Ga naar inhoud

Dagboek van Sofie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik had zo'n mooie voornemens naar 2e ivf, rustig blijven, veel knuffelen, ... genieten...

We zijn nog maar 3 dagen ver met suprefact en ik ben al onuitstaanbaar... het is sterker dan mezelf. Het is alsof ik extra hard wil zijn en mensen (lees mijn partner) wil wegduwen. Misschien om mezelf te beschermen tegen teveel emoties?

Hoe blijf je rustig en gelukkig? Hoe ga je door en trek je je niks aan van die mmm?

Mijn hoofd gaat ook ongelooflijk tekeer, ik veronderstel ook bijwerking... momenteel vind ik het allemaal maar niks. Ik wil gewoon gelukkig zijn, ik wil gewoon zwanger zijn, waarom moeten wij hier allemaal door?!

Hai Sofie,

Dat is inderdaad heel moeilijk ik was de vorige poging ook echt niet me zelf en was zowel geestelijk als lichamelijk van slag.... wij beginnen 1 feb met deca en voel nu al de spanning op komen, al die hormonen en ziekenhuis bezoekjes, elke afspraak en echo is weer spannend... Kortom het is niet niks.... het vraagt lichamelijk en geestelijk heel veel van je....

Probeer leuke dingen te doen, en hoop dat het dit keer raak is voor jullie!!!

• Reacties 317
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi sofie,

ik weet niet .. ik denk dat het onmogelijk is .. of bijna heel lastig om midden in de behandeling rustig en gelukkig te zijn.

alles stormt als een razende door je heen, je wordt heen en weer geslingerd tussen je hoofd en je hart en de dingen in je lijf.

ik hoop dat je het bij de dag kan nemen, elke dag zijn eigen zorg en morgen weer een nieuwe dag om 'fris' te starten.

sterkte en ik hoop alles met positief resultaat !!!

Geplaatst

Hi Sofie,

Spannende tijden hoor... Ik kan weinig anders dan je heel veel sterkte en succes wensen enne.. Probeer niet jezelf te dwingen rustig en gelukkig te zijn.. Dat kun je niet afdwingen.. probeer dingen te doen die je leuk en lekker vind.. warm bad, goed boek, iets lekkers eten whatever.. maar sta jezelf ook toe om je af en toe even flink kl*te te voelen en dit ook te uiten... Hormonen doen dat nou eenmaal met je... en dan mag je best onuitstaanbaar zijn.. lucht zelfs wel lekker op af en toe... ik zal wat afgejankt en gescholden hebben... En met een beetje mazzel gaat dit rechtstreeks over in zwangerschapshormonen.....met precies hetzelfde effect! :evil2:

Meis, hou je taai.. en laat je gaan wanneer nodig.. en ik ga heeeeel hard voor je duimen!

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi Sofie, rot om te lezen dat je 'last hebt' meis...

Is het mogelijk dat je je voornemens wat bijstelt? Als je uitgaat van hetgeen er is... dat dat is wat je nu op kunt brengen/te bieden hebt... iets minder knuffels dus even ('t is maar tijdelijk, maar een paar weekjes), iets meer op jezelf- uit zelfbescherming wellicht (ook goed, des te mooier de momenten waarop je wel tot beider tevredenheid opent en contact maakt)... als dit is wat er nu is en je kunt daarin wat rust en ontspanning vinden?!

Soms moeten we zoveel van onszelf en heeft de ander meer begrip en liefde voor ons dan dat we zelf op zo'n moment hebben. Soms zijn we onnodig hard voor onszelf.

Je bent een schat en je maakt veel mee, je zit nu dicht op 't oog van de orkaan en dat voel je... dan moet de lat wat naar beneden, meissie.

Veel lager misschien dan waar jij je koers naar toe had uitgestippeld, je doelen op had gesteld en dan je stiekum misschien zelfs eist van jezelf. Laat los en steun even op je partner... zonder woorden. (die komen er soms toch niet goed uit)

Geplaatst

hey meisjes, mmm wat hebben jullie dat mooi geschreven, de traantjes kwamen spontaan naar boven. dank je voor de steun, het is toch onwaarschijnlijk hoeveel begrip je hier krijgt hé... een hart onder de riem terwijl jullie zelf ook in zo'n zware periode zitten ...

merciekes

Geplaatst

hey sofie,

hoop dat de pieken weer wat zijn gedaald.

ik geloof dat je dat niet in de hand hebt met hormonen en wat er dan met je gebeurt. als je kan zou ik de golf over je heen laten komen en er verder maar geen oordeel aan geven. die golf overkomt je min of meer en je hoeft er niets mee. dus laat maar gaan. zoiets.

ik word met de hormonen super emotioneel. moet ik zomaar huilen. dat is ook raar. het is wat meer geaccepteerd dan boos en chagrijnig zijn, maar het overkomt me ook zomaar.

laten we hopen dat deze IVF-hormoon-buien overgaan in de zwangerschapshormoon-buien@

x saskia

Geplaatst

Hallo, ja dat hoop ik ook ... Vandaag is beter, geen hoofdpijn en dat is heel veel waard en rustiger, beetje beter in mijn vel.

Het weekend komt er ook aan en dat gaat heerlijk rustig zijn, daar kijk ik naar uit. Gewoon tijd voor ons 2, in de tuin werken, beetje winkelen ... leuke dingen. Ondertussen geniet ik van het gezondere lichaam. 2.5 kg kwijt, gezonder eten, beweging het doet een mens goed en natuurlijk ook de acupunctuur !!

Hoe gaat het met jou? Beetje beter vandaag?

Geplaatst

hallo,

pff off day vandaag, ik mag tot nu toe niet klagen over de hormonen in mijn lichaam maar vandaag ben ik moe, ik kan me niet concentreren. Ik heb een vreselijke kou. Gisteren zat ik met 5 laagjes aan bij open haard en nog te koud...

maar ja gewoon hopen op een betere dag morgen ...

nog geen rode duivels. ben weer vergeten hoe het vorige keer is gegaan..normaal zou ik dan bij basisecho nog bloed verliezen maar dat zal wel normaal zijn neem ik aan...

donderdag is het zover, dan kan de eerste spuit er weer in als de echo goed is toch.

emotioneel gaat het op en af. dit weekend weer wat traantjes gelaten omdat het ZO ONEERLIJK is :) maar ook een fijn weekend gehad samen. Eens gesproken over wat we zouden doen als het niet lukt, ... hoe langer hoe meer weet ik niet hoeveel pogingen ik nog wil doen, het liefst zou ik er een half jaar tot jaar tussenuit gaan maar ja mijn man wordt 38 dit jaar en we moeten ook niet blijven treuzelen.

moesten we nu eens een glazen bol hebben hé ... dat zou wel fijn zijn

Geplaatst

Hey Sofie,

Tis ook heel oneerlijk allemaal! We gaan gewoon samen naar t wachtbankje en we gaan er gewoon voor!

Kop op!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Wat herkenbaar dat je het zo oneerlijk vind allemaal.

Same here, in mijn omgeving veel zwangere en net bevallen vrouwen, dat doet dan toch wel wat met je.

Kruip lekker op de bank met een goed boek en een pot thee.

Hopelijk voel je je gauw weer fijner en zit je weer lekker in je vel.

Denk aan je.

Geplaatst

dank je, het gaat alweer een beetje beter, heb tikkeltje meer energie dan vanmorgen en vanavond zal het idd een lekkere rustige avond in de zetel zijn :)

Geplaatst

hoi sofie,

ik heb het ook hoor met vlagen. ik heb met mezelf afgesproken dat het best oke is om nu gewoon het positieve te zien. ook al ben ik bang dat het niet lukt. bang word je vanzelf na een paar jaar vergeefs proberen... daar kunnen we niet meer zoveel aan veranderen.

ik ben vanmorgen naar een natuurarts geweest. Dat ging via een moeder van een oppaskindjes. heel interessant vind ik. ze heeft bloed afgenomen en gaat dat nu laten onderzoeken op vitamine(gebrek), ijzer, en nog een hoop meer. Het is ondertussen meer hobby geworden denk ik :)

ik ga ook alvast B12 slikken, foliumzuur. ik eet geen vlees en niet zoveel vis en B12 heb je wel nodig als je zwanger bent...

xxx saskia

Geplaatst

Sofie, ik denk aan je morgen! Success met de echo.

Het is oneerlijk ,vermoeiend voor geest en lichaam maar wij komen er wel....allemaal.

knuffel

Kris

Geplaatst

Hoi Sofie,

Succes met je echo vandaag ... weer een stapje verder.

Hoe gaat het verder emotioneel met je ?

Sjanny

Geplaatst

:curtianpeek:

Hallo meisjes dank je voor de lieve woordjes

Het is heel goed gegaan. Voelt toch wel goed om weer aan de slag te gaan. Wel slecht geslapen, hoofdpijn sinds gisteravond...

Maar verder zagen de eierstokken er perfect uit. We gaan hetzelfde traject doen als vorige keer omdat het heel mooi resultaat opleverde, dus zelfde hoeveelheid medicatie en loopt ook gelijk qua timing.

Vanavond starten met gonal F 112, pufjes suprefact verminderen nr 3x/dag.

We mogen zo laat spuiten als we willen dus zal 23u worden omdat mijn man ze dan altijd kan spuiten en dat vind ik toch net iets fijner

Emotioneel... pff op en af

Ik ben blij dat er actie is maar ik voel dat ik ook heel erg bang ben, ik loop op de toppen van mijn tenen, beetje emotioneel... Het is niet zo dat ik er veel moed bij heb, ik weet dat ik moet geloven omdat ik uiteindelijk vorige keer heel mooi traject had, ik ben nu gezonder (3kg af ondertussen) en beetje sterker door acupunctuur (mijn energie bouwt zich langzaam op) maar toch ik durf het niet. ik durf niet geloven...

ach ja starten maar en we zien wel hé, ooit moet het lukken, ooit moet er eentje blijven

Geplaatst

Hey Sofie,

Dus we gaan vandaag samen aan de GonalF, hahaha....

Vervelend voor je dat je zo'n hoofdpijn hebt vandaag, hopelijk is t een beetje te harden voor je! Heb een beetje vertrouwen in de behandeling. Ik snap dat je bang bent voor wat er misschien komen gaat.... We gaan gewoon uit van het goede. Het is bij zoveel stellen gelukt, dus bij ons gaat t ook lukken!

Houd moed!

Succes met je spuit vanavond!

Liefs,

Jane

Geplaatst

zo, alweer een stapje verder en een drempeltje over .. mooi !!

nu de spuiten erin ... pffffff ...

ksnap heel goed dat het emotioneel op en af gaat met je. alles bij elkaar genomen is dat niet anders te verwachten.

maar je bent lekker positief ... en je kent het gezegde; lichaam en geest zijn 1 !!

wanneer moet je nu weer naar het ziekenhuis voor een vervolgecho ?

Geplaatst

Woensdag 11e, bloedname en echo. Vorige keer ben ik maar 3x op controle gemoeten en ben ik ook hele tijd 112E blijven spuiten dus hopelijkgaat het nu net zo vlot :)

Geplaatst

Hoi Sofie,

Hoe zou je dan uitkomen met de punctie? Als je je tijdsbestek

van de vorige keer aanhoudt?

Ik sta zelf nog even in de ruststand (wel iedere dag de Decapeptyl) totdat we groen licht krijgen. Ik heb net berekend dat dat nog zeker wel een maand kan gaan duren. Maar.... Dan heb ik alle tijd om hard voor jou te duimen (en natuurlijk voor alle andere meiden).

Succes!!!!

Een dikke knuffel van mij.

Geplaatst

Hi Vanessa,

wat lief van je ... ik volg jou ook hoor meid, ik vind het zo knap hoe je dat allemaal doet nu ook weer met die suiker... je houdt er zo de moed in en blijft zo positief dat is echt knap.

Als ik echt alles doortrek op basis van vorige keer dan zou ik 18/2 punctie hebben en 21/2 TP maar ik probeer me daar niet op vast te pinnen. Ik heb het als leidraad in mijn hoofd dat ik die week niet op werk zal zijn maar verder ... het is afwachten mijn hormonen zijn zo onvoorspelbaar. Meestal groeien mijn follikels heel mooi maar blijft mijn hormonenpiek achterop.

Ik ben eigenlijk ook nieuwsgierig of mijn "gezonder lichaam" en acupunctuur daarop invloed gaan hebben.

afwachten vol spanning :misc_expressions-wh

Geplaatst

Succes straks met je 1e spuit weer, Sofie.

Kom me maar snel achteraan; op weg naar de wachtbank en een zwangerschap (af en toe gewoon eens proberen te visualiseren...)!

Geplaatst

Hey, de eerste spuit is goed gegaan. Ik moet toegeven allemaal dankzij mijn man want ik was een hoopje zenuwen va ongeveer uur voor de spuit. Gelukkig is hij de rust zelve, bereidt hij dat allemaal prima voor en heeft mij een pijnloze eerste prik toegediend. De broedmachine kan weer starten :)

Ik voel me goed, helder in mijn hoofd maar nog altijd sluimerende hoofdpijn.

Nu dat overleef ik wel !

Geplaatst

Hallo...

Dag 4 alweer vandaag van de gonal F. Gisteren nare dag, heel zenuwachtig & emotioneel. Hoofdpijn is gelukkig verdwenen en heeft plaats gemaakt voor vermoeidheid en misselijkheid va vroege namiddag. De voormiddag zijn mijn topuren dus daar moet ik het maximum uithalen!

Moeilijk weekend een beetje. Wij zijn bij mijn schoonmoeder gaan logeren en neefjes waren er ook 1 van 4 en 1 van 5 maanden. Die van 5 maanden is een engeltje maar is wel confrontatie natuurlijk. In het begin heb ik me er wat van weg gehouden en gaf ik hem snel aan mijn man maar na een tijdje dan kan je toch niet anders en dus heb ik hem getroost, eten gegeven, kleedjes aan gedaan... maar het is een blijft een confrontatie. Vanmiddag had ik het daar best wel moeilijk mee. Ach ja... we kunnen niets anders dan dan verder broeden denk ik hé... ik begin al beetje nieuwsgierig te worden naar mijn meting woensdag. Morgen laatste acupunctuur en daarna minstens weekje rust omdat ik dan naar punctie/TP ga en mijn acupuncturiste verlof neemt. Raar maar ik ga het denk ik beetje missen :)

Geplaatst

hey sofie,

nou, we kunnen elkaar de hand geven. Ik was dit weekend ook best van slag. Het lijkt wel alsof de tranen komen zodra ik er de tijd voor heb. En samen met buikpijn van menstruatie vloeit het makkelijk samen.

Balen dat je zo'n last van de hormonen hebt! Maar, dan slaat het gelukkig wel aan!

Ik moest vorige week ook denken dat ik al mijn artsen nog ga missen straks :) ik heb zo'n lieve acupuncturist. Een Indonesische man. Nouja, als we straks zwanger zijn kunnen we altijd nog weer ondersteuning krijgen toch?

De confrontaties zijn zwaar he... ik heb het gelukkig niet zo met baby's, wel met zwangere vrouwen. Ik moet er altijd even naar kijken, maar vooral als je het net kunt zien vind ik het heel moeilijk. Dan is het nog een beetje geheim en intiem. Ooooh, wat ben ik dan jaloers!!

nouja, onze tijd komt ook!

liefs sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden