Ga naar inhoud

Dagboek van Sofie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Sofie,

Wat goed nieuws zeg! Kom maar gezellig bij ons op het wachtbankje hóór. Ik heb al een plaatsje voor je gereserveerd!

En doe echt ff rustig aan meis. Na mijn eerste punctie dacht ik ook meteen alles te kunnen maar toen ben ik bijna flauw gevallen tijdens het douchen. Mn lichaam floot me gewoon terug. En des te beter voel je je maandag voor de TP. Geef je er gewoon aan over!

Liefs,

Jane

• Reacties 317
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Sofie,

Ja je moet er toch even aan toe geven.....doe het lekker rustig aan. Ik voel nu 4 dagen na de punctie nog steeds mijn buik. Dus doe ik het ook nog steeds rustig aan. En daarbij is het toch spannend met die embryootjes in je buik. Vooral als je net na de TP mag plassen......ieieie, eng!!!

8 bevrucht!!! Goed hé!! En heel erg herkenbaar hoor, die spanning. Ineens komt het eruit....

Tot maandag op het bankje!

Geplaatst

8 bevrucht, da's uiteindelijk toch nog heel mooi, Sofie!

Bedenk tijdens het relaxen dat jij ook heel hard aan het werk bent nu: je geeft je lichaam rust en werkt zo goed mogelijk mee aan het herstel van je lijf waarin maandag as. 1 of 2 emmy's zich moeten gaan nestelen!

Een hele belangrijke taak!

Snap wel dat de spanning je even teveel werd en dat met het telefoontje van het ziekenhuis toch ook de tranen even vloeiden... Ben zelf ook aan het aftellen en ergens in m'n achterhoofd zit ook wel spanning m.b.t. dat telefoontje dat jij nu gehad hebt en wij morgen verwachten.

Doe 't rustig aan, meis... Hopen hele goede berichten voor maandag!

Geplaatst

heej sofie..

gaat allemaal weer lekker snel.

goede score hoor!

hopen dat je een mooie topper terug krijgt en dan maar lekker groeien in je buikje.

ik mag morgen beginnen met spuiten. elke ochtend om 8uur..

liefs

Desiree

Geplaatst

hi sofie

harstikke goed: 8 bevrucht. dan kunnen er misschien wel een paar in de vriezer? benieuwd maandag. ik moet om 9 uur al naar het ziekenhuis en zal daar wel horen of er iets terug te plaatsen is. jij mag 's middags. heel spannend. inderdaad maar even gewoon toegeven aan je lichaam. niet je man helpen in de tuin of in huis. mijn man is ook ineens heel druk aan het doen. ik denk dat dat ook hun manier is om zichzelf ook een beetje nuttig te maken. wel fijn hoor zo zorgzaam! geniet er maar van. gewoon maar even op de bank met kopjes thee en boekje of filmpje of internet...

ik denk aan je maandag!

x leonore

Geplaatst

Hey meisjes

dank jullie wel allemaal !

ik probeer flink te rusten en wacht in spanning af tot maandag.

groetjes

Geplaatst

Hi... pff heb een moeilijke dag, ik heb zo'n ontzettende lage rugpijn, lijkt wel op pijn van een eisprong... weet niet goed wat ik moet doen en of het normaal is. Morgen is de TP...

Net ziekenhuis gebeld maar is antwoordapparaat, zit dus niets anders op dan pijnstiller te nemen en te wachten.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Wat gebeurt er eigenlijk met de 7 van de 20 eitjes die niet goed waren, weet iemand dat? Blijven die zitten, hoe vloeien die af of nemen ze die weg bij pick up?

Geplaatst

Ik heb aangenomen dat hetgeen niet aangeprikt wordt door het eigen lijf wel weer wordt opgeruimd? Maar vroeg me eerlijk gezegd wel hetzelfde af...

Vervelend dat je pijn hebt, liefst wil je dan toch weten hoe/wat hé?!

Hoop dat pijnstiller werkt en dat het niks noemenswaardigs blijkt te zijn... (Eierstokken die beurs en pijnlijk zijn o.i.d.?)

Morgen tp en dan kom je ook op de wachtbank, Sofie... Succes morgenmiddag!

Leonore, jij ook, morgen wacht de bank voor je...

Dees, je 1e spuit zit er weer in... Ik hoop dat het meegevallen is?!

Geplaatst

hallo allemaal, net terug van het ziekenhuis en gesetteld in bed met een pot thee :)

TP van 2 emmies gehad (6cellig)... wat eigenlijk schitterend is maar ik was toch beetje teleurgesteld want alle andere eitjes waren van te slechte kwaliteit om in te vriezen dus van de 8 maar 2 goed...

ook 6cellig lijkt me niet zo schitterend...

pff ik vind het zo frustrerend om te aanvaarden dat het een mindere poging is, ik weet dat ik geen recht heb tot klagen maar toch. Weet je deze keer heb ik erg gezond geleefd, 3 kg kwijt, sportief, acupunctuur en dan heb ik eitjes die niet groeien als anders en meer dan de helft kan de vuilbak in...

sorry moest er even uit, ...

heb indruk dat mijn man ook dipje heeft maar hij houdt zich sterk (voor mij)

bij mij vloeiden wat traantjes terwijl ik daar lag want ik had toch gehoopt op paar om nog een cryo poging te kunnen doen

gelukkig had ik weer een schat van een verpleegster die natuurlijk direct die tranen zag en me verzekerde dat ik nu toch een mooie kans maak met m'n 2 emmies en dat is zo.

Op de monitor zie je normaal zo'n wolkje nu was het eerder een bliksemschicht, ze moeten maar 1 ding doen en dat is blijven zitten :)

Heb steekjes nu maar dat zal wel normaal zijn, ik ga het rustig aan doen en alles doen om die 2 kleine ukjes bij mij te houden.

Ga nu snel lezen hoe het met jullie is !

Geplaatst

hi sofie,

hoe is het gegaan? ben heel benieuwd. ik heb 2 emmy's teruggeplaatst gekregen vandaag. zo blij met het resultaat! maar dus ook heel benieuwd naar jou en hoe het gegaan is.

liefs, leonore

Geplaatst

hi sofie,

oh we hebben net tegelijk gepost. nou meissie toch, die traantjes! ik snap het wel hoor. die frustratie moet er toch uit, dus huil maar een beetje, dat geeft niks. maar daarna weer een beetje goeie moed krijgen he? want er zitten er 2 en dat gaat vast heel goed, dubbele kans! een van mijn 2 emmys heeft ook maar 6 cellen, die andere 8 ofzo. als ze eenmaal lekker in je buik zitten gaan ze fijn verder delen.

kop op!

liefs, leonore

Geplaatst

Ach jeetje, ik snap wel dat je een beetje teleurgesteld bent maar je hebt nu inderdaad een mooie kans met twee emmy's, kop op meissie, schouders er onder en positief denken, ik duim in ieder geval heel hard :D

Geplaatst

Thanks dani, en je hebt gelijk ik moet hopen, ik fantaseer al van een tweeling tot beetje angstzweet bij mijn man. Hij zou heel gelukkig zijn maar wil toch nog altijd liefst 1 babytje per keer :sunny:

Geplaatst

Haha ja die discussie hadden wij hier ook maar dan anders om ;) gewoon lekker door gaan met fantaseren, wie weet waar al die positieve fantasietjes tot leiden.

Geplaatst

Hey Sofie,

Gooi t er maar uit, alle spanning komt er uit nu. Ik begrijp je wel, een paar voor de vriezer zou leuk zijn. Elke poging is anders, dat blijkt maar weer.

Deze 2 blijven gewoon plakken en dan ben je alles weer vergeten!

Hou je zelf rustig, en zorg goed voor jezelf!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Snap je teleurstelling, Sofie... maar nu toch omschakelen naar goede moed, meis...

2 emmies aan boord! Koester ze en schuif lekker bij ons aan op de wachtbank!

(Jij ook Leonore!)

En je pijnklachten? Hoe zit het daarmee, of is dat al weer over?

Hoe ga je het nu doen in je wachtweken: werken, of toch nog even niet? Ben benieuwd...

Geplaatst

Kop op meid, misschien heb je die eskimootjes niet eens nodig, wie weet is het raak en krijgen jullie wel een 2ling..... blijf goed zitten en hou het bankje alvast warm voor mij!!

Geplaatst

Dank je wel meisjes...

Leonore, ook voor jouw 2 emmietjes, ik duim voor je mee hoor. We gaan helemaal gelijk op! Zo zie je maar dat je niet veel eitjes moet hebben hé, jij hebt er 2 uit 3 en ik 2 uit 10. Eind oktober allebei een tweeling !

Hoe gaat het met jou, Moon?

Ik heb geinformeerd naar die pijn rechts in mijn onderrug, ze hebben mijn eierstokken gecontroleerd en zien er goed uit maar zeggen dat het idd van het harde werk is en ik moet het rustig aan doen. Harde werk bedoel ik dan de follikels hé

De follikels die ze dus niet opnemen in de punctie, die sterven gewoon af, daar krijg je geen bloeding van.

Ik ga morgen aan het werk maar van thuis uit dan kan ik eventueel rusten indien nodig en ben ik ook iets verder weg van stress. Waarschijnlijk ga ik volgende week wel naar kantoor. Ik zie wel hoe het gaat.

Mijnbaby, hoe gaat het met jou? Rustig afwachten naar 2e FM!

Geplaatst

Haaai Sofie,

Met mij gaat het opzich goed, ik merk wel dat de tijd niet snel genoeg kan gaan......

Ik ben zo benieuwd naar me 2e FM, ik hoop dat het allemaal goed zit en ik aanstaande vrijdag gewoon de punctie mag doen.... moet vooraf wel bloedprikken hoop dat mijn bloedwaarde goed zit, de Gyno zag het wel positief in alleen omdat mijn vorige poging zo uit het niks afgeblazen was, blijft het allemaal eng..

Geplaatst

hee sofie,

wel een beetje jammer inderdaad.... maar.. er is 3% meer kans als je er 2 laat terugplaatsen, dus dat kan net genoeg zijn, en als ze in jouw warme slanke buikje zitten gaan ze misschien wel opeens heeeel hard delen!

liefs sas

Geplaatst

Met mij gaat het wel oké, hoor.

Ik doe superrustig aan en heb morgen een extra controle in het ziekenhuis (alles om complicaties uit te sluiten dit keer): bloed prikken en echo.

Misschien kan ik daarna ook eens af en toe buitenshuis wat ondernemen, dat breekt de tijd wat meer... we zullen zien. Heb vanavond een vriend langs gehad, ben nu bekaf... Dus rusten is ook belangrijk. Ik lees nog wat rond hier en duik dan m'n bedje in. Niks voor mij zo vroeg, maar voor nu: heerlijk!!!

Geplaatst

Hoi Sofie,

Super dat je 2 emmy's hebt ! hou maar zo en vooral lekker fantaseeren over de tweeling.

Ik snap je fustraties over de rest van de embrios dat had ik ook maar met de ontdooien van alle 4 waarvan 2 werd weggeggoid. Maar het is waar als die 2 blijft plakken dan vergeet je dit kleine irritatie meteen.

Op naar de dubbel geluk meis!! Ik duim heel hard voor je

Geplaatst

Hee meiden,

spannende tijden hoor! Dat de kleintjes maar lekker blijven zitten! Enne.. Ik had uit 5 eitjes maar 1 emmie, 7 cellig en niet top.. maar die is ook blijven zitten en zit nog steeds! (Niet zo lang meer hoop ik haha..)

Heel veel succes in de wachtweken ik ga keihard voor jullie duimen!

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden