Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een verschil dan,ik denk roch echt dat ik ze voel!!

Weten jullie nog of bij jullie iedere controle de baarmoeder werd gevoeld en de kindjes werden opgemeten en wanneer hoorde jullie de hartjes,ze vertelde mij toen ik het ziekenhuis belde omdat ik het er eigelijk niet mee en eens was hoe we waren behandeld dat ze dat alleen doen met 12 weken............. geloof er weinig van :cussing: en ik heb nog steeds de hartjes niet gehoord!!!!!!!

Waarom moet ik dan op controle als ze toch nergens na kijken,bloeddruk kan ik ook opmeten bij mn huisarts.........

Liefsss

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tijdens de zwangerschap een logboek bijgehouden, heb deze nav jouw vraag even nagelezen. Met 11,5 wkn voor het eerst een uitwendige echo met doppler. Gek genoeg niets geschreven over de eerste keer dat ik de hartjes heb horen kloppen, maar ik denk dat het deze keer was. Ik heb ongeveer 3 wekelijkse controle gehad en er is wel aan mijn buik gevoeld. Na mate de zwangerschap vordert steeds meer.

Ik zou er zeker zelf achter aan gaan bij de behandelend arts. Die assistenten hebben ook niet alle kennis in huis, is mijn ervaring.

lfs, Stéphanie

Geplaatst

Vanmorgen de 14 wkn-echo gehad. De uitslagen van het uitgebreide bloedonderzoek waren goed. Ik blijk bloedgroep O-negatief te hebben, dus met week 30 krijg ik een resusD-injectie (ivm antistoffen).

Daarna naar de ukkies gekeken en ze zagen er beiden goed uit. De ene lag overdwars en de ander zagen we voornamelijk op de kruin, tenminste als we ze samen op de echo/foto wilden zien. Ze zijn beiden rond de 9 cm. Niet te meten op de computer, maar de arts beaamde wat er in de boeken staat.

De hartjes hebben we niet gehoord. De arts zei dat met het echo-apparaat de intonatie te hard zou zijn voor de ukkies. Misschien over 3 wkn.

De arts vroeg nog of wij het geslacht willen weten van de ukkies, dat willen wij wel. Garanties kan ze niet geven, maar het lijkt er nu op dat het een meisje en een jongen wordt (ze zag 1 pieletje). Over 3 wkn waarschijnlijk meer zekerheid.

Ik ging weer tevreden naar het werk, trots op de ukkies. De foto's dichtbij ons.

liefs, Stéphanie

dit bovenstaande berichtje vond ik terug in het forum Zwanger-tweeling.

*

Geplaatst

Ook ik voelde vanaf week 18 kleine "plopjes". De afspraken met de gyn stelden in het begin niet veel voor. Mijn bloeddruk werd standaard gemeten en de gyn vroeg hoe ik me voelde. Ook voelde hij nooit aan mijn buik. En af en toe moest ik bloedprikken. Naarmate de zwangerschap vorderde kreeg ik steeds vaken groeiecho's. Eerst om de 4 weken en later om de 3 weken. Da's dan wel weer een voordeel van een tweeling, lekker veel echo's.

Ik heb vorige week de wagen omgebouwd. Eva & Finn werden echt te klein voor de wiegjes. Het is zo leuk om te zien, 2 kleintjes in de wandelwagen.

Foto-YUZ83OHT-D.jpghttp://Foto-YUZ83OHT-D.jpg[/img]

Liefs, Jane

Geplaatst

Ik heb vanavond het verhaal van zwanger-tweelingen gecopieerd, dwz enkel mijn geschreven stukjes ivm privacy. Ik heb hier op het forum toch persoonlijker geschreven dan in het verhaal aan mijn kinderen (in kindertaal).

Je weet maar nooit of dit forum tientallen jaren blijft bestaan, is het overigens wel waard, dus daarom een kopie van mijn belevenissen samen met jullie.

Zo kwam ik er dus ook achter dat jouw tweelingmeiden, Sim, op 6 april hun eerste verjaardag hebben gevierd. Het spijt me dat ik hier nu pas mee kom. Alsnog van harte gefeliciteerd!!!!! Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad.

Het terugbladeren is als het lezen van een bekend (en natuurlijk goed) boek, waar je steeds enthousiaster van wordt naar mate je het einde nadert. Opnieuw weer spanning, terwijl (of omdat) je weet hoe het eindigd. Helaas ook verdrietige verhalen.

lfs, Stéphanie

Geplaatst

HAllo meiden,

Weer even een berichtje van mij. Steeds meer begint het besef te komen dat het er 2 zijn.

We voelen ons echt heel erg blij en trots!

Toch ben ik af en toe nog behoorlijk onzeker. Af en toe het idee dat de spanning van mijn borsten af is. Wel nog steeds moe. Misselijk ben ik nog niet echt geweest, maar vorige week wel soms bij vlagen het gevoel dat het eten hoog zit.

Nu heb ik dat alleen niet meer en dan slaat de twijfel toe! Wel heb ik het idee dat mijn eierstokken eindelijk wat rustiger beginnen te worden.

Hebben meer meiden dit gehad? of hadden jullie de kwaaltjes dubbelop??

Wanneer begon jullie buik te groeien?? ik kan namelijk niet wachten op een mooi buikje!

Geplaatst

Hoi Gerreber,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Een bijzondere tijd breekt aan. Het is echt heel leuk om mama te zijn van een tweeling.

Het is ook zo spannend he, probeer ervan te genieten ook als zijn de beginweken zo onzeker. Het kan zomaar gebeuren dat je ineens kwaaltjes krijgt, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik was echt kotsmisselijk, tot de 14de week van de zwangerschap. De misselijkheid had ik wel dubbelop volgens mij.

Wanneer heb jij je 2de echo?

Liefs, Jane

Geplaatst

Gerreber,

die spanning is herkenbaar. Ik vond het zeker de eerste 14 wkn superspannend. Daarna is het iedere echo weer fijn te weten dat alles goed is.

Ikzelf ben de hele zwangerschap niet misselijk geweest. Er waren wel bepaalde maaltijden waar ik niets van moest weten, met warme sausjes bijvoorbeeld.

Dat buikje, die enorme buik komt wel. Bij de een wat sneller dan de ander.

lfs,Stéphanie

Geplaatst

Hey Gerreber dat onzeker heeft iedereen de eerste weken,ik had zelf heel erg veel hoofdpijn en werd ook langzaamaan steeds misselijker en mn buik begon al te groeien met 8 weken!!! Maar je kan je eigelijk met niemand vergelijken het is bij iedereen verschillend,dalijk na 12 weken zal je blij zijn dat je (nog)niet misselijk bent geweest!!

Jane wat schattig die 2 in de wagen kunnen ze lekker van zich afkijken!!!

Stephanie zo liggen ze bij mij ook steeds de ene overdwars en de andere zien we alleen kruin!!

De controle zal in ieder ziekenuis wel anders gaan maar toch ben ik het er niet mee eens en ga ik dat de volgende x gewoon zeggen,ze zijn der om mij gerusttestellen dan moeten ze dat ook wel doen!!!!

Liefssss

Geplaatst

Dank jullie wel voor jullie lieve en geruststellende woorden.

Denk je de helse wachtweken gehad te hebben, nou niet dus! ;-)

23/4 mogen wij weer voor een echo. De arts gaf al wel aan dat als dan beide hartjes nog kloppen er een kans is per kindje van 95% dat het goed gaat..

Het is nog zo onwerkelijk..

Mensen om ons heen reageren allemaal heel lief. Wij zijn altijd eerlijk en open geweest over onze situatie en hebben altijd veel begrip gekregen.

Nu worden we al verpletterd door de vele kaartjes en cadeaus. Zo lief, maar ook nog wel eng..

Toch zijn we al aan het kijken voor kinderkamer en kinderwagens. Mijn man gaan eind juni/begin juli voor een half jaar weg.. dus.. Qua kinderwagen zal het de urbanjungle worden.. Praktisch en gemakkelijk in gebruik.

Geniet van jullie kleintjes en/of zwangerschap!

Ga ik ook weer doen en proberen de twijfels weg te halen!!

Geplaatst

Het is na zolange mmm als zo bijzonder dat je zwanger mag worden. Dat je dan ook nog 2 hartjes ziet kloppen is helemáál bijzonder. En dat blijft het, iedere echo weer.

Geplaatst

Vanmorgen weer met Saar naar de huisarts geweest. Ze piept en hoest nog steeds veelvuldig en het kuurtje amoxicicline (of zo iets) heeft niet mogen baten. Vandaag een ventolin babyhaler gekregen met ventolin voor tussendoor en het werkelijke medicijn Flixotide (2maal daags 2 pufjes). Dit gaan we 2 maanden proberen.

Iemand ervaring hiermee?

Mees heeft een klein knoopje aan de zijkant van de hals. Een onschuldig beweegbaar knoopje dat vanzelf weer weg kan gaan. Ik dacht; laat de arts hier vandaag ook maar even naar kijken na het enge verhaal in de nieuwste KEK-mama.

Nog 1 week voor hun eerste verjaardag. Vanavond zijn de fotoboeken van hun eerste jaar besteld. Worden hopelijk voor hun verjaardag thuis afgeleverd.

Verder gaat alles z'n gangetje hier. Hoe gaat het met jullie?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hee Steph, datzelfde verhaal heb ik toevallig vanmorgen zitten lezen.. heftig he... maar dat bobbeltje van Mees was dus onschuldig?

Zowel Thijs als Morris hebben ventolin gehad, Thijs omdat hij van die vreselijke hoestbuien had 'snachts (klinkt een beetje net als bij Saar) en Morris kan als hij erg verkouden is een beetje asthma achtige klachten krijgen en benauwd worden. Thijs heeft er nadat zijn neusamandel is verwijderd nooi meer last van gehad en Morris zijn neusamandel is er vorige week uitgegaan dus daar kan ik nog niets over zeggen.. Die flexotide heeft Thijs ook gehad, dat hielp heel goed, Morris had alleen ventolin.

Ik kreeg nog een goed tip voor het toedienen, eerst zelf even met een gek stemmetje in het kapje praten en heel hard lachen als je het aan ze geeft.. Doordat jij lacht ervaren ze het als iets grappigs in plaats van iets vervelends en went het snel.. Probeer maar eens het werkt echt! Als ze hard gaan brullen heb je namelijk de neiging om zelf ook een beetje moeilijk te gaan kijken en dan bevestig je als het ware hun gevoel..

Succes ermee, hoop dat ze snel opknapt!

Liefs Pien

Geplaatst

Bedankt Pien voor de herkenning en het succesverhaal. Die tip zal ik zeker onthouden. De eerste keren deed Saar het maskertjes zelf al rondom de mond, alsof ze het vaker gedaan had (kleine wijsneus).

Ik merk in de omgeving dat ze het zielig/ernstig vinden dat Saar als klein meisje al aan de ventolin etc. zit. Of het echt niet meevalt, die benauwdheid. Nou, nee dus. Vannacht is zij ook wakker geschokken en ik hoor haar over de babyfoon piepen. Zielig toch? Wat is dan erger; benauwdheid of medicatie.

Mees kucht en snotiterd inmiddels ook, maar daar blijft het gelukkig bij.

Morgen verjaardag van hun overgrootvader. Vorig jaar liep ik daar nog tonnetjerond, met de kraamtas achter in de auto. Het was raden wanneer ik zou gaan bevallen; 4 dagen later dus. Morgen dus leuk om onze kleintjes te 'showen' aan de mensen die we enkel bij de overgrootvader zien.

Gister kreeg ik een sms-je van een oom en tante voor S en M (uit deze zelfde familiekant) dat zij na 6 IUI en eerste IVF nu 2 wkn zwanger zijn. Het was als een dejavu, het blijde verwarde en opgewonden gevoel. Vreugdetranen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Foto-RYPFK6DO.jpg

Gister heben Saar en Mees hun 1e verjaardag gevierd. Ze waren verwonderd door de kleurrijke slingers en cadeaus die ze kregen. Eten was een rommeltje, maar ze hebben nog wel kunnen slapen tussendoor. Met de taartjes moesten we ze wel op gang brengen, want wat doe je met zo'n stuk taart voor je op tafel.

Vandaag een half dagje naar het kdv; vanmorgen uitslapen en vanmiddag daar hun verjaardag nogmaals vieren.

Morgen komt de rest van de familie.

lfs, Stéphanie

Geplaatst

Hieperderpiep Hoera!! :occasion15:

Saar en Mees, van harte met jullie eerste verjaardag!

Liefs, Jane

Gast mama tms
Geplaatst

lieve stephanie en hubbie

van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag

van jullie saar en Mees

hoop dat jullie een super leuke dag gehad hebben

die eerste verjaardag is ooh zooo bijzonder

hier zijn onze mannen bijna 10 maanden,ben er

even niet geweest

ik ben tante geworden van een heel klein meisje

met de bijzondere naam MEIS!

helaas wel 8 weken te vroeg waardoor ze met spoed

naar maastricht gebracht is en het nu na omstandigheden

goed maakt,ze woog 1975 gram en ligt daar dan in de

couveuse

hopelijk komt alles goed!

hoe is het met Sim en Lentezon?

groetjes steph

Geplaatst

Jeetje, wat is dat snel gegaan zeg! Ik kan me nog goed herinneren dat je meldde dat ze geboren waren! Leuk feestje gehad? Vast wel!

Ladies, ik heb ff tips van jullie nodig!!

De meiden mogen steeds meer 'vast' voedsel gaan eten, maar zitten ook nog aan de 4 flesvoedingen. Hebben jullie tips voor me...wat is een handig schema? Ik zal ff vertellen hoe ons schema er nu uitziet:

8.00u papfles 210cc

9.30u slapen

12.00u groentehap + 150cc

14.30 slapen

16.00u fruithap + 150 cc

(moeilijk momentje...de meiden zijn eigenlijk om 18.30u moe, maar willen niet echt slapen...wachten tot hun flesje van 19.30u is eigenlijk te lang...)

19.30u papfles 210cc

Nu ze 7 maanden zijn moeten ze ook een boterhammetje gaan eten...maar wanneer doe ik dat??? Zie er geen 'gaatje' voor! Het groentehapje houd ik graag tussen de middag (ivm allergie onderzoek van Juultje...).

Jullie tips zijn welkom!

Hier nog even een fotootje van de meisjes die voor de eerste keer smullen van een boterham met smeerkaas...jammie!

Foto-TJSPGYPE-D.jpg

Geplaatst

Krullie,

wat een schatjes! Wel 2 verschillende snoetjes is het niet?

ik heb je eetpatroon gelezen en zie dat je al een aardig ritme te pakken hebt. Is het een leidraad of houd je je echt aan deze tijden?

Wat betreft eten, misschien een idee?

8.00 papfles

9.30 fruithapje

12.00 groentehap + flesje

16.00 boterhammetje + flesje

19.00 laatste fles

de tijden zijn als leidraad.

En na de hap van 16.00 nog even laten slapen als zij dat willen of een klein biscuitje/stukje liga als zij dat al lusten.

het blijft echt puzzelen met tijden en voeding. Bij ons het voorstel om als ontbijt al een broodje te doen, maar dat zie ik nog niet echt voor me.

lfs, Stéphanie

Geplaatst

mama tms,

gefelciteerd met jullie nichtje. Wel spannende tijden gehad zo te lezen. Hoop dat zij snel groeit en lekker mee naar huis mag met haar pappie en mammie.

lfs, Stéphanie

Geplaatst

Heeeeeeee meiden, heel lang niet geweest, ik moet nog bijlezen hoor! Gewoon te druk gehad met 2 zieke baby's, eentje is al weken aan het hoesten en heel vaak koorts, en dat terwijl ze de eerste 11 maanden nog nooit koorts hadden gehad. Vanaf dat ze naar de creche gaan is het snottebellen, hoesten, oortjes, etc... bekend verhaal. Maar verder gaat het wel goed hoor.

Stephanie van harte met eerste verjaardag van je mooie stel! Ik heb er de afgelopen week aan gedacht dat jouw kindjes en die van Lentezon in deze periode geboren zijn. Lentezon ook van harte!

Die van mij waren inderdaad wat vroeger dan die van jullie, ook al waren we alledrie binnen 4 dagen uitgerekend, die waren er al op 6 april. we hebben een leuk speeltuinfeest gegeven en ze zijn schandalig verwend met leuke kadootjes!

Een dikke felicitatie ook voor alle nieuwe zwangeren hier, zomaar ineens is het hier weer gezellig druk geworden, wat leuk! En wat heerlijk voor jullie dat jullie dit allemaal ook mee gaan maken!

Krullie, ik las nog jouw vraag over jullie voedingsschema. Ik heb geen ervaring met zo'n schema, want mijn meiden krijgen nog borstvoeding en drinken/eten heel anders, maar ik heb wel een tip voor het ''heksenuurtje'' 's avonds. Kreeg die tip zelf ooit van een nichtje. En dat is het avondeten splitsen in 2 delen met tussendoor bad. wij geven om 17u/half 6 al groenten. Gaan dan om 6 uur/half 7 in bad. En dan 7u/half 8 nog pap, dat zien we als het tweede deel van hun avondmaaltijd. Werkt heel goed, bad vinden ze heel erg leuk en dan mogen ze daarna opgefrist nog even spelen en dus pap eten. Ik heb ze meestal niet voor half 9 op bed, wat jullie misschien erg laat vinden.

Nou, later meer en dan ga ik ook beter bijlezen wat jullie allemaal hebben geschreven de laatste tijd! Nu bedtijd, ik lig er altijd vroeg in. De nachten gaan wel wat beter hier, maar een van de twee vraagt nog altijd veel aandacht en nachtvoedingen. De ander slaapt door, sinds 2 weken! ;) Doei!

Geplaatst

Hé Sim, wat fijn weer even van je te horen. Wel vervelend dat je kleintjes zoveel hoesten en sneller koorts hebben.

Saar heeft inmiddels een pufje voor al haar gehoest (zie eerdere berichten).

Lentezon,

nog van harte gefeliciteerd met jou 2 meisjes. Hebben jullie een leuke verjaardag gehad?

lfs, Stéphanie

Geplaatst

Bleh, het lukt me maar niet om foto's te uploaden, ik dacht dat ik net een leuk profiel fotootje had aangemaakt, maar ik zie het niet verschijnen.

Iedereen leuke koninginnedag gehad? Gek idee, vorig jaar op koninginnedag hadden wij de meisjes net thuis en gingen voor het eerst wandelen met de wagen. Pas een jaar geleden! Lijkt een eeuwigheid.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden