Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Gast Shanna42
Geplaatst

@Sen wat een verhaal zeg. Dat is wel een hele grove fout die ze gemaakt hebben. Je kunt ook een klacht indienen maar ja, als je er nog vaker naartoe moet is dat ook niet altijd fijn.

@Me Vanochtend mijn eerste follikelmeting gehad. Niet zoveel als ik verwacht had, maar ben er toch wel erg blij mee hoor! Zes paaseitjes hahahaha vier op rechts 2 van 17 mm en 1 van 16 en 1 van 11 en op links zater er twee t.w. 1 van 9 en 1 van 12 mm, mijn BMS was 0,92 cm.

Vanavond Cetrotide erbij spuiten en verder gewoon doorgaan, zaterdag de tweede fm.

Groetjes van Shanna

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

eyy Shanna, wow 6 stuks joh hey das toch super!!! maar 17mm is toch best al groot, bij mij wordt bij 18mm al de punctie ingepland. Maar het klinkt echt heel goed meid!!!

even over de medicijnen... grmbl... vanmiddag kwam er een medewerkster vd apotheek in paniek bij mn vader aan de deur, of hij soms per ongeluk mijn medicatie had meegekregen. Hij heeft ja gezegd arghh.. hij durfde niet te ontkennen. Maar kga wel een klacht indienen.. dit is al de zoveelste keer dat er iets fout gaat. Vorige keer kwam ik er op het laatste moment achter dat de injectienaalden er niet bijzaten terwijl dat toch duidelijk op het recept staat (+ toebehoren) en kheb al meerdere malen gehad dat ze zeiden dat ze de meds op tijd in huis zouden hebben maar dat op het laatste moment dus niet was gelukt en ik alle capriolen moest uithalen om op tijd aan mn meds te komen. En vorige maand nog toen ik medicijnen ging ophalen toen gaf ze er meds bij (ergens anders voor) die ik tot eind dec. heb gebruikt maar allang had stopgezet omdat ik ermee ben gestopt. Dus ik zeg tegen de medewerkster dat gebruik ik al ruim een maand niet meer en heb de herhalingsrecepten al stopgezet. Zegt ze ow nou we hebben het toch al gedeclareerd maarja dan doen we het toch gewoon terug in voorraad. Dus ze hebben het gewoon onterecht gedeclareerd bij de verzekeraar.. maar het zijn echt prutsers er gaat heel vaak iets fout.

ik heb ook even dr. S. gemaild ivm die ene grote follikel die er zat bij de uitgangsecho. Heb gevraagd of ik geen risico loop dat dit een dominante wordt en dat de rest dat niet meer kan bijbenen. Hij heeft gereageerd dat ik daar inderdaad weleens gelijk in kan hebben. Beetje jammer vind ik dat IK dat moet opmerken. Nu stelt hij voor om nog een week langer de pil te nemen en dan weer een uitgangsecho te doen om te kijken of de "cyste" weg is.. ik zat echt zo te lezen van huh cyste???? dat is toch geen cyste?

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee Sen ja er zijn er twee best wel groot, vandaar dat ik denk ik ook de Cetrotide moet gaan spuiten om de eisprong te remmen. En Irma had dr. S. nog gevraagd maar ik moet gewoon zaterdag voor de echo komen, zou ik dan misschien toch maandag al de punctie krijgen dan? Wat je zegt (had ik niet zo over nagedacht) 17 mm is best al wel groot hè en dan wachten tot dinsdag uhm!!!

Die cyste van jou, dat had ik dus ook bij de eerste uitgangsecho, hij noemt dat een cyste maar dat is volgens mij gewoon een eitje dat niet gesprongen is. Ik moest toen ook een week langer de pil doorslikken en weer terug voor de tweede uitgangsecho en toen was de cyste wel weg.

Wat een verhaal van de apotheek, wat je kunt doen (ik werk op de adm van een ziekenhuis) is de zorgverzekeraar laten weten dat je die medicijnen niet gehad hebt, het gebeurt wel eens dat verzekeraars steekproeven nemen en de mensen vraagt of ze een behandeling of meds wel gehad hebben. Nu heb je wsl. je eigen risico van 165 euro al vol maar stel dat dat niet zo was dan moet je dus wel lekker die e.r. betalen voor iets wat je niet gehad hebt. En ik zou zeker een klacht indienen na al die "foutjes" bij jou is het iedere keer goed gegaan, maar wat denk je van oudere mensen die het allemaal niet snappen, of familie die een recept voor ze ophalen, heel gevaarlijk hoor!

Liefs van Shanna

Geplaatst
even over de medicijnen... Grmbl... Vanmiddag kwam er een medewerkster vd apotheek in paniek bij mn vader aan de deur, of hij soms per ongeluk mijn medicatie had meegekregen. Hij heeft ja gezegd arghh.. Hij durfde niet te ontkennen.

balen!

Geplaatst

en weet je wat het gekke is, kheb dus helemaal niets betaald. Zullen ze nu alsnog een rekening sturen of gaan ze het declareren bij de verzekering en dat die het dan weer bij mij declareren?

Gast Shanna42
Geplaatst
en weet je wat het gekke is, kheb dus helemaal niets betaald. Zullen ze nu alsnog een rekening sturen of gaan ze het declareren bij de verzekering en dat die het dan weer bij mij declareren?

Toen ik mijn spullen bij de apo ophaalde, hoefde ik ook niet te betalen, maar ze kwam nog wel achter me aan rennen om te zeggen dat ze de kosten bij de zorgverzekeraar declareren maar dat als die het afwijzen ik alsnog de rekening thuis krijg maar dat dat dan nog wel een paar maanden kan duren.

GrtjS

Geplaatst

Goedemorgen lieve meiskes,

Wat lief dat jullie bezorgd om mij waren waar ik ben en of het wel goed gaat. Het is hier de afgelopen weken een roerige tijd geweest, waardoor ik helemaal niet meer ingelogd ben geweest. Sorry. Ik moet me dus ook nog goed inlezen, maar wilde me wel weer even melden. Ik heb wel even in jullie onderschriften gezien dat Marion de punctie nu heeft gehad? Hoeveel hebben ze "geoogst?"", ben zo benieuwd. En Shanna, wat een score zeg 6 eitjes!! Ik hoop dat ze allemaal goed mee blijven doen. Wat geweldig, ben erg blij voor je. Wat hoop ik dat het gaat lukken. En Chablis zwanger!?! Super gefeliciteerd!! Hoe voel je je?

Inmiddels heb ik mijn "normale" menstruatie weer gehad. Helaas. Want aangezien ik veel krampen etc had na mijn eisprong, koud en onwijs moe, had ik de stille hoop dat ik toch op natuurlijke wijze zwanger was geraakt.....maar ja, het heeft weer niet zo mogen zijn. In de tussentijd waren er veel spanningen ivm de ex van mijn man, zijn dochter overstuur en opvang van mijn vriendin/buurvrouw mbt zorgen over haar kind. Dus onze aandacht en zorg ging daar allemaal naar toe. Dit betekent nu voor mij dat ik zo op ben van alle toestanden, dat we er serieus over denken om deze maand maart over te slaan om weer te beginnen, aangezien ik bang ben dat die vermoeidheid de oorzaak zal worden dat de volgende poging evt niet zou lukken. Het voelt nu niet goed. En aan de andere kant baal ik er giga van dat alle externe zaken nu roet in het eten gooien. Op mijn leeftijd telt elke maand. Maar ja, de dingen die er gebeurden kun je niet langs je heen laten gaan en hadden ook zorg en aandacht nodig. Gisteren kon ik tussendoor bij de osteopaat terecht ivm een uitval die hij had. En ik weet niet wat hij deed, maar ik heb er alleen maar een half uur liggen huilen. Ook ivm de laatste mislukte poging, waarbij het me gisteren duidelijk werd dat ik daar "makkelijk" overheen ben gestapt, maar me eigenlijk heel verdrietig voelde en dat maar weg drukte. Maar goed, die huilbui zal wel ergens voor nodig zijn geweest haha.

Dus voor nu is het nog even niet duidelijk of ik deze maand ga starten of dat we het een aantal weken gaan opschuiven. Dr. S is dan makkelijk met het doorslikken van anticonceptie pil, maar weet een van jullie of het doorslikken een oorzaak kan zijn van minder eitjes produceren?

In de tussentijd hebben twee vriendinnen die weten van onze ivf pogingen, gevraagd of we ook evt eiceldonatie overwegen. Hebben jullie daar wel eens over nagedacht?

Ik ga me nog even inlezen, zodat ik ook weer helemaal op de hoogte ben van het wel en wee van iedereen.

Liefs,

Manouk

Geplaatst
Goedemorgen lieve meiskes,

Gisteren kon ik tussendoor bij de osteopaat terecht ivm een uitval die hij had. En ik weet niet wat hij deed, maar ik heb er alleen maar een half uur liggen huilen. Ook ivm de laatste mislukte poging, waarbij het me gisteren duidelijk werd dat ik daar "makkelijk" overheen ben gestapt, maar me eigenlijk heel verdrietig voelde en dat maar weg drukte. Maar goed, die huilbui zal wel ergens voor nodig zijn geweest haha.

In de tussentijd hebben twee vriendinnen die weten van onze ivf pogingen, gevraagd of we ook evt eiceldonatie overwegen. Hebben jullie daar wel eens over nagedacht?

Liefs,

Manouk

Hoi Manouk,

Nou fijn dat je er weer bent. Velen waren zich inderdaad aan het afvragen waar je nu gebleven was.

Wat een toestanden had je, zeg. En inderdaad, als zoiets zich aandient zeg je niet: nee ik kan niet helpen.

Even over je huilbui. Dat is herkenbaar. Ik heb eigenlijk ook pas deze week de terugslag gekregen van de drie mislukte pogingen. Ik dacht steeds: niet janken, dat heeft geen zin, maar gewoon doorgaan. Ja, dat houd je even vol, maar niet heel lang. Volgens mij is het ook heel goed dat je zolang een huilbui hebt gehad, dan ontlaad je een hoop vastgehouden spanning en verdriet. Als je daarmee blijft lopen is dat ook niet bevorderlijk, he. Misschien zul je ook snel minder moe zijn, doordat je al dat verdriet hebt kunnen laten gaan even. Ben je leeg en kun je weer opladen, zeg maar.

En wat betreft eiceldonatie. Onze gyn heeft dit als voorstel gedaan, maar meer omdat hij niet weet wat hij met me aan moet. Anyway, wij hebben hier toch over nagedacht en heel snel kwamen wij tot de conclusie dat dat voor ons geen optie is. Raar, dat ik het misschien zeg, maar ik heb het gevoel dat ik dan draagmoeder ben van iemand anders hoewel mijn man dan wel de helft heeft bijgedragen. Bovendien is het ...tja.....gevoel alsof mijn man vreemd gaat....ja, heel raar misschien dat ik het zo voel, hoor. Uiteindelijk is het natuurlijk voor iedereen anders en voelt het voor jullie ook heel anders, en dan is het misschien best een goede optie omdat adoptie op onze leeftijd nauwelijks haalbaar is en bij eiceldonatie iig een van de twee lovers biologische ouder is.

@sen72, follikels kunnen ook nadat je gestopt bent met menopur doorgroeien, je hebt tenslotte dat hormoon nog in je bloed. En follikel die klein is kan misschien wel veel oestrogenen afgeven en wat kan betekenen dat het wel een heel goed en rijp eitje bevat. Althans dat is hoe mijn gyn het heeft uitgelegd.

Grtjs, Reetsj

Gast Sannie66
Geplaatst

@Manouk, we waren idd ongerust over je! Ik kan het me ook voorstellen hoor die huilbui. Ik heb daar ook last van gehad. Is denk ik ook goed, je hoeft je niet altijd 'groot' te houden, dat is nergens voor nodig.

Persoonlijk zien wij ook niets in eiceldonatie. Het gevoel dat Reetsj hierbij heeft, heb ik ook gedeeltelijk: het is dan niet van MIJ.

@Shanna, werkelijk fantastische score. Ik duim dat je snel voor je punctie mag.

@Marion, jij hebt vast weer een paar dagen in een hotelletje gereserveerd. Wij zijn erg benieuwd of de punctie goed is verlopen en je tp..

Gast Shanna42
Geplaatst

Manouk wat fijn weer van je te horen, wat een tijd heb je achter de rug zeg, soms komt ook alles in één keer. Ik denk dat het wel goed is dat je die huilbui hebt gehad, lucht toch wel op of niet. Soms moet het er gewoon uit, waar de osteopaat al niet goed voor is.

Dr. S is dan makkelijk met het doorslikken van anticonceptie pil, maar weet een van jullie of het doorslikken een oorzaak kan zijn van minder eitjes produceren?

Liefs,

Manouk

Lastig aan de ene kant denk je dat je een cyclus overslaat door de pil er wordt geen bedje klaargemaakt, en aan de andere kant toen ik aan de pil was en een uitgangsecho kreeg zaten er wel een paar kleine eitjes. Maar ja dr. S. weet toch wel wat hij doet? Gewoon op zijn kundigheid vertrouwen.

Hebben jullie wel eens een hotelletje geboekt in DD en zo ja waar? Wij zitten er ook over te denken, en gaan jullie dan na de punctie wel weer terug naar nl of blijf je daar dan tot na de tp?

Liefs van Shanna

Geplaatst

@Manouk: goed om weer even een teken van leven van je te zien. Het is heel begrijpelijk dat je helemaal vol zit, het valt echt niet mee allemaal. Wat je zegt over jezelf groothouden vind ik heel herkenbaar. Dat doe ik ook, dan denk ik wat heeft het voor nut om overstuur te gaan doen. En je wilt jezelf zo ook in bescherming nemen. Maarja, vroeg of laat komt het er toch wel uit. En dan nogeens al die toestanden eromheen.. ik weet precies hoe het is.. en je kan het er eigenlijk allemaal helemaal niet bijhebben! Denk aan jezelf en neem de tijd die je nodig hebt en ik hoop dat het jullie nu eens een keertje gaat meezitten

@Reetsj: ik snap je antwoord niet helemaal eerlijk gezegd. Ik ben nog niet begonnen met menopur, dat had a.s. maandag gemoeten maar gezien die grote follikel moet ik nu dus nog een weekje langer de pil nemen en dan wederom een uitgangsecho laten maken.

@Shanna: even over je opmerking dat dr. S. het wel zal weten: hij zal het wel weten maar eerlijk gezegd vind ik dat je wel heel erg zelf overal op moet letten. Zoals ook bij mij nu weer met die ene grote follikel. Dat had hij eigenlijk toch zelf moeten opmerken?! ik heb hem erop moeten wijzen. Dit maakt mij eerlijk gezegd wel een beetje onzeker over de gang van zaken.

@Marion: waar zitje? waarschijnlijk in je hotelletje.. ben zo benieuwd!!!

nou meiden, have a nice weekend!

liefs

Sen

Geplaatst

@Reetsj: ik snap je antwoord niet helemaal eerlijk gezegd. Ik ben nog niet begonnen met menopur, dat had a.s. maandag gemoeten maar gezien die grote follikel moet ik nu dus nog een weekje langer de pil nemen en dan wederom een uitgangsecho laten maken.

Hoi Sen,

Vermoedelijk heb ik je dus helemaal verkeerd begrepen. Ik ging er vanuit, en zo had ik het ook begrepen, dat je wel al wat menopur had gespoten.....En daar vanuit gaf ik antwoord. Dus heb je er niets aan...maarehm...misschien ook interessant om te weten toch? :unsure:

Grtjs, Reetsj

Geplaatst

Voor mij heel interessant Reetsj! Al was je antwoord niet voor mij bedoeld haha. Ik moet vanavond de pregnyl spuiten, hopelijk dinsdag punctie (als manlief zich beter voelt, hij is nu ziek) en zat me af te vragen of de follikels die we vandaag hebben gezien van 14 mm (waren er vijf van) nog mee zouden gaan doen! Volgens jouw gyn. kan dat dus wel, ik hoop het. Dus bedankt voor dit antwoord!

Caroline

Geplaatst

@Reetsj: meid dat geeft toch niet, even een miscommunicatie maar je ziet het Caroline had wel wat aan je antwoord :)

@Caroline: het is mijn ervaring ook dat ze soms met de punctie toch een follikel aanprikken en een eitje eruit halen terwijl ze dat bij een FM niet hadden verwacht omdat ze hem daar nog te klein vonden. Soms maken follikels net die laatste paar dagen opeens een groeispurt door. Dus wie weet heb je geluk en heb je er nog een paar extra! ik hoop het voor je want alle extra eitjes zijn mooi meegenomen

Geplaatst

Hotelletje, hotelletje? We hebben gen hotel gezien, whahahaha zijn iedere keer heen en weer gereden. Niets van de stad gezien of wat dan ook, wilde allebei iedere keer gelijk weer terug. hahaha

Geplaatst
Hotelletje, hotelletje? We hebben gen hotel gezien, whahahaha zijn iedere keer heen en weer gereden. Niets van de stad gezien of wat dan ook, wilde allebei iedere keer gelijk weer terug. hahaha

Ik neem mijn petje daarvoor af, hoor. Tjonge wat een extra druk geeft dat heen en weer gereis, kan ik me zo voorstellen.

Ik zit nu al te bedenken hoe ontzettend lastig parkeren is bij het VU.....maar als ik jou zo lees : waar heb ik het over, zeg.

Je hebt de terugplaatsing dus al gehad....heel spannend. :gekruiste vingers 1Hoe voel je je erbij?

Trouwens de brief van onze gyn gekregen die hij ook aan de 2nd opnion arts heeft gestuurd. Heel aardige en eigenlijk positieve brief met hele positieve uitslagen....Ik wist het wel van de uitslagen, maar zo op papier maakt het iets meer indruk. Op hoop van zegen dan maar....tis pas over een maand. In tussen ben ik misschien al ongesteld geworden. De vorige keren duurde het zo 6 a 7 weken na het stoppen met deca.

Allen heel veel succes bij spuiten, sterke bij puncties en terugplaatsingen....ik ga ff een week heel hard werken, blegh!

Fijne week!

Grtjs, Reetsj

Geplaatst
Ik zit nu al te bedenken hoe ontzettend lastig parkeren is bij het VU.....maar als ik jou zo lees : waar heb ik het over, zeg.

Waar moet je zijn dan? Op de Amstelveenseweg of gewoon bij de poli?

Geplaatst

ach, we hadden koffie mee, broodjes, wat lekkers en dan is het best te doen hoor. De uurtjes vliegen dan voorbij. Ik voel me so far prima, wat steken af en toe maar ja het enige wat we kunnen doen is wachten.......

Gast Shanna42
Geplaatst

Hai, we zijn weer terug van de punctie, die is reuze meegevallen, alleen maar drie eitjes, morgenvroeg bellen of er iets bevrucht is en dan 's middags kunnen we bellen voor de uitslag van het poollichaamonderzoek. Dus nog even spannend.

@Marion wij hadden alleen nu de nacht voor de punctie een hotelovernachting geboekt, zodat we vanochtend rustig aan konden doen, en ik moet zeggen dat is prima bevallen, en dat voor 69 euro, het was een leuk hotelletje, schoon en vriendelijke receptie. Voor de evt. terugplaatsing rijden we ook weer heen en weer.

Groeten van Shan

Gast Shanna42
Geplaatst

Net gebeld met DD, we hebben te vroeg gejuicht. Er is maar één eitje goed, ééncellig, nu moet ik morgenvroeg om kwart voor negen bellen om te horen of het verder gedeeld is, zoja dan om elf uur de tp zo nee tja

Liefs van Shanna

Gast Shanna42
Geplaatst

Dat is dus de uitslag van het poollichaamonderzoek, er zijn twee eitjes niet goed, dus met afwijking en één is er goed, maar die moet zich nu dus wel nog goed gaan delen. Dus het wordt nog weer erg spannend tot morgenvroeg maar weer wachten.

Geplaatst

Lieve Shanna,

Wat een geweldig nieuws tot nu toe! Ik ben zo blij voor je. Ik had al een paar keer gekeken of je al een berichtje had geschreven, ivm de PLO wat bij mij dus niet goed was (1 eitje). Jij had gelukkig 3 eitjes en 1 ervan goed! Ik blijf voor je duimen dat deze goed blijft delen. Het geeft mij ook weer hoop dat het dus nog wel kan, want ik heb natuurlijk 2 x maar 1 bevrucht eitje gehad die ook nog niet goed uit de PLO test kwam. Dus door jouw uitslag heb ik weer hoop dat het wellicht bij mij de volgende keer ook goed zal zijn. Ik denk aan je!

Liefs

Manouk

Gast Shanna42
Geplaatst

Hoi Manouk heb jij ook nog te horen gekregen wat er niet goed was aan de eitjes? Ik ben blij dat ik je nog hoop kan geven. Bij mijzelf is de hoop een beetje in de schoenen gezakt, als deze niet goed deelt dan ook geen terugplaatsing, maar ja daar weet jij dus alles van.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Hai Shanna, ik heb net een berichtje op je eigen topic gezet. Super gefeliciteerd meisje, dit is al een grote overwinning. De PLO test goed, goed aan het delen, nu maar positief blijven denken dat het goed gaat. Ik blijf voor je duimen hoor! Ik heb inderdaad gevraagd welke chromosomen er niet goed waren, bij de 1e keer was dat 18 en 22 en de 2e poging 13,16 en 21 (een trisomie). Maar welke het ook zijn, maakt niet uit, want er komt gewoon geen TP. Daarom ben ik zo blij voor jou dat er in ieder geval 1 eitje goed was. Op onze leeftijd is het 50-70% kans dat er een chromosomaal defect is. En dat is bij jou niet uitgesloten. Ik heb wel begrepen dat je nog wel (als je wilt) een vruchtwater punctie moet/kan doen, want het sluit niet alles uit. Ik weet niet of jullie dat willen? Aangezien dr. S langs de knik moest haha, zal het vast wel blijven zitten toch!?! Vooral rustig aan doen deze twee weken hoor. Laat je maar lekker verwennen ;-).

Liefs

Manouk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden