Ga naar inhoud

Dagboek van Sofie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey sofie,

ik vind het ook moeilijk om niet alleen naar mijn lijf te luisteren hoor. ook omdat je jezelf zo snel gek maakt. toen ik vorige week overtijd was, heb ik geprobeerd om zwangerschapskwaaltjes te vergeten en me niks aan te trekken van zere borsten of andere vage kwaaltjes.

nu probeer ik te voelen of ik al wat voel en het maakt me niet echt zeker.

ik voel me wel wat fitter vandaag. heb gisteren niet gezwommen, maar wel lekker gedoucht en mezelf goed verzorgd. Vanmorgen opgemaakt en ik zie er nu ook wat frisser uit. dat deed ik de vorige keer veel meer en ik ga het nu ook maar weer oppakken.

nou succes he!

liefs sas

• Reacties 317
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Sofie,

Succes morgen met je tweede meting. Ik zal aan je denken!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hoi Sofie,

succes morgen met de 2e meting. Het komt vast goed! Je kan ze nu tenminste lekker vaak in de gaten houden, om de zoveel dagen...

Sterkte morgen (moet je al vroeg?) en benieuwd hoe het ervoor staat.

Fijn dat je zo'n lieve man hebt. Ik heb er ook zo eentje ;-). Helpt wel he?

x Leonore

Geplaatst

Hi Leonore, ja hoor ik moet morgen om 8 u bloed laten nemen in het ziekenhuis en dan doorrijden naar gyn voor een echo. Tussen 15 en 17u belt men mij dan met nieuws van het ziekenhuis. Vandaag heb ik beetje last gehad van mijn buik, krampjes ook beetje steken in onderrug maar verder goeie dag, geen hoofdpijn niet echt moe.

Ik ben wel heel emotioneel pff vreselijk maar ja ik heb lieve collega's en idd een lieve man, dat doet al veel hé

Jij ook erg veel succes, ik ben benieuwd naar je eerste meting! Succes

Geplaatst

Hallo,

net terug van gyn & ziekenhuis. Bloedresultaat komt vanmiddag en dat zal de doorslag geven over de al dan niet verhoging van dosis gonal F

mijn bms is mooi gegroeid en over 8mm.

De follikels zijn talrijk maar ze groeien niet als anders. Ze hebben boost nodig en die lijkt er niet te komen. Gyn zei dat het geen effect heeft op kwaliteit dat we dan gewoon wat langer moeten spuiten.

Ik ben er toch beetje van slag over want ik wil dan weten hoe en waarom, ik had verwacht dat ik door gezonder lichaam natuurlijk een nog beter parcours zou doen en nu groeien ze niet mooi...

Dat vind ik vaak het moeilijkste, ik sta compleet machteloos tov mijn lichaam... heb ook schrik dat als ze dosis verhogen dat ik dan overstimulatie zou krijgen, had er vorige keer 17 en ze zei dat oogst nu groter lijkt te zijn.

Enfin ik weet dat het enige wat ik kan doen is afwachten, ik kan niks anders doen dan duimen dat ze mooi doorgroeien en moet iets langer geduld oefenen. Maar je weet hoe het gaat in mijn hoofd maalt het enkel, acupunctuur zei dat ik beter geen zuivelproducten eet maar ja dan heb ik misschien te weinig calcium binnen... wat misschien niet goed is voor groei follikeltjes en zo maalt het maar door.

Lichamelijk stel ik het wel buiten wat krampjes en vermoeidheid maar emotioneel ben ik veel fragieler dan ervoor

... zucht

Geplaatst

hi sofie,

tsja, ik kan me voorstellen dat je je wat ontredderd voelt, maar zoals je zelf ook al zegt: geduld! Ze zijn er wel, alleen nog wat kleiner dan je gehoopt had. Maar belangrijkste is: ze zijn er. En ze zijn niet TE groot, want dat is ook niet fijn (overstimulatie). En er zijn er ook genoeg zo te zien, alleen zijn ze nog wat klein dus mogelijk duurt het wat langer. Ik denk echt dat een beetje geduld een hoop doet. Wanneer moet je nu weer meten? Maandag? Of hoor je dat vanmiddag na de uitslag van het bloedonderzoek?

Geen paniek, blijf rustig, blijf positief! Dat van dat kalk valt ook vast wel mee. Hoelang eet je nu al geen of minder zuivel? En er zit ook wel calcium in andere dingen. Maar ja, er zijn dingen veranderd en je lichaam reageert daar op, en bovendien is je lichaam geen machine en kan dus elke keer weer anders reageren. Maar in elk geval reageert je lichaam wel. Er zijn eitjes, er zijn er genoeg en ze groeien, alleen nog niet zo hard als je wel zou willen. En dat kun je niet afdwingen. Misschien is het wel beter voor je lichaam als het wat langzamer gaat. Anyway, ik snap je ongerustheid wel. Probeer toch positief te blijven, want dat heeft ook een enorme impact op je lichaam.

Ik mag vanmiddag naar de echo. Vanmorgen mijn eerste akupunktuur behandeling gehad. Ik vond het niet echt prettig. Naaldjes voel je wel en zelfs nog nadat ze er weer uit zijn. Hmmm... Nou ja, even afwachten hoe ik me er over een tijdje bij voel. De warme lamp was wel lekker. Ik kreeg naalden in mijn buik en onderbenen en voeten. Nee ik vond het niet fijn. Maar ja, als het helpt om het vruchtje te laten zitten straks dan heb ik dat er wel voor over.

dag sofie, hoop dat je een relaxed weekend zal hebben. leuke dingen doen? tot snel

x leonore

Geplaatst

Hey Sofie,

Allerlei vragen die je jezelf kan stellen, ik snap t heel goed. Probeer er in te blijven geloven. Ze zijn er wel maar groeien gewoon wat

minder snel dan de vorige keer. Het menselijk lichaam is een raar iets. Elke keer is het weer anders. En dan spuit je wat langer door,

als ze daarmee groter worden. Vertrouw op je lichaam en op jezelf, komt best goed! Wanneer is je volgende meting?

Kop op meis!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Ik sluit mij volledig aan bij de voorgaande berichten.

Beter iets langer doorspuiten dan overstimulatie.

Alleen moet je voor jezelf je vertrouwen dat het goed komt

terugwinnen.

In ieder geval een hele dikke knuffel!

Vanessa

Geplaatst

Hai Sofie, kan me voorstellen dat je hier niet helemaal blij van wordt. Maar idd: geduld. Ze kunnen best nog gaan groeien, soms gaat het ineens snel. Wanneer moet je weer terugkomen? Houd moed meisje!!

@ Leonore ik vond zelf de eerste acupunctuur ook helemaal niet fijn. Bleef het ook nog heel lang 'na-voelen'. Dat heb ik daarna niet meer gehad, kennelijk went je lijf er wel aan. Ik neem een iPodje mee en probeer te ontspannen en eigenlijk voel ik me na de behandeling altijd beter dan ervoor.

Zal verslag van mijn 1e meting even in het overzicht van feb. zetten!

Succes Sofie, hou je taai!!! Oh en bijvoorbeeld brocolli staat stijf van de calcium, noten zijn ook goed en schaaldieren zoals garnalen...ik neem al jaren geen zuivel meer ivm allergie, maak je daar echt niet druk om.

Groetjes,

Henne

Geplaatst

Hey meisjes dank je wel, ... ik weet het allemaal wel maar het loslaten is moeilijk hé :)

Leonore, vanmiddag echo! Ik ben benieuwd. Dat van je acupunctuur, dat je naaldjes voelt is raar. Ik voel ze als ze ze inbrengt maar daarna totaal niks meer. Wat is de "diagnose"? Tekort aan bepaalde energie of? Ik krijg ook naaldjes in voeten, onderbenen, oren, buik en handen. Bij mij is het te lage milt en nierenergie en daarom heb ik dus mijn voeding moeten aanpassen nu al zo'n maandje. Resultaat is er wel.

Laat vanmiddag iets weten ik duim voor je.

Nieuwe meting is maandag normaal gezien maar dat is wat gyn zegt, het kan zijn dat men op basis van het bloedresultaat wat anders beslist.

Geplaatst

Hey Henne, dank je voor de tip. Zo van die tips zijn altijd handig. dus brocolli noten en schaaldieren dat moet lukken !

Heb net toch een tas melk gedronken maar ga dan nu wat meer noten eten.

Thanks

Geplaatst

he sofie,

wat jammer zeg dat je niet helemaal gerust bent gesteld! ik kan me voorstellen dat je je niet helemaal lekker voelt. maar... er is hoop!

succes en tot later!

liefs mamalou

Geplaatst

hi Sofie,

de diagnose van de chinese dokter was dat mijn nierfunctie uit balans is. Niet dat mijn nieren niet goed zijn, maar de functie van de nieren in het geheel van het lichaam qua energie balans. Zoiets. Ik had gelukkig vandaag weer een akupressuur massage, dat is echt heerlijk.

He Henne, wat goed dat je zegt van dat 'navoelen'. Ik voelde gister nog de hele dag mijn benen en sommige van de naalden die hij daarin had gezet. heel onplezierig eigenlijk. In mijn buik voelde ik de naalden gelukkig niet meer na. Toen ik gisteravond in bed lag, voelde ik wel nog de pijn van toen hij de naalden erin stak, ze ronddraaide en er weer uithaalde (na 20 min). Ik probeerde tijdens die 20 minuten zo stil mogelijk te liggen omdat ik het anders nog meer voelde. Oh, ik ben blij dat je dit hebt gezegd, nu ga ik met een gerust hart maandag weer terug en hoef ik niet bang te zijn voor de 2e akupunktuur sessie. Die zal dan hopelijk een stuk beter zijn. Doen ze overigens meestal de naalden op dezelfde plekken? Ik zie nog de puntjes van waar ze gezet zijn. Anyway, genoeg over de aku.

Heel veel succes allemaal. Ik geloof dat het heel erg goed met ons gaat. Morgen (Henne!) en maandag (Sofie, Mamalou en ik) wordt een topdag voor onze eitjes! ;-) Vrijdag de 13e was voor sommige gewoon niet zo goed - gaan we snel weer vergeten...

tot snel, x leonore

Geplaatst

Hallo,

Oei Leonore dat is toch een beetje raar. Ik zie er niks van van die naalden... Ze duwt ze erin, veren zo precies een beetje en that 's it. Hopelijk gaat het maandag beter!

Morgen is het alweer een nieuwe meting.

Ik heb me denk ik gisteren een beetje geforceerd. Omdat ik me zo goed voel heb ik natuurlijk ook minder grenzen dan vorige keer. Ik heb gisteren heerlijk in de tuin gewerkt met mijn man maar ik heb zoveel gedaan dat ik s avonds ongelooflijke pijn had in mijn onderrug en benen. NU ben ik stijf in mijn spieren. Ik maak me dan gewoon beetje zorgen dat ik daar teveel energie in heb gestoken ipv in kweken van mijn follikels. Maar het zullen wel allemaal zorgen voor niks zijn.

Verder alles goed, geen hoofdpijn. Niet erg vermoeid, ook emotioneel iets beter. Ik ben erg benieuwd naar morgen.

Meisjes succes allemaal,

Geplaatst

Hey Sofie,

Ik zal voor je duimen morgen. Hoe laat moet je?

Fijne zondag,

Jane

Geplaatst

Hey!

Jij hebt een meting vandaag? Wanneer is ze?

Ik moet morgen om 8 u bloed laten nemen en aansluitend de echo. Ben weer eens benieuwd.

Hoe gaat het met jou? Heb je niet teveel pijn ?

Geplaatst

Sofie, succes morgen!!!

Ook ik ga morgen voor 3e meting en ook bij mij verloopt de groei vd. follikels langzamer dan bij de vorige IVF. Ben benieuwd, hoop voor jou en voor mij dat er een groeispurtje heeft plaatsgevonden en dat de punctie gepland kan gaan worden.

Geplaatst

Ik begin nu toch wat meer te voelen in mijn onderrug. Bij het plassen voel ik een pijn, dat kan er op duiden dat ze beetje groeien;

spannend voor morgen

Verder alles goed, geen pijntjes, niet echt vermoeid wel mega emotioneel en lastig :-) Tot morgen, ik laat jullie wat weten.

Geplaatst

Hallo, goeiemorgen;

3e follikelmeting zit erop! Hebben nu beter beeld.

bms mooi, links 3 grote en 6 kleine follikels en rechts 2 gr en 8 kl.

Er zijn 2 scenario's

1) grote blijven even kalm en bloedwaarden rustig dan kunnen de kleintjes nog mee groeien en zal het grote pick up worden (rond 20)

2) de grote zijn niet meer te stoppen en we moeten die eitjes nemen die groot genoeg zijn, waarschijnlijk zo'n 12

eigenlijk vind ik de 2 scenario's prima. het is dus afwachten. Gyn denkt nog 2 a 3 dagen gonal F en morgen terug op controle maar we zien wat de bloedwaarden zeggen

verder heb ik iets heel vervelend...

mijn man denkt dat we schimmel hebben opgelopen, hij zag vanmorgen kleine puntjes

ik heb nu (misschien door erover na te denken) branderig gevoel...

heeft iemand hier ervaring mee, ik bedoel tijdens de IVF cyclus... ik hoop dat dit niet einde kan betekenen...

Geplaatst

hey sofie!

wat een mooie uitkomst! en 2 mooie scenario's!

wat de schimmels betreft.... ik zou het niet weten. even naar de huisarts anders

x mamalou

Geplaatst

Hi Sofie,

Helemaal goed toch! En of je nou optie 1 of 2 doet, je hebt een mooi aantal follikels! Heb ook geen ervaring met schimmels, kzou idd ff langs de huisarts gaan.

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hi Sofie,

Optie 2 zou natuurlijk al helemaal prima zijn. Zo'n 12 stuks is natuurlijk al iets heel erg moois!!

Qua schimmel weet ik echt niets vanaf. Hoe zou je zoiets kunnen oplopen?

Ik zou, als ze vanmiddag bellen over de bloedwaardes, het even melden.

Misschien kunnen ze hier antwoord op geven.

Succes,

Chantal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden