Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb ook wel even zitten kijken al, maar heb echt totaal geen idee wat ik wil gaan doen. Ik wil zoiezo wel iets doen, want hebt totaal geen idee wat me te wachten staat natuurlijk. Denk dat ik wel zwangerschapsyoga wil doen, hoor daar veel positieve verhalen over. Daarbij zitten we te kijken voor een cursus samen bevallen, want is mss ook wel leuk voor mn man. Hij stond er wel voor open om dat te doen. Heb me alleen nog nergens voor ingeschreven ofzo....heb pas zaterdag de bevestiging van de kraamzorg gekregen haha.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Daan wat een avontuur heb je beleeft, spannend hoor maar gelukkig was er niets ernstigs aan de hand.

Ik heb geen gym of iets dergelijks gedaan, gewoon omdat het er niet van kwam, er was al weinig wat mij echt aan sprak dus ik ben er ook niet heel gemotiveerd verder naar gaan zoeken bovendien begint het meeste tussen half 8 en 8 uur 's avonds, ik werk vaak tot half 7 en voor dat je dan thuis bent en het eten op hebt...

Geplaatst

Hi Dames,

@ Maatje - wiijs van je dat je je even hebt laten onderzoeken. Wel vervelend voor je hoor die harde buiken steeds. Ik heb het ook wel gehad, maar ik wist gewoon waardoor het kwam. Even een paar dagen teveel gedaan, maar zodra ik thuis was en rustig zat ging het weer een stuk beter.

De echo-mevrouw heeft gezegd dat wij ook een zeer actieve baby hebben.

Ik voel hem de hele dag door. Als het een uurtje stil is in mijn buik dan is dat heel raar...

Gisteren had ik een soort Day-off. Het ging heel goed, maar naarmate de dag verder ging, voelde ik mij heel moe worden. Ik lag echt voor pampes op de bank en had nergens zin in en ook absoluut geen puf voor.

Het idee dat ik thuis twee trappen op moest lopen om de was eruit te halen werd ik al moe van. Nu zit ik weer op kantoor en het gaat wel weer, maar ik kan niet wachten tot het vijf uur is en lekker naar huis toe kan gaan.

Ik wilde heel graag zwangerschapszwemmen, maar heel veel in de buurt bij mij is allemaal doordeweeks overdag en dan werk ik. Op zich vind ik het wel vreemd, want ik ben toch niet de enige die hele dagen werkt.

Heb wel al gekeken voor baby-zwemmen en dat kan op woensdag. Dat is de dag dat ik straks niet meer werk, dus dat vind ik wel erg leuk!!!

Geplaatst

Zwemmen lijkt me idd ook wel heel erg leuk, vooral omdat je dan ook in contact komt met andere moeders in spe. Ik ken namelijk helemaal niemand in mn omgeving die nu ook zwanger is. Dus moet alles delen met mensen die al kinderen hebben, maar dan krijg je meer de bevallingsverhalen enzo en daar zit ik nog ff niet op te wachten haha.

Vooral straks met je baby zwemmen lijkt me helemaal geweldig. En de kinderen schijnen het ook heel erg leuk te vinden.

Je hebt zoveel dingen die me leuk lijken...denk dat ik maar eens een keuze moet gaan maken.

Geplaatst
13: Krullie controle Gyn

14: Tammy extra echo

27: Dani controle gyn.

28: Champietal VK

28: Daan VK

30: Ange VK

Augustus

01: Daan 4d pretecho (27 wk)

03: Michelle VK

04: Tammy VK

06: Lucky-t controle ZH

07: Mijnbaby VK

13: Mijnbaby pretecho ( 25,5 week)

17: Ange VK

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

7 september: Abc

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

21 november: Snoeske

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

26 november: Tammy

Geplaatst

Hi meiden,

Ik heb ook her en der wel rondgekeken om iets te gaan doen. Het enige wat mij aanspreekt is zwemmen maar dat is op de avond dat ik moet werken. En net als Dani loop ik ook tegen het feit aan dat ik pas om 19.00 uur thuis ben van mn werk en dan is er echt geen puf meer over.

Ben zaterdag zelfs thuis gebleven van mn werk, ik moet de hele dag staan en dat valt me heel zwaar momenteel. Verder had ik zaterdag niet zo'n fijne dag, hoofdpijn en heel erg moe. Ik moet nog 2 weken werken en dan heb ik 2 weken zomervakantie. Ik kijk daar heel erg naar uit. Ook heb ik een kaartje voor het concert van U2, volgende week dinsdag, maar zelfs dat laat ik aan me voorbij gaan. Ik trek dat gewoon niet meer. Ik werk eerst de hele dag en dan s'avonds nog naar een concert, dat wordt me nu dus al teveel. Nu gaat vriendlief met een maatje van hem, met pijn in mn hart sta ik mn kaartje af.

Vandaag ben ik precies 23 weken zwanger, ben in 1 week tijd 9 ons aangekomen, ik schrok ervan. Mn buik wordt begint steeds harder te groeien. Toch snaai ik bijna niet en let ik op wat ik eet. Ben nu in totaal bijna 6 kilo aangekomen, dat vindt ik dan wel weer oke. Maar als ik nu elke week bijna een kilo aankom, ga ik me toch wel zorgen maken. Ach we zien het wel.

De babykamer is bijna af. Vandaag is vriendlief de commode in elkaar aan het zetten. Het ziet er zo leuk uit. Als het kamertje helemaal af is zal ik proberen om een foto te plaatsen. Elke avond voor dat ik naar bed ga, ga ik wel even naar het kamertje om een beetje te rommelen. Kan me gewoon bijna niet voorstellen dat daar straks 2 kindjes liggen.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hallo Jane,

Ik las ook op babybytes ( baby site) dat je vanaf week 21:

Vanaf nu komt hij iedere week zo'n 60 gram aan.

Jij komt nu gemiddeld 500 gram per week aan. Dit is heel normaal.

Je baarmoeder reikt nu tot je navel, en groeit al flink. Het lijkt wel of je buik iedere dag groter wordt.

Dus dat beloofd nog heel wat hahahahha, ik was aan het begin wel veel bezig met de kilo's maar nu helemaal niet meer ik kan nu lekker genieten..... me 20 weken echo was TOP....

Ik ben een gezondfreak en door de weeks zondig ik nauwlijks, maar in het weekend

neem ik het allemaal niet zo nauw, in het weekend zijn we altijd weg en eten we vaak van huis, en met dit zomer weer ook veeeeel lekkere ijsjes hmmm...... we zien het allemaal wel... Tot zover ben ik 5,5 kilo aangekomen ik zit in week 21 dus vindt het tot zover netjes, het zit voornamelijk op me buik, want voor de rest zie je het nog helemaal niet aan me...

Geplaatst

Hi Jane,

Op dit moment 3 kilo aangkomen en bijna 26 weken zwanger......

Bij iedereen is het anders, maar je moet moet natuurlijk niet vergeten dat jij twee kleine humpies in je buik draagt!!

Vandaag nog precies 100 dagen te gaan. Na gaat het echte aftellen beginnen!?!?!

Geplaatst

Chantal, nog 100 dgn meid!!

Jeetje gaat hard he!

Over gewichten, vorige week woensdag stond de weegschaal op 67 kilo.

Dus 17 kilo erbij.......

Ach, kleintje is belangrijker en het geluk dat we het mogen ervaren.

Hier gaat het redelijk op het werk... gisteren een volledige dag gemaakt en zo te voelen ga ik dat vandaag ook wel vol houden....

De ARBO dame is hier vandaag en nu in gesprek met de manager over eventuele arbeidsverkorting voor me.

Ben benieuwd....

Geplaatst

en Daan hoe is het afgelopen met de ARBOdame?

Ik zit nu heerlijk voor de voortent, het is aan deze van het land heerlijk weer, jee wat een straf om nu vrij te zijn hihi. Gelukkig kon ik wel ff weer op internet komen en zo lekker bij lezen.

Geplaatst

Hallo Meiden,

Wat een verschil in aangekomen kilo's tot nu toe. Ach elk lijf is anders, het is toch voor iedereen afwachten wat er uiteindelijk aankomt.

De meeste kilo's vliegen er vaak na die tijd zo af, tenminste...

Hier gaat alles goed, voel de kleine steeds beter ondanks dat mijn placenta ook aan de voorkant zit. Verder groeit mijn buik ook met de week, k'zal weer eens een fotootje plaatsen.

De babykamer zit inmiddels in de verf en het behang, na de vakantie gaan we m inrichten. We houden het qua kleur neutraal omdat we ook niet weten wat het wordt. Ik wil het later met accessoires in een "jongens- of meidenkleur" verder aankleden.

Wel leuk hoor om mee bezig te zijn.

Maatje, Ik ben ook benieuwd hoe je gesprek met de Arbo geweest is. Meestal zijn ze wel aardig "voorzichtig" met zwangere vrouwen.

Ik weet trouwens nog niet of ik een cursus ga doen. Vorige keer heb ik wel een cursus gedaan maar die was heel erg gericht op de bevalling en omdat ik toen een KS heb gehad heb ik daar niet veel aan gehad. Als ik nu weer een curus kies zou ik iets meer gericht op beweging na de bevalling kiezen.

Nou de groetjes eerst maar weer en geniet van de zomer (tussen de buien door)

Snoeske

Geplaatst

Zijn echt grote verschillen met het gewicht....ben tot nu toe nog maar 3kg aangekomen. Dus het valt denk ik nog wel mee.

Maatje: hoe is het afgelopen met de arbo dienst????Zou wel lekker zijn arbeidverkorting, geen hele dagen meer werken.

Wij hebben de kamer ook neutraal gehouden. We weten nog steeds niet wat het wordt. Alleen gisteren met de extra echo heeft ze een foto gemaakt en iedereen zegt nu ineens dat het een jongen wordt. Ik kan het niet zien, want het einde van de romp is zo onduidelijk. Maar goed zou wel raar zijn als het daarop gewoon te zien is. Verder was alles in orde met de echo!!!

Geplaatst

Mogge meiden,

Ik heb helaas de dame van de ARBO niet meer gezien omdat ik een vergadering had, dus ik ga zo eens even mijn baas aanvallen.

Nou is hij niet zo moeilijk hoor, als ik om 2 uur weg wil kan ik dat gewoon doen zonder dat het me uren kost...

Gisteravond mijn voorlopig laatste les baby op komst gehad vanwege de vakantie en het was best leuk!

Lekker op een matje gelegen en ademhalings en ontspanningsoefeningen gedaan.

Ook even het hele bevallingsproces besproken en zo, dus was weer zeer zinnig.

Nu pas weer op 8 september terug en dat is gelijk een partnerles.

Met wat meiden van de les afgesproken om te gaan zwemmen, dus misschien gaan we daar volgende week al mee starten.

Tammy, hoe is gisteren je controle geweest???

Dani, lekker vakantie aan het vieren??

De rest van de meiden, hoe gaat het? Vandaag weer afzien met de warmte!

Geplaatst

Vanochtend even gewogen en ben nu 4 kg aangekomen. Valt op zich wel mee denk ik voor 21 weken. Van het weekend beginnen we aan de verbouwing van de slaapkamer, en dan gelijk de babykamer klaarmaken. Heb er echt zin in. In week 34 komt de babykamer en de rest van de bestelling. Spannend, nu wordt het zo echt.

Geplaatst

De controle was gisteren helemaal in orde. Heel goed het hartje kunnen zien en de uitstroom van de aorta, dat was nog het balangrijkste. Verder heeft ze echt hele mooie plaatjes gemaakt. Alleen op een foto zegt iedereen dat het nu een jongen wordt....als dat erop te zien is, zou ik dat wel heel jammer vinden. Want heb nog tegen haar gezegt dat we het niet wilden weten.

Verder voor iedereen die nog een echo moet maken....neem nooit beide oma's mee!!! Hebben 45min zitten wachten en voor mij was het niet meer zo heel heel bijzonder, maar voor hun natuurlijk wel. Dus eerst het gebla bla aangehoord van hoe het eruit zou zien. Vervolgens met de echo, ach wat lief, ach het wil zn duim in zn mond doen, ach wat schattig....en ga zo maar door. Dat voor nog eens 20min....dacht toen echt waar ben ik aan begonnen. Maar natuurlijk wel leuk dat ze zo meeleven, zo is het niet. Maar je wordt er zelf wel een beetje knetter van haha.

Bij ons komt de kamer ergens tussen week 34-36. Bij ons moeten alleen de plinten, raamkozijn en deurpost. Die moet mn man alleen doen, want de verf is op terpetine basis. Verder gisteren wel de lamp gekocht, dus die vanavond even ophangen. Dan moeten we morgen maar eens kijken voor een vloer te bestellen. En dan is het klaar!!! Als ik in die kamer ga kijken krijg is automatisch al een smile op mn gezicht. Vind het echt zo leuk dat het nu echt vormen gaat krijgen.

Hoe is het verder met de ladies??? Maatje als iets gehoord?

Geplaatst

Tja, oma's... heel herkenbaar!

Weet je waar ik ook zo om moet lachen? Al die verschillende reacties op je buik. Waar de 1 roept: o, wat groot!!, roept de ander: wat een klein buikje. Mensen roepen ook maar wat volgens mij, wel goed bedoeld hoor!

Snoeske

Geplaatst

@ Tammy fijn dat alles goed was bij je controle, inderdaad wel minder als op je echo foto te zien is of het een jongen of meisje is.... Jongen pik je er namelijk zo uit me man zag het zelf al zonder dat het al gezegt was....

@ snoeske heeel herkenbaar, iedereen roept maar wat.... ik heb tot nu toe nog een klein buikje, het is ook ons eerste wondertje..... maar merk nu wel dat me buik nu toch begint te groeien....

En ja iedereen komt anders aan de ene kom 3 kilo in totaal aan en de ander 30 How cares? het is voor een goed doel.... ik ben heel slankl van me zelf en een paar extra kilo's kunnen dus geen kwaad....

Geplaatst

Ohhh dat zeker. Ik herken het helemaal Snoeske.

Mijn moeder zegt wat een grote buik en mn schoonmoeder vind het nog maar een klein buikje :S....

Ze zeggen echt maar iets, wat in hun opkomt dat flappen de meesten er gewoon uit.

Geplaatst

Mijnbaby: ik weet echt niet of het te zien is. Het is een foto van alleen de romp en verder is het bekken er niet duidelijk op te zien, je ziet niet eens het begin van de benen. De zijkant zijn allemaal vage stippen meer niet. Maar ik neem de echo de volgende keer mee naar de vk, even bij haar vragen of het uberhaupt te zien is hoor. Denk zelf van niet namelijk, dus ik hoop nu helemaal dat het een meisje wordt.....kan ik lachen want iedereen zit er dan naast haha

Geplaatst

hahahhaha inderdaad, misschien plagen ze je alleen en is het echt niet te zien op de foto.

als de VK het niet ziet dan weet je dat het nog 50%/50% is.......

Geplaatst

Wat geld voor buiken geldt ook voor echo's volgens mij.

Ik had een echo met 14 weken en wat ons verteld was wat een armpje was, was volgens oma een been en ga zo maar door. Ook bij ons waren er een paar grapjassen die meenden te zien wat het was. Ik zou me er niet teveel van aantrekken:-)

Groetjes Snoeske

Geplaatst

Hola,

Ook mijn moeder was mee naar de 20-weken echo (omdat mijn man toen in het ziekenhuis lag). Dus heel herkenbaar de reacties op de echo zelf (in mijn tijd kon dat echt niet) en daarna op de foto's ;-)

Ik zou me ook niet teveel druk maken of het te zien is of niet. Wij hebben een foto dat je het babytje van de zijkant ziet liggen, met billen en benen. En dus ook het piemeltje, maar dat ziet echt niemand uit zichzelf. Zien ze niet gewoon de navelstreng aan voor iets anders ?!?!?! ;-))

x Michelle

Geplaatst

Zoiets had ik ook al gedacht, ze zien gewoon de navelstreng. De kant van de echo is echt net de rand, dus bijna onmogelijk om iets te zien. Maar ik ga het gewoon aan de vk vragen de 4de en dan denk dat ik het antwoord wel al weet hoor. Niet te zien gewoon. Ik kon zelf gisteren op de echo de aorta al zien, dus dan zou ik een piemeltje niet kunnen herkenen hahaha.

Nou ja we zien het wel. We gaan ook nog een pretecho laten maken rond de 27ste week, dus dan kunnen we als nog kijken of we het willen weten. Ben er nu wel steeds nieuwschieriger naar geworden haha

Geplaatst

Bij ons was ook een slimmerd die zei een piemeltje te zien, maar op onze echo is het onmogelijk te zien. Want als daar een piemeltje zou zitten dan zit het op een hele rare plek, ik denk zelf dat het ongeveer ter hoogte van de navelstreng was, in ieder geval ergens in die buurt,hahah

Geplaatst

Dat zou idd wel een hele rare plek zijn voor een piemetlje haha. Het leuke is ook dat mensen het zeggen die nog nooit een echo hebben gezien. Voor mn moeder/ schoonmoeder en mn oom...in die tijd hadden ze dat niet. Alleen mn moeder heeft in de tijd een echo gehad, bij mn broer om snel te kijken of het niet in een stuit lag. Toen was het nog gevaarlijk echo's....dachten ze. Dus ik zou het knap vinden als hun ineens heel goed een echo kunnen lezen.

Ach het is toch wel grappig om het te horen enzo. Mss maar eens een lijstje bijhouden wat iedereen zegt hahaha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden