Ga naar inhoud

Dagboek van Sofie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja dat is waar, ik weet nu waar ik sta. Ik zie het niet zitten om nog zo lang te wachten, goh ze drukken nogal hoor mijn eitjes...

Hopelijk wordt vrijdag een topdag hé. Metingen, puncties, TPs

• Reacties 317
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Sofie,

Ik ben blij voor je dat je eindelijk ook aan je punctie (weer) mag beginnen.

Dat er maar veel eitjes aangeprikt mogen worden.......

Hihihihi......ik moest ook mijn pregnyl spuit 's nachts zetten, want ik had ook 's middags de punctie.

Je mag hem al helemaal voorbereiden voordat je naar bed gaat, dus dat scheelt alweer een hele hoop. Dan kan je gewoon lekker in je bed blijven liggen.

Als ik je niet meer "spreek". Heel veel succes vrijdag!!!

Kuzz,

Chantal

Geplaatst

Aha, je weet punctiedatum en tijd intussen! Toch vrijdag... Wel leuk dat we zo vlak bij elkaar zitten; Jane en Henne al geweest, ik morgenvroeg, jij vrijdag.

Ben zo benieuwd, Sofie! Succes!

Hoop zo dat het voor ons allen goed uitpakt!!!

Geplaatst

Hi Sofie!

Spannend hoor! Lijkt me heel apart zo midden in de nacht je bed uit voor de laatste prik! Heel veel succes vrijdag met de punctie, dat ze maar veel goede eitjes mogen vinden en dat je dan zo snel mogelijk op het bankje mag met 1 of 2 top emmies in je buik!

We duimen voor je!

Liefs Pien

Geplaatst

Ben blij te lezen dat het helemaal goed is gekomen met de stimulatie. De eerste teleurstelling bij de FM is gelukkig helemaal bij gedraaid !

Nu dan die punctie, erg spannend !!

Ik wil je veel succes wensen morgen !

Geplaatst

Hey meisjes,

Saskia het is pas morgen hoor, ik moet nog dik 24 u geduld hebben met mijn knikkers. Ik krijg echt veel last nu maar wat telt is dat ze dus met velen zijn en dat ze mooi gegroeid zijn. Nu afwachten morgen en nr bevruchting toe. Ik heb de raad van Henne (denk ik) gevolgd en ga lekker hopen en dromen, de val komt er toch bij slecht nieuws. Dus ik ga uit van een baby in november, een eerste kerst, ...

Geplaatst

Tuurlijk sofie, dat moet je ook in je hoofd hebben.

Jullie eerste kerst met jullie eigen baby.......

Ging het een beetje om vannacht de prenyl te spuiten??

Spannend hoor. Veel succes morgen

Geplaatst

Sofie!

Ik weet hoe jij je nu voelt meid! De punctie was voor mij toen ook echt een verlossing. Had bij de 2e fm toen al eicellen van 26mm. Je bent gewoon echt even een paashaas.

Nog even volhouden meid!

Zal aan je denken morgen!

Geplaatst

Hey Sofie,

Veel succes morgen, ik zal aan je denken!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Nou Sophie, je maakt het wel spannend hoor!!

Gelukkig eindelijk de punctie morgen!

Heel veel succes!!!

Liefs Smile

Geplaatst

Succes morgen, Sofie.

Je gaat vol heen en komt leeg terug, raar eigenlijk hé? Ik hoop voor jullie dat je veel mooie eicellen hebt én goed zaad. Dan treffen we elkaar hoop ik allemaal op de wachtbank.

Droom gerust lekker van een baby, dat heb ik vandaag ook nog weer gedaan samen met m'n man. Als 't mis gaat is de teleurstelling er toch niet minder om. Anders is de voorpret al zó leuk... 't Helpt om positief ingesteld te blijven.

Succes morgen!!!

Geplaatst

Lieve Sofie,

hoe is het gegaan vanmiddag? ik ben zo benieuwd. Ik moest vanmorgen om kwart voor 8 in het ziekenhuis zijn (6 u opgestaan) en daarna volgde een hoop wachten en zitten. om 11 u ging ik de operatiekamer in. 20 minuten later werd ik weer wakker en vertelde ze dat er 3 eitjes waren. een beetje weinig, maar: 3 is the magic number! we zijn binnenkort hopelijk ook met z'n 3tjes.

ik voel me nu nog een beetje dizzy (vooral achter de pc), dus ik ga maar weer lekker op de bank liggen.

hoop dat het jou ook is meegevallen en dat je blij bent met je aantal eitjes. wanneer hoor je over de TP? ik hoorde meteen al dat ik maandag ochtend terug moet komen voor de TP. hoop wel dat er tenminste 1 goed bevrucht is. nou ja, geduld....

tot snel

x leonore

Geplaatst

Hi Sofie,

Ben ook heel benieuwd hoe het is gegaan vanmiddag! Hopelijk heb je niet te veel pijn! Zorg goed voor jezelf!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Punctie is achter de rug... hoop snel van je te horen hoe het met je gaat, Sofie.

In ieder geval heb je deze hobbel ook weer genomen... nu hopen op tp!

Voor nu: rust goed uit en laat je lekker verwennen. Er was wel veel aan te prikken, nietwaar?! Dan moet je vast even herstellen...

Leonore: jij hebt je punctie dus ook achter de rug. Hopelijk heb je maandag tp.

Er hoeft er maar 1 van de 3 z'n werk te doen en je mag de wachtbank op, meid!

Geplaatst

Hallo, dank jullie voor de lieve berichtjes

We zijn nog niet dik uurtje thuis.

Het was lang wachten vanmorgen, punctie is om 13u doorgegaan, ik moest nuchter zijn en was op het einde gewoon ontzettend zwak...

Mijn man heeft normaal heel goed zaad en geen probleem maar deze keer was het (niet lachen) beetje naast het potje waardoor hij zich rotslecht voelde, had schrik dat het te weinig was etc. Na dik uurtje is men ons komen geruststellen (nadat we dat hadden gevraagd) dat het genoeg en goed zaad was.

Pick up was bizar, ze voorspelden 9 eitjes... zeiden dat gyn er te kleine had meegeteld. Ik was onder narcose maar ben vlagen wakker geweest en heb dus af en toe meegekeken op het scherm, heel erg raar. Voelde in het begin ook beetje pijn maar daarna niks meer. Toen ik wakker werd bleken er 14 eitjes te zijn dus toch heel erg mooi.

Heb dan veel pijn gekregen en extra pijnstillers moeten krijgen, lang slaapje gedaan daar met mijn man langs mijn bed en dan de verlossende kom soep :)

Morgennamiddag bellen ze ons met resultaat bevruchting, tijdstip van TP ( waarschijnlijk maandag maar kan ook zondag) en dan zeggen ze ook of ze 1 of 2 terugplaatsen. 1tje als het topper is, 2 als er geen topper in het oog springt.

Ik verlies beetje bloed, ben beetje zwak maar lig nu op de zetel. Weekendje rust!

Ik heb maar doktersbriefje tem maandag, had vorige keer 2 weken... maar we zien wel, nu beetje rusten en genezen.

Leonore, is het bij jou wat goed gegaan? 3 zijn er niet veel maar je hebt er maar eentje nodig hé

Ik ga snel bijlezen want ik was niet de enige vandaag !

Geplaatst

Zag je online en ben direct even komen lezen... lekker weer thuis, relaxen en verwend worden!

14 eitjes is niet verkeerd, Sofie (en genoeg in 't potje om er een feestje van te maken in 't lab)! Ben benieuwd, ik hoop ook op tp aankomende zondag, dus als jij wellicht ook zondag tp hebt... Zou leuk zijn!

Jij hoort 't morgenmiddag al? Ik pas zondagochtend, dus op de dag zelf...

Doe rustig aan! We horen weer...

Geplaatst

Hey Sofie,

Blij van je te horen! Dat heb je goed gedaan meisje, 14 eitjes!

Rust maar lekker uit. Het is niet niks! En op naar de TP, zitten we lekker met zn allen op het bankje!

Liefs,

Jane

Geplaatst

heey sofie, wat veel eitjes!!! en nu maar hopen op mooie kwaliteit embryo's, nu is eigenlijk elke dag spannend. lekker dat je de punctie hebt gehad! en ook lekker dat je (deels) onder narcose was.

Geplaatst

hi soof,

wat fijn dat het ergste nu achter de rug is. bizar dat je ook steeds een beetje wakker werd? wel leuk om beetje te kunnen meekijken. Jeetje 14 wat een oogst! goed gedaan meis.

nu lekker rustig aan doen, lekker weekend en laat je maar lekker verzorgen door manlief. die schat, kan me voorstellen dat hij ook zenuwachtig was of het wel genoeg was in het potje. mijn man kon het niet op het kamertje dat daarvoor bestemd is in het ziekenhuis. de 'lectuur' die daar lag was niks voor hem (te hard zeg maar) dus hij is een stukje gaan lopen en heeft het op ons kantoor gedaan (waar wij alleen werken, verder niemand) en toen snel naar het ziekenhuis teruggelopen. we hebben niet gehoord of de kwaliteit van het sperma goed was of niet. in de zomer met de iui was het heel goed.

lekker beetje slapen en verwennen dit weekend! laat de zaadjes en de eitjes nu het werk maar doen.

tot snel!

x leonore

Geplaatst

Wat een goede oogst, 14 eitjes! En nu op voor de TP, doe het nu eerst maar ff een paar daagjes lekker rustig aan, lekker bij komen zodat je straks ontspannen op het bankje plaats kunt nemen, succes meissie!!

Geplaatst

Hi Sofie!

Goed om te horen dat het allemaal goed is gegaan, lekker rustig aan nu en op naar zo snel mogelijk 1 of 2 mooie emmies in je buik!

Ik ga voor je duimen!

Liefs Pien

Geplaatst

Hallo !

Leuven heeft ons net voor de middag gebeld.

Van de 14 bleken er toch maar 13 ok, het andere was een misverstand.

9 van de 13 waren rijp (heeft men vorige keer niets van gezegd dus snap niet goed wat dat betekent) en daarvan zijn er 8 bevrucht.

Maandag is de TP om 1530u. Het is ook pas maandag dat ze definitief knoop doorhakken over 1 of 2 emmies.

Na telefoontje werd het toch eventjes allemaal teveel... zoveel spanning. Voel me ook nog vrij slecht, ik zou dingen willen doen, mijn man helpen in het huis of de tuin maar mijn lichaam kan niet mee dus ik zal idd verplicht moeten lezen, tv kijken of surfen :)

Wat mijn man betreft, heb het gevoel dat hij er toch meer mee bezig is dan vorige keer. Is ook heel bezorgd en dat is wel extra fijn !:angel10:

Bedankt voor jullie lieve woordjes en steun

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden