Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Tessa,

De arts uit het VU zei tegen mij dat het hartje minimaal 100 bpm moest hebben dat het goed was. Het mijne had 122 bpm met 6 wkn en 3 dgn. Hoe ver ben jij heen?

Liefs,

Natas

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Esk,

Je hebt gelijk meid. Ik zie aan jouw ticker dat je al 9 weken heen bent vandaag. Wordt echt tijd.

Liefs,

Natas

Geplaatst

Hoi Meiden,

ik moet morgen om 11.40 voor de eerste echo.. vind het zoooo spannend... begin nu toch wel zenuwachtig te worden! maar ik heb er een goed gevoel over

Geplaatst

@Natasja. Ik zat gisteren op 6 weken en 3 dagen. Hartslag was 110 en embryootje was 3,3 mm groot. Dus nog erg klein. Ik zit ook bij de VU trouwens. En de dokter keek nog al zorgelijk, dat we er rekening mee moesten houden dat het volgende week wel eens afgelopen zou kunnen zijn. Maar we houden goede moed! 50 % kans is nog best veel!

Tessa

Geplaatst

Hei tessa,

Ik zit bij uitgerekend in mei maar volg de juni-mama's ook. Wilde je veel succes wensen met wachten, een week kan best lang duren. Hopelijk maakt jullie kleine een enorme groeispurt door deze weeek! Ik duim mee.

Geplaatst

Bij ons hebben ze het helemaal niet eens gehad over de snelheid van het hartje. Je kon zien dat het hartje klopte, maar de arts heeft het niet gehad over hoe snel of langzaam het was... 50% is best veel en niet alles valt altijd precies binnen het boekje. Ik zal voor jullie duimen, Tessa.

Kiet, veel plezier en succes bij de eerste echo morgen. Het is ook ontzettend spannend! Wij mogen volgende week weer en ik vind het nu al bijna net zo spannend als die van vorige week!

Hoe gaat het verder met iedereen? Kwaaltjes of niet?

Geplaatst

Kiet, heel veel succes morgen, dat het een mooie echo mag worden.

Net als bij ESK wordt er bij ons niet gesproken over het aantal hartslagen van de baby. Toen ik vroeg of het klopte zoals het zou moeten zij men dat het er goed uitzag maar er werd niet gesproken over een aantal.

We blijven duimen Tessa. Wanneer mag je volgende week?

ESK, kwaaltjes, tsja, dat valt eigenlijk best wel mee. De moeheid lijkt minder te worden en m'n borsten zijn ook niet meer gevoelig. Wel ben ik de ene dag wat misselijk en de andere dag voel ik helemaal niets. Afgelopen zondag en maandag best veel 'last' van bandenpijn gehad maar ook dat is er niet meer.

En jij?

Geplaatst

De moeheid houdt aan en af en toe dan voel ik me echt niet lekker (ik kan het niet misselijk noemen, maar gewoon "niet lekker"). Verder heb ik af en toe wat krampen, maar dat is altijd erg kort en nooit heel hevig. Ik merk wel dat m'n rug wat eerder "stijf" aanvoelt (onderrug) en dat ik echt op moet letten dat ik niet teveel dingen in een week prop (dus dat ik m'n rust neem). Verder ben ik al tijden verkouden en ik heb zo'n idee dat dit de komende maanden blijft.

O ja, en ik heb de hele dag door honger! Dit is echt superslecht voor mijn lijn, dus probeer er niet altijd aan toe te geven... Ik bedoel, ik wil wel een beetje bij de weg blijven en niet ineens superdik worden. Ik probeer gezond te eten en maar een beetje meer, maar echt niet alles los te laten qua eten.

Hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Wat dat eten betreft, dat heb ik ook wel. Mijn 'geluk' is dat ik in de eerste 4 weken van mijn zwangerschap een aantal kilo afgevallen ben (geen idee waardoor) dus ik heb nu weer een beetje reserve. Voor de rest moet ik echt blijven eten want zodra ik een lege maag begin te krijgen word ik misselijk.

Ik eet ook niet veel meer dan anders maar wel vaker op een dag een kleinere hoeveelheid.

Geplaatst

ik heb ook ineens veel meer honger! ik eet ook meer maar kleine maaltijden..

hoop dat het snel morgen is!

Geplaatst

Hee allemaal,

alweer even geleden dat ik er was.

Hier sinds deze week flinke misselijkheid: poeh..... Ik was aan het hopen op duidelijke tekens dat ik zwanger ben, nou, daar ben ik een beetje op teruggekomen... Maar ja, ik ben eigenlijk al lang zo blij dat ik zwanger ben, ik neem het er nu graag bij. Ik eet nu dus inderdaad ook de hele dag kleine beetjes om een lege maag te voorkomen.

Tips die ik vandaag kreeg van mijn fysio/accupuncturist (ik woon in China en het is wel interessant om te horen wat zij doen tegen misselijkheid ed). Hij vertelde me dat uit onderzoek in westen en oosten is gebleken dat er een drukpunt is op je pols. Als je dit masseert dan schijnt je misselijkheid echt af te nemen, het wordt blijkbaar ook toegepast bij patienten die chemo moeten ondergaan. Ik ga het in elk geval proberen: baat het niet dan schaadt het niet!

Daarnaast zei hij (maar dat is echt iets chinees): helemaal niets kouds meer drinken. Beste is water koken met wat gember erin, dat even laten koken en dan honing erbij. Smaakt goed en werkt volgens hem ook nog.

Zooo, voor zover grootmoeders wijsheid uit het verre Oosten :-)

Ik hoop dat iedereen binnenkort een hele goede echo heeft!

Groetjes

IVFSH

Geplaatst

Joyce en Kiet, heel veel succes morgen. Dat het een mooie echo voor jullie beiden mag worden!

IVFSH, wanneer heb jij nu je eerste echo. Ik zie nog steeds in je handtekening ergens rond 7 november....

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hoi Tessa

Jeetje wat een spanning zeg! zo'n boodschap wil je niet horen natuurlijk maar 50/50 is een behoorlijke kans nietwaar!!

Ik duim voor je meid!

liefs

Meiske74

Geplaatst

succes met de echo's morgen!

wat betreft misselijkheid... heb ik eigenlijk niet echt last van. Wel dat ik ook net als jullie geen lege maag moet hebben. Dat ik echt moet ontbijten, terwijl ik voorheen echt nauwelijks meer dan een kop koffie of thee weg kreeg...

En ik moet wel echt opletten op de kilo's!

verder heb ik een soort van buikspierpijn. kennen jullie dat ook?

dank allemaal trouwens voor de lieve woorden. ik voel me vandaag een stuk beter dan gisteren en kijk er positief tegen aan. dat is altijd het beste toch?

tessa.

Geplaatst

Goedemorgen dames, alles goed met jullie?

Wil jullie toch een vraagje voorleggen om te kijken of jullie dit herkennen...

Ik heb de ene dag wel wat last van kwaaltjes (denk aan moe, misselijk, bandenpijn) en dan een aantal dagen helemaal niets. Nu heb ik dus al een paar dagen niets en dan kan ik echt vreselijk in paniek raken. Ben zelfs al een dag huilend naar bed gegaan omdat ik zeker wist dat het niet goed zat.

Tsja, waar ik dat op bazeer, geen idee. Gewoon het feit dat ik helemaal niets voel maakt me ontzettend bang, ik kan me dan niet voorstellen dat het allemaal goed gaat. Dat moet je toch voelen?

Pfff... herkennen jullie dit?

Liefs, Dorine

Geplaatst

Héél herkenbaar! Ik heb vorige week m'n echo gehad en toen was ik weer helemaal gerust gesteld, maar nu is het alweer anderhalve week erna en ik voel zo weinig. Ik maak me dan zorgen of alles wel goed is.

Weet je, je weet het niet en dat maakt het zo onzeker. Het enige wat je kan doen is een positieve instelling hebben en houden. Je houdt niet tegen wat er misschien kan gebeuren en je enorm zorgen maken over iets wat waarschijnlijk helemaal niet gaat gebeuren is ook niet handig. Tot je een week of 19 bent en je de baby voelt, zal je er gewoon vanuit moeten gaan dat het goed gaat... ik vind dat ook heel moeilijk, want ik voel ook heel weinig en ben ook erg onzeker.

Niet op zoek naar "foute" verhalen op internet en proberen je gedachten te verzetten. Dat is denk ik het enige wat je kan doen (en dat probeer ik dus ook te doen).

*knuffel*

O ja, huilen is wel degelijk een zwangerschapskwaaltje, dat weet je toch?

Geplaatst

Ik heb ook vanaf het begin van de zwangerschap. Je moet proberen om er gewoon van te genieten. Zelfs vandaag maak ik me weer een beetje ongerust. De ene dag voel je je kindje meer dan de andere dag maar dat is ook normaal.

De symptomen zijn de ene dag gewoon beter voelbaar dan de andere dag en laten we eerlijk zijn we hebben ook een heel proces achter de rug.

Dus mijn advies; ontspan en probeer zo veel mogelijk van je zwangerschap te genieten!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Thx voor jullie reacties. Toch wel fijn om te horen dat je dat niet alleen hebt.

Precies wat Vanessa zegt, we hebben al zoveel moeten meemaken dat het gewoon echt heel moeilijk is om ook maar ergens van te genieten. Meestal is het ergste down-gevoel na een dag ook wel weer weg en vraag ik me de volgende dag af waarom ik me zo 'bang' maak maar tsja, je doet er niets aan.

Laten we maar met z'n allen proberen positief te blijven en als ik me echt depri voel weet ik jullie weer te vinden.

Gelukkig voor mij ook nog maar 4 daagjes en dan mag ik weer een kijkje nemen. Ook dat is zo stom he? Zit er een week tussen je echo's, dan duurt die week zo lang. Zit er 2 weken tussen dan lijkt die 2e week weer veel langer. Wat is tijd toch iets vreemds!

Nogmaals bedankt meiden, dit beurt me weer een beetje op.

Geplaatst

Hoi Meiden,

ik kom net terug van de echo en het was helemaal goed! heb alleen een vergrote eierstok maar dat kan geen kwaad voor het kindje maar moet wel in de gaten gehouden worden maar als het goed is word het vanzelf minder.

Geplaatst

Ow Kiet, wat een goed nieuws. Wat zal jij blij zijn nu.

Fijn dat alles goed is en nu maar weer wachten op de volgende echo...

Geniet ervan!!!!!

Geplaatst

mag gelukkig vrijdag 20 nov weer voor een echo dus dat is over 2 weken al! ben zo blij je zag ook al het hoofdje en het kontje echt heeeeel leuk

nu is het allemaal toch wat echter!

Geplaatst

Hoi Kiet,

Er zijn verschillende sites, ik noem er een paar (kan je zelf zoeken wat je het leukst vind):

www.tickerfactory.com (komt die van mij vandaan, maar ze hebben er honderden meer)

www.babybytes.nl (zoals die van Dorine)

www.babybrabbel.nl (onder interactief/banners)

www.lilypie.com

www.baby-gaga.com (zoals die van Marchan)

Je kan ook googlen op "ticker" of "banner"

Succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden