Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kammie: Ik ga heel hard voor je duimen dat je een paar hele mooie eitjes te zijn krijgt en dat de inseminatie snel gedaan kan worden!!!

Er is namelijk nog een plekje op het wachtbankje vrij hihi

Alicia

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Alicia,enjoy the club op het wachtbankje. Nu wachtten we met z'n drietjes!..

Die krampen wat jij beschrijft had ik bij mijn 2e IUI ook heel erg. Uurtje na de IUI begon het al,ook krom lopen van de pijn. Heel vervelend,en ook nog dat ik die ochtend moest werken,dus kon ook niet echt even gaan liggen ofzo.

Met mijn 3e iui heb ik nergens last van gehad. Geen één krampje.

Ik zou het zeker aangeven als ik jou was,..

Ik heb nog nooit een stagair gehad bij de gyn. Lijkt me niet meer als normaal als ze dit van te voren even aan je vragen...Gelukkig heb ik een hele fijne gyn,.,Hij heeft bij mij alle FM's gedaan,en de 1e en 2e iui.

Omdat mijn 3e iui zaterdags plaatsvond,kon helaas mijn eigen gyn de iui niet doen. Was wat minder,maarja,het geeft ook niks..

Vandaag even een mindere dag. Ontzettend down. Mijn zus die vandaag tante is geworden,.mijn collega die zulke leuke verhalen had over haar kindje,mensen die ik vandaag zag waarvan ik dacht "oh kijk,die is ook al zwanger"..PFFFFF.

Thuis van het werk kon ik wel janken. Voel me nu echt even k*t. Ach,heel herkenbaar voor de meeste meiden hier,maar af en toe moet je het even van je af kletsen.

Geplaatst

Pammie; Begrijp helemaal wat je bedoelt! En dan precies niemand op het forum... Het ene moment lukt het om er mee om te gaan, het andere moment lijkt het wel of iedereen om je heen maar zwanger of moeder is, en voel je je alleen. Hoop dat het een beetje met je gaat; lekker met je vriendje (of een doos chocolade, net waar je nu even behoefte aan hebt) op de bank! Dikke knuffel!!! X

Geplaatst

Goeiiiiiiiemorguh......

Alicia, Gaat het al wat beter met je buik?

Kammie, heel veel succes vandaag met je FM! Hopelijk kom je met goed nieuws vandaag.

Pammie, het is heel herkenbaar wat je schrijft. Net zoals Kammie zegt de ene keer kan je er wat makkelijker mee omgaan dan een andere keer. Je gunt het een ander van harte maar liever zie je jezelf zo lopen. En soms zie je ook mensen waarvan je denk...de wereld is soms zo oneerlijk verdeeld! Dat gaat je dan ook aan het hart. Lieverd, je moet maar zo denken, jouw tijd komt wel! En als het er dan eenmaal is ben je er trotser op dan iemand die op een natuurlijke manier zwanger is geraakt (die zijn uiteraard ook trots op hun kind). Jij die er zoveel moeite voor hebt gedaan en die het dan gewoon even voor elkaar heeft gebokst! Ik weet even niet hoe ik het moet omschrijven.

Maar ik denk dat wij een sterkere persoonlijkheid hebben dan de mensen waarbij alles vanzelf gaat.

En kop op! Nog 1 dag en je eerste wachtweek zit erop! Spannend...

Liefs Sil

Geplaatst

goedemorgen dames!

Wij kunnen goed nieuws melden wij hebben deze maand 3 eitjes! moet zo weer op FM en dan weten we wanneer de inseminatie is! dus spannend maar weer! aleen ben ik ontiegelijk misselijk steeds vraag me af of dat van de Puregon kan komen:blink: heb 7 dagen gespoten...

We hebben ook eindelijk de brief uit zwolle gekregen! 5 Augustus moet ventje zijn deel inleveren voor onderzoek en 31 Augustus hebben we om 13.30 een afspraak voor een intake gesprek bij dokter van Kamp!

Hopelijk is het met deze 3 eitjes niet nodig deze maand en is het raak! maar dat is afwachten maar he voor iedereen succes!!

Geplaatst

Kammie: Zet hem op meid!!!! Ik denk echt aan je, ik weet hoe het is met deze gyn. DRAMA!!!! Maar goed denk vooral aan het doel, dan is de helft van de elende al voorbij en de andere helft moet je mannetje maar doen. Kan niet anders zeggen, hele dikke knuf!!! O ja en hopelijk maar 2 eitjes natuurlijk.

Pammie: Ook ik snap heel goed wat je bedoelt hoor. Soms lijkt het alsof iedereen maar ineens zomaar zwanger is, door alleen maar tegen de wind in te fietsen ofzo. En dan moeten wij al die moeite doen. Het kan soms heel kwetsend zijn en soms kan je er sneller mee omgaan dan andere keren. Vooral als je op het bankje zit.

Kop op he!!! Gaat het vandaag alweer een beetje beter met je???

Angelique: hoe is het gegaan met de FM??? Wanneer mag je terugkomen voor de inseminatie???

Goed zeg dat jullie al bericht hebben uit Zwolle, maar duim voor je dat het niet meer nodig is.

Geplaatst

Hallo meiden!

Ik mocht nodig zeggen dat Alicia op een vreemd tijdstip Pregnyl moest spuiten; ik mag de spuit zondag op maandagnacht om 1:30 uur zetten! Dinsdag hebben we inseminatie (yeah!!!!!). Het aantal follikels moet voor de inseminatie wel worden gereduceerd; er waren er vandaag 8 (!!!!) groter dan 10 mm (13-15 mm). Tot en met morgenavond nog hormonen doorspuiten, een lagere dosering dan tot nu toe. De follikels blijven dan wel groeien, maar dat moet voorkomen dat er nog meer follikels groter worden. Zondag- op maandagnacht pregnyl en dan dinsdag om 11 uur het potje inleveren. Om 12:30 uur prikken ze de grotere follikels weg, drie blijven er over voor de inseminatie. Mijn BMSV was ook netjes; 7,5 mm. Allemaal goeie omstandigheden dus; ik ben zó ontzettend blij!!!!

En Tammie; ik had nog meer mazzel, het was niet "hij" maar een vrouwelijke, heel aardige gyn. Ik ga krasloten kopen want this must be my lucky day!!

Angelique: Wat fijn dat jij ook een inseminatie met 3 follikels hebt! Hopelijk is Zwolle dan niet meer nodig! Spuit jij ook hormonen en zo ja welke?

Pammie; gaat het weer een beetje??

Meiden op het wachtbankje; houden jullie een plekkie vrij voor mij??

Liefs van een blije Kammie!

X

Geplaatst

goeiemorgen meisjes!!

ben d'r ff niet geweest (heb me echt ontzettend beroerd gevoeld de laatste twee dagen, dus geen fut om te forummen). en ik heb gelijk weer loads in te halen!

kam, succes meis!! heb al 's eerder gehoord dat er wel eens teveel eitjes worden weggeprikt, maar meestal blazen ze gewoon de iui af. hoop voor je dat geen van 2-en gaat gebeuren en dat er netjes twee eitjes klaar staan om contact te maken!

pam, bah wat een rotdag kan je soms hebben he. maar dat is heel logisch en het mag er gewoon zijn. trek je maar ff terug, maak er een baaldag van en troost jezelf met wat het dan ook maar doet voor je (chocola werkt hier ook altijd wel goed). hoe is 't vandaag met je?

alicia, je mag weer twee weekjes wachten meis! lijkt me heel vervelend, die krampen. en ik vind dat de arts er ook wel makkelijk mee omgaat, zoals je het vertelt. want 't is volgens mij helemaal niet nodig, die krampen. niet in die mate in ieder geval. ik heb ook elke keer wel wat gevoeld, maar echt pijnlijk was 't niet eens. inderdaad de volgende keer gewoon weer aangeven, misschien ook bij 't lab. daar spoelen ze de boel schoon dus dan zit je gelijk bij de bron zeg maar. maar ik hoop dat je helemaal niks meer hoeft aan te geven, meis! ik ga duimen!!!

angelique, succes met de fm vandaag!!!

hier gaat 't allemaal wel okeej. zondag tot en met dinsdag weinig last, tot dinsdag middag. zat in gesprek met een client en ik werd me toch een partij eng. was blij dat ik daarna gelijk naar huis kon. woensdag ook kotsmisselijk en dus eerder naar huis en gisteren wel m;n halve dagje volgemaakt, maar de rest vn de dag groen op de bank. m'n appeltje kwam er na tien minuten direct weer uit, maar je kan ergere dingen teruggeven :wink:

nu gaat 't wel weer. 't is echt met golfbewegingen nu, zal wel een eerste teken zijn van 't afnemen van 't hcg denk ik. aan de ene kant ook wel jammer, want de bevestiging is ook wel heel "prettig".

en....... ik krijg al een heel klein buikje. vooral 's avonds is er een kleine harde bal net boven m;n schaambeen. ik riep maar steeds dat 't vocht was tot remco vandeweek 't ook zag en er overheen wreef: heb 'm nog nooit zo vrolijk aan m;n buik zien zitten. meestal is ie geintereseerder in wat er boven en onder m'n buik zit, hahahahaha!!!! maar als 't duidelijk zichtbaar en voelbaar is voor hem, dan zal 't niet alleen vocht zijn denk ik.

nog een weekje en dan hebben we de echo, ben echt heel benieuwd. en ik zal blij zijn om die twaalf weken grens achter ons te laten :wink:

pffff, heel buikverhaal, sorry meiden :oops:

Geplaatst

kammie, we zaten tegelijk te tikken. meis wat een goed nieuws!!!! 't lijkt allemaal goed mee te zitten, die flow is echt heel belangrijk, al is 't maar omdat jij er dan een goed gevoel bij hebt! hoewel ik ook wel geloof dat "goede omstandigheden" een duidelijk teken kunnen zijn...

en ik vargat bride to be helemaal: nog één nachtje slapen meis. weet niet of je hier nog veel leest, je zal 't druk genoeg hebben met de voorbereidingen, maar ik wil je (jullie eigenlijk) toch een geweldige dag toewensen!!! geniet ervan meis, 't is echt een fantastische ervaring!

Geplaatst

Kammie: wat een super goed nieuws!!!! Ik ben zo blij voor je dat je 'hem' niet gehad hebt, maar een andere. Wie had je Rijnaarts ofzo iets. Want die heb ik van de week ook gehad en is idd heel erg aardig. Tot nu toe iedereen op de afdeling gyn is super aardig, behalve die ene man dan haha.

Melis: wat vervelend dat je zo heftig reageert op het hcg hormoon. Maar nog even volhouden en dat is weer weg. Nog een weekje volhouden en dan ben je de magische grens voorbij van 12wk en volgende week weer de echo. Hopelijk is de beeb net zo eigenwijs als die van ons, dan duurt de nekplooimeting extra lang.

Sterkte nog meissie. en o ja....las ergens dat je maandag jarig bent??? Ga je het nog groots vieren??? Het is natuurlijk een bijzondere leeftijd haha.

Geplaatst

Bride to be: Heel heel veel plezier morgen.

Hopelijk kan je een beetje slapen vanacht en ben je niet al te gestressd. Voor morgen genieten met zn 2en!!!

Natuurlijk veel geluk samen!!!!

Kuzzz

Geplaatst

Bridetobe; je zal wel weinig of niet op het forum zitten, maar wil je toch een geweldige dag om nooit te vergeten toe wensen! En we horen natuurlijk graag hoe het geweest is!!

Melissa; Een buikje; wat leuk!! Op naar de buikbanden!! Leuk verjaardagscadeautje... :-)

Tammy; Ik had idd die gyn; erg vriendelijk en nam ook de tijd om alles duidelijk uit te leggen. Helemaal goed! Mijn psych had trouwens ook al over hem gehoord; er zijn dus blijkbaar meer vrouwen die het met ons eens zijn!

X

Geplaatst

Nou ik heb ook al buikbanden gekocht, maar die zijn echt nog te groot. Vind het echt jammer, maar nog even geduld hebben. En mss pas ik ze nu wel al...heb 2wk geleden voor het laatste gekeken.

Melis het gaat nu echt hard met je buik hoor. Straks ga je op je rug liggen en dan valt het echt niet meer plat haha. Leuk he dat die mannen nu ineens ook intresse hebben in je buik en niet alleen wat eronder/ boven zit.

Zij is idd echt heel aardig, echt zo'n verschil met die andere gyn. Probeer voortaan steeds bij haar te komen, nu doet ze bij mij dacht ik ook de 20wk echo. Ik voelde me bij haar ook meteen op me gemak. Wat natuurlijk heel belangrijk is.

Geplaatst
Angelique: Wat fijn dat jij ook een inseminatie met 3 follikels hebt! Hopelijk is Zwolle dan niet meer nodig! Spuit jij ook hormonen en zo ja welke?

Zondag is de inseminatie om 11.00 vanmorgen een LH test gedaan en die was negatief dus ipv morgen is de inseminatie dan zondag!

vanavond de pregnyl halen en dan zijn we er klaar voor!

ik spuit Puregon! moet zeggen dat ik weer blij ben dat ik er voor deze maand weer vanaf ben! buikje begint behoorlijk beurs te worden zo!

nou hopelijk zijn de zwemmers van ventje ook super dit keer en is het een keer raak!!

Geplaatst

Veel succes Angelique en hopelijk veel goed zwemmers die hun zwemvliezen hebben meegenomen en natuurlijk de tomtom haha. Zo noemen wij het steeds.

Sterkte!!!

Geplaatst

Hoi meisjes! Het gaat weer beter met mij hoor.,thanks voor jullie opbeurende verhaaltjes. Erg lief!..

Soms sta ik zo positief in het leven,het andere moment ben ik zo down als ik weer wat gehoord of gezien heb.

Maar het gaat nu weer goed! Weekend hé. (hihi,altijd goed)

En morgen zit mijn 1e ww er weer op. (Sil,voor jou vandaag meid).Nog even en we kunnen testen. Mits de rode duiveltjes wegblijven hé! maar daar gaan we gewoon voor.!

Voel je al wat Sil?? haha.

Oh,Kammie..wat een goede FM had je! Dat ziet er rooskleurig voor je uit meid. Bijna de insemenatie,dan kun je gezellig bij ons aanschuiven!

Angelique,succes zondag!! Ook jij schuift gezellig bij ons aan!

Melissa; nog steeds zo misselijk lees ik. Oei. Maar nog even en dan ben je de 12 weekjes voorbij,en leuk dat je al een buikje krijgt!...

Bride to be,wil jou een super dag wensen voor morgen!

Meisjes tot snel!

Geplaatst

Kammie, wat een super uitslag zeg! Jouw dag kan niet meer stuk. Het is inderdaad een rare tijd om je pregnyl te zetten. Maar er zal wel een reden voor zijn. Ik ben wel erg benieuwd naar je folikel groei.

Bride to Be, Jij doet vanacht geen oog dicht van de zenuwen. Geniet morgen van je dag en laat alles over je heen komen. Ik en de andere meiden zullen aan je denken! En uiteraard willen we wel wat foto´s zien!

Melissa, bijna over je 12 weken heen. Meid dat is voor jou echt een mijlpaal! Geweldig. En dat buikje...show die maar goed!

Pammie, Ik ben blij dat het goed met je gaat. Onze eerste week zit erop. De spanning gaat er nu al aan komen hoor. Maar ik merk nu meer dingen dan de vorige keer. Ik had vandaag chinees gegeten en voelde me daarna niet lekker. Kots neigingen. Zojuist kom ik lekker onder de douche vandaan...kots neigingen.

Gisteren kreeg ik in eens een steek net boven mijn flamoes. Innesteling?

Mijn moeder zei gisteren, Sil kijk mij eens aan! Ik zie wat anders in je gezicht. Nou ik had het niet meer. Helemaal niet toen ik ook nog eens bij mijn vriendin kwam en die zei tegen me....wat ben je anders in je gezicht? Het kan ook toeval zijn hoor.

Krampjes in mijn buik is wat minder maar mijn borsten voelen zwaarder aan dan anders. Dat had ik de vorige keer allemaal niet. Het zou natuurlijk ook die pregnyl kunnen zijn dus daar hou ik het maar op.

Ik hoop zo dat onze rode duivels wegblijven!!!!!

Voel jij iets?

Angelique, heel veel succes zondag! Schuif maar lekker bij ons op het bankie. Alhoewel jij dan op het juli bankje zal zitten. Maar dat maakt voor ons niet uit. Wachtweken zijn wachtweken toch?

Meiden, ciao en tot later

Geplaatst

oh god sil!!!! het zal toch niet (yes please!!)

maar als je dan al zo vroeg die kostneigingen hebt en je bent echt zwanger, nou meis, berg je dan maar, want dan krijg je 't waarschijnlijk nog veel erger dan ik!

ik wens je de komende tijd nog veel meer kotsneigingen toe :wink:

waaaaah, nog een weekje en we weten 't!

pam, zo blij om te horen dat je je nu weer beter voelt. die ups en downs horen erbij, en ze maken de boel er niet leuker op. het is zo moeilijk om de blije verhalen van anderen aan te moeten horen als je zelf zoveel moeite moet doen. maar wie weet is deze ronde ook jullie ronde. ik heb wel een goed gevoel bij deze maand, dus ik hoop dat ik dat goeie gevoel zo sterk heb omdat jullie allemaal gewoon hartstikke zwanger zijn!

I'm keeping my fingers crossed!

Geplaatst

Sil! wat heb jij toch met de kotsneigingen.? Voorteken van? Woei,spannend meid!..mss ben je wel harstikke zwanger,..je hebt toch al wel wat kwaaltjes. Nog even en we weten het. Nog één lange wachtweek te gaan. Laat die maar super snel gaan toch!

Het enige wat ik zo af en toe voel is ongi krampjes,wat steekjes. Maar mijn boobs zijn gewoon hetzelfde als altijd (haha).

Ga heel erg hopen voor ons allemaal,en natuurlijk duimen draaien!

Melissa; het is inderdaad niet altijd makkelijk om zulke verhalen altijd maar aan te horen,of zwangeren rond te zien lopen. Maarja,thats life,en life is hard wat dat betreft...Zo fijn dat jij je langzamerhand beter begint voelen,en de 12 weekjes bent gepasseerd.

Dit gaat helemaal goed komen. Geniet ervan!! En straks lekker jullie babytje in jullie armen (duurt nog effe ).

slaap lekker iedereen.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ow ik hoop het ook zo dat het goed zit. Voor ons allemaal!!!!

Maar ik stond vanochtend op met een gevoel dat ondanks de kwaaltjes het toch mislukt is. Ik vind dat de kwaaltjes een kans van 1 op 3 heeft voor een echte zwangerschap. Weet je waarom?

1, kwaaltjes kunnen komen van de pregnyl

2, kwaaltjes kunnen komen omdat je het graag wilt. Je lichaam kan je voor de gek houden. Je phychische kan je lichaam laten voelen wat je graag zou willen.

3, kwaaltjes kunnen komen doordat je echt zwanger bent.

In ieder geval deze week wordt een zware week voor ons! En Pammie, het kan best zo zijn dat ik van alles voel en dat de poging mislukt. Jij hoeft helemaal niets te voelen en je bent zwanger. Dat is toch per persoon verschillend en het kan nog alle kanten op gaan. Wij gaan in ieder geval voor de goeie kant!!

Melissa, Leuke woorden weer van je! Doet me goed :toppie:

Liefs sil

Geplaatst

Hoiiii Dames...

Sil: Ik hoop toch echt dat het van nummertje 3 komt... ik ben nog steeds aan het duimen...

Melissa: kan me voorstellen dat het geen pretje is die misselijkheid, ik moet zeggen ik heb er in allebei mij zwangerschappen geen last van gehad dus weet niet wat het is... ik moest het echt hebben van de test die zei dat ik zwanger was want had echt geen enkele klacht!! Het enige wat ik had was dat ik echt superdik was... ik ben tenger en had een heleeeeee dikke buik, ik had sávonds geen tafel nodig hoor hahah bord op de buik en eten maar!!

bride to be: hoop dat je een superdag hebt gehad!!!

Pammie: kop meid!! binnenkort groeit er ook zon lief klein hummeltje in ons buik daar ben ik van overtuigd!!! met als wat kammie erbij heeft staan: Je mag de moed even verliezen, maar de hoop nooit opgeven..!

Nou ik heb eigelijk nog geen enkele klacht alleen dat ik een emotioneel wrak ben, huilen om niks, sommige dingetjes op tv waar ik een brok van in de keel heb, ben gewoon mezelf niet... pff wat die hormonen wel niet met je kunnen doen!!! hahah

Alicia

Geplaatst

Hallo meiden!

Rustig hier op het forum; hoe gaat het met jullie?

Vervelend dat je niet af kunt gaan op de signalen; zijn ze echt of door de hormonen, of voel je ze misschien zelfs wel omdat we het allemaal zo graag willen voelen?? Erg onzeker allemaal. Gelukkig komt jullie testdag steeds dichterbij!

Ik mag vannacht de wekker zetten voor de Pregnyl. Denk dat ik erna niet makkelijk meer kan slapen, want ben natuurlijk toch poosje in de weer en blijft toch spannend met dat mengen en prikken. Al ik niet meer kan slapen, heb ik me voorgenomen met een bak thee op de bank Grey's Anatomy verder te kijken. Ook ontspannend toch??

Een vriendin van mij is na zo'n 3,5 jaar gelukkig eindelijk zwanger. Er was geen oorzaak gevonden waarom het niet lukte. Dit was hun 4de IUI; nu voor het eerst met ondersteuning van hormonen (Clomid + Pregnyl). Succesverhalen geven de burger moed!!

Liefs,

Kammie

Geplaatst

Kammie; wens je veel succes vannacht met de spuit. Waarom moet eigenlijk zo laat de Pregnyl zetten?

In iedergeval heb je een goede reden om (mocht je niet kunnen slapen) je favoriete serie te kijken..Groot gelijk..Have fun haha.

Alicia; én zo moeten we ook denken! Moed blijven houden. Zo kun je zien dat iedereen weer anders reageert op de hormoontjes. Ik wordt er heel zeurderig van. Reageer heel erg af op mijn man. Heel onterrecht,ik weet het,en voor hem helemaal niet leuk natuurlijk. Gelukkig weten we dat het door de hormonen komt,maar "emotioneel" zijn had ik dan ook liever gehad,al was het alleen maar voor mijn man hihi.

Bride to be; hoe was je trouwdag???

Geplaatst

Pammie; dat is omdat we dinsdag pas later op de dag inseminatie hebben (12:30 uur) omdat het èn erg druk was, èn omdat ik eerst die behandeling krijg om het te veel aan follikels weg te halen. En de injectie moet (of doen ze in ons ziekenhuis) 35 uur van te voren, dus vandaar...

Die mannen van ons hebben soms wat te verdragen! Ik moet er ook echt op letten dat ik niet te negatief wordt. Ook niet goed voor de zwangerschapswens; welk eitje wil er nu in een chagerijnig nestje gaan liggen?? Maar ja, die knop is nu eenmaal niet altijd even goed om te zetten. Zeker niet met hormonen in het spel!

X

Geplaatst

Goedemorgen!

Ik heb het boekje; "Open zenuw" gisterenavond in één teug uitgelezen. De schrijfster heeft zelf ook jaren allerlei behandelingen gehad en ze beschrijft - ondersteund met verhalen van 40 mannen en vrouwen met problemen met het vervullen van hun kinderwens - hoe dat van invloed is op je leven. En hoe de "buitenwereld" je soms (onbedoeld) kan kwetsen met opmerkingen, maar ook bijvoorbeeld met normale dagelijkse dingen, feestdagen of nieuws van andere mensen waarbij zwanger worden soms wel uit de lucht lijkt te vallen. En hoe je daar soms wel goed mee kunt omgaan, en soms helemaal niet. Heel herkenbaar allemaal! Dus, zeker een aanrader!

Pregnylspuit is gezet; morgen zijn we vanaf 11 uur in het ziekenhuis voor de IUI. Ik heb er een goed gevoel over!

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden