Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even korte reactie, later meer...

ik heb vanmiddag om 16.00 uur mijn echo. ben behoorlijk ik de stress. hoop jullie straks positief nieuws te kunnen vertellen.

tessa.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Succes Tessa!

Ik mag pas vanavond, dus jullie horen het waarschijnlijk pas morgen van mij. Ik ben heel benieuwd en ook wel een beetje zenuwachtig. Ik moet er niet aan denken dat het misschien mis is... ik ga er niet vanuit, maar het spookt toch wel een beetje door m'n hoofd... soms kan je maar beter naief zijn, denk ik wel 's...

Geplaatst

ESK, het gaat vast goedkomen. Ik kan me je houding helemaal voorstellen (dat doe ik namelijk ook altijd) maar je hebt toch geen echte reden om aan te nemen dat het niet goed is?

Hoe is het met kwaaltjes, ergens last van of niet?

Geplaatst

Ha Dorine, ik ben alleen nog erg moe en mijn tepels zien er anders uit (vooral in de ochtend). En ik heb (sorry) wat meer afscheiding, hoewel dat nu weer minder wordt). En ik heb de hele dag door honger, dat is echt vreselijk, ben volgens mij al een paar kilo aangekomen en ik kan er ook niet mee stoppen. Net alsof alle remmen eraf zijn...

Qua moeheid hoop ik dat het snel minder wordt. Gisteren voelde ik me echt heel beroerd ervan, vandaag gaat het wel. Heb ook al iets meer zin om mezelf op te tutten (dat was ook al stukken minder geworden).

Hoe zit het met jouw kwaaltjes?

Geplaatst

De dingen die jij zegt herken ik eigenlijk wel. Mijn tepels gaan er ook anders uitzien, er komt een donker gekleurde rand omheen.

Moe ben ik ook nog steeds wel. Niet meer zo erg dat ik 's-middags wil slapen maar tussen 21 en 22 uur vallen mijn luikjes echt dicht. Verder heb ik ook sommige dagen echt geen fut, dan is echt alles te veel moeite om te doen.

Honger valt nu wel weer mee bij mij maar ik moet wel regelmatig blijven eten. Zodra ik te lang niet gegeten heb wordt ik misselijk en dat wil ik voorkomen.

Verder heb ik toevallig vanochtend met m'n hoofd in de wc pot gehangen. Ik had verse jus d'orange op mijn nuchtere maag gedronken en dat ging dus niet goed. Binnen 5 minuten was het er al weer uit.. hahaha

Tsja, dit was het eigenlijk wel een beetje. Eigenlijk dus echt vergelijkbaar met jou.

Oh ja, 's-avonds heb ik ook al een behoorlijke buik, heb dan echt een opgeblazen gevoel. Ik weet dat dit mijn darmen zijn maar toch vind ik het leuk om dan een buikje te zien!

Geplaatst

Hey Meiden

Ik heb gelukkig bijna geen kwaaltjes meer.

Ben niet meer zo vreselijk moe en ook niet meer misselijk.

Ik heb wel last van mijn darmen en mijn tepels jeuken!!!!

Verder gaat het allemaal goed. Hoe denken jullie hierover ik wil graag zo een doppler set kopen maar twijfel nog een beetje. Een verloskundige kan heel goed voelen waar de baby zit,ik niet en ik ben bang dat als ik wil gaan luisteren met dat ding en mijn baby heeft zich verstopt dat ik de hartslag niet hoort en gelijk bang ben dat er iets mis is. Mijn dochter had namelijk altijd als we bij de VK waren dat ze wegzwom voor dat apparaat. De VK moest haar echt zoeken. Dus zit een beetje in dubio.

Liefs

Geplaatst

Hoi Marchan,

Ik heb er ook wel 's over gedacht om zo'n apparaat te kopen (of te lenen), maar het is precies zoals je zegt: als ik het hartje dan niet kan vinden dan ga ik meteen flippen. Ik doe het dus maar niet voor m'n eigen gemoedsrust...

Geplaatst

Hi Marchan,

Fijn dat je geen klachten meer hebt en nu jij het hebt over jeukende tepels bedenk ik mij dat ik dit ook wel vaker heb. Hahaha, zo heb ik toch nog wel 'kwaaltjes' die ik niet als kwaaltjes herken.

Ik zit met precies hetzelfde dilemma als jij. Ik wil het van de ene kant heel graag gaan huren maar ben ook bang dat ik gelijk in paniek raak als ik een keer niets kan horen.

Ik kan je dus geen raad geven want ik weet het zelf ook echt niet.

Geplaatst

Ik heb ook in dubio gestaan om zo'n doppler te kopen, maar ik heb het niet gedaan. Ik was erg bang om helemaal ongerust te worden als ik ze dan even niet zou horen. Ik ben dan zo'n type die de hele dag met dat ding op mijn buik zou zitten... Daarbij heb ik al eens gehoord dat ze helemaal niet zeker zijn of het wel of geen kwaad kan.

Succes met de zwangerschap!!!

Geplaatst

Tja, kan het ook niet helpen :tongue9:, Marchan.

Stel dat je het wel doet: denk je dan niet dat je er "teveel" mee bezig bent, dus te overbezorgd wordt? Dat is namelijk ook 'n beetje wat ik erbij heb. Dat ik dan helemaal overbezorgd ga doen en zo...

Geplaatst

Ook ik breek even in in jullie topic.

Wat verschrikkelijk Marion! Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toegewenst om dit afschuwelijke nieuws te verwerken!! Ik vind het echt heel erg voor jullie!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Net zh gebeld voor een intake gesprek voor de curretage. iK wordt nog wel gebeld door de kliniek vanmiddag hoe verder maar ik heb mn keuze gemaakt, het moet weg en wel zo snel mogelijk. Ik wil verder en zolang het er nog zit kan dit niet. Als ik pas rond 17.00 uur telefoon van de kliniek krijg kan ik het zh niet meer bellen en moet ik weer een dag wachten. (in de kliniek doen ze geen curretages).

Geplaatst

Hi Marion,

Ik heb vorig jaar een zelfde soort situatie meegemaakt en ik begrijp zo goed wat je bedoeld met dat je niet verder kan zolang het er nog zit.

Ik wilde vorig jaar ook niet meer wachten en heb toen op een middag alle ziekenhuizen in de directe omgeving gebeld en geïnformeerd naar de kortsbijzijnde datum waarop ik daar een curretage zou kunnen ondergaan.

Uiteindelijk ben ik in een ziekenhuis terechtgekomen dat niets met mijn behandelingen te maken had maar daar kon ik de volgende dag al terecht.

Heel veel sterkte in elk geval en als je nog iets wilt weten dat je hier niet neer wilt zetten mag je me ook altijd een privé-berichtje sturen.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Ik wordt zo langzamerhand een expert in wachten.......

Waar je al niet doorheen moet

Maar we zijn verder gezond, mn mannetje en ik houden vreselijk veel van elkaar en we hebben saampies besloten dat we er wel komen.

Ze zeggen dat alles een reden heeft, nou vertel mij dan maar welke, misschien mag ik het niet zeggen maar als je hier doorheen moet overtuig mij dan maar dat er echt een God bestaat die het beste met je voorheeft. Sorry als ik met deze opmerking mensen kwets, dat is absoluut niet de bedoeling, maar k moest het ff kwijt.

Geplaatst

Marchan, mag jij nu volgende week maandag of donderdag weer voor een echo. Je staat met 2 verschillende data (16-11 in overzicht, 19-11 in je handtekening).

Dames, laten jullie wel of geen combinatietest doen? Wij hebben besloten dit wel te doen en op woensdag 25 november heb ik hier de eerste afspraak voor staan. Dan maken ze een termijnecho en aansluitend zal dan één of twee weken later de daadwerkelijke nekplooimeting plaatsvinden.

Geplaatst

Marion, veel sterkte en ik begrijp wat je bedoeld... ik hoop dat je dit snel een plekje kan geven.

Dorine, wij hebben ook besloten het wel te doen. Ik ga donderdag naar de VK en dan zal ik het met haar bespreken.

Ik heb trouwens een brief gekregen van het Geertgen voor mijn vk (en een kopie aan de huisarts). Zo voelt het wel een stuk echter :-)

Geplaatst

Lieve Marion

Ik wens je heel veel sterkte toe, ik geloof het direct dat je nu zsm. door wil gaan

Voor nu hoop is dat je snel terrecht kan en ik wens jou en je man alle sterkte toe!!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hey Dorine

Foutje van mij ik heb 19/11 de volgende afspraak.

Ik laat geen combi test doen om 2 redenen,1 ik ben nog erg jong en mijn man ook beide 24 en 2 de test kan geen 100% zekerheid geven alleen een percentage waar je nog meer van kan gaan twijfelen en ik weet toch al dat ik het niet weg zou laten halen als blijkt dat ik veel kans heb op een gehandicapt kindje. Ik kan dat niet ik heb het hartje zien kloppen,er zitten armen en benen op. Iedereen zijn eigen keuze hierin hoor maar zo denk ik erover.

Marion ik begrijp je uitspraak helemaal je vraagt je soms af of Hij wel echt bestaat want waarom gebeurd dit dan. Ik hoop dat je samen met je partner de kracht vindt om verder te gaan en alles een plekje kunt geven.

Liefs

Geplaatst

dag allemaal,

net terug uit het ziekenhuis en het ziet er allemaal goed uit! we zijn echt super blij. embryootje was 2 x zo groot geworden en hartslag was 140. nu kan ik er eindelijk een beetje van gaan genieten!

Tessa

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden