Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Dorine, de moeheid houdt aan bij mij. Misselijk ben ik gelukkig niet geweest, maar soms voel ik me wel minder lekker. Af en toe wat steekjes (maar dat valt reuzemee) en ik ben dikker geworden (en durf geen uitspraak te doen of ik meer vet op m'n buik heb of dat ik al "aan het groeien" ben). Ik kijk in ieder geval weer uit naar de 2e echo om te zien of alles nog goed is, maar ik neem aan van wel.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HI Esk, ik ben dus idd ook al aan het groeien. Nog geen buikje maar mijn heupen zijn breder geworden. Ik heb een aantal van die strakke heupbroeken maar die doe ik toch niet meer graag aan, ze snijden echt op m'n heupen. Daarnaast groeien mijn borsten ook, had voor de gein gemeten (stond in zo'n 9 maanden dagboek) en de afgelopen weken is er al 3 cm in omtrek bijgekomen. Pfff, dat mag van mij dus echt wat langzamer gaan!

Geplaatst

Manlief is overbezorgd dat ik een dikkertje wordt, maar ik eet eigenlijk helemaal niet zoveel als anders, dus ik vermoed dat ik zo iemand ben die "overal" zwanger is (helaas...). Ach ja, we zullen zien.

Vandaag ga ik toch maar vast de verloskundige bellen. Volgens mij heeft de arts in het ziekenhuis gezegd dat ik over ga naar een vk na de 10 weken echo, maar aangezien de vk ook de combinatietest moet gaan doen, leek het ons verstandig alvast een afspraak te maken in week 10, zodat alles in 1 moeite door kan gaan.

Verder zijn wij al druk bezig met uitzoeken van een kinderdagverblijf, want dat is ook lastig (zelfs op het dorp waar wij wonen). En verder heb ik nog niets geregeld m.b.t. kraamzorg...

Hoe ver staan jullie ervoor met dit soort dingen? Blijven jullie werken en hoe gaat het met de opvang?

Geplaatst

Wij zijn nog helemaal niets aan het regelen. Ik wacht echt totdat ik 12 weken zwanger ben en pas dan ga ik stappen ondernemen.

Ik heb al een afspraak met de VK gemaakt terwijl we ook nog in het ziekenhuis lopen. Het EMC gaf aan dat dit geen probleem was en dat dit kon.

Volgende week maandag heb ik dus een echo via de VK en ook meteen een intake, en de week daarna nog een echo in het EMC. Het loopt lekker door elkaar dus maar wel allemaal extra momentjes om naar de beeb te kijken.

Geplaatst

Ja, ik zou ook wel willen wachten, maar het blijkt nu al dat dat dus gewoon voor ons niet haalbaar is. Bij het kdv keken ze al heel moeilijk toen ik het over volgend jaar september had (!). En met m'n werk voorzie ik ook een boel geregel en gepraat en aangezien ik qua kdv dus niets kan regelen als ik het niet rond heb op m'n werk, moet ik wel. Ik verwacht nl dat het nog wel tot week 12 gaat duren voordat ik ein-de-lijk m'n gesprek met m'n baas heb.

Het is ook zo dubbel, maar ik ga dan toch maar van het positieve uit dat alles goed is. De 8-weekse was goed en als de 10-weekse ook goed is, dan zal ik een stuk geruster zijn, dat wel.

Geplaatst

Echo 1

Elly (Wolkje) 02-11

Joyce(x) 5-11

Kiet 5-11

Marion 6-11

Ivfsh 7-11

Echo 2

Esk 10-11

Natasja (Otjes) 13-11

Echo 3

Dorine (Simonja) 9-11

VK

Marchan 3-11

Natasja 6-11

Dorine 9-11

@Marchan, ik zag dat jij morgen al naar de VK mag. Veel plezier daar. Gaan ze daar ook een echo maken of wanneer mag je anders weer een kijkje nemen bij de beeb?

@Elly, ik hoop dat je inmiddels goed nieuws hebt gehad.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Elly, hopelijk heb je goed nieuws gehad.

zie mezelf niet in het rijtje bij Dorine:-) Ik mag morgen....

tessa

Geplaatst

Sorry Tessa, ik had al het idee dat hier niet iedereen bijstaat.

Heb je er gelijk bijgezet.

Heel veel succes morgen en laat je het ons snel weten?

Groetjes Dorine

Echo 1

Elly (Wolkje) 02-11

Tessa 03-11

Joyce(x) 5-11

Kiet 5-11

Marion 6-11

Ivfsh 7-11

Echo 2

Esk 10-11

Natasja (Otjes) 13-11

Echo 3

Dorine (Simonja) 9-11

VK

Marchan 3-11

Natasja 6-11

Dorine 9-11

Geplaatst

Hoi, hoi,

@Elly: hoe is het gegaan met de echo vandaag?

@Tessa: spannend de 1e echo. Je laat het ons toch wel weten hè?

@Marchan: mijn vraag aan jou is idem aan die van Dorine.

Moet even teruglezen hoor.

Geplaatst

Voor wat betreft het groeien dat kan ik ook beamen. Heb ook bij sommige broeken dat ik er al bijna niet meer in kan. Wel jammer, want dat zijn allemaal mooie pakken van mijn werk. Heb wel al even rondgekeken en ik moet zeggen dat ze best leuk zwangerschapskleding hebben. Niet van die spijkerbroekpakken iig.

Johan en ik hebben het ook over het werk gehad. 3 dagen, 2 dagen, helemaal stoppen. Moeilijk. Johan heeft een eigen bedrijf en heeft het op het moment super druk. Hij gaat om half 6 de deur uit en komt half zes thuis, maar vaak ook later en is 's avonds en in het weekend ook nog aan het werk. Ik ga om half 7 mijn bed uit om een half uur met ze te lopen. 's Middags (na een hele dag alleen zitten) willen ze ook graag rennen buiten. We hebben 2 jachthonden, dus een rondje door het dorp daar kom je niet mee weg. Als we dan ook nog een kleintje hebben ..... Het zou veel rust geven als ik er voor zorg dat het thuis geregeld is, dan hebben we samen ook meer tijd met de kleine. Als het me niet bevalt, dan kan ik altijd nog weer gaan werken.

Moet zeggen dat dit wel een hele vreemde gedachte is, want ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht om te stoppen met werken!

Geplaatst

hoi hoi

hier maar even een berichtje . er staan nog niet veel dames in de rij voor juli.

ff een vraag hebben jullie ook zo extreem veel last van je borsten. kan nu al niet mee mijn normale bh's aan. alles doet zeer vooral mijn tepels zijn extreem gevoelig . vind het wel erg vroeg voor zoiets of het is een goed teken. ga er morgen maar op uit voor goede bh's . als iemand tips heeft heel graag.

groetjes silvia

Geplaatst

Echo 1

Joyce(x) 5-11

Kiet 5-11

Marion 6-11

Ivfsh 7-11

Echo 2

Esk 10-11

Natasja (Otjes) 13-11

Elly (wolkje) 7-12

Echo 3

Dorine (Simonja) 9-11

VK

Marchan 3-11

Natasja 6-11

Dorine 9-11

Hallo meiden,

Sorry voor het lange wachten maar vanmiddag dus de echo gehad en toen alle familie langs geweest en ben dus nu pas thuis.

Het was indrukwekkend. Ik ben officieel 7 weken en 5 dagen en het is 14 mm. En ja het is er 1.

Het was echt een ontzettend mooi gezicht om het hartje te zien kloppen.

Volgens de arts ziet alles er zeer goed uit. Voor mij een geruststelling want ik ging me langzamerhand best zorgen maken want ik voel niets anders dan normaal. Ik ben niet misselijk of zo. Zelfs mijn humeur wordt al wat beter. Dus nu kan ik langzamerhand iets meer genieten van de zwangerschap. We zijn wel weer met onze neus op de feiten gedrukt betreffende de pre screening. Ik weet nog steeds niet wat ik ga doen.

Ik vind het namelijk best eng.

In december de laatste echo bij de fertiliteit en dan naar de gynaceloog.

Spannend.

Alle meiden die nog moeten, geloof me maar. Dit is echt een leuke 1e ontmoeting met jullie kleine. Het wordt echter.

Geniet ervan.

liefs,

Elly

Geplaatst

Hi Elly,

Wat fijn dat het allemaal goed was. Op naar de volgende echo!

@Annemarieke, ik heb in het begin van mijn zwangerschap ook zo'n last van mijn tepels gehad. Vanaf de 7e week ging dit over en kreeg ik gespannen borsten, voelde ze echt groeien. Nu weer nergens last van maar dat kan met de dag verschillen. Ik zou me dus geen zorgen maken.

@Tessa, nogmaals succes vandaag.

@Marion, nog 3 daagjes dus het begint ook al op te schieten. ik weet hoe spannend het is maar het gaat best snel tot vrijdag :-)

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi, hoi,

Bij mij zijn mijn borsten ook af en toe gevoelig. De ene keer kan ik wel op mijn buik liggen slapen de andere keer niet.

Hoe is het met jou Dorine?

Marion, spannend vrijdag.

Liefs

Geplaatst

Hi Natasjea.

Met mij gaat het goed. De ene dag wat meer last van kwaaltjes dan de andere maar ik mag zeker niet klagen. Alleen 's-ochtends 1x boven de plee en de rest van de dag gaat het dan wel weer. Ik merk wel dat ik regelmatig moet blijven eten. Zodra ik een lege maag begin te krijgen word ik misselijk.

Voor de rest soms last van gespannen borsten en bandenpijn maar vandaag helemaal niets. Wel ben ik nog steeds moe.

Hoe is het met jou, nog geen verdere kwaaltjes?

Geplaatst

vandaag de 1e echo gehad. het was nog niet helemaal positief helaas. embryootje was nog erg klein en er was wel hartslag, maar die was 110 en dat vond de dokter wat laag. Haar mededeling was dat we 50 / 50 kans hebben op doorgang. Volgende week weer een echo en dan maar hopen dat het beter is! We doen ons best om er positief in te blijven staan. Ookal is dat niet altijd even gemakkelijk.

Tessa

Geplaatst

Jeetje Tessa wat balen. Weer die onzekerheid. |Ik hoop zo voor je dat je echo volgende week goed is. Dat je emmy een flinke groeispurt heeft gehad!

Geplaatst

Nou ik ben vandaag dus voor het eerst bij de VK geweest.

We zouden eigenlijk geen echo krijgen maar mijn man wilde graag weten of alles nog goed zat dus mochten we even een kijkje nemen.

De baby was 3 cm dat komt op 10 weken neer ongeveer.

We hebben ook het hartje gehoord dat was echt super. De echo was niet heel duidelijk want het was al een uitwendige echo.

Wel kon je al een hoofdje en armpjes zien. Over 2 weken hebben we de volgende afspraak en weer een echo. Van de week even bloed laten prikken en kraamzorg regelen het is nu wel heel echt aan het worden.

Hey Natas

Ik werk momenteel 2 dagen in de week. En dat wil ik ook blijven doen. Op de ene dag is mijn dochter bij mijn moeder en de andere dag is mijn man vrij. Dus opvang heb ik altijd al.

Liefs

Geplaatst

Echo 1

Elly (Wolkje) 02-11

Tessa 03-11

Joyce(x) 5-11

Kiet 5-11

Marion 6-11

Ivfsh 7-11

Echo 2

Esk 10-11

Natasja (Otjes) 13-11

Echo 3

Dorine (Simonja) 9-11

Marchan 16-11

VK

Marchan 3-11

Natasja 6-11

Dorine 9-11

Marchan 16-11

Geplaatst

Nou, ik heb gister de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt bij de vk. De gyn had gezegd dat ik na de echo van volgende week naar de vk zou kunnen en ook dat de combinatietest via de vk geregeld moest worden. Ik vond dan het tijdspad redelijk krap worden (bellen in week 10 voor 1e afspraak vk en dan tussen week 11 en 14 combinatietest), dus heb alvast een afspraak gemaakt bij de vk voor volgende week. Zo volgt alles elkaar mooi op!

Heb het lijstje dus even bijgewerkt...

Echo 1

Elly (Wolkje) 02-11

Tessa 03-11

Joyce(x) 5-11

Kiet 5-11

Marion 6-11

Ivfsh 7-11

Echo 2

Esk 10-11

Natasja (Otjes) 13-11

Echo 3

Dorine (Simonja) 9-11

Marchan 16-11

VK

Marchan 3-11

Natasja 6-11

Dorine 9-11

Esk 12-11

Marchan 16-11

Geplaatst

Hi Tessa,

Wat vervelend dat er nog geen zekerheid is. Ik duim voor je dat het volgende week helemaal goed gaat komen.

@Marchan, wat fijn dat je een extra kijkje mocht nemen bij jullie beeb. Nog maar 2 weekjes, dan mag je nog een keer kijken en zit je alweer op zo'n 12 weken. Tjemig, wat gaat dat toch snel.

(bij anderen dan, bij mijzelf vind ik de tijd niet echt snel gaan.haha)

Groetjes Dorine

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden