Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kammie, zo die spuit heb je maar gezet! Ben je daar ook lekker vanaf. Wel onwijs spannend hoor morgen. Dat boek klinkt inderdaad intressant.

Alicia, die mannen van ons hebben ook wat met ons te stellen hoor. Maar het is voor een goed doel. Ongeloofelijk heh wat die hormonen met ons doen.

Nou ik moet zeggen dat ik niet meer weet wat ik voel. Zo zat ik eerst nog blij te vertellen wat ik allemaal voelde. Volgens mij voel ik nu niets meer. Wel krampjes in mijn onderbuik nog steeds maar ik moet zeggen dat ik een druk weekend heb gehad en er ook niet op heb gelet. Ik ben bang dat aan het eind van de week de rode duiveltjes zijn gekomen. Maar ondanks dat probeer ik nog wel positief te blijven.

Bride to be, ik ben benieuwd naar je verhalen van je mooiste dag van je leven tot nu toe!

Groetjes Sil

Geplaatst

Nou ik moet zeggen dat ik niet meer weet wat ik voel. Zo zat ik eerst nog blij te vertellen wat ik allemaal voelde. Volgens mij voel ik nu niets meer. Wel krampjes in mijn onderbuik nog steeds maar ik moet zeggen dat ik een druk weekend heb gehad en er ook niet op heb gelet. Ik ben bang dat aan het eind van de week de rode duiveltjes zijn gekomen. Maar ondanks dat probeer ik nog wel positief te blijven.

Sil; die vriendin waarover ik vertelde die nu zwanger is, heeft tot en met de testdag het gevoel gehad dat ze ongesteld zou worden. Alles kan nog, probeer idd positief te blijven! X

Geplaatst

Je hoort ook zoveel verhalen Kammie. Ik weet het gewoon even niet meer. Owww was het maar vrijdag.

Het punt is voor mij ook dat als het dit keer niet lukt, we verplicht 2 maanden geen IUI kunnen doen. Ik wilde eigenlijk gewoon doorgaan.

We moeten dan gewoon bijna 2 maanden wachten. Uiteraard klussen we wel zelf door maar het is toch jammer....

Geplaatst

Wat een spanning hier allemaal. Sil al die onzekerheden, echt niet normaal hoor.

Je lichaam kan je heel goed voor de gek houden. Om te testen en duidelijkheid te hebben moeten we toch wachten tot de test dagen. Het is niet anders, maar jullie zijn al over de helft en dan gaat het meestal wel snel.

Kammie: Vandaag de iui spannend hoor, en vanacht nog een beetje kunnen slapen??? Of werd het toch Grey kijken.

Sterkte meissie!!!

Hier verder alles prima hoor. Zaterdagavond familie bijeenkomst en gelukkig net op tijd het foto album klaar van Australië. En natuurlijk iedereen vertelt van de zwangerschap. Na 2 uurtjes waren we het allebei al een beetje zat en hadden we inmiddels alles al 3x vertelt, steeds hetzelfde verhaal.

Daarna lekker met mn oma naar haar huis gegaan en daar geslapen. Lekker op het gemakje en geen haast. Toch wel een ontspannen weekend geweest.

Nu helaas weer werken,bahhhhh!!!

Melis: de laatste week en dan uit de grootste gevaren zone!!!!

Kuzzz

Geplaatst

Tammy; Nou, ik heb niet echt lekker geslapen. Van te voren kon ik slecht in slaap komen en om de haverklap wakker. Na de injectie dacht ik wel dat ik moe genoeg was om te slapen, maar eenmaal op bed bleek toch dat ik te druk was in mijn hoofd. Maar ja, toen had ik ook geen zin meer om weer uit bed te gaan. Uiteindelijk toch nog wel een paar uurtjes geslapen. Maar... Het is voor een goed doel, en als gebeurt waar we het allemaal voor doen, zal mijn nachtrust nog wel eens vaker niet zo geweldig zijn! Dat het maar snel zo ver mag zijn!

Sil; In ons ziekenhuis doen ze in de maanden juli en augustus geen fertiliteitsbehandelingen. Hopelijk hebben wij er geen last meer van en heb jij vrijdag en ik over 2,5 week een positieve test in handen!

X

Geplaatst

Kammie, verkeerd gelezen.....dacht dat je vandaag de iui had, maar zie nu dat je morgen moet.

Ik wist niet eens dat ze bij ons in juli en aug geen behandelingen deden. Maar als ik me idd goed kan herinneren dan hing er idd een briefje waar het op staat.

Nou ja, veel sterkte morgen dan maar.

Geplaatst
Kammie, verkeerd gelezen.....dacht dat je vandaag de iui had, maar zie nu dat je morgen moet.

Ik wist niet eens dat ze bij ons in juli en aug geen behandelingen deden. Maar als ik me idd goed kan herinneren dan hing er idd een briefje waar het op staat.

Nou ja, veel sterkte morgen dan maar.

Bedankt! Ik heb wel onze eigen arts, dus ook wat dat betreft ga ik vol goede moed er naar toe! X

Geplaatst

Gelukkig Kammie, Lekker bij je eigen arts en niet bij die andere mannelijke haha.

Nou ja die andere vrouw is natuurlijk ook niet erg.

Hopelijk laatste keer voor je dat je daarheen mag.

Geplaatst

Kammie; morgen je iui. Spannend. Wens je heel veel succes,en fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt!..Kun je gezellig bij ons aanschuiven.

Sil; we maken onzelf gewoon gek. Voel ik wel wat? voel ik niets? Het maakt je heel erg onzeker!!..Ik denk dat mijn rode duivels deze week gaan komen. Voorgevoel.

Als deze iui mislukt,zitten wij er na te denken een rustmaandje te doen.Merk toch dat het heel erg zwaar is,en ook al die spanning. Denk dat het wel even fijn is om geen hormonen te hoeven spuiten,geen fm controles,geen ziekenhuis. Zeg het nu wel,...eigenlijk zou ik bij iui 4 met acupunctuur beginnen,maar dat kan ik ook wel makkelijk uitstellen. Mss toch een rustmaandje. We zien wel.

Eerst maar even afwachten nog,fijn als we eindelijk zekerheid weten!!

Geplaatst

Hoi Pam, ow meid hou jij het nog wel vol? Deze week zal wel snel gaan daar niet van maar ik kan de week wel omkijken. Ik heb nu wel bang aan het worden van de duiveltjes maar als het zo is dan is het zoooo..

Maar Pam, we gaan niet negatief denken. Ik ga wel even op site van babywinkels, geboortekaartjes en geboortegedichtjes kijken. Kom ik weer een beetje in de babystemming hahahahah

Wij gaan gewoon voor ons geluk! En kammie volgt over 2,5 week.

Kop op!

Geplaatst

Dat is zo Sil! Gewoon nog even in die "roes" blijven hé. Ik hou het nog wel vol,maar de NOD komt steeds dichterbij,en daar word ik wel een beetje droevig van,als ik eraan denk.

We slaan ons er wel doorheen!..

'gewoon maar even niet aan denken hihi'

X

Geplaatst

Ohhh meiden, wat is het wachten toch vreselijk. Wel volhouden he om teleurstelling te voorkomen.

Vanaf morgen zitten jullie met zn 4en op het bankje, denk dat het nog nooit zo druk is geweest met iui dames in 1x op de bank. Elkaar goed vast houden!!!

Melis: had ook al berichtje op je hyves gezet....maar kan het hier toch niet laten hahaha. GEFELICITEERD MET JE 30STE VERJAARDAG!!!!! Natuurlijk een hele bijzondere verjaardag nu ineens haha. Geniet er maar lekker van dat dit je laatste verjaardag met zn 2en is. Volgend jaar zijn jullie ineens met 3 hahaha

Geplaatst

Melissa; GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!

Wat leuk dat jullie ook via Hyves contact hebben! Is dat gekomen via dit forum of kennen jullie elkaar ergens anders van?

X

Geplaatst

Is gekomen via het forum haha. Echt wel leuk hoor, zie je ook eens de andere kant van mensen.

Hebben jullie ook hyves???

Je kan mij vinden via tamara sebus-smits.

Melis: hoe is je dag geweest???

Kuzzz

Geplaatst

zo bij ons zit de inseminatie er weer op gelukkig! het zaad was weer niet optimaal helaas we zaten nu op de 500.000 dus eigelijk veel te weinig maar ja we hebben er maar 1 nodig uiteindelijk he en we hadden 3 eitjes dus hopelijk vinden ze de weg!

nu 2 weken wachten pfffffff

Geplaatst

Hoi Angelique,

Jammer dat er nog maar zo weinig over waren. Maar het is er maar 1 die de goede weg moet vinden. Hebben ze verder nog iets gezegd over de bewegelijkheid of sterkte van die 500.000. Want dat is ook erg belangrijk.

Nu maar wachten...erg druk zo op de bank, straks komt Kammie er ook nog eens bij. Gezellig druk zo met zn 5en erop. Nu zijn jullie met zoveel....elkaar goed vasthouden!!!

Kammie: hoe is het gegaan???

Geplaatst

Kammie, succes vandaag!

Melissa, leuke verjaardag gehad? Volgend jaar vier je die met je kleine erbij...goed vooruitzicht. Ik heb je hier vergeten te feliciteren maar heb het uiteraard wel op hyves gedaan.

Angelique, het zijn inderdaad weinig zwemmertjes maar je hebt er maar 1 goede voor nodig. Je weet maar nooit. Kijk maar naar Tam...!

Pam, hoe is het met jou?

Liefs Sil

Geplaatst
Ladies, hoe lang blijft pregnyl aktief in je lichaam????

Afhankelijk van de dosering maar je moet uitgaan van 10-14 dagen... Hoezo; heb je positief getest???? X

Geplaatst

Hallo meiden!

Even een beetje opschuiven; ik kom er bij op het wachtbankje!

Net terug van het ziekenhuis: Ik zit (of liever gezegd lig/hang) op het wachtbankje! Vanmorgen de inseminatie gehad. Mijn man's aandeel in het geheel was weer meer dan goed (43 mljn). Mijn eitjes waren helaas niet zo hard gegroeid als gehoopt waardoor er uiteindelijk inseminatie is gedaan bij twee follikels van 15 en één van 17 mm. Wat zorgwekkender was, was dat mijn BMSV wéér dun was geworden (4,5 mm). De arts begreep dit ook niet en ze zou "mijn geval" in de gynaecologengroep gaan bespreken (ik heb ook weer bloed moeten prikken) voor een eventueel volgende keer. Maar hopelijk is dat niet nodig; een zwangerschap is niet uitgesloten! Voor nu, is het flink duimen, we blijven positief!

De reductie van de follikels is overigens iets om heel snel te vergeten. Jemig wat een pijnlijke ingreep! Vandaar dat ik nu ook hang op het bankje, en niet fier rechtop zit. Ach, het is voor een goed doel zullen we maar denken en hopelijk wordt het beloond!!

Ik ga nu even verder hangen, pffff... Tot later meiden!

X

Geplaatst

Kammie, kom dan maar hangen ipv zitten als dat niet gaat. Jammer dat het pijnlijk was maar mijn complimenten voor je man! :sign17:

Jammer dat je BMSV weer zo dun was maar je weet maar nooit of het wat zegt. Owke dikker was wel beter geweest.

Heel veel sterkte met de wachtweken. Wanneer mag je testen?

Nou in mijn vorige behandeling heb ik op wachtdag zes al een test gedaan. Die was toen negatief en eigenlijk ook heel logisch maar ik moest het wel doen omdat ik misschien een verdoving zou krijgen bij de tandarts. Gelukkig hoefde die verdoving niet en de test was negatief ondanks dat de pregnyl dan nog in mijn lichaam zou moeten zitten.

Nu zit ik op wachtdag 12 en heb ik vanochtend een test gedaan (ik kon niet wachten en ik weet dat het allemaal niets zegt). De test is van clearblue en je moet bij deze een "+" zien en hij kan al 4 dagen voor je ongi uitgevoerd worden.

Nu zag ik een "dikke -" maar met een heel licht streepje er overheen. Samen een "+" gevormd dus.

Het kan natuurlijk nog van de pregnyl zijn (volgens mij heb ik 500 OF 5000 gekregen weet ik niet zeker). De ene site zegt een week de andere 10 dagen etc. Het is niet echt duidelijk. Maar ik zit toch wel even met mijn handen in mijn haar. Ik kon mij gewoon niet meer beheersen om geen test te doen. Eerst allerlei signalen en toen bijna niets meer. Ik werd daar helemaal gek van!

Nou maar even wachten op vrijdag denk ik...

Ow meiden.......laat die duivels webblijven!! Please??????!

Geplaatst

Kammie: Het zit er alweer op en nu lekker op het bankje gaan hangen.

Wel veel heeft je man, echt niet normaal meer. Hopelijk zijn nu jou eitjes goed genoeg om een zaadje te accepteren.

Ohhh Sil: probeer echt geen testen meer te kopen tot je testdag. Dan moet je jezelf wel beheersen om niet te gaan testen. Denk dat het beste is om toch echt te wachten nog tot iig donderdagavond. Dan heb je echt meer zekerheid. Nog ff volhouden dus.

Veel sterkte meissie!!!

En natuurlijk de rest ook.

Geplaatst

Kammie meid,welkom op het wachtbankje. Goede score had je man! Raar eigenlijk dat het zo verschillend is. De laatste keer hadden wij een score van 42 milj. De laatste iui maar 1 milj. Maarja,je hebt er maar één nodig!

Komt vast goed!!

Oooh,Sil;..je hebt al getest. Kon je niet wachten? hihi.

Niet testen maakt je ook onzeker,ben ik zwanger of niet. maar nu je getest hebt..zit je volgensmij nog meer in onzekerheid! Net wat al eerder gezegd is,probeer donderdagavond nog een test te doen.

Ik mag zaterdag testen. Als ik nog niet ongi ben geworden. Heb nog geen test in huis (doe ik bewust niet),...Afwachten tot zaterdag dan maar.

Verder hier alles goed...

tot snel lady's

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden