Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meiden,

Ik heb het lijstje er maar weer even bijgepakt want ik kan het soms allemaal niet meer volgen (zwangerschapsdementie??).

Dit zijn de afspraken zoals iedereen die zelf heeft aangepast.

@Tessa, jij staat hier niet tussen want ik weet niet precies wanneer jij deze week voor de volgende echo moet.

Voor de andere dames die er niet tussen staan, willen jullie de vervolgafspraken zelf toevoegen?

@Ivfsh, jij bent zo te zien de volgende. Heel veel succes met je echo.

Liefs, Dorine

Echo 1

Ivfsh 7-11

Echo 2

Esk 10-11

Natasja (Otjes) 13-11

Echo 3

Dorine (Simonja) 9-11

Marchan 16-11

VK

Dorine 9-11

Esk 12-11

Marchan 16-11

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hai dorine,

geeft niks hoor. ik heb di 10 nov 2e echo. ben erg nerveus. Ik voel al een paar dagen niks en dat geeft me zorgen...

gelukkig voldoende afleiding dit weekend zodat het hopelijk snel dinsdag is.

tessa.

Geplaatst
Er ging iets mis,

Het mocht niet zo zijn, helaas.....

Er was een vruchtzakje te zien met een klein embryo'tje maar geen hartacitiviteit.

Ik zal moeten wachten op een miskraam, zo niet dan een curretage.

Het nieuws is nog niet helemaal aangekomen, kan moeilijk huilen, k voel eigenlijk helemaal niet zoveel. Ben nu thuis en trek zo maar een fles wijn open. Ik vind het zo oneerlijk, zo veel moeite, zo gewenst, endelijk gelukt bij de 3e poging en dan krijg je dit. We hadden het ook gewoon niet verwacht, we waren eerder benieuwd of het er 1 of 2 waren. ppppffff, zwaar klote dit.

Meiden het kan zijn dat ik me even niet laat zien, misschien ook wel, k weet het nog niet. Moet dit eerst verwerken.

Liefs

Marion? Is het echt definitief? Heb je al bloedverlies?

Ben benieuwd hoe ze dit verteld hebben aan jullie.

Als je het kan opbrengen hoor ik het graag van je.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hi Tessa,

Ik herken je nerveusheid heel goed. Zelf voel ik ook al een aantal dagen niets en maak me ook druk of alles wel oké is (en dan is het bij ons eigenlijk nog minder spannend dan bij jullie).

Eigenlijk is het ook nooit goed he? Voelen we iets, denken we dat het niet goed is. Voelen we niets, gaan we daar weer over twijfelen... hahaha

Ik deel je mening dat we gelukkig genoeg afleiding hebben in het weekend, voor ons geldt dit gelukkig ook.

Wij mogen maandagochtend al een kijkje nemen en daarna ga ik weer heeeeel hard voor jullie duimen.

Fijn weekend en houd moed, dan doe ik dat ook ;-)

Liefs, Dorine

Echo 1

Ivfsh 7-11

Echo 2

Esk 10-11

Tessa 10-11

Natasja (Otjes) 13-11

Echo 3

Dorine (Simonja) 9-11

Marchan 16-11

VK

Dorine 9-11

Esk 12-11

Marchan 16-11

Geplaatst

Dank Dorine,

het is fijn te horen dat anderen ook niks kunnen voelen. dat geeft weer goede moed!

ook jij fijn weekend en succes met je volgende echo!

tessa.

Geplaatst
Er ging iets mis,

Het mocht niet zo zijn, helaas.....

Er was een vruchtzakje te zien met een klein embryo'tje maar geen hartacitiviteit.

Ik zal moeten wachten op een miskraam, zo niet dan een curretage.

Het nieuws is nog niet helemaal aangekomen, kan moeilijk huilen, k voel eigenlijk helemaal niet zoveel. Ben nu thuis en trek zo maar een fles wijn open. Ik vind het zo oneerlijk, zo veel moeite, zo gewenst, endelijk gelukt bij de 3e poging en dan krijg je dit. We hadden het ook gewoon niet verwacht, we waren eerder benieuwd of het er 1 of 2 waren. ppppffff, zwaar klote dit.

Meiden het kan zijn dat ik me even niet laat zien, misschien ook wel, k weet het nog niet. Moet dit eerst verwerken.

Liefs

Marion,

Tjeetje uit het niets komt jouw bericht voor mijn ogen, ik schrik me rot. Wat rampzalig, dit is zo onverwacht en hard. Heel veel sterkte meid!

Liefs Pieneke

Geplaatst

Hoi Meiden!

Allereerst @ Marion: wat vreselijk voor je, heb het echt met kippevel zitten lezen.... Ik wens je veel sterkte toe!

Het is wel tegenstrijdig hier op dit forum: wij zijn net terug van de eerste echo en alles was goed. Echt heel erg fijn! Er waren twee embryo's teruggeplaatst en eentje was volledig goed: groot genoeg en een sterk kloppend hartje (144). De andere had zich niet goed doorontwikkeld en was een 'leeg zakje'. Ik heb wel even een traantje van opluchting en geluk gelaten.

Spannend: volgende week alweer ronde 2 echo's voor drie meiden. Wij hoeven pas op 12 december weer terug te komen, dan ben ik 12,5 week.

Veel liefs!

IVFSH

Geplaatst

Hoi Ivfsh

net wat je zegt, een forum met tegenstrijdige berichten!!

Fijn te horen dat alles goed was bij jullie, lijkt me zo geweldig om zo'n echo mee te maken.

Ik krijg maandag de eerste echo, dan ongeveer 2.5 week later nog eens bij de gynaecoloog en dan mag ik kiezen voor een verloskundige of dat ik bij de gynaecoloog blijf..

maar goed, eerst op naar maandag.

geniet ervan meid!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoi Ivfsh

Wat fijn dat bij jullie alles goed was. Geniet ervan en op naar 12 december!

Groetjes Dorine

Geplaatst

Kom nog maar even kijken dit weekend en lees ik het rotbericht van Marion. Meissie, wat verschrikkelijk voor jullie. Na al dat wachten, de spanning etc. 'k Weet eigenlijk even niet wat ik zeggen moet behalve jullie heel veel sterkte wensen....

Een dikke knuffel vuoor jullie.

Natasja

Geplaatst

Echo 1

Ivfsh 7-11

Echo 2

Esk 10-11

Tessa 10-11

Natasja (Otjes) 13-11

Echo 3

Dorine (Simonja) 9-11

Marchan 16-11

VK

Dorine 9-11

Esk 12-11

Marchan 16-11

Natasja 16-11

Geplaatst

Hallo oud vertrouwd :-) en Tess!

@Tess ik zie dat jij ook een aantal HCG-waarden weet. Ik ben een lijstje aan het maken over HCG in onze forumpraktijk. Zou je je waarden daarbij willen zetten? (Topic= HCG op basis van ervaringen). Ik wens je heel veel succes aanstaande dinsdag.

Meisjes geniet van jullie zwangerschap en als anderen ook HCG info hebben.. natuurlijk dezelfde vraag als aan Tess.

Liefs Pieneke

Geplaatst

@ Pieneke, moet inderdaad even wennen aan je nieuwe gezicht :bye:. Ik heb helaas geen HcG waarden voor je. Ik ben nog helemaal niet geprikt of wat dan ook...

@ Dorine, veel succes en plezier vandaag. Ben je erg zenuwachtig?

@ IVFSH, wat fijn dat alles weer goed was.

@ Marion, ik hoop dat het een beetje gaat, nogmaals veel sterkte.

Nog 1 dagje en dan mag ik ook weer. Ik ben zo benieuwd en ik vind het erg fijn dat ik weer gerustgesteld kan worden (tenminste, dat hoop ik dan). Morgen mag ik pas aan het einde van de dag (rond 19.00 u), dus het zijn nog bijna twee dagen...

Ik moet zeggen, ik zal blij zijn al de 12 weken voorbij zijn. Al is het alleen maar dat ik dan hopelijk weer wat meer energie heb, want momenteel is het echt alleen maar werken, slapen, werken, slapen. Ik heb ook nergens zin in, echt heel vervelend. Ik wil toch m'n leven een beetje terug, zal ik maar zeggen...

Geplaatst

Hi dames,

Net de echo gehad en het gaat hartstikke goed, ze hebben zelfs al een uitwendige echo kunnen maken!

Onze beeb is nu 2 cm groot en bewoog al lekker. Echt een wondertje om te zien.

Nu begin ik me toch wel zwanger te voelen maar ook ik ben, net zoals ESK heel blij als die 12 weken voorbij zijn.

Liefs Dorine

Echo 2

Esk 10-11

Tessa 10-11

Natasja (Otjes) 13-11

Kiet 20-11

Echo 3

Marchan 16-11

Echo 4

Dorine (Simonja) 16-11

VK

Esk 12-11

Marchan 16-11

Natasja 16-11

Dorine 16-12

Geplaatst

Wauw Dorine

dat moet helemaal speciaal geweest zijn!! maar groeit best hard als je het terugleest.

Volgens je banner ben je 8 weken en 2 dagen, is dat nog bijgesteld adhv. je echo?

Fijn dat je volgende week alweer een echo hebt

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hi,

Ja, het was ook echt heel bijzonder. Nu begin ik me steeds wat meer zwanger te voelen. Nu ze het zelfs al uitwendig kunnen zien lijkt het voor mijn gevoel al wel iets.

Volgens de berekeningen van vandaag zou ik 8 weken en 3 dagen zijn maar ik pas het nog maar even niet aan. Die ene dag zou ook zo weer kunnen veranderen.

Op 25 november heb ik een termijnecho (1e gedeelte van de combinatietest) en als de datum dan aangepast wordt ga ik het ook pas veranderen.

Geplaatst

Fijn dat je echo goed was! Bij mij was er met 8 weken nog geen beweging te zien. Is dat erg? (maak me meteen weer zorgen...)... of komt dat pas in week 8 (zat nog op precies 8 weken).

Ik zal blij zijn als het morgen is... wat zou je morgen kunnen zien (precies 10 weken)?

Geplaatst

ESK, geen zorgen gaan maken. Het bewegen schijnt pas in de 9e week te beginnen (vanaf het moment dat je 8 weken zwanger bent) dus het is helemaal niet gek dat dit bij jullie nog niet te zien was. In 3 dagen gebeurd er weer zoveel dus niet gaat stressen.. .(zegt deze stresskip..hahah)

Ik denk dat jij echt al een mini-mensje kunt zien met een prachtige hartslag en lekkere beweging. 10 weken alweer, wat schiet dat op.

Ik krijg bij elke echo een dagje cadeau dus zo schiet het ook wel op.. hahaha.

Vraagje aan alle dames; hebben jullie het nieuws al wereldkundig gemaakt of ook alleen aan directe familie (pa en ma, broers en zussen) verteld?

Wij alleen aan de direct familie en willen het pas ergens rond de 12 weken wereldkundig gaan maken. Nu begin ik het wel moeilijk te vinden want nu wil ik het toch wel heel graag met anderen gaan delen.. hahaha

Geplaatst

Wij hebben het inmiddels volledig wereldkundig gemaakt :-)

En dat is leuk!! Ik heb een hele plank vol kaartjes met felicitaties en af en toe krijg ik ook leuke kleine cadeautjes (van mijn moeder luierpakjes en slofjes, van m'n beste vriendin een trilbeestje (kan je uittrekken en dan trilt het weer naar boven). En dan verwacht ik dat mijn andere vriendin binnenkort ook met iets leuks komt en ook m'n broer had al iets voor me gekocht (was het alleen vergeten mee te nemen). Dat is echt superleuk! Al die kaartjes en gelukwensen maken het ook echter!

Het enige waar ik het bijzonder moeilijk mee heb is dat mijn beste vriendin nu in de wachtweken zit van haar 3e ICSI. Ik leef zo met haar mee en hoop zo dat DIT de ICSI is die 't 'm doet. Ik vind het ook zo zuur voor hen, bijna iedereen in haar omgeving is zwanger en dan kom ik ook nog 's met mijn nieuws, terwijl ze natuurlijk heel goed met mij dingen kon delen, toen we allebei nog in het traject zaten. Overigens was zij wel de allereerste die het wist, na manlief, want ik ben het de zelfde dag nog gaan zeggen en ik vond dat een van de moeilijkste dingen die ik ooit ben gaan doen. Gelukkig begrijpen we elkaar, maar ik hoop ECHT dat deze ICSI het gaat worden voor haar...

Okee, even m'n hart gelucht!

Geplaatst

Ow ESK, ik begrijp zo goed hoe moeilijk het is om het aan een vriendin te vertellen die dit ook meemaakt. Mijn beste vriendin heeft een aantal maanden geleden te horen gekregen dat haar 3e ICSI mislukt was en zij zijn dan ook met de behandelingen gestopt. Ze heeft het hier zo moeilijk mee en vind het vreselijk om iemand te zien die zwanger is. Ze weet het dan ook nog niet van mij. Ik wil eerst wachten tot aan die 12 weken maar ook dan zal zij de eerste zijn waar ik het aan ga vertellen. Pff, zie daar zo tegenop. Zij zei vorige week nog dat als nu één van haar vriendinnen zwanger zou worden dat ze die dan voorlopig niet zou willen zien. Ze vind dit echt te zwaar. Ze heeft ook veel gesprekken met een psycholoog om het allemaal een plekje te geven. Ik weet dus zeker dat, zodra ik het haar vertel, ik haar een tijdje niet zal spreken en ze is toch m'n beste vriendin.

Bij haar voel ik me ook heel schuldig dat ik het nog niet verteld heb maar zij weet niet dat we een cryo-poging gedaan hebben, niemand trouwens.....

Geplaatst

Ja, het is gewoon supermoeilijk. Zij wist van mij wanneer m'n testdatum was, dus ik vond dat ik het haar gewoon moest gaan vertellen. Ze is natuurlijk niet gek en zou het anders al vermoed hebben... In jouw geval kan ik me helemaal voorstellen dat je niet uitkijkt naar het komende gesprek. Maar ja, er is geen enkele manier waarop je dit kan verzachten denk ik.

Ik heb mijn vriendin gister een lief kaartje gestuurd met daarop dat wij aan hen denken en dat we met ze meeleven. Ik had zo'n kaartje ook gehad van een andere vriendin en vond dat heel prettig. Ik hoop dat het haar net zo steunt als dat ene kaartje dat ik had gekregen.

Gelukkig kunnen we er goed over praten en ik probeer natuurlijk niet mijn zwangerschap te ontkennen, maar ik vind dat ik het ook niet op hoef te hemelen of hoef te klagen bij haar. En zo proberen we met elkaar wat rekening te houden. Ik wil er gewoon voor haar zijn, hoe het ook uitpakt, maar hoop met heel m'n hart dat het dit keer goed gaat. Ze heeft een TP gehad van een topembryo en een hele goede kwaliteit. En er is er waarschijnlijk ook nog eentje over.

Nou ja, in ieder geval veel succes met je vriendin.

Geplaatst

Hee meiden,

Bijzonder: al de tweede echo!! Ik zou volgende week zo weer willen, maar ja, nog bijna vijf weken wachten.... :-)

Wij hebben het al tegen bijna alle goede vrienden en familie gezegd, ze wisten allemaal dat we behandelingen hadden omdat we een tijd terug moesten naar NL, daarna hebben we het toen ook maar meteen verteld. Zo fijn dat iedereen zo lief meeleeft!!!

Ik vind ook het allermoeilijkst om om te gaan met mensen die je lief zijn en waarbij kinderen krijgen ook niet vanzelf gaat. Mijn broer en zijn vriendin zijn al lange tijd bezig, ik hoorde dat pas toen ik het van ons vertelde. Het is zo oneerlijk. Wij hebben dit voorjaar pas te horen gekregen (na ruim een jaar zelf proberen) dat we ICSI moeten doen. Meteen in september de behandeling en de eerste keer al zwanger. Zo ontzettend scheef, ik vind dat heel erg moeilijk. Ik gun het hun namelijk zo ontzettend, ze willen het zo graag en zouden fantastische ouders zijn. Ik ben daar echt heel veel mee bezig...

Maar ik ga er wel helemaal vanuit dat het bij hun gaat lukken!

Meiden, geniet er allemaal van!

groetjes,

IVFSH

Geplaatst

Tessa en ESK, voor jullie vandaag weer een spannende dag.

Tessa, ik duim ontzettend hart voor jullie dat het vandaag allemaal goed uitziet. Ik hoop dat jullie een goed kloppend hartje kunnen zien en dat jullie wat geruster mogen worden. Hoe laat moet je voor de echo?

ESK, voor jou natuurlijk ook een hele mooie echo gewenst.

En hoe is het verder met de andere meiden?

Groetjes Dorine

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden