit. Dat het niet wil innestelen ligt dus in ieder geval niet daaraan. Ik heb nog wel gevraagd of ze mijn bloed wilden testen op een trage schildklier. Hier hoor ik maandag de uitslag over. Goed nieuws dus eigenlijk maar de verklaring waarom het tot nu toe nog niet gelukt is is er dus niet...

Ik zit nu lekker op de bank. Het onderzoek was weer onder narcose dus voel me redelijk duf.

Geplaatst

Twinkel!

Fijn dat er niks raars is gevonden en alles er netjes uit zag. Ik ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt. Blijft toch vreemd he? Dat alles in orde lijkt, maar er gewoonweg nooit een innestelling is.

Rust maar lekker uit, vrouwke! Narcose blijft vervelend! (Hoewel ik er altijd fluitend doorheen fiets).

Hoop dat er snel wat uitkomst is over wat het nu zou kunnen zijn.

Gabrie,

ICSI en PICSI klinkt goed! (Hebben wij ook gedaan, en kijk nou! hahaha)

Hebben er ook nog AH tegenaan gegooid!

Succes wel he!

Sas, hoe is t nu?

xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden