Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Ilse, wat rot dat je negatief getest hebt! Was het niet te vroeg? Hopelijk kun je snel door met de volgende cryo poging. Met hoeveel tegelijk zijn ze ingevroren? Het is nu even moeilijk inderdaad, maar elk cryootje verdient zijn kans. Hopelijk plof je snel weer op die bank en kleur je wel appeltjesgroen :-)

lfs,

Nienke

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb 1 dag te vroeg getest, maar dit was wel dag 14 na de tp, dus dan zou hij wel positief moeten zijn lijkt me.

We hebben nog 4 cryo's. Ze zitten per 2 in een rietje, dus nog 2 pogingen. We hadden er 12, dus je hoopt toch wel dat het een keer raak zal zijn Maargoed net als iedereen hebben cryo's maar 10% kan op een zwangerschap en dat is toch weer de helft van dan van een "verse" poging.

Jij succes met je wachtweken en hopelijk kleur jij het bankje lekker groen!

Geplaatst

Hallo Ilse,

Ik snap je teleurstelling helemaal hoor, ook met cryo's ervaar je de druk net als bij een verse poging! Sterkte ermee en ik hoop dat je jezelf snel kunt herpakken!

Liefs Pieneke

Geplaatst

Jeetje wat een teleurstelling voor je Esther. Ik vind je erg moedig en je gaat geen gemakkelijke tijd tegemoet. Ik hoop dat de Univé je nog kan helpen met het waarmaken van jullie droom....

En Bitch ook en Ilse, getver zeg. Ik had echt gehoopt op nog een paar positieve testen.

Een hele dikke knuffel voor jullie.

Zelf ben ik nog te schijterig om te testen. Dat mag officieel woensdag en ik wacht daar ook maar op. Neem aan dat je bij een cryo gewoon kunt uitgaan van je eigen cyclus met het worden van ongi. Of moet je op 14 dagen na de Pregnyl wachten. Dan zit ik vandaag namelijk op dag 15. Nog geen bloed, geeft moed..... zucht.... wat duurt dat lang.

Natas

Geplaatst

Bitch,Esther,Ilse..sterkte..zo ontzettend jammer weer van zón hoopvolle poging!

Veel sterkte!!

ESK > gefeliciteerd..eindelijk een groene regel in Oktober..geniet er van!

Ilse> jij schrijft dat een cryo maar 10% kans geeft op een zwnagerschap...hebben ze dat jou in t ziekenhuis verteld?

Hier zeiden ze juist dat het weinig verschil meer is tussen een verse of cryo poging.

Techniek is in de jaren zo verbetert dat het weinig verschil meer maakte. Misschien zelfs dat een cryo juist nog meer kans heeft omdat je in een verse poging zoveel hormonen hebt gebruikt zei laatst iemand van t lab...???

Raar dat die percentages zo ver uit een lopen.

groetjes Manon

Geplaatst

Natasja...pffff spannende dagen voor jullie hoor! Houd je het nog een beetje uit? Misschien idd wel het verstandigste hoor om te wachten totdat jemag testen, of je moet natuurlijk eerder ongi worden, dan word het een ander verhaal.

Moed houden hoor! (zegt ze heel simpel terwijl ze weet dat het killing en slopend is!)

Geplaatst

Voor de dames die negatief hebben getest heel erg veel sterkte. Lijkt me moeilijk om je daar weer overheen te zetten en weer positief te blijven.

Esk, Gefeliciteerd wat onwijs fijn. Je zegt dat je het gevoel al gisteren had. Maar wat voelde je precies??

Ik heb er nu een week op zitten en heb nog een week te gaan. De weekenden gaan wel lekker snel voorbij maar de door de weekse dagen vind ik een drama. Heb nu af en toe steken of krampjes in mijn buik maar denk dat het ook vaak mijn darmen zijn. Verder wel veel pijn in mijn borsten maar dat zal wel door de bolletjes komen!!! Wat kan je lichaam je voor de gek houden. Het ene moment ben ik heel positief en het andere wordt ik heel erg onzeker pff nog een week volhouden.

Lfs Es

Geplaatst

Esther, Bitch en Ilse, sterkte met het verwerken van deze teleurstellingen!

Esk van harte gefeliciteerd.

Geplaatst

Esk, Gefeliciteerd wat onwijs fijn. Je zegt dat je het gevoel al gisteren had. Maar wat voelde je precies??

Ik had al een paar dagen wat gevoelige tepels, maar niet continu. Vrijdagavond was ik totaal geflipt omdat ik dacht dat ik ongesteld zou worden, maar ik werd het maar niet. Zaterdagochtend heb ik m'n kalendertjes er 's op nageslagen en ik had steeds gerekend dat ik 16 dagen na de TP mocht testen (was vanochtend), maar dat is natuurlijk al iets van 19 (!) dagen na de "ovulatie"(oftewel punctie). De langste tijd die ik ooit heb gehad na de ovulatie was iets van 15, dus gister was al langer dan ik ooit gewacht had. Meestal wordt ik zo'n beetje 12 a 13 dagen erna ongesteld. Dus vandaar dat ik verstandsmatig al dacht dat het best zou kunnen. Maar ik durfde nog niet toe te geven. Toen ik gisteravond nog niet ongesteld was, heb ik aan mezelf toegegeven dat het misschien toch echt wel misschien zo zou kunnen zijn. En toen kwam vanochtend de test en die was overduidelijk. Het is dus niet zo dat ik echt wat voelde of zo. Het heeft de hele week gerommeld, dan weer krampen, dan weer niets. Ik ben wel al sinds de TP erg moe en heb wat lage rugpijn als ik teveel doe.

Iedereen trouwens erg bedankt voor de felicitaties! Ik hoop dat jullie allemaal net zo snel zo'n test hebben of dat het in ieder geval voor iedereen goed komt.

Geplaatst

Esk; van harte! Fijn dat het gelukt is en nu maar snel door de overige 8 weken heen!

De andere meiden; veel sterkte...

Lfs, Erika

Geplaatst

Hey die Esk,

Van harte gefeliciteerd, super man!!!! hiep hiep hoera :blob6:

Alle meiden die nog moeten testen, heeeeeeeel veel sterkte met wachten.

Ik weet niet hoe met jullie zit, maar ik hou het dus echt bijna niet meer uit. Heb de hoop ook eerlijk gezegd al een beetje opgegeven, heb sinds vorige week al regelmatig ongi krampjes en ik mag pas vrijdag testen. Volgens mij betekend dit niet veel goeds....

Groetjes,

Tamara

Geplaatst

Esk dankje wel voor je reactie dit geeft de burger weer moed zullen we maar zeggen. Geniet ervan en ik hoop voor je dat de eerste weken snel voorbij zijn.

Tamara zoals je in het berichtje van Esk leest hoeft het allemaal niks te betekenen dus ik zou nog lekker positief blijven en hopen dat het allemaal goed gaat komen. Op naar vrijdag!!!:walk:

Lfs Es

Geplaatst

O wat lees ik nu weer allemaal!!!

Wat een verdriet... Esther, ik vind het echt heel erg! Ik wens jullie heel veel sterkte en liefde samen...

Alle andere meiden die negatief hebben getest, ook heel veel sterkte!

Esk, Hartelijk gefeliciteerd, way to go!!! Geniet ervan.

Dit is zo vreemd, de een super blij en de ander verschrikkelijk verdrietig, die stomme achtbaan, het zou fijn zijn als het alleen maar blijdschap kon zijn!

Geplaatst

Esk, echt geweldig voor je (en voor ons die groene regel zodat dat weer wat hoop geeft). Gefeliciteerd hoor!! Geniet ervan!!

Voor de andere meiden bij wie het niet is gelukt, heel veel sterkte toegewenst!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Jeetje, ben ik ff een dagje niet on line......

emoties, verdriet, blijdschap, spanning.....aaaahhhh

Esk, gefeliciteerd!!!!

Esther, diep respect dat je ondanks je eigen grote verdriet zo lief en positief kan zjn voor de anderen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie meeleven! Bijzonder zoals iedereen met elkaar meeleeft.

Morgen nog een dagje shoppen in maasmechelen outlet. Heerlijk! Dan zit ons weekendje erop. Donderdag begin ik met mijn nieuwe job. Ik had er geen zin in maar ik heb besloten om er volop voor te gaan. Tot donderdag ga ik nog even genieten van een paar daagjes vrij.

Vanmiddag heb ik met mijn mannetje besloten om de logeerkamer te gaan pimpen. Ik had er nooit zo heel bijzonder veel mee gedaan. het is wel een gezellige kamer hoor maar ik had hem uiteindelijk bestemd als babykamer. Zovaak gedroomd over hoe ik de babykamer zou willen hebben. Nu gaan we van de logeerkamer echt een enorm gezellige kamer maken voor al mijn neefjes en nichtjes. Ik heb veel neefjes en nichtjes die allemaal 1 keer per jaar komen logeren (niet allemaal tegelijk natuurlijk!).

Ik weet al helemaal hoe ik hem ga maken...een mooie meidenkast en een super mooi bed. Beetje ariadne stijl zeg maar.

Hanneke gaf aan dat ze iets symbolisch zou doen als het definitief over zou zijn. Ik vond dat zo'n mooie gedachte, hier wil ik wat mee maar voor nu gaan we dit doen.

liefs esther

Geplaatst

Wachtbankje Oktober

Hellen, ISCI TP cryo, 1 okt testen

Sen1972, ICSI 19 sep TP 2 emmies, 1 okt testen

Janet, TP 2 emmies, 1 okt testen

Bitch1806 22 sep tp van 2 emmies 3 okt testen

Esk, IVF 18 sept TP, 4 okt testen

Sas, 1ste icsi, tp 1 emmie, 4 okt. testen

Ilse03, cryo tp 20 sept, 5okt testen

Anja icsi tp 20 sept,5 okt testen

Cindy1975, cryo tp 21 sept, 5 okt testen

EDR (esther), 3e isci 21 sept TP 2 emmies, 5 okt testen

Agnes, 3e cryo TP, 5 okt testen

Suze1975, 5 okt testen

Joy1, tp 22 sept, 6 okt testen

Yvonne, 3e IVF 22 sept TP, 7 oktober testen

ms78, cryo tp op 23 sept 7 okt testen

Natasja, cryo tp op 25 sept 7 okt testen

Groentje, 3e IVF 24 Sept TP, 9 okt testen

SIL, 3e IUI op 25 sep, 9 okt testen

Aramat (Tamara), 1e ICSI op 27 sep, 9 okt testen

Joycex (Joyce), tp 28 sept, testen...?

Dorine (Simonja), 29 sep TP van 2 cryo's, 11 okt testen

Meisje81 (Es), TP op 27 sep, 11 okt testen

Wolkje, IVF, 27 sept TP 2 emmies, 11 okt testen

Krisje, 1ste icsi, 25 sept TP 2 emmies, 12 okt testen

Mama27, 2e IVF 30 sept TP, 13 okt testen

Nienke79, tp 2 cryo's, 15 okt testen

Marionh67, 3e ICSI, 2 okt TP 2 emmies, 16 okt testen

Marli01, 2 okt tp 2 emmies, testen....?

Manoah, cryo tp op 2 okt, 17 okt testen

MissC (Cindy), 1 IVF 4 okt TP, 17 okt testen

Kom ik nu dan eindelijk ook op het wachtbankje.

Afgelopen donderdag had ik de punctie (viel wel mee), ze hebben 5 eitjes gevonden. En vandaag de TP gehad van een niet meer te tellen embryo (morula/blastocyst). in totaal heb ik 3 embryo's, morgen gaan ze kijken of die andere 2 de vriezer in kunnen (hoop ik).

Alle meiden die negatief hebben getest, heeel veeeel sterkte toegewenst van mij. (weet niet goed wat te zeggen, kom er pas bij kijken)

Esk gefeliciteerd! hopen dat je ons je goede vibes stuurt dat het voor de nog wachtende dames ook goed komt!

Op naar meerrrr groene regels.

(nienke ik heb je verplaatst onder mama27 (als je dat goed vind) want je mag eerder testen dan ons)

Liefs Cin

Geplaatst

Wat lees ik hier gemengde berichten zeg...

Heel veel sterkte voor diegene die ongi zijn geworden of negatief hebben getest. (((knuffel))) voor jullie.

Esk: gefeliciteerd!!! Geniet van je zwangerschap, want voor je het weet is je kleine spruit al geboren.

Liefs Elke en Tess

Geplaatst

Allereerst, de rode dames... Heel veel sterkte, tis en blijft niet niks.

De groene dame, van harte gefeliciteerd... nu de lange wachtbank, 10 weken... tot de 12e week pffffff.... ik word al gek bij de gedachte...

Hier beginnen de zenuwen ook al langzaam te gieren... wat vreemde gevoelens gehad... Maar ja, dat zegt totaal niks. Kunnen niet wachten tot het zover is dat we mogen testen... tot nu toe het langste dat de ongi is weggebleven.... Maar doordat dit onze laatste poging is, beginnen we langzaam knettergek te worden.... De emoties vliegen van de ene naar de andere kant... wat akelig is dit....

Kom op, Dames! we willen meer groen zien.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden