Ga naar inhoud

Dagboek van Sofie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, ja ik ga het denk ik idd even met ziekenhuis zelf bespreken. Huisdokter is dan wel vriendin van ons, uiteindelijk is het Leuven die in heel die behandeling beslist.

Een schimmel kan je op verschillende manieren oplopen, is gewoon inwendig wondje dat geirriteerd raakt. We hebben het al wel eens gehad na een iets "activiere" periode maar nu vrezen we dat het oververmoeidheid is en dus verminderde weerstand.

Ik check het even met de IVF verpleegster om zeker te zijn.

Ik denk dat het op zich niet zo'n kwaad komt want het is iets natuurlijk dat blijkbaar vaker bij zwangere vrouwen ook voorkomt maar ik denk dat ik het nu niet mag behandelen en dus een stille pijn (branderig gevoel) zal moeten lijden.

• Reacties 317
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Sofie,

Nou, bij mij hadden ze met de punctie een cyste aangeprikt en heb ik uit voorzorg ook anti biotica gekregen. Gevolg: schimmelinfectie. Ik heb er toen zalf voor gekregen, die ik zowel inwendig als uitwendig aan moest brengen. En eh, ik heb nu een prachtige dochter in de wieg liggen! Dus volgens mij moet het kunnen hoor! Gewoon bij de huisarts aangeven dat je met ivf bezig bent....

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Oef, ik ben echt een beetje ongerust nu. bij mij valt het mee beetje branderig maar verder niets, bij mijn man is het tov vanochtend verergert. Ik voel me beetje kl*te nu maar ja het zijn dingen waar we niks aan kunnen doen. Straks belt fertiliteit me dus dan ga ik het even met hen bespreken. Huisarts zal toch niks mogen/kunnen beslissen zonder zegje van Leuven vrees ik. Ik tel nu af tot fertiliteit uit lunchpauze is (om 14u)

maar wat jij zegt geeft me wel hoop hoor, dank je :)

alles goed met jou en de baby?

Geplaatst

Oeh Sofie, da's id wat minder. Maar volgens mij mag je wel gewoon behandeld worden daarvoor hoor. Ik weet ook hopen vrouwen die bijv. en blaasontsteking hebben terwijl ze zwanger zijn, die krijgen ook gewoon een kuurtje. Sterkte ermee!

En super goed nieuws op folikel gebied :-) Een stuk of 12 is toch prachtig, dat doe ik je niet na hoor! Ben benieuwd voor welk scenario ze kiezen.

Ik was zelf vanochtend erg misselijk van de ovitrelle (pregnyl vervanger), maar kon gelukkig nog bij de acupunctuur terecht. Dat redt echt mijn leven op dit moment haha. Alle naaldjes waren nu wel heel erg gevoelig, kreeg telkens kleine schokjes (niet fijn), maar ik voelde me na afloop wel weer een stuk beter. Krijg donderdag nog een behandeling gericht op de (hopelijk) terugplaatsing vrijdag. En ik krijg dan ook andere kruiden. Heb er wel veel vertrouwen in moet ik zeggen.

Mijn behandeling is trouwens gericht op 'bloedopbouw' (voor energie) en specifiek op de ivf. Vandaag bijvoorbeeld o.a. naaldjes in m'n handen en benen gehad tegen de pijn van de punctie en om de baarmoeder vast wat weker te maken. Maar ik heb ook wel eens naalden in m'n rug gehad voor m'n lever, nieren en milt. Het is elke keer weer een verassing haha.

Leonore ik heb ook wel eens kleine blauwe plekjes na afloop of soms dat het wat dik is een dagje. Maak ik me verder maar niet druk om, het effect is duidelijk aanwezig!

Oh en Sofie, ik las toevallig vd week in een tijdschrift dat ook in rode paprika heel veel calcium zit, zo zie je maar weer waar je opeens op gaat letten door dit forum.

Groetjes!

Geplaatst

Hi Henne, dank je wel ! Ja je leert hier veel bij hé ;)

Pff wat goed dat de acupunctuur je zo helpt, het is toch beetje een geruststelling hé.

Hoe laat moet je morgen in ziekenhuis zijn? Ik duim voor super goed zaad voor jullie en heel veel mooie eitjes.

Ben je zenuwachtig?

Geplaatst

Met een schimmelinfectie altijd direct naar de arts gaan.

Jullie moeten hier beiden voor behandeld worden.

Ik heb het bij mijn eerste behandeling gehad. Maar ik kreeg het na de punctie en tp en dacht eerst dat het erbij hoorde. Ik heb het dan ook nog nooit eerder gehad. Ik kon bijna niet meer lopen van de pijn. Daarnaast jeukte het ook nog eens.

Het komt bij jou waarschijnlijk door het gebruik van de hormonen. Sommige vrouwen hebben dit regelmatig, laten we zeggen dat ze hier een enorme aanleg voor hebben (mijn zus b.v.)

Succes!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Heb net meerdere telefoontjes gehad met fertiliteitscentrum, huisarts en gyneacoloog, die allemaal afwijkende dingen zeggen

Fertiliteit zegt dat we asap moeten starten met behandelen van de schimmel. Als we dat niet doen dan bestaat de kans dat hele poging voor niks is. Bij het samenzetten van eitjes & zaadjes heb je blijkbaar broedhaard van bacterien en kans bestaat dat schimmel alles overwoekert.

Behandelen kan geen kwaad

Huisarts zei om zekerheid te krijgen maar direct te behandelen met gyno daktarin.

Gyneacoloog zei dat ik rustig moest blijven want is vrij onschuldig (!). Mijn man moet zich wel vandaag nog laten onderzoeken en zou Difrucan moeten nemen. Volgens huisarts dan weer is difrucan ok maar duurt het 48u eer het werkt.

Ik zou 1 tablet daarvan moeten nemen.

ONGELOOFLIJK... waarom zeggen ze verschillende dingen. Nu onze arts (vriendin) heeft het megadruk en ik moet haar terugbellen straks om te zien wanneer we mogen komen. Al die drukke dokters doen geen goed aan mijn zen gehalte ...

Enfin ik weet niet wie ik moet geloven, hopelijk de gyn.

Verder mag ik gonal F dosis aanhouden en pas woe echo & bloedname. Punctie ten vroegste vrijdag wat goed is 1) voor de schimmel 2) voor mijn follikels dan kunnen ze nog lekker groeien

Wat een miserie en wat een zijden draadje is dit allemaal ...

Geplaatst

O nee, Sofie. Het zit je ook niet mee!

Ik hoop snel dat je duidelijkheid krijgt.

Take care,

Jane

Geplaatst

Lekker handig zeg, wat moet je daar nou weer mee... :dontknow: Gelukkig dan maar dat de punctie nog niet in zicht is zodat je de tijd hebt om dit kwijt te raken. Je moet er toch niet aan denken dat hierdoor een poging mislukt.

Ik ben bij vlagen wel zenuwachtig, niet eens zozeer voor de punctie maar wel voor de onzekerheid van het zaad. Maar mag vanavond een valiumpje slikken voor het slapen gaan en ga gewoon lekker vroeg naar bed. Punctie is om half elf dus morgenochtend weinig tijd om de zenuwen te krijgen haha.

Sterkte daar met alle telefoontjes!

Geplaatst

Hi Henne, ik duim voor je morgen meid, ik hoop echt dat het goed gaat. Slaap idd maar lekker en laat ons morgen iets weten. Succes !!!

Ik ga naar huis want heb een punthoofd en kan me niet concentreren

Geplaatst

Hallo sofie,

wat vervelend dat ze allemaal iets anders zeggen, het is allemaal al zo stressvol en dan ook nog geen duidelijk antwoord krijgen..... Hoop dat je snel meer weet....

Geplaatst

Hoop dat je duidelijkheid hebt intussen, Sofie m.b.t. schimmel en hoe die te bestrijden... Balen zeg! Doe je zelf alles om ontspannen en relaxed richting punctie, tp en wachtweken te komen en dan gooit het universum (??? wie moet ik anders de schuld geven?) op deze manier roet in het eten.

Snel behandelen die hap en oogsten dit mooie aantal follikels!

Wat veel Sofie, wat zullen daar veel kansen uitkomen met een beetje geluk meid!!!

Succes daar allebei!!!

Geplaatst

Hallo, we zijn gisteravond nog bij onze huisarts/vriendin geweest. Hebben medicatie gekregen, crème en pilletjes. Aangezien we er heel snel bij waren zal het tegen vrijdag normaal zo goed als weg zijn. Duimen maar. Morgen zie ik mijn gyn voor 4e echo en dan kan ik met haar ook nog eens overleggen.

De pijn in onderrug neemt toe met zoveel groeiende follikeltjes, idee dat ik daar nog tot vrijdag mee zou moeten rondlopen is niet echt fun maar het hoort er allemaal bij!

Ik besef dat ik elke dag moet nemen als hij komt nu. Gisteren was een rotdag en absoluut niet productief op mijn werk maar vandaag zit beter dat voel ik al.

Geplaatst

In dat geval: 'Pluk de dag', meid... We moeten genieten van elke dag waarop we goed/beter in ons vel steken, nietwaar?

Kan me voorstellen dat het dringen is in je buik... Zoveel follikels!

Nog even doorbijten, met een paar dagen voelt het leeg en wordt het afwachten...

Ik hoop het enorm voor je, Sofie! Laat het 'm voor ons maar worden dit keer!!!

(voor alle andere meiden: ik hoop voor jullie ook, hoor!)

Geplaatst

Hi Sofie,

wat een ellende met die schimmel! ik weet hoe het is want ik kreeg na mijn 2e miskraam ook antibiotica (niet om gevraagd, maar ineens zat de spuit er al in), omdat ik voor een 2e currettage moest (er zat nog wat weefsel en dat bleef bloeden). Een paar dagen later ook jeuk en pijn. Rotschimmels! Maar met behandeling gaat het snel over.

En wat een goed resultaat met je follikeltjes! Gefeliciteerd! Ik moet ook morgen weer voor een echo. Gister geweest, en toen konden ze 3 follikels zien (2 rechts, 1 links) dus niet zoveel helaas. Hoop morgen wat meer, maar ja, 3 is misschien ook genoeg hoop ik. Mijn bms was 7 mm, dus moet ook nog wat bij. Woensdag hoor ik dan of ik vrijdag de punctie krijg. Jij ook vrijdag waarschijnlijk he? Wat een week!

Heel veel succes. Voel je je al wat beter met de medicatie? En hoe gaat het met de pijn in je onderrug? Relaxen is het beste, he? Maar ja, dat is wel moeilijk. Succes morgen!

x leonore

Geplaatst

Hi Leonore, ik vroeg me al af hoe het met je was!

Hoe groot waren je follikeltjes? Hopelijk idd morgen nog een beetje meer!

Ik ben eens benieuwd of ik idd vrijdag punctie ga hebben, ik denk het wel want de onderrug pijn verergerd dus ze moeten daar goed aan het groeien en duwen zijn!

De schimmel valt bij mij super mee. Ik heb mezelf direct een gyno daktarin pupet ingebracht en dan 1 pilletje voorgeschreven door gyn. Moet wel doorgaan met de daktarin maar mijn branderig gevoel is al volledig weg dus ik hoop en duim dat we er super snel bij waren.

Vandaag is betere dag dan gisteren. Gisteren was ik waardeloos. Vandaag buiten de pijn in onderrug alles goed. Vrij helder hoofd, zenuwen onder controle en heel veel werk.

Ga wel vroeg rusten vanavond want ik voel dat het wat begint te wegen.

En jij ? Kan je je beetje kalm houden?

Geplaatst

Hi Sofie,

lekker vroeg naar bed is heel goed. Dan kan je goed bijslapen en dat is zo gezond voor je lichaam. Die kan dan weer goed opladen. Ik neem het me ook vaak voor om vroeg naar bed te gaan, maar toch komt het er meestal niet van. suf he?

Ik voel me goed, niet zenuwachtig of gestresst. ik weet niet hoe groot de follikels zijn, want er werd wel opgemeten, maar ik lette niet zo op (was natuurlijk in het sloveens). ik heb nog wel even gevraagd of het er inderdaad 3 waren (dat kon ik zien) en dat werd bevestigd. de dokter was niet positief of negatief, zei dat het goed was. ik zal morgen extra opletten op hoe groot ze zijn. dit is natuurlijk omdat het mijn eerste keer is, dat ik er nog wat onbevangen inzit. morgen eerst weer aku en dan direct door naar de echo. ben wel benieuwd of het inderdaad vrijdag wordt, de punctie. en ook of we dan tegelijk moeten. dat zou wel leuk zijn! de punctie hier gebeurt onder narcose (roesje) dus dat is ook wel fijn, daar voel ik dus niks van.

fijn dat je er zo snel bij was met de schimmel en dat het ergste nu alweer over is. hoe is het met je man? heeft hij nog wel last? ja, onze mannen moeten natuurlijk dan ook vrijdag presteren. de mijne zei net nog, dat hij daar best een beetje zenuwachtig over was. ik moet zoveel dingen doen ter voorbereiding en dat voert voor hem de druk wel een beetje op. ik kan me dat wel voorstellen. hoe is jouw man daaronder?

nou succes morgen (voor ons allebei) en benieuwd hoe het met je follikeltjes gaat en of we vrijdag de punctie hebben...

x leonore

Geplaatst

Hallo Leonore, jeetje het moet niet makkelijk zijn hé zo in een vreemde taal...

Punctie is bij mij ook onder narcose maar die is vrij licht hoor. Vorige keer heb ik allerlei wartaal uitgeslagen na de punctie tot groot jolijt van mijn man en de verpleegsters.

De schimmel is bij hem ook bijna weg maar ja we moeten de kuur uitnemen om zeker te zijn.

Voor onze mannen is het denk ik vaak niet makkelijk. De meeste aandacht gaat naar ons natuurlijk maar ook onze mannen moeten heel wat emoties door, zien hun vrouw die door al die hormonen vaak een andere vrouw wordt, en moeten idd ook hun deel van het werk doen.

Mijn man is ook nooit enthousiast om zijn ding te gaan doen maar ja het is iets waar je je moet overzetten... de ene keer al wat vlotter dan de andere.

Succes morgen

Geplaatst

:angel1:

Hallo meisjes

vanmorgen laatste echo en bloedname gehad

wat een mega follikeltjes... de pijn van gisteren duidde al wel op een grote boel maar nu was het zichtbaar. mijn man was mee en zwaar onder de indruk

er zijn er 1 veel en 2 zijn ze echt mooi groot

bms is ook in orde

van de infectie verwacht ze niet veel last aangezien ik al totaal geen symptomen meer heb. We moeten wel blijven behandelen tot tp

ondertussen heb ik meer en meer last van mijn broedfabriek, een grote druk in mijn onderrug, echt lastig. heb heel slecht geslapen maar ja binnenkort mag ik weer veel rusten.

gyn zei morgen of vrijdag maar ze verwacht vrijdag pick up dus is weer spannend wachten op telefoontje van Leuven met de laatste richtlijnen

ja meisjes ... spannende momenten alweer

Geplaatst

Hey Sofie,

Spannend! Ik kan me voorstellen dat je er last van heb. Ik had ook veel spanning in mn buik en een spijkerbroek zat niet meer fijn!

Nou, de punctie is in zicht. Ben blij voor je dat het zo goed gaat, en dat het gelukkig meevalt met de schimmel. Ben je vrij vandaag?

Anders zou ik lekker naar huis gaan, je moet goed voor jezelf zorgen!

Succes nog ff!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hallo Jane, neen hoor ik ben aan het werk en hopelijk morgen ook nog.

Dan kan ik lekker mijn gedachten verzetten plus er ligt nog een berg werk.

Maar ik ga wel tijdig naar huis en thuis doe ik rustig aan. Ik voel me (los van de pijn van de follikels) ook prima. Niet extra vermoeid, geen hoofdpijn, enkel beetje koortsgevoel maar dat had ik vorige keer ook

Groetjes !

Geplaatst

Sofie nog maar twee dagen, spannend hoor. Wil je nu alvast heel veel succes wensen!

Geplaatst

Leuven heeft gebeld, waw wat een planning.

Heel bizar maar ik moet vanavond en gonal F en pregnyl spuiten... pff en mijn follikels waren al zo groot, heb maar schrik dat ze uit elkaar spatten :)

om 23u nog 1 dosis gonal F

nog 1 x suprefact

en vannacht om 2u dubbel dosis pregnyl dus 10000E

vrijdag om 13u is mijn punctie

ik weet dat ik moet vertrouwen hebben maar ik ben zo bang dat er iets mis gaat, mijn follikeltjes waren zo groot al en nu nog gonal F erbij!

enfin planning is er... zenuwen gieren door mijn lijf nu even

Geplaatst

Hey Sofie,

Misschien moet je nog wel een keer GonalF spuiten omdat je pas om 2.00 uur (wat een tijd trouwens) de Pregnyl moet zetten?

Dat tellen ze dan dus als de volgende dag. Hebben ze dat niet gezegd?

Ik kan me voorstellen dat je geen GonalF meer wil, je hebt al zoveel eitjes. Wel lekker dat je nu weet waar je aan toe bent.

Kun je er toch een beetje naar toe leven. Uiteraard zal ik aan je denken vrijdag, het moet wel een goede dag zijn want wij krijgen dan

hopelijk goed nieuws van het lab.

Liefs,

Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden