Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ow Tessa, wat ben ik super blij voor jullie.

Geniet van dit goede nieuws en probeer er nu ook een beetje van te genieten!!!!!

Groetjes Dorine

Geplaatst

dank allemaal! Nu even geen stress meer over wat wel en niet voelen. Erg fijn. Ik was vandaag echt letterlijk ziek van de zenuwen. En voel me nu echt een stuk beter. dus

En Marion! Nogmaals veel sterkte en ik hoop dat je snel een punt achter deze periode kunt zetten!

Tessa

Geplaatst

Tessa, wat heerlijk dat alles goed was! Geniet ervan!

Ik kan ook gaan genieten, ons kleintje was enorm gegroeid t.o.v. 2 weken geleden en je zag het ook echt bewegen. Beentjes, armpjes en navelstreng, het zat er allemaal op en aan! Geweldig om te zien!! Ik ben zo blij!

Geplaatst

Hi ESK, ook voor jou goed nieuws dus. Wat fijn dat jullie al een echt klein mini-mensje met alles er op en er aan hebben gezien. Weet je hoe groot jullie beeb nu is?

Geniet ervan!

Geplaatst

Als ik het goed onthouden heb iets van 3,4 cm, maar ik weet het niet zeker. Het was in ieder geval ruim 2 keer zo groot als de vorige keer, hoewel dat met de vergroting van het echo apparaat altijd een beetje moeilijk inschatten is. Volgens mij staat op de echofoto 34,3 mm... Het kwam overeen met een termijn van 10 weken 1 dag en dat klopt aardig.

Geplaatst

Hee Tessa!

Wat fijn: gefeliciteerd! Die kleine doet het gewoon helemaal goed! Fijn om die bevestiging te krijgen he!

Hier alles oke, zwangerschapskwaaltjes worden wel erger, werken vind ik echt zwaar nu (misselijk en moe), maar ach, vind het eigenlijk helemaal niet erg. Is ook wel weer een soort van geruststelling dat mijn lichaam genoeg hormonen aanmaakt.

Esk: 3,4 cm al! Ik blijf het ongelooflijk vinden hoe snel het groeit!

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Goeie vraag Kiet.

ik was gisteren te erg van slag om de arts die vraag te stellen. ik heb begrepen dat ze jonge, gezonde moeders nu wel willen gaan inenten toch?

Tessa.

Geplaatst

ja je krijgt vanaf 13 weken het advies om je in te laten enten..

maar ik denk dat ik het niet ga doen.. ik vind dat niets je weet ook niet wat het met je kindje doet.

Geplaatst

Hi dames,

Ik denk dat ik me ook niet laat inenten. Precies zoals Kiet zegt, ze weten niet precies of het iets met je kindje doet en dat risico wil ik niet nemen. Nu dus maar hopen dat ik geen griep ga krijgen...

Hoe is het verder dames, kwaaltjes, zenuwen, iets anders???

Geplaatst

Echo 2

Natasja (Otjes) 13-11

Kiet 20-11

Echo 3

Marchan 19-11

Tessa 8-12

Echo 4

Dorine (Simonja) 16-11

VK

Esk 12-11

Marchan 16-11

Natasja 16-11

Dorine 16-12

Hi Natasja, nu ik het lijstje er weer bij heb gepakt zie ik dat jij as vrijdag alweer voor een echo mag. Spannend hoor. Ben je zenuwachtig???

Geplaatst

Echo 2

Natasja (Otjes) 13-11

Kiet 20-11

IVFSH 12-12

Echo 3

Marchan 19-11

Tessa 8-12

Echo 4

Dorine (Simonja) 16-11

VK

Esk 12-11

Marchan 16-11

Natasja 16-11

Dorine 16-12

Ik sta er ook weer bij!

Geplaatst

Hoi,

Ik ben al een paar dagen niet op het forum geweest. Kon me er niet toe zetten, ben zo vreselijk zenuwachtig. Heb op de een of andere manier na mijn val met de honden een gevoel dat het mis zit. Ben helemaal op de van de zenuwen en kan eigenlijk de hele dag wel janken.

Sorry, dat ik "verzuimd" heb te reageren de afgelopen dagen..... Ik wacht vrijdag de echo af, misschien voel ik me dan iets beter.

Liefs,

Natas

Geplaatst

Ow Natasja, wat vervelend dat je je zo voelt.

Ik hoop dat het vrijdag allemaal beloond gaat worden met een mooie echo. Ik duim voor je.

Veel liefs, Dorine

Geplaatst

Hai Natasja

Wat ellendig dat je gevallen bent!

ik snap dat je je zorgen maakt maar volgens mij kan je ukkie heel wat hebben hoor, zo lekker opgeborgen.

In ieder geval hoop ik dat te tijd snel voorbij vliegst en dat je een goede echo hebt vrijdag!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Ha Natasja,

wat vervelend dat je gevallen bent... in principe zit je kindje goed beschermd in de baarmoeder en kan er dacht ik weinig mis gaan toch?

En verder weet ik heel goed hoe je koppie je lijf kan beinvloeden. ik ben zowel maandag als dinsdag, tot aan de echo, letterlijk ziek geweest van de stress. Ik kon echt helemaal niets meer. Na het gelukkig goede nieuws voelde ik me weer helemaal prima..

en jouw uitslagen waren tot heden allemaal perfect toch? Ofwel, vrijdag gaat het ook gewoon goedkomen. Positief blijven!

liefs,

tessa

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hoe gaat het nu met jullie kwaaltjes? Ik hang nu eigenlijk dagelijks met m'n kop in de wc. Het ontbijt komt er altijd uit, wat ik ook eet en drink.

Voor de rest van de dag gaat het dan gelukkig weer beter maar ik blijf wel een flauw gevoel houden.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Dorine

Je hebt het flink te pakken zeg! Wat vervelend joh,nog even en dan ben je er als het goed is vanaf.

Hey Natas ik kan me je zorgen goed voorstellen maar je beeb zit inderdaad goed bescherm in je baarmoeder. Maar kan me voorstellen dat als je morgen de echo hebt gehad en alles is goed er een last van je schouders af valt.

Ik ben alweer 11 weken vandaag de tijd gaat toch best wel snel hoor. Nog een weekje en ik ben 3 maanden zwanger de eerste mijlpaal. Ben nu druk bezig kraamzorg te regelen. Want dat moest op tijd gedaan worden. Ik dekn dat ik 3 uur per dag doe 8 dagen. Ik mag omdat ik borstvoeding ga geven 49 uur verdeeld over 8 dagen nemen maar dat is bijna 6 uur per dag. En het is leuk en aardig maar ik wil toch lekker in alle rust van mijn gezin genieten. Ik heb de zorg meer nodig voor in de ochtend omdat mijn dochter naar school toe moet. Wat een geregel allemaal joh en je moet nog overal over nadenken ook. Ik wil lekker thuis bevallen,van de eerste ben ik ook thuis bevallen. En ik vond dat wel prettig. Ik ga vandaag bloed laten prikken om rhesus,bloedgroep e.d vast te laten stellen. Mijn bloedgroep weten ze al maar de VK zei dat je rhesus kan veranderen. En natuurlijk alle gekke ziektes maar die zijn ook al voor de behandeling getest dus dat zit wel goed.

Nou een heel verhaal is het geworden. Fijne dag allemaal.

Esk Krijg je ook een echo bij de VK? Veel plezier daar dan wordt het nog een stukje echter als je daar komt.

Geplaatst

HI Marchan,

Ja, ik heb idd wel wat kwaaltjes maar ik vind het niks erg. Ja, op het moment dat ik letterlijk met m'n hoofd in de wc hang voel ik me niet echt blij maar daarna ben ik toch altijd wel weer opgelucht dat ik nog steeds iets merk. Voor mij blijft dit toch een soort van bevestiging dat het waarschijnlijk wel goed zal zitten.

Jij alweer 11 weken, wat gaat dat idd best wel snel. Nog maar één weekje en dan heb je de eerste mijlpaal idd gehad maar dat gaat ook vast wel goedkomen. Ik begin nu ook wel af te tellen tot die 12 weken. Ik ben volgens de echo van afgelopen week nu 8 weken en 6 dagen dus ook dat begint wel al op te schieten.

Wanneer ben jij nu precies uitgerekend?

Groetjes

Geplaatst

3 juni ben ik uitgerekend. Maar heb een sterk gevoel dat het een mei kindje gaat worden. Van de eerste ook 2 weken te vroeg bevallen.

Geplaatst

Hoi Dorine

Ik breek even bij julli topic in: een vriendin van mij braakte in de ochtend ook echt alles eruit, zij heeft het kunnen oplossen door de wekker rond 04.00 uur in de ochtend te zetten: dan had ze thee (in thermoskan) bij haar bed staan + wat crackers / of beschuit, daarna kon ze weer een paar uurtjes slapen en haar ontbijt ed. kon ze dan goed binnenhouden.

Zij kwam erachter dat juist alles eruit kwam als haar maag leeg was...tip was dus om continu wat in je maag te hebben...

wie weet kun jij er ook iets mee?

succes!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hi Meiske,

Ik ga het zeker een keer proberen. Ik moet er toch altijd vroeg uit om een keer te plassen, als ik dan meteen iets eet en drink gaat het daarna wellicht beter.

Thx voor de tip.

Groetjes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden