Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi itsus,

Je maagslijmontsteking kan meerdere oorzaken hebben, heel verstandig om r in t zh nog ns goed naar te laten kijken, want je wilt ook je kindje voldoende voeden. Is er helemaal niets dat je binnenhoudt? Verse (enigszins afgekoelde) groentensoep misschien? Of zelf gemaakte pap van granen zonder suiker?

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leeuwinnetje, balen dat het niet gelukt is... En stoer dat je vooruit kijkt naar een volgende poging.

Jij trouwens ook, Caroline. Zeker als je nog zoveel eitjes hebt, het moet nu toch een keer goed gaan! En nog gefeliciteerd met je dochter, alweer 7 jaar.

Wat beroerd dat jullie steeds zo misselijk zijn, Itsus en Jeanine. Je neemt het dan wel op de koop toe omdat je zwanger bent, maar het blijft hardstikke vervelend.

Bij mij valt het mee en blijft het bij af en toe een vlaag van misselijkheid. Eén keer ging het fout toen de kat op schoot zat en vervolgens een wind liet. Toen hing ik ook in no time boven de pot.

Claus, sterkte morgen, kan me voorstellen dat je blij bent als het achter de rug is.

Joske, houd er vertrouwen in hoor. Wie weet is het deze poging raak en hoef je helemaal niet na te denken over een volgende poging.

Marianne en Nal, jullie hebben ook deze week weer een echo, toch?

Geplaatst

@Claus heel veel sterkte met de curettage. Wel fijn dat je er dan helemaal vanaf bent. Het heeft nu toch wel lang geduurd. Succes!!

@caroline,geweldig dat jullie nog voor een poging gaan doen. Geef je groot gelijk!! Zolang er en kans is en je kunt het aan, Go for it! Alsnog van harte gefeliciteerd met je dochter.

@ yoske, jij gaat DD niet nodig hebben hoor, je bent gewoon zwanger van deze poging ;-)

@ Marianne, wat enorm lief van je dat je met allerlei tips komt! Echt fijn als iemand zo meeleeft. Het is overigens niet zo dat ik niets binnenhoud hoor. Ben niet steeds aan het overgeven gelukkig. Nou ben ik daar ook heel slecht in, dus hou het ook tegen. Zondag mag ik stoppen met de utrogestan, misschien dat het dan ook wat minder wordt. Het 1 versterkt het ander misschien wel.

Enfijn net mijn papje weer gehad en de pijn en misselijkheid is alweer heviger.

Nou ja als alles met de kleine maar goed gaat, zullen we morgen op de echo zien ;-)

Geplaatst

@Mees heerlijk zo'n kleintje op je borst haha..straks is daar geen ruimte meer voor denkt die kat natuurlijk..

.

Hahaha Viola, ja je hebt helemaal gelijk. Daarom nestelt ze zich nu steeds op mijn borst. Zo leuk!!! :laugh::laugh:

xxxxx, mees

Geplaatst

:aaaflowersmiley:Mees Toen mijn vorige poging mislukt was, kwam mijn nichtje op schoot zitten bij mij en zei "ik vindt je zo lief", ze was toen 4 jaar, ik kreeg daar zo'n blij gevoel van en ben er van overtuigd dat ze mij op dat moment even wou troosten. Ik denk dat kleine kindertjes en dieren erg gevoelig kunnen zijn voor onze gevoelens. Jou katje wil je nu ook erg graag even liefde geven. Ik ga nu even het zonnetje in, genieten van het voorjaar!xxx

Geplaatst

Hey Joske,

Ja klopt. 8 maart was de punctie. Ze zijn dus nu 1 week oud vandaag (en met die gratis 2 weken dus 3 weken zwanger, zullen we maar zeggen:-)

Jep, een bloedtest is preciezer en zie je het eerder. Ik gebruik ook bolletjes. 3 x 2 per dag. Jij mag officieel toch woensdag testen? Ja, normaliter mocht ik altijd na 14 dagen testen. Ook een x een bloedtest in een zh. Dat was toen ook na 14 dagen trouwens. Ben wel blij dat het niet zo lang duurt. Maar goed, dag voor dag en dan komt het vanzelf.

Hey Caroline, nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. Gaaf hoor. Wordt dus al een grote meid. En fijn dat jullie een besluit hebben kunnen nemen. En er weer voor gaan! Heel veel succes he!

Haha Leeuwinnetje, je krijgt nog lamme duimen! Zo lief. Blij dat je het ook vindt; ben eigenlijk zwanger! Glim glim. En...zodra je weer lekker in de race bent, ga ik duimen en duimen voor jou!!

Nal, is het al gelukt om mobiel in te loggen?

O ja, er paar meiden vroegen een tijdje geleden naar waarom wel of niet vertellen van ecd en redenen ed.

Tijdens de gesprekken in Bernabeu is hier ook over gesproken. Wij vertelden dat we het ons kind/kinderen niet zouden vertellen.

En...zij raadden dat ook zeer sterk aan (het níet vertellen dus). Er is veel onderzoek gedaan door psychologen. Hieruit blijkt dat de reden van het vertellen vaak is dat de ouders niet met het 'geheim' willen leven. Door het te vertellen worden de ouders hiervan inderdaad ontlast, maar wordt hun kind hiermee juist belast! En dat kan de bedoeling niet zijn. (De keuze van ecd wordt gemaakt door de ouders en niet door hun kind.) Door het te vertellen schaadt het, en op zijn minst bemoeilijkt het, de band van moeder en kind. Voor het kind te weten dat je niet 'echt' de moeder bent, resulteert vaak in veel problemen. Van het 'waar kom ik vandaag-gevoel tot 'ik luister niet naar je, want je bent mijn echte moeder niet' en meer. (En er een boek over schrijven met namen en foto's is helemaal sterk af te raden.)

Dit is in het kort wat zij zeggen en adviseren, waarbij ze duidelijk zeggen dat de uiteindelijke keus bij de ouders ligt.

Belangrijk: Dit is alléén ter informatie omdat er een paar meiden interesse in hebben en me ernaar gevraagd hebben. Dus zeker geen discussie!!! Iedereen moet doen waar hij of zij achter staat. (Maar ik wilde het jullie niet onthouden, omdat een paar meiden hierover vragen hadden.)

Nou, dat afgerond hebbende, ik ga nog ff verder berichten lezen en lekker mn theetje drinken.

Liefs, Mees

Geplaatst
@mees

Lekker broeden! Doen de vogels ook, lachen die opmerking over vogels en meesjes! 

En je hebt idd geen cryos nodig!

@joske

Goed van je r juist niet te veel bij stil te stAan, na je miskraam. Leuke afleiding zoeken! En wat ook bij mij goed werkt was, wanneer ik r ff niet in geloofde, om te mediteren (ik haal ook veel kracht uit mijn geloof) en dan te visualiseren dat je zwanger bent. Stel je dat voor met al je zintuigen! Daarna voelde ik me stukken beter en durfde ik te vertrouwen op n pos uitkomst.

@sas

Lekker bezig!

@Viola en jeanine

Hier 2 katten en n hond, allen heerlijk rustig (ja ze zijn geholpen, stom woord eigenlijk voor iets naars), ze willen wel meer dan ooit bij me zitten, omdat ik zwanger ben ..?

Viola, ik hoop dat t voor jou ook allemaal goed gaat komen!

Hier ook viooltjes de grond ingegaan afgelopen za, leuk zijn ze hè!!

Hey Marianne,

Ja grappig he, van de broedende meesjes. Hihi, zo leuk!!

Leuk dat je ook dieren hebt. Ik ben ook een echte dierenfan. Haha, ook weleens lekker als ze wat slomer zijn. Die kleine van mij is af en toe aan het dollen met de andere. Hoge sprongen, racen over de banken, achter ieder plupje aan. Zo grappig. Ja, wie weet voelen ze dat je zwanger bent. Lief hoor. Ja, idd zeker een raar woord. Bij mij zijn net ook een poes en kater 'geholpen'. Ukje is natuurlijk nog veeeeel te klein en lijkt me leuk als ze n x 1 nestje krijgt later. Ze is nu nog ienemienie.

En...net als jij haal ik ook veel kracht uit mijn geloof. Leuk om te lezen.

Nou, op naar mooie viooltjes over een tijdje.

xxxx, broedend meesje.

Geplaatst
:aaaflowersmiley:Mees Toen mijn vorige poging mislukt was, kwam mijn nichtje op schoot zitten bij mij en zei "ik vindt je zo lief", ze was toen 4 jaar, ik kreeg daar zo'n blij gevoel van en ben er van overtuigd dat ze mij op dat moment even wou troosten. Ik denk dat kleine kindertjes en dieren erg gevoelig kunnen zijn voor onze gevoelens. Jou katje wil je nu ook erg graag even liefde geven. Ik ga nu even het zonnetje in, genieten van het voorjaar!xxx

Wat lief, van je nichtje Viola!! Ja, denk ik ook hoor, dat kinderen en dieren voelen wanneer je troost nodig hebt. Toen ik vorige week zo'n huilbui had, kwamen ze zo lief kopjes geven enzo. Meer dan normaal.

Nou, ga lekker de tuin in. Ik moet ook stoppen, moet helaas nog ff werken. (Nou ja, best leuk hoor.)

xxx, Mees

Geplaatst

Mees, ik snap dat je het nog even aanhaalt wat betreft de ECD jij bent net als ik open en eerlijk. En omdat bepaalde mensen die vraag hadden gesteld. Maar vergeet niet dat je aan niemand verantwoording schuldig bent over je keuze hoor. En als je op een vraag niet in wil gaan dan is dat ook oke. Er moet zeker geen discussie hierover op gang komen idd. Het is en blijft jullie keuze en ik gun je zo graag 1 of 2 kleintjes en je positiviteit werkt aanstekelijk ! Mees, je mag trots op jezelf zijn ! Het komt allemaal goed ! Dikke knuffel van mij !

Geplaatst

@Jeanine

Mooi gesproken!

Het is natuurlijk ook zo dat het ieder zijn eigen keuze is wat wel en niet te doen!!

Mees you Go for it girl, op naar een positieve test!!!

Geplaatst
Mees, ik snap dat je het nog even aanhaalt wat betreft de ECD jij bent net als ik open en eerlijk. En omdat bepaalde mensen die vraag hadden gesteld. Maar vergeet niet dat je aan niemand verantwoording schuldig bent over je keuze hoor. En als je op een vraag niet in wil gaan dan is dat ook oke. Er moet zeker geen discussie hierover op gang komen idd. Het is en blijft jullie keuze en ik gun je zo graag 1 of 2 kleintjes en je positiviteit werkt aanstekelijk ! Mees, je mag trots op jezelf zijn ! Het komt allemaal goed ! Dikke knuffel van mij !

Ahh, dankjewel Jeanine. Ben helemaal bij met je bericht!!Heel leuk om te lezen. Ik ga het denk ik uitprinten, hihi! Echt heeeeel erg bedankt hiervoor!!

Grote knuffel, mees

Ps. Ben meteen nog positiever geworden hierdoor :-)

Geplaatst
@Jeanine

Mooi gesproken!

Het is natuurlijk ook zo dat het ieder zijn eigen keuze is wat wel en niet te doen!!

Mees you Go for it girl, op naar een positieve test!!!

Ook helemaal geweldig Itsus, echt heel erg fijn!!!! (traantje in ogen nu ik Jeanine en jouw bericht lees)

Dikke knuf, Mees

Geplaatst

Wow wat gaat dit forum snel.

@Mees, ik begrijp jouw standpunt helemaal, ik denk mocht het zover komen ooit, want ik sta er echt wel voor open, voor ECD zou gaan, denk ik ook niet dat ik het zou vertellen. Ik denk dat je op je eigen gevoel moet afgaan over het wel of niet vertellen. Daarbij komt het regelmatig voor dat een kind helemaal niet op zijn/haar biologische moeder lijkt haha, of juist dat ze je stiefkindjes op je vinden lijken omdat ze denken dat je hun moeder bent ofzo. Lief dat je ook voor mij gaat duimen tzt. Ben ook beetje gelovig, als we allemaal voor elkaar duimen , en dat doen we, komt het met ons allemaal keertje goed.

@Caroline, wat goed van je dat je toch weer de stap hebt gezet om het nog een keer te wagen, niet geschoten is altijd mis nietwaar. Dat gevoel heb ik dus ook.

Gefeliciteerd nog met de verjaardag van je dochter.

@Claus, ook voor jou een stevige virtuele knuffel. Hoe dubbel ook nu kan je weer verder voor een eventuele volgende behandeling toch. Deze keer gaat het zeker lukken, in ieder geval kan je zwanger worden, dat is wel bewezen.

Voor alle andere meiden, bedankt voor jullie medeleven en steun, heeft mij echt goed gedaan. Zooo lief. Voelt bijna of je elkaar al jaren kent haha.

Geplaatst

Even een vraag: "wie heeft ervaring met Dösseldorf in samenwerking met het Bronovo in Den haag?

En wie kan mij vertellen of er verschil zit in de kosten als je alles in DD doet of een combi met Nederland(echo, medicijnen).

Ik ben me alvast aan het voorbereiden, kan niet vroeg genoeg zijn haha..

Geplaatst

Ja leeuwinnetje, klopt helemaal! Altijd grappig dat soort opmerkingen.

En heel goed; we duimen allemaal voor elkaar dus moet goed komen!!!

Xxxx, mees

Geplaatst

Hoi Mees, nee het wil nog steeds niet lukken om op mijn Iphone in te loggen. In mijn eerste scherm wordt er naam mijn username gevraagd, en als ik dat intik, dan geeft ie aan dat het een verkeerde naam is.Ik weet toch wat mijn username is, zou ik zeggen..:-) En na 5x geef krijg je een time-out, en gooit ie mij op mijn pc er ook uit. Op mijn pc kan ik na 15 min weer wel met m'n username inloggen...hmmm...strange...

Enne, ik vind het wel een interessante uitleg van Bernabeu over het wel/niet vertellen aan je kind in de toekomst. Mijn man en ik hebben er nml ook een discussie over wat wel/niet te doen. Mijn man geeft de sterke voorkeur aan niet vertellen aan onze kind en omgevind, en ik ben er wat makkelijker in. En zoals jij (de dokter) het uitlegt, moet ik eerlijkheidshalve toegeven, dat ook voor een (groot) deel is omdat ik mezelf wil ontlasten met dit alles. Je moet, en ben zelfs verplicht om te kijken naar wat het beste is voor het kindje, klopt.

Ik zal hier ook naar vragen bij Eugin. Itsus, heb jij hier toentertijd info over gehad? Overigens, de hele behandeling en alles wat erbij komt kijken, zegt in feite ook meer dan genoeg: hoeveel je over hebt over je beebjes. Als dit geen teken is van ongelooflijk veel liefde, schiet mij maar lek!

Enne, we gaan nog steeds voor een tweeling...we blijven duimen...

@Linda: ik moet nog uberhaupt aan mijn behandeling beginnen. Maar wel lief dat je eraan denkt...

@ Leeuwinnetje: je hebt helemaal gelijk. Ik geloof er ook in, als we met z'n allen massaal gaan duimen, dan moet het toch een keer goed komen. Laat ze maar lekker blauw aanlopen die duimen, het gaat om het doel...

Geplaatst

Het is inderdaad wel mooi hoe dieren kunnen reageren op bepaalde situaties. Ik geloof ook wel dat ze een sixth sense hebben.

Ik heb mijn eerste ICSI behandeling in het ene zkh gedaan, en aangezien ik bang was om mezelf te prikken, mocht ik elke dag naar het zkh om het daar te laten doen. Bij overgang naar 2de zkh, werd dat een probleem. Want ik kon/mocht niet langskomen. Ik heb toen tranen met tuiten gehuild, maar durfde me gewoon niet te prikken. Manlief was natuurlijk ook niet thuis die avond. Dus toen het avond werd, en ik wel moets, heb ik mijn spuitje klaar gemaakt, mijn hond voor me laten zitten, en mezelf uiteindelijk toch geprikt, met zijn snuit praktisch aan mijn spuit. Hij dacht het is waarschijnlijk iets lekkers waar ze mee bezig is, dus zat heet lief voor me kwispelen en probeerde aan mijn spuit te snuffelen. Jullie begrijpen, hij moest vervolgens elke dag, 2x per dag, voor mij komen zitten en wachten tot hij inderdaad werd beloond.....

Geplaatst

Er wordt zoveel geschreven dat het een dagtaak is om bij te houden hihi. Even een korte reactie op een paar van jullie, de anderen vergeet ik niet hoor

@ Nal, wat een mooi verhaal van de hond en de spuit.

@ Caroline,fantastisch dat jullie nog voor een nieuwe poging gaan. Weet je al wanneer je gaat starten?

@ Mees, lekker broeden jij en aaien over je volle buik:)

Voor Claus een speciale knuffel voor morgen!

Vandaag weer een discussie bij de apotheek over de medicijnen. En dat terwijl ik vrijdag uitgebreid heb gesproken met ze over de medicijnen, hoevelheid en bestellen. Allemaal om te voorkomen dat het net als bij poging 1 mis of bijna mis gaat. Zucht en vandaag begon het weer opnieuw...zijn ook zulke mutsen in de apotheek. Hoop dat het nu eens en voor altijd duidelijk is.

Donderdag de FM, ben benieuwd of en hoeveel follikels er zijn.

Liefs

Geplaatst

Sas heb je niet gewoon een recept en later ophalen als het binnen is? Zo werkt het bij mij tenminste...

Ik weet het nog niet, ben nu ongesteld dus ik denk over 2 maanden. Moet kijken hoe het uitkomt. Volgende maand is net te vroeg denk ik, eind april is het meivakantie en dan gaan we weg dus das niet handig...

Maar ik lees nu dat je al begonnen bent met spuiten? Hoezo dan de discussie bij de apotheek?

Geplaatst

ja ik heb een recept maar de apotheek geeft maar een kleine hoeveelheid per keer mee vanwege de kosten( Menopur is erg duur) en de hoge dosering (450 IE per dag) die ik moet nemen. De apotheek vreest dat de verzekeraar moeilijk gaat doen met vergoeden en de overgebleven medicijnen neemt de groothandel niet terug. Vandaar het moeilijke gedoe.

Geplaatst

Hoi Sas, ik breek even in: wat een onzin van die apotheek! Ik spuit zelf ook 450ie menopur per dag. Ik kreeg een recept mee voor 13 dozen menopur en heb die in 1x allemaal meegekregen. Je weet dat je niet vast zit aan je apotheek, he? Ik zou gewoon naar een andere gaan. Dit soort gedoe zit je echt niet op te wachten. Succes!

Geplaatst

@itsus

Hey, vandaag je echo, leuk! Ja, ik leef met je mee, en vind voeding ook altijd al n interessant onderwerp, ben ook heel benieuwd wat ze je in t zh aanraden te eten. Na mijn papje voel ik em ook zitten ( misschien te veel vezels?) al is t lichtelijke vorm van misselijkheid. Oh ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je t overgeven tegenhoudt, heb r ook zon hekel aan! Nou genoeg erover, anders wordt je nog misselijk, hihi! Veel plezier vandaag en hopelijk kunnen ze je goed helpen in t zh met je maag!

@Linda

Oh haha, wat n verhaal over je kat die r 1 liet! Heel grappig! Komt volgens mij sowieso weinig voor, n kat die er 1 laat, en dan uitgerekend als jij em zit te aaien met je neus er boven! Hihi!

@mees

Ja dieren zijn te gek! Mijn dieren zijn allemaal aankomen waaien en waren dus al geholpen. Het lijkt me ook super om zon kleintje te hebben, zoals jouw ukje, waar je nog kleintjes van kan krijgen! En als je dan zelf ook nog n kleintje hebt,...is dubbel plezier! 

Over wel niet vertellen had ik n tijdje terug gevraagd aan je. Lief van je dat je r over schrijft, wat ik vind het n belangrijk onderwerp en het is heel fijn om r met lotgenoten over van gedachten te kunnen wisselen! Uieraard zonder te (ver)oordelen! Er met mensen over te praten in je omgeving is lastig want zij kunnen t zich niet goed voorstellen omdat ze zelf niet in zon situatie zitten en hebben of geen mening of zijn heel kort door de bocht. Ik vind ook net als iedereen t belang van t kind bovenaan staan, dus als t beter is om n leven lang n geheim mee te dragen dan heb ik dat er voor over. Van de dokters in t AMC en van de Freya stichting heb ik begrepen dat vertellen beter is en ben daar dus vanuit gegaan. Ik denk dat ook n rol speelt hoe goed je bent in t bewaren van n geheim. Want als dat op latere leeftijd uitlekt, heb je de poppen aan t dansen. En dat moeten we allemaal ieder voor zich bepalen. Ik ga me er nog ns goed in verdiepen. Nogmaals dank voor t delen van jouw ervaringen hierover!

Ps vergeet bijna nog te vragen.. wat werd er bedoeld met het schrijven van namen? Snapte die zin niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden