Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, het zegt niets hoor, je zit 4 dagen voor de testdatum als de innesteling aan de late kant is geweest kun je nu ook nog geen positest hebben daarom geven ze je ook een datum waarbij het zeker is dat je hormonen aan maakt, dus het kan echt nog alle kanten op hoor meissie!! Schouders er weer onder en echt nog even een paar daagjes wachten (klinkt lekker makkelijk vanaf de zijlijn) Ik ga heel hard voor je duimen!!

Liefs Dani.

• Reacties 879
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, wat balen. Hopelijk ben je gewoon iemand die wat langzamer de HCG aanmaakt. Nog ff afwachten dus tot woensdag, het kan nog beide kanten opgaan. Laat je niet hangen.

Krullie jij maakt het wel heel spannend voor ons heirzo. Heb je al getest?!?

Zelf probeer ik niet al te veel aan de toekomst te denken. Na IUI hebben wij nog een aantal pogingen te gaan (ICSI of IVF). Wel heb ik een tijd geleden informatie opgevraagd voor adoptie. Als ik geen kinderen van mezelf kan krijgen, wil ik graag adopteren, ik heb nl altijd kinderen gewilt. Toch vind ik de stap om ons in te schrijven heel groot. Als ik dat nu al zou doen lijkt het alsof ik geen hoop meer heb om zelf kinderen te krijgen. Eigenlijk onzin, maar zo voelt het een beetje. Dus we wachten nog ff met de papieren op te sturen, ze liggen netje in de kast.

Hoe gaat het met de rest op het bankje? Vandag kunnen we een beetje in het zonnetje zitten.

Groetjes Linda

Geplaatst

Henne, kop op meis. Je hebt wel vroeg getest. Er is van alles mogelijk! Enne, geen bloed geeft moed!

Michelle, sterkte met de laatste dagen. Goed van je dat je vandaag geen test hebt gedaan. Als die negatief uitpakt, voel jij je misschien ellendig terwijl dat helemaal niet hoeft.

Krullie, ik wacht met spanning af op jou bericht!

Met mij gaat t wel goed. Ben wel moe en heb af en toe wat buikkrampen maar verder voel ik me wel oke. Het wordt steeds spannender.

Wij hebben besloten om ons echt aan de testdatum te houden ( zeg ik nu dan he...) Nog even doorzetten!

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Zelf probeer ik niet al te veel aan de toekomst te denken. Na IUI hebben wij nog een aantal pogingen te gaan (ICSI of IVF). Wel heb ik een tijd geleden informatie opgevraagd voor adoptie. Als ik geen kinderen van mezelf kan krijgen, wil ik graag adopteren, ik heb nl altijd kinderen gewilt. Toch vind ik de stap om ons in te schrijven heel groot. Als ik dat nu al zou doen lijkt het alsof ik geen hoop meer heb om zelf kinderen te krijgen. Eigenlijk onzin, maar zo voelt het een beetje. Dus we wachten nog ff met de papieren op te sturen, ze liggen netje in de kast.

Groetjes Linda

Hoi Linda,

aan het einde van de eerste IVF behandeling stortte ik me helemaal op adoptie. Ik heb er altijd al aan gedacht en het leek me uiteindelijk mooier dan een eigen kindje. maar toen ik Wereldkinderen had benaderd en een lang gesprek had gevoerd met een van hun, was ik helemaal uit het veld geslagen. Er is een heel lange wachttijd (soms wel 7 jaar) het kost enorm veel geld, variërend van 7000 tot 25000 euro (!!!). Nouja misschien had ik dat even nodig om me eerst volledig op IVF te kunnen focussen en blijkt het allemaal wel mee te vallen.

In elk geval sterkte met deze poging!

mamalou

Geplaatst

Henne, kop op meis. misschien is het woensdag wel heel ander nieuws. maar goed, op dit moment kan ik me voorstellen dat je alleen maar enorm baalt, verdrietig bent en je hoofd laat hangen. zo'n negatieve test is altijd verschrikkelijk kl*te. als iets een domper is op je positieve houding van de afgelopen tijd en alle energie die je in deze poging hebt gestoken, dan is het dit wel.

maar het is nog niet vergeven. sterkte de komende (hele lange) dagen!!

Krullie: het wordt wel heel spannend nu hoor! ben echt heel benieuwd!! (en ik ben zo te lezen niet de enige).

Geplaatst

we kunnen er ook gewoon een lounge van maken. ik heb voor mijn gevoel nu al houten billen ;D

even een vraagje tussendoor: celdeling ging toch altijd van 2 naar 4 naar 16 cellen? steeds het kwadraat? Hoe kan het dan dat 8 cellen een topper is? Of is het nog maar een deel van de 3e celdeling? van 4 naar 16 zeg maar...

was even benieuwd wat er in mijn buik gebeurt. heb een brandend gevoel, maar ik doe mijn uiterste best om alles te negeren en gewoon door te ademen hoor!!

Geplaatst

Hahaha - ik ben voor een lounge (lig eerlijk gezegd ook wel lekker onderuit op onze eigen wachtbank, dus dat benadert het al aardig).

Volgens mij gaat celdeling als volgt. cellen splitsen zich en dan verdubbelen, dus 1-2-4-8-16-32-64-etc. Bovendien wist de gyn ons ook te vertellen dat de deling niet door alle cellen exact tegelijk komt, dus daarom kan het zijn dat iemand een 9-cellig of 13-cellig embryo heeft.

Het branderige gevoel herken ik niet, dus daar kan ik niets over kwijt...

Lounge-ze!

m

Geplaatst

Bah, ik dacht eerst snel hier te kijken; nieuwsgierig naar de uitslag van Krullies test. Maar van Krullie nog geen nieuws en van Henne onverwacht, tegenvallende berichten... Tenminste: voor nu!

Henne, wat zullen jullie balen en in spanning zitten. Lijkt me dat je de hoop weg voelt glijden, terwijl je die natuurlijk nog vast wilt houden tot écht bewezen is dat deze poging niet het gewenste resultaat heeft gegeven... Kom op, meisje. Kruip vandaag maar lekker tegen je mannetje aan en steun elkaar en dan hoop ik écht dat je van de week alsnog een test met een positief resultaat in je handen mag houden!!!

Het kan! (mijn zusje was ook zwanger terwijl ze negatief testte...)

Kom op, mede bankzitters: lounchen vind ik een prima idee, heel comfortabel ook, maar zullen we voor de hoop en om onze wensen te helpen inwilligen ook heel veel kaarsjes rondom onze loungebank in de vensterbanken en op de vloer zetten en branden?! Steken we er allemaal 1 voor elkaar aan, dat geeft bij elkaar toch héél veel lichtpuntjes in deze spannende dagen...

Geplaatst

Sinds vandaag heb ik praktisch geen last van mn buik dag 5 na mn terugplaatsing wel wat gevoelige borsten. Ik probeer me te herinneren of dat ook de vorige keer zo was pfff ik weet het niet meer. Lastig om van alles te voelen maar niet te weten wat het betekend. Betekend het uberhaupt wel wat of zit het tussen mn oren. Internet is trouwens ook niet alles, je leest vanalles wat je niet mag doen wat je niet mag eten.. Lastig ik probeer me aan zoveel mogelijk te houden maar ja ik denk ook dat te veel stressen ook niet bevordelijk is.. Hmmm wat een hersenpinsels weer:BangHead:

Ik ben heel beneiuwd krullie of je al wat weet zoals iedereen hier. Ik hoop op goed nieuws....

Liefs

Geplaatst

Wachtbank

Krullie: testen 01-03 - 1 8-cellige emmy teruggeplaatst!

Henne: testen 04-03, 1 eigenwijs plakkertje

Michellem: testen 05-03 - 1 emmy 8 cellig

Jane: testen 07-03 - 2 emmy's, beide 8-cellig

Smile: testen 07-03 - 2 emmy's, beide 7-cellig

Honeybee: testen 07-03 - IUI, 1 hele grote follikel

Moon74: testen 09-03 - 1 ukkie teruggeplaatst.

Linda27: testen 09-03 - IUI 2 follikels

Luna: testen 9-03 -1 emmy, 6-cellig

Chablis: testen 9-03 2 emmies, 10+cellig

Leonore: testen 10-03 - 2 emmys, 6 en 6+ cellig

Sofie: testen 10-03 - 2 cuties 6 cellig

Ikketje: testen 10-03 - 2 emmy's, 8 en 6-cellig

Popje: testen 10-03 - embryo

Gerreber: testen 11-03 - 1 draakje

mamalou: testen 13-03 - 1 embryo 8 cellig

Anne: testen 13-03 - 2 ukkepukken, beide 8-cellig

Hier nog een keer onze wachtbank van maart; Krullie en Henne, we hebben jullie nog stevig vast, hoor!

Zonder definitief 'nee' is er voor ons allemaal hoop en blijven we met z'n allen op de bank zitten, zeker weten!

Geplaatst

Ooh, Henne...ik begrijp dat je hier onzeker van wordt!!

Geef het nog niet op, hè! Het kan nog alle kanten op!!

Zet 'm op!!!

Geplaatst

Hello Ladies,

Ik heb nog steeds last van een opgezette buik, echt heel erg. Ik weet niet of dat normaal is aangezien de punctie al een week geleden is. Herkennen jullie dit ook?

Henne, hou hoop. Je negatieve test hoeft nog niets te zeggen. Ik begrijp je teleurstelling wel hoor.. Ik hou je stevig vast, laat je er niet zomaar van afvallen! Jij bent nu de volgende die mag testen, spannend hoor, ik denk aan je!!

Voor mij breekt ook de 2e week aan. Morgen over een week mag ik testen (samen met 4 andere zag ik). En ja hoor, ook bij mij is het broekeloeren begonnen. (zou in de DickevanDale moeten staan!) Elke keer hoop ik misschien iets van innestelingbloed te zien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal tot nu toe over me heen laat lopen, doe het gewoon rustig aan. Ik vind dat de dagen voorbij vliegen, hoop dat deze week ook snel voorbij is. Ik zie het allemaal wel.

mamalou; wat fijn dat het allemaal toch is gelukt! Hoop voor je dat je emmy lekker blijft plakken!! Grappig trouwens dat je al sterk een gevoel hebt dat het een jongetje is.

Nou meiden, hou je taai!!!

Geplaatst

Krullie van HARTE GEFELICITEERD meid! Wat super, de eerste van de maand en dan meteen positief. Dat de rest allemaal mag jou voorbeeld mag volgen.

Krijg je morgen meteen de uitslag van de bloedtest? Hopelijk een mooie hoge HCG waarde. Geniet ervan samen met je partner en succes morgen.

Groetjes Linda

Geplaatst

,Henne,

Wat vervelend nou, zeg maar wacht een paar dagen en test dan opnieuw.

Misschien is het gewoon nog te vroeg!!

duimduimduimduimduim

Successsss

Liefs Claudia

Geplaatst

of moet ik zeggen al half weg... de wachtweken...

Fantastisch nieuws voor Krullie, jij hebt de toon gezet hé!

Henne, pin je er nog niet op vast meid, het is tenslotten nog vroeg en je kan idd een late innesteling hebben... Ik duim nog altijd voor je hoor, het is je ongelooflijk gegund.

Ik heb beetje slechte dag, vanmorgen veel pijn in mijn onderrug, ongesteld gevoel... Voel me zo nutteloos, kan zo weinig doen om mijn man te helpen, kan niet rusten, lastig :)

Het idee dat ik nog tot 10e moet wachten... ik begin echt bang te worden, wat als het (weer) niet lukt. Vorig jaar rond deze periode hadden we 3 IUIs gehad en heb ik beslist om april als sabbatical te nemen op m'n werk omdat ik helemaal op was. Nu gaat het mentaal en fysiek beter maar hoeveel keer moeten we dit nog meemaken vraag ik me dan af.

Vanmorgen zaten we samen in de zetel en zeiden we elkaar nog dat we eigenlijk alles hebben om gelukkig te zijn behalve dat kleine ukkie van ons 2... en door het alsmaar wachten en werken daaraan genieten we niet meer van de rest... dat kennen jullie vast

GROTE ZUCHT

dikke knuffel en fijne zondag nog meisjes

Geplaatst

Sofie,

Mijn man en ik hebben wel eens hetzelfde gesprek gevoert. Liever denk je er niet aan, aan een toekomst zonder kinderen dus dan doen we dan ook niet vaak. Als we geen hoop en dromen hebben houden we het niet lang vol in deze mmm. Mijn man en ik hebben afgesproken om onze kinderwens niet te veel te laten overheersen. We moeten er het beste van maken en genieten van alles in het leven. Daarom gaan we dit jaar ook wat verder en luxer op vakantie, om te genieten, te vergeten en te relaxen. Ik heb voor mijn man gekozen en mijn man voor mij en niet hoe vruchtbaar we zijn. Dat is heel belangrijk, samen als een team sta je sterk. Hoe graag we allebei ook kinderen willen. Ik hoop nog steeds en staak vaak een kaarsje aan (ook voor de rest op dit forum).

Geplaatst

Krullie!!! Wat een fantastisch nieuws meid!! Gefeliciteerd en dat we je maar snel mogen volgen..

Henne; balen dat de test nu negatief was, maar er is nog hoop en je weet; geen bloed geeft moed!! Blijven zitten hoor meis!!

Ikzelf heb sinds dag 2 van tp last van 'harde buiken". Het lijkt wel of mijn buikspieren de hele dag door aangespannen zijn.. Hebben meer meiden hier last van??

Geplaatst

heej Sofie,

dat gesprek hebben wij ook al meermalen gehad. we willen heel graag samen een kind, maar aan de andere kant gaat de energie die we in de pogingen steken niet naar andere belangrijke en leuke dingen in ons leven.

we proberen zoveel mogelijk balans in ons leven te houden, maar dat is soms heel moeilijk. het betekent ook dat we andere zaken niet op stop zetten, met als gevolg dat het soms erg veel tegelijk is (verhuizing, nieuwe baan, IUI).

we hebben ook de afspraak dat als één van ons het niet trekt (het hele medische circus) we er acuut mee stoppen en ons leven zoals het nu is weer de volle aandacht krijgt. dan zullen een aantal plannen voor de verre toekomst wat naar voren geschoven worden. wij houden sowieso ergens in ons achterhoofd rekening met een kinderloze toekomst (ergens heeeeeeeel ver in ons achterhoofd), maar we hebben nog genoeg hoop en mogelijkheden over gelukkig. hoewel we de moeilijke momenten (zoals jij die vandaag bijvoorbeeld hebt) absoluut hebben...

hou elkaar maar lekker vast op die momenten. je staat er samen in, deelt de hele ervaring en daar horen deze momenten ook bij.

sterkte Sofie en ik hoop dat je morgen weer een betere dag hebt!

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik heb even een vraag over het 'geen-bloed-geeft-moed-principe... (en nu komt dus een beetje een gedetailleerd verhaal zo op de vroege morgen)...

Had afgelopen vrijdag heel erg het gevoel dat menstruatie kwam, maar niets. Zaterdag was dat gevoel weer weg, zondagochtend weer terug. Gister (zondag) was het precies 2 weken na de punctie. Nou had ik 's avonds opeens wat licht roze afscheiding (bloed??? Niet rood maar roze) bij het naar het toilet gaan. En ook in het inlegkruisje zaten een paar piepkleine donkere plekjes. Ik dacht direct: menstruatie is begonnen en ben dus behoorlijk chagarijnig gaan slapen. Ben echt een miljoen keer wakker geweest en minstens 5 keer naar toilet. Elke keer niets. Vanmorgen weer niets. Heb de Utrogestan dus maar weer ingedaan. Maar kan dat de oorzaak zijn dat de menstruatie niet doorkomt. De dag is nog jong, dus misschien komt het nog wel. Of niet??? Maar ik zit nu in opperste vertwijfeling achter de computer (en wil elke 5 minuten naar de wc, maar dat valt een beetje op voor de collega's). Heb vanmorgen toch maar weer een test gedaan (officiele datum is 5 maart), maar die was negatief... Grrrrrr, wat baal ik van deze onzekerheid.

Heeft iemand advies? Iets vergelijkbaars meegemaakt (na mislukken IVF of liever nog na lukken IVF???).

Sorry voor alle details op de vroege ochtend, maar ik zit hier helemaal gek te worden...

x Michelle

Geplaatst

Neen ik heb nooit bloed verloren voor ik stopte met utrogestan niet roos of rood of bruin. Bij mij houdt die utrogestan blijkbaar echt alles op. Heb telkens eerst bloedresultaat (negatief) gekregen, dan moest ik stoppen met utrogestan en dan duurde het telkens nog 2 of 3 dagen voor ik bloeding kreeg.

Het kan vanalles zijn hé, innestelingsbloed, oud bloed, ... gewoon afwachten denk ik meisje. Maar dat is zoveel makkelijker gezegd dan gedaan en 5 maart lijkt nog een eeuwigheid weg...

Geplaatst

Michelle vervelend weer...onzekerheid... Ik moet al ruim voor de testdatum stoppen met utrgosetan én mag vroeg testen. Dus dat is niet vergelijkbaar.

Het kán een begin van een menstruatie zijn. Het kán ook een innesteling zijn. Ik vrees dat ik je niet kan helpen.

Je zit vandaag 15 dagen na de punctie. Voor mij is dat de officiele testdatum. In onder formulieren staat dat als je dan negatief test je het twee dagen latr nog een keer moet proberen, tenzij je ongesteld bent geworden. Dus tja, het kan nog alle kanten uit inderdaad.

Zo, hier had je veel aan denk ik :-)

Ik ga je gewoon maar veel sterkte en succes en hoop wensen en een dikke knuffel geven! Komt ie :

Henne

Geplaatst

Hi Michelle,

Die onzekerheid, om gek van te worden!!!! Ik heb er geen ervaring mee. Ik heb weleens gelezen dat het foute boel is als het echt helderrood bloed is. Dit kan van alles zijn. Houd moed meis, hoe moeilijk het ook is.

Ikzelf zit nu op dag 13 na de punctie. Gisteravond had ik weer behoorlijk last van mn buik, van krampen en steekjes. Ik dat echt dat het afgelopen was gister. Het voelde zo niet goed. Ik durf soms bijna niet meer naar het toilet, zo bang om bloed te zien. Maar vanochtend niets te zien. pfff...... Wat zijn dit rotdagen, ik wordt hier zo onzeker van!!!!

Liefs van een onzekere Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden