Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kiet, daar heb ik bij tijden ook erge last van. En die kramp schiet er ook helemaal niet makkelijk uit... ik heb wel gehoord dat dit een kwaaltje is, maar wat je eraan kunt doen??? Het doet echt pijn!

De Negenmaandenbeurs was leuk, gelukkig niet zo druk als de huishoudbeurs, dus je kon overal goed bij. Veel kleertjes, kamertjes, kaartjes en voeding. Verder nog stands van pampers en nutricia en zo. Gewoon de bekende merken (Friso, Prenatal, Zwitsal) en ook kinderwagens en dergelijke. Het was leuk om te zien en een beetje te kijken wat er allemaal te koop is. Het was niet echt vernieuwend of zo, maar meer gezellig door de opzet van stands. Anders moet je toch naar verschillende winkels toe.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hei!

Marchan een meisje! gefeliciteerd en leuk zo'n echo.

Mijn kruidenheksje zegt over kramp in de benen:

Alfalfa op je brood eten, brandnetelthee drinken. Je hebt namelijk een tekort aan magnesium en calcium. Je kan smeren met venadoron, een heerlijke gelei van Weleda of een kastanjebadje nemen (ook van weleda), dit kan ook alleen als voetenbadje.

Succes ermee!

Ik ben wel beniuwd wat bij jullie werkt. Zeelf had ik op aanraden van mijn kruidenheksje rauwe havervlokken gegeten tegen opkomend maagzuur. Dat was vies! Moest wel lachen om mezelf, dat is nog niet makkelijk, droge havervlokken wegslikken en al helemaal niet als je om jezelf moet lachen. De keukentafel kwam onder de weggeproeste vlokjes. En het hielp niet. (...maar o,2 dl melk drinken wel zodra het opkwam. )

Geplaatst

Maar hoe kan ik nou een tekort hebben aan magnesium en calcium? Ik slik nog braaf de zwanger-zijn-multivitamines en ik drink en eet veel melkproducten... maar ik ga de tips van het voetenbad wel opvolgen :-) Thanks!

Wat is dat kruidenheksje? Is dat een boek of zo?

Geplaatst

Hei esk,

Mijn kruidenheksje is mijn schoonzusje. Zij heeft opleiding kruidentherapie en kruidenmedicijnen gevolgd en samen met twee anderen een praktijk opgezet. Daarnaast hebben ze een boekje gschreven over zwangerschap en kruiden en daar haal ik mijn 'kennis' vandaan. Als je gerichte vragen hebt kan je ze mailen (ik stuur wel een pbtje). Ik heb weinig tot geen kennis over hoe het menselijke lichaam met vitamines e.d. omgaat. Zo'n voetenbadje lijkt me heerlijk!

Geplaatst

Dag allemaal,

ik begin nu toch ook wel erg veel zin te krijgen in zo'n pretecho nu ik deze verhalen allemaal lees. ik wil alleen wel bij een goed bureau. kunnen de kenners mij zeggen via wie of wat je dit regelt? of moet ik dat gewoon aan de verloskundige vragen?

wat betreft het slikken van vitamines moet ik van de verloskundige gewoon blijven doorslikken. Toch weerhoudt dat mijn moe zijn niet helemaal. gelukkig heb ik met werk nu een goede regeling kunnen treffen. Ik mag nu terug naar 60%. dat valt binnen de verzekering, dus gaat ook niet van mijn loon af. In de praktijk werk ik de afgelopen weken 1 dag minder. Maar je weet het niet, het kan zo maar zijn dat ik binnenkort die extra dag ook nog nodig heb om te herstellen. Want nodig heb ik het echt. ik moet af en toe gewoon echt flink bijslapen. Dan maak ik rondjes van 10 tot 10. Volgens huisarts en verloskundige hoort het er gewoon bij en is er niks aan te doen. anders dan er aan toegeven. Dus erg blij dat ik het op het werk zo heb kunnen regelen (sterker nog. mijn baas kwam er zelf mee. die zei: 'niets is belangrijker dan je kinderen en dus moet je goed voor jezelf zorgen').

wat betreft de schopjes. Het zijn een soort plofjes die ik voel in mijn buik. Ik zie mijn buik echter niet bewegen. Maar dat zou ook goed gecamoufleerd kunnen worden door mijn natuurlijke speklaag. dus ook zal mijn man nog wel even moeten wachten voordat hij wat kan voelen. Ik vind het wel fijn de baby te voelen. Dat maakt het echt helemaal echt. Want tijdens de 20 weken echo had ik echt nog steeds het gevoel dat ik naar een film zat te kijken. Vond het echt moeilijk te geloven dat zo'n wonder zich in mijn buik afspeelt.

Goed, ga maar even lekker weekend vieren. Goed weekend allemaal!

groet,

tessa

Geplaatst

Hoi meiden,

Tessa, wat fijn voor je dat je het op een goede manier hebt kunnen regelen met je werkgever.

Esk, wat leuk dat je man het nu ook kan voelen.

En Kiet, dat zal ook wonderlijk zijn om je eigen buik te zien bewegen.

De 9mnd beurs was wel leuk voor een keertje, maar ik zal niet zo gauw weer gaan. Wij hebben bijna alles al aangeschaft, dus het was niet echt vernieuwend voor me. Maar toch, één keertje in je leven zwanger, dan hoort het er bij (volgens mijn vriendin).

Verder: ik heb ook last van kramp in mijn linkerbeen, vaak 's ochtends. Schijnt dat je beeb op bepaalde zenuwen drukt, dus het hoort erbij. Aangezien ik niet in kruidenvrouwtjes geloof, hoop ik maar dat het zelf over zal gaan :-).

Ben ook moe en heb op het moment weinig puf iets te doen. Ben op het moment ook emotioneel en vergeet dingen bijv. de sleutels uit de voordeur te halen. Bij een vriendin van me is - nadat ze dacht borstkanker vrij te zijn - nu een hersentumor ontdekt. Dat zal ook tot mijn heftige emoties bijdragen.

Enfin, nog één weekje en dan ga ik het eerste nieuwe meisje inwerken. Dit betekent dat ik nog maar een week of 8-9 hoef te werken :-).

De eerstvolgende afspraak voor de vk is 12 maart, daarna schijn ik om de drie weken naar haar toe te moeten. Zal deze week nog even een afspraak maken voor de 2e pretecho. Kan niet wachten onze kleine meid weer te zien......

Nou kanjers, nog een prettige voortzetting van het weekend.

Liefs

Natas

Geplaatst

goedemorgen dames,

natasja, wat heerlijk dat je al kunt beginnen met iemand in te werken. Nog maar 8/9 weken, je kunt dus al aftellen.

Hoe gaat het met jullie baby-kamers? Bij ons komen ze deze week de kamer afmaken qua verven en dan moeten we nog steeds de gordijnen gaan aanschaffen. In principe is de kamer dan klaar om de meubeltjes te laten komen maar dat zal pas begin april zijn. Nog ff geduld dus.

Ik heb gisteren voor het eerst mijn buik ook zien bewegen. Die kleine man was zo ontzettend beweeglijk dat je echt duidelijke bewegingen zag, zo grappig om te zien. Kan er uren naar kijken!

Volgens mij is het qua afspraken redelijk rustig nu bij ons. Ik hoef ook pas op 10-3 weer naar de VK en tot die tijd geen afspraken.

Werk ze allemaal en tot snel.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hoi Meiden,

bij ons is de babykamer dit weekend behangen en het is zoooo mooi geworden!! we zijn er helemaal blij mee

nu nog 2 of 3 weken wachten op de meubeltjes en dan is alles klaar!

Geplaatst

Kiet, fijn dat jullie zo blij zijn met de kamer.

Nog maar 2 a 3 weekjes totdat de spulletjes geleverd worden, dat is al snel. Jullie zijn er vroeg bij ;-)

Geplaatst

Ik krijg er lichtelijk stress van. Manlief is het "niet eens" met de gordijnen (!) en nu zijn we dus nog steeds geen steek verder als een maand geleden. Hij heeft me beloofd dat we zaterdag echt wat gaan kiezen en dan kan ik ook weer verder met het kamertje (de kleuren van bijvoorbeeld dekentje en accessoires hangen ervan af).

Ik heb me trouwens zojuist aangemeld voor een 2-avondse borstvoedingscursus. Hebben jullie al besloten wat je gaat doen (borst of fles)? En gaan jullie ook op cursus?

Ben even benieuwd.

Geplaatst

Hoi Esk,

Wil ook borstvoeding gaan geven, maar ga niet op cursus. Ga eerst maar eens kijken of het iets voor mij is tegen die tijd.

Vervelend dat jullie het niet eens kunnen worden over de gordijnen. Succes meis.

Bij ons schiet Johan zijn werkkamer in de garage (aan huis) al op. Er is geïsoleerd en zaterdag wordt er een nieuw kozijn geplaatst en gaan de wanden er tegenaan. Zijn kantoor moet eerst helemaal klaar, dan kunnen zijn spullen van boven verhuisd worden en dan kan ik pas beginnen met het opknappen van de babykamer. Zal meevallen hoor, beetje schilderen, één wandje behangen en de gordijnen ophangen.

Het zal wel fijn zijn als het voor mijn verlof klaar is, dan kan ik alles gaan wassen en inrichten.

Kan me er zo op verheugen. Eindelijk, na al die jaren komt er in huis toch nog een heuse babykamer.........

Liefs,

Natas

Geplaatst

VK

Tessa 26-02

Esk 08-03

Kiet 08-03

Marchan 10-03

Dorine 10-3

Natasja 12-3

Pretecho

Natasja 27-2

Kiet 08-03

Dorine 13-03

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010 (zoon)

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

'k Heb het lijstje maar weer even naar voren gehaald en aangepast

Geplaatst

ik wil ook borstvoeding gaan geven maar twijfel nog over zo'n cursus.

willen jullie trouwens thuis of in het ziekenhuis bevallen?

Geplaatst

Hi dames,

ESK, vervelend dat jullie er niet uitkomen wat betreft die gordijnen en zo herkenbaar, vervelend is dat he?

Ik hoop dat je man van het weekend een keuze maakt zodat jullie verder kunnen.

Bij ons worden vanavond en donderdag de muren nogmaals geverfd en dan is het schilderen hopelijk klaar. Zodra dit afgerond is zullen ook wij wederom op pad moeten voor gordijnen.

Natasja, ik vind het ook net zo leuk als jij om hiermee bezig te zijn. Kan dan ook niet wachten totdat er straks een complete kamer met meubeltjes staat.. (en de kleine man daarna natuurlijk)

ESK, ik ga ook op borstvoedingscursus. Ik ga hier in maart al aan deelnemen. Bij ons wordt deze cursus (ook 2 avonden) om de maand georganiseerd en de VK vond het te laat als ik pas in mei zou deelnemen. Dus goed, ik ga hier over 3 weken naartoe en ben heel erg benieuwd, heb eigenlijk niet echt een idee wat ik me hierbij moet voorstellen.. hahaha

Groetjes, Dorine

Geplaatst

@Kiet, ik ga voor een ziekenhuisbevalling. Persoonlijk heb ik geen goed gevoel bij een thuisbevalling dus voor mij is dit ook nooit echt een optie geweest.

Geplaatst

Dorine, ik kon kiezen: april of mei. In mei vond ik ook te laat, dus wordt het voor mij april.

Natas, ik ben ook een beetje huiverig voor borstvoeding dus vandaar de keuze voor een cursus... dan heb ik me in ieder geval erop voorbereid en dan zien we na de bevalling maar weer verder.

Kiet, ik ga ook in het ziekenhuis bevallen, het idee dat ik thuis zou moeten bevallen: brrr... ik moet er niet aan denken.

Geplaatst

Ik had gordijnen uitgezocht, meerdere stalen, met 1 belangrijke voorkeur. Vindt mijn man die nou net minder leuk. Daar baal ik flink van. Degene die hij wel leuk vindt vind ik ook wel leuk, maar ben nog een beetje in de mineur van mijn eerste keuze die wordt afgewezen.

Ik wist niet eens dat je op borstvoedingscursus kunt. Maar dat zal ik de volgende keer wel van de verloskundige horen. die afspraak is overigens een weekje verschoven, gezien mijn man en ik een lang weekend weg gaan naar Belgie.

wat betreft bevallen. Dat wordt absoluut het ziekenhuis voor mij. Geen twijfel over, mede gezien mijn leeftijd.

en verder... ja, het is eindelijk zover. sinds deze week voel ik de baby bewegen. En hoe! het is echt een enorm druk persoontje. Een (nu nog) heerlijk gerommel in mijn buik, van buiten nog niet zichtbaar, maar dat zal dan ook vanzelf wel komen.

groet,

Tessa

Geplaatst

Tessa, heel herkenbaar van die gordijnen. Ik word er zo gestoord van dat ik bijna inmiddels wel met alles in wil stemmen, als er maar iets gekozen word. Maar goed, wij hebben gisteren stalen gehaald en het lijkt er op dat manlief deze wel ziet zitten. Hij heeft ze nu mee naar z'n moeder en hopelijk heeft die geen rare opmerkingen meer (het zal niet de eerste keer zijn, grrrr...) en dan kunnen we ein-de-lijk iets bestellen. Sorry dames, even m'n frustratie kwijt, ik begin ernstige nesteldrang te krijgen...

Worden jullie 's nachts ook wel 's wakker met enorme pijn in je buik (niet baarmoeder, maar iets hoger?). Ik wel, ik denk dat het m'n blaas is, maar weet het niet zeker. Het is wel heel onaangenaam en ik twijfel of het "erbij hoort" of dat ik er naar moet laten kijken... het is alleen maar 's nachts.

Geplaatst

ESK, nee, hier heb ik ook geen ervaring mee, nog nooit gehad.

Heb je niet misschien last van harde buiken???

Groetjes Dorine

Geplaatst

Nee, volgens mij is dat een heel ander gevoel, meer alsof je baarmoeder samentrekt (tot een bal) en dan weer ontspant en dan weer aantrekt. Dat is ook geen prettig gevoel, maar dat doet geen pijn.

Geplaatst

nee, dat gevoel herken ik ook niet. wel als draai van de ene kant naar de andere kant, dan trekt het. maar ik denk dat dat mijn banden zijn. ofwel, zou gewoon even bellen naar de VK.

tessa

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden