Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ah Super Kiet, fijn dat alles ok is! Speciaal even ingelogd op mn werk want was erg nieuwsgierig! Op naar de 2e echo!

ooooo ik mag morgen, spannend!!!!! Vind het heel leuk en spannend maar tegelijkertijd ook zooooo eng. Hoop zoooo dat alles goed is. Als dat het geval is dan gaan gaan we morgenavond naar de ouders om het te vertellen, bedoel waarom dan nog langer wachten........ Iemand nog een leuk idee om het op een originele manier te vertellen?

Ik ga er maar vanuit dat alles goed is hoor.

Geplaatst

wat lief dat je speciaal even kwam kijken!!

jij heeft veel plezier morgen! het komt allemaal vast goed! spannend hoor!

nee ik heb niet echt een speciale manier voor je.. wij waren zo enthousiast dat we gelijk naar onze ouders toe zijn gegaan.. ze wisten ook dat we met IVF bezig waren.

Geplaatst

Hoi Kiet

Wat fijn dat alles goed was!!! heerlijk gevoel moet dat zijn nietwaar??

Marion succes morgen! wij hebben het gewoon verteld (zijn er wel naartoe gegaan) maar konden niet wachten op de eerste echo....

succes!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb ff gauw ingelogd op mijn werk. Dus snel een berichtje voordat ik afsluit.

Fijn dat het bij de echo-dames goed is gegaan. En Marion veel succes morgen.

Zelf mag ik morgen naar de vk. Zal mij benieuwen.

Liefs

Natas

Geplaatst

dag dames,

fijn dat het allemaal goed is met de echo's! ik hoop jullie volgende week ook een positief bericht te kunnen geven. Vind het lastig om rustig te blijven en kan niet wachten tot de dagen voorbij zijn...

wat snel trouwens dat er al na 8 weken een date is met een verloskundige. Kan me niet herrinneren dat mijn zwangere vriendinnetjes (die normaal zwanger zijn geworden) ook al zo vroeg een afspraak hadden. Hoort er blijkbaar bij. Is dat dan iemand van het ziekenhuis?

Tessa

Geplaatst

Hi Tessa,

Nee, de verloskundige is niet van het ziekenhuis. Je kunt zelf uitkiezen welke vk je wilt en waar, meestal is dat in je eigen woonplaats. Ik werd er door het EMC op gewezen dat ik contact kon opnemen met een vk dus ik weet niet beter dan dat de intake ergens rond de 8/9e week is.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hi, kheb mijn ticker ff aangepast; zat er 1 dagje naast :tongueP:.

Wij hebben het hartslagje zien kloppen (razendsnel), maar idd ook niet gehoord hoeveel slagen per minuut. Klas ook dat sommige van jullie hoorden hoe groot het was, maar dat hebben we ook niet gehoord (radboud nijmegen). Maar de arts zei dat ze alles zag wat ze moest zien en dat alles er ook goed uit zag! Yeh :icon_thumleft:

Maar dit was dus 1e echo en meteen de laatste keer in nijmegen. Nu mogen we naar een verloskundige of een gyneacoloog. We hebben voor het laatste gekozen... voelt voor ons allebei beter. Dus morgen maar meteen bellen, want de arts zei dat ik moest proberen voor de 11e week nog een echo te krijgen.

Tessa, veel succes. Khoop dat t allemaal oke is.

Geplaatst

Hai meiden,

Je leest een paar dagen niet en dan is er weer zoveel gebeurd.

* Tessa heel veel succes bij je volgende echo. Tot nu toe is de kleine blijven zitten dus er is reden genoeg om te blijven hopen. Ik zal voor je duimen.

* Kiet, wat gaaf. Geniet ervan en op naar je volgende echo.

* Marion67, heel veel succes morgen.

* Joycex, wij kregen ook niet te horen hoe snel het hartje klopte maar wel hoe groot de kleine nu is. Heb je geen foto gekregen? Want als je die hebt gehad dan staat het als het goed is onderaan in mm aangegeven + hoeveel weken en dagen.

Voor de rest is het hier net als bij jullie, heel veel onzekerheid want inderdaad als je niets voelt ga je wel twijfelen. We hebben het inmiddels op het werk en aan iedereen die het zou moeten weten verteld.

Het maakt het wel echter nu iedereen het weet.

Het enige waar ik heel veel last van heb is de vermoeidheid. Het kan je soms zo ineens overvallen.

Zijn er meer meiden die fulltime werken? Ik merk namelijk dat het werken op zich wel gaat maar dat ik daarnaast eigenlijk niet al teveel fut heb om nog meer te kunnen doen. Wie heeft er hier ervaring mee?

Iets heel anders, als ik in de stad loop kan ik het bijna niet weerstaan om steeds babyspulletjes te willen kopen. Iedereen raad het af maar de drang is zo immens sterk. Best bizar. Hebben jullie dit ook?

Voor iedereen een hele fijne nachtrust toegewenst.

liefs,

Elly

Geplaatst

Marion, vandaag heel veel succes en plezier!!

Elly, héél herkenbaar, van je werk. Ik werk ook fulltime en kan echt alleen naar m'n werk en dan houdt het gewoon op daarna. Ik moet heel goed uitkijken wat ik 's avonds plan en dan vooral niet te veel in een week en ook niet later dan 22.00 u want anders ben ik de rest van de week gezien. Ik vind zwanger zijn geweldig, maar vraag het niet na 18.00 u want dan vind ik het vreselijk... ik zal blij zijn als m'n energieniveau weer een beetje hoger is.

Waar ik ook last van heb is dat ik dus 0 libido heb... en dat begint manlief geloof ik de keel uit te hangen. Ik lijk niet aan z'n verstand te kunnen peuteren dat ik echt gewoon op ben 's avonds en dat ik blij ben dat ik als een coach potato voor de buis kan hangen (en zelfs dat is soms al te veel) en verder niets meer hoef. Ik betrapte 'm er gister op dat hij zelfs een beetje gepikeerd was dat ik geen zin had (!).

Okee, genoeg gezeurd :dry:.

Hoe is het bij de andere dames?

Geplaatst

Dank voor de support dames.

merk je het trouwens als het niet goed is? of kan het zo zijn dat ik helemaal niks voel en dat het toch mis is? Ik voel namelijk niet zoveel, behalve een beetje buikspierpijn en ik hoop natuurlijk dat dat goed nieuws is...

Geplaatst

Hi dames,

Wat betreft die moeheid, dat heb ik 's-avonds ook wel. Ik werk bijna fulltime (36 uur) maar moet wel om 6.00 uur m'n bed uit. Ik lig er dus 's-avonds nog voor 22 u in, meestal haal ik dat niet eens.

ESK, wat betreft je libido, ik moet er ook niet aan denken. Gelukkig weet mijn wederhelft dit nog van vorig jaar dus hij laat me aardig met rust... hahaha

Tessa, het kan ook mis zijn zonder dat je het merkt. Ik heb vorig jaar een missed abortion gehad bij 8/9 weken en daar kwamen ze pas in de 12e week achter. Het was dus al weken afgelopen maar mijn lichaam stootte het vruchtje niet af.

Maar goed, probeer je voor te houden dat het in de meeste gevallen goed gaat, dat probeer ik ook!

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb eigenlijk wel zin, maar mijn mannetje is bang dat het dan verkeerd kan gaan hahaha. Misschien dat ik hem er van het weekend (overdag dan) voor kan porren. 's Avonds is het slapen (ben ook zo verschrikkelijk moe) en niet klooien.... hihi.

Vandaag had ik de afspraak bij de vk. Ze heeft mijn bloeddruk gemeten (die goed was) en mij helemaal ondervraagd. Ook heb ik een lading tijdschriften en folders meegekregen, een reclamepakket van Zwitsal (met een badeendje - zo schattig) en ik mocht een knuffel uitzoeken. Ze wil me om de vier weken zien.

Volgende week heb ik de laatste echo in het ziekenhuis en de maandag erop eventueel een afspraak bij de vk voor een afspraak, maar dat kan ook nog verzet worden.

Marion, hoe is het met jou gegaan vandaag bij de echo?

Liefs,

Natas

Geplaatst

Hey meiden

Tessa ik ging van mijn eerste ook met 8 weken al naar de VK. Ik was nu wel laat vond ik zelf met bijna 10 weken.

Esk ik begrijp je helemaal ik heb ook totaal geen zin en pfff en manlief voelt zich dan soms ook een beetje gepikeerd. Nou jammer dan! Ik had trouwens tijdens mijn eerste zwangerschap echt heel veel zin en dat 8,5 maand lang. Dus mijn man heeft dikke vette pech. Misschien komt het nog goed in het tweede trimester haha.

Ben toch wel benieuwd hoe het met marion is gegaan.

Liefs

Geplaatst

Er ging iets mis,

Het mocht niet zo zijn, helaas.....

Er was een vruchtzakje te zien met een klein embryo'tje maar geen hartacitiviteit.

Ik zal moeten wachten op een miskraam, zo niet dan een curretage.

Het nieuws is nog niet helemaal aangekomen, kan moeilijk huilen, k voel eigenlijk helemaal niet zoveel. Ben nu thuis en trek zo maar een fles wijn open. Ik vind het zo oneerlijk, zo veel moeite, zo gewenst, endelijk gelukt bij de 3e poging en dan krijg je dit. We hadden het ook gewoon niet verwacht, we waren eerder benieuwd of het er 1 of 2 waren. ppppffff, zwaar klote dit.

Meiden het kan zijn dat ik me even niet laat zien, misschien ook wel, k weet het nog niet. Moet dit eerst verwerken.

Liefs

Geplaatst

dag Marion,

jeetje, wat een dramatisch nieuws. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies...

tessa

Geplaatst

OWWWW Marion

Jeetje wat een bericht, wat zal zo'n bericht als een totale mokerslag aankomen zeg, ik weet niet goed wat te zeggen, ik vind het zo erg voor jullie.

Logisch dat je je wellicht even terugtrekt, je hebt groot gelijk

Lieverd, heel veel sterkte en kracht gewenst met het verwerken van deze enorme klap!!

zo oneerlijk...

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hai meiden,

Blij dat het allemaal toch herkenbaar is en ik niet de enige ben. Ik merk dat ik aan alles ga twijfelen. En inderdaad, de libido is nog erger dan 0. Ik vind het zelf ook vervelend maar ik kan me er niet toe verzetten. en manlief vindt het inderdaad niet funny.

Blij dat het weekend is, was er echt aan toe.

liefs,

Elly

Geplaatst

Even inbreken hier hoor!

Marion wat heftig en verdrietig voor jullie zeg! Zou me voor kunnen stellen dat je boos bent. zo lang moeten wachten, dan uiteindelijk zwanger en dan toch gaat het mis. Onbegrijpelijk! Heel veel sterkte samen gewenst.

Geplaatst

Marion, wat een verschrikkelijk nieuws voor jullie. Ik wens jullie heel veel sterkte de komende periode om dit te verwerken en het een plekje te geven.

Het is zo oneerlijk....

Heel veel liefs,

Dorine

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden