Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha Marianne , doe mij maar zo'n test ;-)!!

Nee, heb bij ecd geen pregnyl, dus dat kan de testcniet beïnvloeden. Waaah, zit nu weer te twijfelen :-) Wat n teut ben ik ook :-)))!! Maandag zou de 13e dag zijn vanaf de punctie. Mmmm...ik denk nog even....

En mocht je me tegen komen in de buurt ve kruidvat of etos, duw me in n andere richting!!

:-) mees

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahahaha, wat spannend hè mees! Anders probeer je t toch gewoon? Dan is de spanning weer ff weg. Als t negatief is, ben je te vroeg, en als het positief is, ... Kan t dak eraf! :)

Geplaatst

He Mees,wel een idee misschien van marianne??

Net gebeld met DD, plan is wel doorgaan ook al is er (nog) maar 1 follikel. Geen andere medicatie erbij , wel vanaf vrijdag Cetrotide erbij spuiten en zaterdag weer een echo. Die laat ik in DD doen, kan ik gelijk dr S zien en spreken. We gaan ervoor....op naar een toppertje.

Liefs

Geplaatst

Goed zo Sas, that's the spirit! Goed dat ze doorgaan.

Ik zit in het Maasstad Zuider, heb de TP's in het EMC maar de artsen dus niet. Ben wel heel tevreden, ze hebben bij mij gezegd dat ze in principe achter 6 pogingen staan, daarna zou het toch wel afnemen met de kansen. Maar ja, niet echt vergelijkbaar misschien omdat ik wel steeds veel follikels en eitjes heb... Eerst maar eens helemaal voor deze gaan!!!

Geplaatst

@Sas, heb op een ander forum ook ff gereageerd maar zeg het hier ook nog even, op naar een toppertje meid! Succes zaterdag.

@Mees, Whahaha kan mij zooo goed voorstellen hoe je er nu bijzit, wel, niet, wel, niet. Maar zoals Marianne al heeft geschreven, je kan best de test doen als je het niet meer kan houden. Als ie negatief is ben je te vroeg met testen, en als ie positief is kan het dak eraf hihi.

Mijn ervaring met het vroegst testen was op dag 9 positief na een terugplaatsing van 2 embryo's op dag 3, dus 12 dagen na punctie.

Heb dit toen gedaan omdat ik bloedverlies had, en dacht heeft toch geen zin meer. Tot mijn grote verbazing was ik wel zwanger.

Is toen later wel fout gegaan maar heeft natuurlijk niks met te vroeg testen te maken.

Ben heel benieuwd of je je nieuwschierigheid kunt bedwingen? Toevallig geen sterrenbeeld leeuw haha?

Geplaatst

Mees voel je al wat? en hoe lang moet je de bollen gebruiken?.

Officeel moet ik morgen nog de bollen nemen ( t/m dag 12 gerekend van de dag na punctie) en daarna stoppen.

Ik twijfel of ik niet nog even ermee door ga.

Ik voel niets bijzonders wat op een zwangerschap kan duiden, behalve dan die dingen die ik de vorige keer ook voelde toen ik de bollen gebruikte.

Het voelt zelfs wel of ik ongesteld ga worden, wat te vroeg is. Maar zelfs dat zegt niets, omdat ik dat ook al 2 keer heb gehad, terwijl ik toen wel zwanger was.

ha ha...., begint nu dus toch te kriebelen. Aanstaande zondag is het 14 dagen geleden dat ik punctie heb gehad, dus zou dit weekend ongesteld kunnen worden. brr killing dit!

Aan testen denk ik nog niet, misschien woensdag, als er dan nog niets doorgebroken is. Donderdag is de testdag die ik van het ziekenhuis heb gekregen.

liefs joske

Geplaatst

Zeker n goed idee Marianne!! En vooral je uitleg wb pos/neg. test is top! Haha, de uitkomst is dan altijd ok al prefereer ik ' het dak eraf' !!

Goed ja Sas, dat idee van Marianne :-)

En jij, helemaal top! Dat topeitje wordt n toppertje en misschien duiken er nog wel ukeitjes op!! Gaaf hoor! Bijna!!

Ok, moet nog ff werken maar hoop nog net voor 66 de drogist binnen te vliegen (als n echte mees;-)

Xxx

Geplaatst

Claus, wat n k**arts om dat zo te zeggen net na je currettage. Lekker moment. Zoals al n paar aanraden, als ze negatief blijven overstappen!

Wel fijn dat je nu alles 'kwijt' bent, en nu weer vol goede moed door.

Ik broed weer verder hier!!

Xxx, mees

Hoi meiden, even nog een berichtje van mij. Ik ben niet helemaal duidelijk geweest zie ik nu. Dat gesprek wat ik had waarin ze zei dat er een kans was dat ze zouden besluiten om niet door te gaan was afgelopen maandag toen ik terug ben geweest voor de laatste echo dus 2 dagen voor de curettage.

Ik weet dat het EMC niet zaligmakend is maar ik ben zo super tevreden over dat ziekenhuis dat ik hun mening erg hoog heb staan. Ik weet dat ze daar super ervaren zijn wat betreft IVF en dat ze echt wel uit ervaring spreken maar ik heb ook het idee dat ze me deze laatste kans gewoon niet mogen ontnemen! Grrrr. Nou ja, maar even afwachten op het gesprek van donderdag.

Mees: de test van Clear Blue vond ik erg leuk omdat er dan echt het woord zwanger in beeld komt. Maakt natuurlijk niets uit of het nou 2 streepjes zijn of dat het woord te vooschijn komt maar ik vond dat wel erg leuk! (als het juiste woord in beeld komt dan natuurlijk he maar dat gaat bij jou helemaal goed komen!).

Liefs Claus

Geplaatst

Go Sas, deze ene follikel is vast een topfollikel!

Lieve Claus, heb je alles achter de rug en dan krijg je zo'n boodschap. Misschien is het het waard om Düsseldorf te overwegen? Daar wordt in elk geval niet zo benauwd gedaan als je weinig follikels hebt.

Joske en Mees, waaah spannend!! Mees, ik was ook niet te houden tijdens de wachtdagen en heb toen eerder getest. Dat was 12 dagen na de punctie (10 dagen na de terugplaatsing) met een Kruidvat-test en er was zowaar een miniem streepje zichtbaar.

Deze topics zijn interessant om te lezen, je leest verschillende motivaties over wel of niet eerder testen en vanaf wanneer het zin heeft om te gaan testen:

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?11431-Voor-de-vroegtesters-onder-ons!

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?12414-Op-welke-WD-voor-het-eerst-positief-getest

De allervroegsten hadden 7 dagen na de TP al een positieve uitslag, er van uit gaande dat de TP drie dagen na de punctie was.

Ben benieuwd wanneer je los gaat met de tests, haha!

Vanmiddag de echo voor de nekplooimeting gehad en alles zag er op het oog goed uit. Frummel zwaaide wel met zijn of haar handje, maar wilde zich niet omdraaien voor de echo.

De echoscopiste vroeg of ik even wilde hoesten en ja hoor, daarna kwam frummel (hoezo gedwongen) in beweging.

De uitslag van de combinatietest krijgen we pas over een week: de gegevens van de nekplooimeting worden nu door het MCA naar de VU gefaxt en vervolgens wordt daar de berekening gemaakt.

Geplaatst

Hey joske,

Ik heb dat ook, dat beetje gevoel alsof je ongi moet worden

Maar dat had ik ook al voor de tp. En jij had dat gevoel toen je zwanger was? Positief!

Ja, ik zou door gebruiken die bollen. Ik tot 10/12 weken zwangerschap!!

Ja, wordt echt spannend. Ik was zo relaxed eerst, hihi!

Maar goed, we broeden verder. Jij bent wel stoer om zolang te wachten!! Nou meid, samen zwanger!!!

Xxxxx, mees

Geplaatst

Joske

De 2e wachtweek. Over 7 dagen testen. De spannendste week van de twee. Succes.

Saskia

Bah, wat vervelend dat het er maar 1 is.

Trish

Je hebt nog 6 cryo's te gaan. Hoe kan hij nu zeggen dat je uitbehandeld bent? Ik vind het ook niet erg bemoedigend, terwijl jij dit juist wel kan gebruiken (een arts die je steunt, en positief is).

Heb je nog wel vertrouwen in die arts als hij aan je vraagt: wil je nu donderdag wel terugkomen?

Probeer positief te blijven, en deze behandeling af te maken. Je hebt 6 cryo's, elke cryo die goed ontdooit is een kans!

Linda

Succes met de nekplooimeting. Ik hoop dat je een mooie echo krijgt te zien.

Mees

Over vier dagen mag je testen! Jippie. Moeilijk om niet eerder te testen he? Ben je nu ook elke keer aan het broekeloeren?

Claus

Wat vervelend dat je met zo'n bericht het weekend in moet gaan. Ik hoop voor je dat het evaluatiegesprek anders voor je zal uitpakken, dat je na wikken en wegen van de artsen toch nog een nieuwe poging mag ondergaan.

Dat het EMC hun twijfels heeft, wilt nog niet zeggen dat ze dat ergens anders ook hebben. Maar wacht het evaluatiegesprek idd nog maar eventjes af.

Geplaatst

Linda & Itsus: ik log na 2 dagen weer eens in, en voor allebei fantastisch nieuws. WAT GEWELDIG DAMES! Wat goed nieuws. Wat moet dit een enorm geweldig gevoel moet dit zijn....En ook te weten dat de meting heel goed is gegaan. En alvast lieve gesprekjes aangaan met het frummeltje, misschien stoot hij/zij wel terug...:-)

Itsus, jouw bericht geeft mij persoonlijk veel hoop...als je begrijpt wat ik bedoel...:-)...hotel en vlucht zijn inmiddels geboekt...Eugin, here we come.

En Mees.....wat spannend....wat doe ik nu, wel/niet of toch wel of weer niet...hahahaha....ik kan me reactie en ongeduld heel goed voorstellen. Het is wel een hele leuke spannende tijd zo. Ook jij gewoon gesprekjes houden met jouw frummel. Misschien dat je een teken krijgt.

Ik moest wel lachen om jouw uitleg over de diverse standjes en plekjes waar een baby verwekt kan worden, en dat dat er inderdaad allemaal niet toedoet. Jij kan wat dat betreft met mijn hubbie praten, hij is het er nml helemaal mee eens. Staat ook vierkant achter jouw redenering. Ja dan ben ik snel uitgeluld hier....hahahahah....

Lieve Trish, wat een kl*** arts, om jouw op z'n manier, telefonisch nota bene, zo'n bericht te geven. Alsof het een alledaagse mededeling is wat hij deed. Beseft hij niet dat hij te maken heeft met vrouwen , die sowieso emotioneel op zijn, waar de hormonen nog eens enorm door hun lichaam gieren...heeft hij dat niet in zijn opleiding meegekregen ofzo...Ik zou sowieso op zoek gaan naar een andere zkh. Hoe denkt deze man dat jij jouw behandeling daar door zou moeten zijn...no hard feelings?....Komt deze man uit een ei ofzo? Ik heb nu wel een afspraak staan met een zkh in Den Haag voor medewerking met ECD in Spanje. Ik weet niet of dat te ver is voor jou? Laat je niet uit het veld slaan door deze man, en verken andere terreinen.

Geplaatst

Mees, ik was ook een vroeg tester kon ook niet wachten ! Ik had eerst een gewone test met streepjes maar zag wel een licht streepje maar vertrouwde het niet.Toen een Clearblue genomen en daar komt tenminste duidelijk in beeld zwanger of niet zwanger en er kwam al snel bij mij zwanger 1 a 2 weken in beeld. . Ook leuk voor later ik heb een foto van de Clearblue test gemaakt. Na een week weer een Clearblue test en ja toen nog eens zwanger in beeld toen 2 a 3 weken. Dus meid veel succes ! ik geloof er helemaal in ! Je hebt er 2 teruggeplaatst gekregen dus sowieso meer kans dan ik had.

Geplaatst

Ahh lief Claus, dat je zegt dat het juiste woord (zwanger!!) tevoorschijn moet komen.:love5: Inderdaad veel leuker dan 2 streepjes! En dan eeuwig de test bewaren!! En...wat heb ik gedaan?! Waaah, zwangerschapstesten (ja, meteen maar 2) gekocht. Die branden nu in mijn tas!!

En ik begrijp het helemaal. Als je daar je goed voelt moet je zeker blijven. Alleen maar fijn. Ze geven je vast het groene licht en anders zeur je net zo lang, totdat ze je het groene licht geven. Ben ik goed in; anders haal je mij er maar bij ;-) :icon_biggrin:

O ja, leeuwinnetje. Nee, hihi, ben geen leeuw. Zijn die ongeduldig dan?? Hihi!! Ik ontplof :laugh:Waar is mijn coolheid gebleven!!

Jij dus op zn vroegst 12 dagen na de punctie positief getest? Dan moet ik nog ff volhouden. Want vorige week dinsdag was de punctie. Dus vandaag is pas dag 9 na de punctie. En pas dag 5 na de tp. Erg ben ik he!:toothy4:

Linda, ja, super spannend!! Jij hebt dus ook op wd 12 getest. Snik, daar ben ik nog niet. En 7 dagen na de tp ook nog niet. Ohh en ik wilde morgenochtend testen! Maar dat is echt te vroeg als ik het zo lees. Gelukkig heb ik veel te doen, vrijdag, zaterdag en zondag. Maar...zondag is dag 8 na de tp, dus dan ga ik los! Dankjewel voor de topics!! Ik ga s ff lezen. Ik ga die tests maar ff bij de buren brengen, tot zondag. O nee, die weten van niets.:laughing9: Duuuuhhh.

Super dat de nekplooimeting goed ging:yah:. En Frummeltje naar jullie zwaaide. Wat een opgevoede Frummel ;-) !! En Frummel beweegt ook nog eens op (kuch)commando. Wat een lieverdje. Ik duim natuurlijk voor een goede uitslag volgende week!thumbup.gif

Hey ivfmoeder,

Ja, nog 4 dagen. Is eigenlijk helemaal niet zo lang als je dat zo opschrijft. Het is al vrijdag! :happydance1:(bijna:-) Ja, wil graag eerder testen maar zie dan dit echt te vroeg is. Komt een beetje door dat vage ongi gevoel. Maar ja, moet niet zeuren. Op naar een positieve test over een paar dagen! O ja, de andere keren was ik nooit ongi voordat ik testte. Dus dat zegt bij mij niet zoveel. Maar...ben natuurlijk super blij dat het allemaal nog heerlijk witjes is daaro, hihi.

Hey Nal, leuk dat je mn stukje grappig vond, van waar en hoe, haha! En...ff een handshake met je husband. Dus hij vindt dat ook?! Ok, dan is het nu besloten, hihi!

En...heel veel succes he! Spannend spannend. Het wordt vast geweldig. Ik vond/vind het n heel fijn traject.

Hey Jeanine, jij dus ook een vroegtester? En deed je die clearblue test met zwanger dezelfde dag als die andere met dat hele lichte streepje? Dan is het idd handiger om de clearblue te nemen. En dat woord zwanger is natuurlijk geweldig. Zei Claus ook al.

En wat heb ik (net gekocht voordat ik jullie berichten las)...de kv testen met streepjes. Ga ik gewoon ruilen voor de clearblue. Kan ik meteen niet in de verleiding komen morgen te testen. Alhoewel....

......hoor ik daar zachtjes 'Mees' roepen vanuit mijn tas? Ff luisteren... :36_11_6:

xxx, Mees

Geplaatst

Haha Mees jij bent echt erg! Ik zou als ik jou was toch nog een paar daagjes wachten, eigenlijk kan je er nu nog niks van zien volgens mij. Zondag is een mooie dag om te testen toch? En dan nog ben je erg vroeg!

Geplaatst

hahahaha....Mees, je bent zoals Elinorac zegt helemaal gek...zit hier alleen maar lachen en hinniken achter mijn pc...ik zou inderdaad je testjes omwisselen in die van clearblue....en zet ze ergens ver weg, niet te ver natuurlijk, want over een paar nachtjes slapen is het al zover. Ik zie het helemaal voor me, dat je zo meteen midden in de nacht wakker wordt, omdat er vanuit je tas naar je wordt geroepen...hahahaha...en hoe is je man hieronder...arme man..hahahahah....

Geplaatst

Hahaha, die heeft het al opgegeven om mij enigszins 'normaal' te houden. En...die zielepiet mag van mij helemáál niet mutsen; alleen ik mag dat. Erg he.:icon_biggrin:

Wat leuk dat jullie zo lachen om mijn berichtjes. Ik zit hier weer te lachen om jullie berichtjes.:36_1_13:

Ja Nal, ik houd mn tas maar beneden, met deuren dicht naar de slaapkamer. Hoor ik die tas niet. Of zal ik ff een plasje plegen vannacht, met loopje langs tas? Mijn hersens gaan rap achteruit. Is het nou vanacht of vannacht? Het laatste toch?

Maar goed idee; ik ga die dingen omruilen. Kan ik vannacht iig niets doen. (denk ik) En weet je wat ik doe? Ik laat ze in de auto liggen en geef de sleutels aan de buren. Denken ze alleen maar dat ik gek ben.....en dat klopt. En als ik dan zondagmorgen(heel goed idee Caroline, om dan te testen)om 5 of 6 uur wil testen en ze liggen dan nog in bed!! Nou....mega kill! Bel ik ze gewoon uit bed. Vinden ze niet erg.:lachu:

Nou meiden, ik ga de tv wat harder zetten want ik hoor ze nog steeds. Ja....ZE....want het zijn 2 testjes. Samen roepen ze harder...!

Ik houd mijn oren maar dicht en ga zingen...! lalala

xxxxx, een ietwat onrustig meesje. :silly-woohoo:

Geplaatst

Mees, heb je nog enigzins een oog dicht gedaan vannacht ? ha ha !!!! Ik had op de ene dag die streepjestest en de volgende dag die Clearblue. Ik ken je gevoel hoor ik heb een slechte eigenschap, je raadt het al ! Weinig geduld ! Soms wel eens lastig hi hi !!!

Geplaatst
Ahh lief Claus, dat je zegt dat het juiste woord (zwanger!!) tevoorschijn moet komen.:love5: Inderdaad veel leuker dan 2 streepjes! En dan eeuwig de test bewaren!! En...wat heb ik gedaan?! Waaah, zwangerschapstesten (ja, meteen maar 2) gekocht. Die branden nu in mijn tas!!

En ik begrijp het helemaal. Als je daar je goed voelt moet je zeker blijven. Alleen maar fijn. Ze geven je vast het groene licht en anders zeur je net zo lang, totdat ze je het groene licht geven. Ben ik goed in; anders haal je mij er maar bij ;-) :icon_biggrin:

Hoi lief ongeduldig Meesje (hihi), NEEM WEL EEN FOTO VAN DE CB TEST! Omdat het digitaal is met een batterijtje zie je de tekst na een tijdje niet meer op het scherm!

Succes! Dikke knuf Claus!

Geplaatst

hi allemaal!

heel erg bedankt voor jullie reakties mbt de dokter; dit helpt me wel -enigzins-te relativeren. Linda, bedankt voor de concrete tip mbt de echos die je in amsterdam los van een ziekenhuis kunt maken, dit geeft me heel veel rust te weten dat ik, als wij beslissen voor een 4e poging te gaan, niet voor ieder wissewasje naar DD moet!

Ik ben iig braaf donderdag -bij dezelfde arts- weer voor een echo gegaan en heb maar gedaan of er niets gebeurd was, wil voor deze poging(en) toch gewoon in adam doorgaan. Het baarmoederslijmvlies was nu gelukkig wat dikker, waarschijnlijk morgen zaterdag nog 1 x keeer echo en dan hebben we toch weer (hopelijk:)) een gelukje als we volgende week vrijdag een terugplaatsing zouden kunnen hebben, want anders moeten we een maand wachten..Dus, dat wordt duimen voor de uitslag morgen!

Verder ben ik een beetje van alle akties qua mega op het eten letten, de vitamines en de ademhalingsoefeingen afgestapt; voel me redelijk gedemotiveerd door alles. Maar goed, we gaan weer gewoon verder... en zien wel.

Mees en Joske: ik stuiter met jullie mee want dit gaat m gewoon worden hoor, jullie gaan niet alleen de statistieken maar ook mij heel blij maken de embryos zitten lekker dus die blijven bij jullie!!!!!!!!

Sas: dit wordt ook jouw follikel hoor! ik duim voor je

Claus: wens je een heel fijn, rustig weekend en dat je je maar snel weer wat beter zult gaan voelen, ondanks deze superheftige ervaring....ook aan jou denk ik! Laat je niet gek maken!

grtjs en voor iedereen : een heel fijn weekend!

Geplaatst
Mees, heb je nog enigzins een oog dicht gedaan vannacht ? ha ha !!!! Ik had op de ene dag die streepjestest en de volgende dag die Clearblue. Ik ken je gevoel hoor ik heb een slechte eigenschap, je raadt het al ! Weinig geduld ! Soms wel eens lastig hi hi !!!

Hahaha, nou, niet echt. Ik lag steeds wakker en wilde richting tas!!! O ja, das ook een idee. Allebei de testen. Ja, erg he, dat ongeduld!!! :laughbounce: xxxx

Hoi lief ongeduldig Meesje (hihi), NEEM WEL EEN FOTO VAN DE CB TEST! Omdat het digitaal is met een batterijtje zie je de tekst na een tijdje niet meer op het scherm!

Succes! Dikke knuf Claus!

Wat een goede tip! Ik denk daar natuurlijk helemaaaal niet aan, hihi. Zal ik doen!!!!! Zooo ongeduldig! Ik explodeer!!:happydance:

icon1.png

Ben benieuwd of Mees geslapen heeft vannacht (met 2 nn-en)...

Haha Caroline, nou, niet echt goed geslapen! Eindelijk tegen de ochtend beter in slaap gevallen. Ik droomde zo'n beetje van al het testen! Hihi, dus 2 nn-en he. Gelukkig, het andere stond ook een beetje raar, maar mn denkvermogens gaan achteruit. Ik wist het niet meer. :laughing9:

icon1.png
ik denk dat Mees ergens helemaal stoned (van zichzelf) ligt te stuiteren....hahahah...

Hahahahahaaa Nal, dat klopt helemaal!! Ik stuiterde bijna uit bed :blob3:en mijn gedachten waren helemaal daas. Stoned dus, hihi.

En terwijl ik plaste (ja lekker praatje) dacht ik: Zal ik, zal ik niet? Nee, dacht ik flink (nu al spijt) we gaan voor de cb test. En het is te vroeg. Bleeeer, wat is dat toch. Ik wil het weten!!

Mees en Joske: ik stuiter met jullie mee want dit gaat m gewoon worden hoor, jullie gaan niet alleen de statistieken maar ook mij heel blij maken de embryos zitten lekker dus die blijven bij jullie!!!!!!!!

Hey Trish, super dat je ff meestuitert:blob6:! En zo lief; niet alleen de statistieken maar ook jij blij. Ahhhh!! Kus.

Ik krijg wel hopsende ukjes van mijn gestuiter, hihi.

:hugs2:Knuffel allemaal, jullie worden vast helemaal :icon_bounce: van mij. (O ja, iets rozige afscheiding net. Vast geen goed teken maar ik negeer het nog maar even. We blijven happy.) O, ik voeg nog ff wat toe. Zie net op internet dat die roze afscheiding kan komen vd utrogestanbolletjes. Iets geruster weer. Pfffff! Wat een stressy gedoe. Gelukkig merken jullie daar niets van bij mij he? :cheesy:

xxxx, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden