Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Hier gaat het eindelijk beter, ik ben minder moe en ben ook niet meer zo misselijk, heerlijk!!

We zijn gister naar Dokter papa geweest in Ijburg (amsterdam) voor een mini dvd en geslachtbepaling, en we krijgen een ZOON!!!!! Ik had me er zo op ingesteld dat het een meisje zou worden heb zelfs gedroomd dat ik bevallen was van een meisje, maar me man bleef maar zeggen nee we krijgen een zoon.... en ja hoor!! we zijn mega blij met ons ventje, we hebben onwijs leuke pretfotos, en we hebben allerlei dingen gezien die we niet eerder hadden gezien zoals zijn hart kasten en niertjes en hersens... zo sweet!!!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh mijn Baby wat onwijs leuk! Ook een mannetje helemaal super voor jullie.

Geplaatst

@ Dani Bedankt meid, we hadden geen voorkeur en zeker niet omdat dit ons eerste kindtje is... Maar we zijn mega blij met ons ventje.... moet echt nog even wennen gezien ik maanden dacht dat het een meisje zou worden hahah...

Geplaatst

Leuk hoor, allemaal jongetjes op dit moment in deze fase.

Ik ben echt onwijs nieuwgierig wat het gaat worden, maar toch vind ik de verrassing nog leuker........We hebben voor beide geslacht al een naam, dus dat is het probleem niet.....

Vertellen jullie ook aan de familie e.d. wat het gaat worden of alleen op het forum?

Geplaatst

Mijn Baby, weer een jongen erbij!!!!!!!!!!Jeetje zeg hahahaha.. dat zijn er al 3...

Chantal, wij hebben het persoonlijk aan de visite op mijn mannetjes verjaardag verteld (blauwe taart gemaakt) en een dag later op hyves gezet.

Voor ons is het geen probleem als andere mensen het weten, zo hebben we al hele leuke stoere ventjes kleding gehad en kunnen we iets leuks met de kamer gaan doen zoals een prinsen thema of zo..

We hebben zitten twijfelen of we het wilde weten of niet.. aan de ene kant is de verrassing leuk en spannend,net een kerstcadeau wat je eindelijk uit mag pakken, aan de andere kant, we hebben er lang op moeten wachten en zijn zooooo nieuwschierig hahaha.. wij vonden het ook erg handig en grappig met spulletjes kopen en/of krijgen, het geboortekaartje maken aangezien we de naam al vast hebben staan...

Over beide voor en nadelen is wat te zeggen...

Maar om een date voor onze mannen te hebben wordt het eens tijd voor een meid hier hahahaha

Geplaatst

Mijnbaby: Wat super een zoon!!! Je loopt nu natuurlijk weer helemaal met je hoofd in de blauwe wolk haha. Wa goed zeg, een hoop jongens in november.

Wij hebben het bekende dilemma, ik wil het niet weten en mn man wel. Maar hij heeft er al voor gekozen om het dan ook maar niet te weten. Hij kan anders zn mond toch niet houden.

Wij wilden de hele zwangersschap geheimhouden, maar omdat dus met het traject niet ging, willen we nu wel voor de rest geheim houden wat het wordt. We hebben geen voorkeur ofzo als het maar gezond is natuurlijk.

Ohhh iedereen heeft zn beeb weer gezien...moet nog zo lang wachen.....

Geplaatst

Tammy, mag ik zo nieuwschierig zijn om te vragen waarom jullie de hele zwangerschap geheim willen houden?

Ik wilde het wel weten, maar voor mijn mannetje is het wel even nadenken geweest.

Hij mocht bepalen, als hij het echt niet had willen weten, dan had ik het ook niet willen weten...

En nog een paar dagen voor je en dan mag je ook weer kijken!

Geplaatst

Wij willen het niet weten, ik heb zo'n dankbaar gevoel dat ik uberhaupt zwanger ben en het maakt helemaal niet uit wat het wordt. Wij wilde toch niet het kamertje jongens of meisjes achtig inrichten. En het gokken van mensen vind ik erg leuk.

Geplaatst

@Lucky-T, zo denken wij dus ook. Wij gaan ook niet echt iets jongens/meisjes achtig maken. De kinderwagen gaat oranje of legergroen worden dus dat maakt ook niet ook.

@Daan, we zullen over een tijd weten of ik voor jullie 'mannetjes' en vriendinnetje heb gekweekt voor te daten.....hihihihi

Vandaag een feestje aan mijn kant..............ben namlijk precies op de helft vandaag.

Toch wel weer een mijlpaal. A.S. dinsdag de 20 weken echo, dus dat is weer even spannend!!

Geplaatst

Hi allemaal,

Het gaat lekker hier zeg. Ook met mij gaat t prima. We zijn ook druk met het kijken en kopen van spullen en we hebben een start gemaakt met het verven van de babykamer. Alle houtwerk is wit nu en verder weet ik nog niet wat ik met de wanden wil. De basiskleuren worden wit en en grijs en verder weet ik het nog niet.

Ook wij willen graag weten wat het gaat worden. En iedreen mag het dan weten ook. Het lijkt mij zo moeilijk om het zelf wel te weten en dat je dat dan niet mag delen met anderen. Ben zó nieuwsgierig. En de namen zijn wij dus nog niet uit, maar ja wat wil je, we moeten er ook 4 verzinnen, hahaha.

Als je de geslachtjes weet kun je wat gerichter de namen bedenken en de kleuren voor de kamer bedenken. Vind het wel heel leuk om er over te brainstormen. Ook hebben we ons laten informeren over de kinderwagen. Het is zo maf om achter zo'n grote wagen te lopen straks. Het wordt voor ons de Easywalker Duo of de Urban One Tree Hill. Mn vriend is 2 meter en ik ben 1.85 dat voor ons is het belangrijk dat je de duwstang kunt verstellen. En verder zijn die de 2 wagens die het meest soepel rijden en die redelijk compact in te klappen zijn. En ze passen door de bijna iedere deur.

Ook zijn we aan het kijken naar een andere auto. We hebben nu een prima auto (peugeot 206) maar ik heb gezien dat de wagen er nooit in gaat passen. Dus we zijn op zoek naar een leuke stationauto. Da's dan weer een leuk project voor mn vriend want auto's vind ik niet echt boeiend. Hoezo, ons leven veranderd, hahaha!

Veel liefs voor jullie!

Jane

Geplaatst

Hallo,

Wij zijn ook nog in dubio. Of we het geslacht willen weten. Ik wil het stiekem wel weten maar mijn man eigenlijk niet. Het lijkt me zo leuk om meteen een echt jonges of meidekamer in te richten. Maar ik herken wel wat Lucky zegt; je bent zo dankbaar dat je zwanger bent en dan maakt eigenlijk niets meer uit. Bij mijn dochter heb ik destijds 9 maanden lang gedacht dat het een jongen werd, groot was dan ook de verrassing dat het een meisje was. Ik heb zelfs nog geroepen: "dat kan helemaal niet", dus gevoel zegt ook niet altijd alles.

Snoeske

Geplaatst

Chantal, gefeliciteerd met deze mijlpaal je bent gewoon alweer op de helft!!

Geplaatst

Hoi Maartje, wij wilden de zwangerschap niet geheim houden, maar alleen dat we ermee bezig waren. Niemand had verwacht van ons dat we al kinderen wilden. Des te groter de verassing zou zijn als we ineens kwamen vertellen dat we zwanger waren.

Was mss niet helemaal duidelijk getikt van me haha. Maar denk dat het zo wel wat duidelijker is.

Jane: bij jullie is het echt meteen groots aanpakken. Jullie moeten natuurlijk niet alleen alles dubbel kopen, maar ook de namen. Wij hebben nog niet eens nagedacht over de namen. Mss toch maar eens gaan doen haha

Phhh alweer de helft, soms gaat de tijd toch zo snel....en soms ook niet haha

Kuzzz

Geplaatst

Zwanger worden is iets wat niet van zelfsprekend is, en zeker niet voor de dames onder ons... Wij zijn enorm blij dat we zwanger zijn, en we hadden ook totaal geen voorkeur als het maar gezond is... Maar ik ben te nieuwschierig en kon gewoon niet meer wachten, en we zijn blij dat we het weten, ondanks dat ik echt het gevoel had dat lk zwanger was van een kleine....

Mijn man heeft het aan zijn beste vrienden verteld en verder aan niemand.

We houden het wel geheim, ga het niet van de daken schreeuwen, voor de rest is het een verrasing maar boven ons hangt een enorme blauwe wolk hahahha

Ps in mijn omgeving worden er juist alleen maar meisjes geboren, ik ben nu de eerste die zwanger is van een jongen...

Geplaatst

Tuurlijk maakt het me niets uit wat het wordt, niemand van ons denk ik. Ik ben ook erg nieuwschierig hoor, maar mijn partner weet het nog niet of hij het wil weten. Het is gewoon een extra verrassing, of die verrassing tijdens de zwangerschap is of met de bevalling, uiteindelijk blijft het een verrassing wat het wordt.

Geniet er lekker van allemaal!

Snoeske

Geplaatst

Hoi meiden,

Kan ik met jullie meeschrijven? Ben een beetje laat, inmiddels 26 weken zwanger namelijk. Ik lees een tijdje mee hier op het forum, maar ben nooit actief geweest met schrijven. Ik vind het leuk om ervaringen uit te wisselen e.d., maar merk dat ik me niet thuis voel bij de "gewone" zwangeren. We hebben er veel te lang op moeten wachten en er te veel voor moeten doen, om aansluiting te hebben bij de meiden die natuurlijk zwanger zijn geworden. Het hele traject is toch diep gaan zitten, ondanks dat onze grote wens uiteindelijk in vervulling is gegaan. Ik heb me bij "wie is wie" voorgesteld, daar staat wat meer over onze voorgeschiedenis.

Liefs,

abc

Geplaatst

ABC, gezellig dat je hier ook mee komt kletsen. Hoe voel jij je, alles nog goed vol te houden? Aankopen al binnen?

Groetjes Dani.

Geplaatst

Ik voel me prima, geniet elke dag van de zwangerschap. Er zijn wel eens mindere dagen natuurlijk, maar ook daarvan geniet ik. Na 5 jaar wachten en proberen, is het natuurlijk het mooiste gevoel ter wereld om last te hebben van zwangerschapskwaaltjes. We hebben al aardig wat verzameld voor de babykamer, moeten alleen het kamertje nog opknappen (is nu logeer-/rommelkamer). Maar dat moet nog even wachten aangezien we verder in het huis nog druk bezig zijn met klussen. We weten het geslacht niet, heb eigenlijk hetzelfde als jij Lucky, ben al zo dankbaar dat het uberhaupt gelukt is, ik kan nog wel even wachten om te weten of we een zoon of dochter krijgen. En ook wij maken geen echte jongens- of meisjeskamer. Hoe is het met jullie allen, ook druk met kamertjes uitzoeken en kinderwagens?

Groetjes,

abc

Geplaatst

Hoi Abc,

Gezellig dat je mee komt schrijven. Dus bij jou ook raak na de 3de icsi! En al 26 weken, begint lekker op te schieten. Wij verwachten een tweeling en zijn dus ook al druk met de voorbereidingen. Ik wil alles een beetje bijtijds geregeld hebben want een tweeling wordt meestal eerder geboren. Ik voel me heel fit en energiek nu dus daar wil ik wel even van profiteren!

Heel veel succes met je zwangerschap en schrijf maar lekker mee hóór!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hey allemaal,

Leuk om te lezen dat het overal goed gaat!

@Abc - welkom. Wat is je uitgerekende dag?? 26 weken al, jeetje, dat schiet behoorlijk op. Gek dat het begin zo langzaam gaat, maar vanaf week 12 gaat het in ene heel snel...

@ Dani & Chantal - mooie mijlpalen, gefeliciteerd!!

@ Mijnbaby, wat leuk, een jongen. Bij mij in de buurt (Amsterdam Noord) worden ook met name meisjes geboren, dus wat mannetjes zijn welkom!!

Ben een tijdje niet geweest. Mijn man is afgelopen woensdag opgenomen met explosieve tumorgroei in de lever. Heel slecht nieuws dus. Zit momenteel hele dagen naast zijn bed en vandaag gaat het gelukkig iets beter. Hij wordt a.s. maandag overgeplaatst naar Groningen zodat hij daar dan zsm kan beginnen met het medicijnexperiment. Gelukkig maar, want tijd begint inmiddels wel een echte factor te worden. Wordt wel een probleem met het reizen / creche dochter, maar daar vinden we wel een oplossing voor. Ben al lang blij dat er inmiddels in Groningen ook wat schot in de zaak zit. En nu maar hopen/bidden/duimen dat hij niet het placebo medicijn krijgt maar het echte. En dat het ook SNEL werkt.

Wat wel heel gaaf is dat Patrick de kleine net voor het eerst heeft gevoeld. Toch wel heel mooi en bijzonder!! Ik heb a.s. dinsdag ook de 20 weken echo (bij 18.5 weken aangezien we eigenlijk volgend weekend op vakantie zouden gaan). Ga denk ik toch maar vragen wat het wordt. Ik vind de verassing mooi, maar Patrick wil het graag weten. En met de onzekere situatie van zijn gezondheid nu, maakt het het misschien wel weer iets concreter. En blijft hij goed knokken....

Nou ja, helaas niet zulke leuke berichten vanaf hier, maar ik vind het wel fijn dat ik het even van me af kan schrijven. Vind het lezen van het forum ook wel een mooie afleiding!

Iedereen geniet-ze en tot de volgende keer.

Michelle

Geplaatst

Michelle, ik lees jou stukje nu net met de tranen in mijn ogen, wat hebben jullie samen veel te verduren en wat zijn jullie twee onwijs sterke personen, ik hoop/bid voor jullie dat de nieuw uit te proberen medicatie goed zal aanslaan.

Een hele dikke knuffel vanaf hier,

Liefs Dani.

Geplaatst

Jeetje Michelle, wat verschrikkelijk nieuws over jouw man. Een hele onzekere tijd dus voor jullie, terwijl het gewoon genieten zou moeten zijn van de zwangerschap. Ik wens jullie beiden heel veel sterkte en hoop natuurlijk dat de medicatie zijn werk snel zal doen.

Liefs,

Abc

Geplaatst

michelle, ook van mijn kant heel veel sterkte gewenst. Ik vind het zo erg voor jullie samen! Ik bewonder jullie veerkracht, moed en doorzettingsvermogen!

Ik bid voor jullie

liefs esther

Geplaatst

Michelle,

Wat een onwijs K*T nieuws weer voor jullie.

Ik hoop echt voor jullie dat Patrick goed opknapt.

Eergisteren gehoord dat mijn (vroegere allerbeste) vriendinnetje de ziekte van Hodgin heeft (lymflierkanker). Ze is net afgelopen week 32 geworden en heeft twee kleintjes thuis zitten. Gisteren heeft ze een beenmergpunctie gehad en a.s. maandag kijken ze naar haar milt. Dan kunnen ze zeggen in wel stadium ze zit.

Het is allemaal zo oneerlijk het leven!! Ik helemaal gelukkig dat de baby het goed doet en dan hoor je dit soort berichten. Ik over een vriendinnetje en jij over je man.

Het is gewoon af en toe (maar ook heel vaak) KL*TE.

Ik wens jullie vanaf hier heel veel sterkte.

Hierbij een grote digitale knuffel,

Chantal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden