Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden!

Natasja: ik zou me ook rot zijn geschrokken, maar die kleine is vast en zeker veilig bij jou hoor!

Hier ook de bekende kwalen, 's ochtends inderdaad ontbijtje moeilijk binnen te houden. Maar ook bij mij werkt het inderdaad: ik moet normaal om 7 uur, maar nu zet ik om zes uur de wekker, eet en drink ik wat lichts, 'snooze' ik nog een beetje door, dan om 7 uur op, douchen, stevige boterham en dan hou ik iig alles binnen. Heb alleen ook soms een beetje moeilijk overdag als ik niet vaak genoeg wat kan eten. Op mijn werk weten ze nog van niets (en dat wil ik graag zo houden omdat ik er nog niet zo lang werk), dus soms eet ik zelf even een boterham op het toilet tussen een vergadering door, haha). Mijn slechtste momenten zijn dus ochtend en avond. Maar ik vind het inderdaad ook niet erg. Heb zoooo gehoopt zwanger te worden en dat ben ik nu, dus het is prima zo!

succes allemaal!

X

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Ivfsh,

Ik herken heel goed wat jij zegt. Op mijn werk weten ze het ook niet (behalve mijn leidinggevende) maar ik eet wel heel de dag door waar anderen bij zijn. Ik krijg dan ook steeds van die opmerkingen: 'goh, waar laat je al dat eten'... Hahaha, ze moesten eens weten.

Maar net zoals jij ook zegt, ik vind het helemaal prima zo. Heb er genoeg moeite voor moeten doen om weer zwanger te worden dus ik neem alles voor lief.

Groetjes Dorine

Geplaatst

trouwens wel leuk Dorine, we lopen bijna gelijk op, ik ben nu 8 weken en 2 dagen zwanger!

Eet jij ook ekcht meer op een dag? Ik heb het idee dat ik het vooral heel erg moet spreiden. Ben wel blij dat ik weinig 'snaai' trek heb, hoewel dat wel eens heel anders zou kunnen zijn als ik NL zou zijn. Ik heb nu bijvoorbeeld helemaal geen behoefte aan chinees eten, we eten bijna elke avond gewoon 'hollandse pot'. Dus misschien als ik zomaar alle lekkere dingen zou kunnen kopen, dat ik me helemaal te buiten zou gaan :-).

Ik ga zo het AZM bellen, we konden daar natuurlijk niet de echo doen (7 weken echo), dus ik moet nu de uitslag doorbellen. Ik hoop dat ik de week voor kerst nog langs mag komen voor een echo, lijkt me leuk om mijn moeder mee te nemen, die vind het al zo jammer dat ik zo ver weg zwanger ben.

Groetjes!

Geplaatst

Ja, we gaan idd redelijk gelijk op.

Ik eet eigenlijk niet echt meer op een dag maar veel gespreider. Vaak is het ook zo dat ik honger heb en zodra ik dan begin te eten word ik misselijk. Dus nee, ik eet niet meer. Met avondeten ben ik al helemaal geen grote eter meer, volgens mij eet ik dan zelfs minder dan eerst. Krijg het gewoon niet weg als ik me niet lekker voel.

Kan me heel goed voorstellen dat jou moeder het mist omdat ze zo ver weg woont. Ik woon ook zo'n 200km bij mijn ouders vandaan en die hebben nu al het idee dat ze vanalles missen. Ben benieuwd hoe vaak ze komen logeren als die kleine er straks is.. haha

Geplaatst

Hoi Dorine

Ik heb even een vraagje aan je, op de eerste echo zagen ze bij jou ook nog geen hartactiviteit toch?mag ik vragen wat ze wel zagen?

Bij mij was zeer zeer 1 vruchtzakje te zien en men dacht een tweede te zien maar ik moet dus a.s. woensdag terugkomen omdat het te vroeg was bij de eerste echo.

IK weet niet wat het is maar ik ben opeens zo angstig dat ik alleen 1 of 2 lege vruchtzakjes heb... misschien maar een dagje dat ik die enge gedachte heb maar toch.

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hi,

Probeer je maar niet te druk te maken want bij mij zagen ze ook niet veel meer. Je zag overduidelijk één vruchtzakje dus bij mij was het wel gelijk duidelijk dat het er maar één was. Aan dat vruchtzakje dachten ze toen iets te kunnen zien zitten maar daar was best wel twijfel over. Ik zag er in elk geval niets aan.

Ik weet zelf hoe moeilijk het is om die week door te komen en ik heb ook momenten gehad waarop ik voor hetzelfde bang was als jij nu.

Maar, als het er voor dat moment goed uitzag moet je vertrouwen hebben dat het doet wat het moet doen en dat het volgende week een goeie echo gaat worden.

Veel succes en joh, die twijfels blijven we toch bij alles houden :-)

Geplaatst

ik heb pas een echo gehad met 7 weken en drie dagen en daar waren ook twee vruchtzakjes te zien. Maar de dokter had direct door, zonder naar hartslag te luisteren, dat eentje goed was en de ander niet doorontwikkeld was. Ik had geen idee wat ik moest zien, daarom vond ik het heel spannend. Ik bedoel daarmee dat de doktoren zo vaak echo's maken, ik weet bijna zeker dat als ze zouden twijfelen, ze eerlijk zouden zijn. Het zal dus gewoon helemaal goed zitten.

Die enge gedachten dus snel uit je hoofd zetten en je verheugen op de echo van volgende week!! (zeg ik die op was van de zenuwen voor de eerste echo, haha).

Succes!

Geplaatst

Ivfsh, heb jij het hartje zelfs al gehoord? bij ons in het ziekenhuis doen ze dit niet, ik heb tot nu toe alleen maar knipperlichtjes gezien...

Geplaatst

ja! ik lag daar zenuwachtig te zijn, ze waren eerst even in het chinees aan het praten en ik kon iets verstaan dat iets niet leefde (dat was dus die ene embryo), maar niet precies wat, toen opeens het hartje door die kamer klonk! Zo gaaf! Meteen veel tranen :-) Maar het duurde niet lang, want dat embryo'tje 'zwom' al snel weer weg.

Ze zeiden dat het een mooie krachtige hartslag was van 144.

Maar inderdaad, ik dacht ook dat ik geen hartslag zou horen, omdat ze dat in NL niet doen, maar vriendinnen hier hadden me al verteld dat ze dat hier wel doen.

Ik vond het knipperlichtje trouwens maar moeilijk om te zien, misschien kwam dat door mijn tranen :)

Geplaatst

Het horen van het hartje lijkt me wel zoooo bijzonder. Ik heb van de week mijn eerste uitwendige echo gehad en dat vond ik al speciaal. Kan niet wachten totdat ik ook een keer het hartje zal horen maar dat gaat nog lang duren, waarschijnlijk pas op 16-12 bij de VK.

Geplaatst

toch wel gek he, dat dat dan zo'n verschil is.... Maar och: belangrijk is dat het goed zit. Dan heb jij nog wat leuks om je op te verheugen!

Geplaatst

Ik heb het hartje ook nog niet gehoord. Wel gezien, maar niet gehoord. Ik heb dinsdag buiten een potje staan huilen, na de echo. Alle spanning van de afgelopen maanden kwam er ineens uit. Ik was zo gelukkig dinsdagavond, kon het gewoon niet droog houden. Manlief vond het een heel bijzonder moment zo, samen op de parkeerplaats met een huilende vrouw (:toothy9:).

Natasja, ik hoop echt dat alles goed met je is. Het vruchtje zit zeker goed beschermd, maar ik kan me helemaal voorstellen dat je er helemaal zenuwachtig van bent. Sterkte!

Bij de VK gebeurde vandaag niet zoveel. Ik heb een hele lage bloeddruk en we hebben niet naar het hartje geluisterd, want dat kan nog niet zei ze. Volgende keer wel. Zal zo even m'n lijstje bijwerken, want inmiddels zijn er een aantal afspraken bijgekomen...

Geplaatst

Echo 2

Natasja (Otjes) 13-11

Kiet 20-11

IVFSH 12-12

Echo 3

Marchan 19-11

Tessa 8-12

Echo 4

Dorine (Simonja) 16-11

VK

Marchan 16-11

Natasja 16-11

Esk 7-12

Dorine 16-12

Combinatietest (incl. echo)

Esk 25-11

Geplaatst

Hallo dames

bedankt voor jullie reacties, ik ben echt gerustgesteld!

wat dat betreft had ik wellicht beter niet die vroege echo gehad kunnen hebben ...

maar ik ben gelukkig over het algemeen optimistisch.

Natasja, jij hebt morgen al weer je 2de echo, super zeg, ik ben erg benieuwd!!

ik blijf jullie volgens hoor!!

groetjes

meiske74

Geplaatst

Hi Natasja,

Vandaag de dag van jouw 2e echo. Ik hoop dat je goed nieuws gaat krijgen, succes.

hoe is het met de andere dames?

Geplaatst

Natas, ik hoop dat alles goed is. Ik check hier in ieder geval regelmatig.

Ha Dorine, alles is hier goed, begin me langzamerhand weer beter te voelen (minder moe)... en ik heb het gevoel dat m'n broeken strak worden :-)

Geplaatst

Hi Esk,

Kan me voorstellen dat jouw broeken strak beginnen te zitten. Ik heb hier vooral 's-avonds last van. Zodra ik thuis ben en niet meer weg hoef gaat dan ook lekker een trainingsbroek aan om op de bank te hangen.

Nog maar 1,5 week en dan ben jij die vervelende 12 weken al voorbij. Wat een heerlijk gevoel.

Ik begin nu toch wel weer spannend te vinden om maandag voor de echo te gaan. Ik denk dat dit voor ons de spannendste weken zijn. Vorige keer is het ergens tussen de 8e en 9e week mis gegaan. Mocht mijn echo van maandag goed zijn dan begin ik er hopelijk wat meer vertrouwen in te hebben. Ben wel blij als ik ook op die 12 weken zit maar het schiet nu al aardig op!!

Geplaatst

Hi dames,

Nou, bij mij begint het feest nu echt goed. Eerst kwam alleen het ontbijt weer naar buiten maar nu alles. Niets blijft er meer in. Als ik lang niets eet wordt ik misselijk, zodra ik iets eet hang ik met m'n hoofd boven de wc pot. Fijn hoor, dat zwanger zijn.

(dat is een grapje hoor, ben er nog steeds super blij mee)

Gaat vanavond wat worden. Dan heb ik een etentje met mensen die niets van mijn zwangerschap weten en dat wil ik ook graag nog zo houden. Ben benieuwd!!!

Geplaatst

Echo 2

Natasja (Otjes) 13-11

Joyce 19-11

Kiet 20-11

IVFSH 12-12

Echo 3

Marchan 19-11

Tessa 8-12

Echo 4

Dorine (Simonja) 16-11

VK

Marchan 16-11

Natasja 16-11

Esk 7-12

Dorine 16-12

Combinatietest (incl. echo)

Esk 25-11

Ik heb mijn 2e echo op t lijstje gezet en jullie verhalen gelezen van de afgelopen week (ben ff "afwezig" geweest: de hele dag door misselijk en ik denk dat ik daardoor ook vaak moe ben).

* Marion, ik vind t heel vervelend voor jullie. Heel veel sterkte samen!

* Esk, zodra ik de kamer uit kwam waar we de 1e echo hadden, begon ik ook te huilen. Ik kon ff alleen maar huilen en trillen... Wat een indruk maakt het op je lichaam he?!

* Simonja, veel succes vanavond tijdens het etentje!

* Natasja, hoe was het vandaag?

Geplaatst

Hoi, hoi,

Vanochtend om 11.15 uur hebben we dan de 2e echo gehad. Alles ligt op schema. De foetus is nu 2,8 cm en het was eventjes naar ons aan het zwaaien. Ben erg blij dat Johan mee was. Voor hem was het ook erg leuk om "zijn kindje" te zien. We hoeven nu niet meer naar de fertiliteitpoli van het ziekenhuis. Ze willen alleen nog een kaartje van ons voor aan het prikbord. Verder had ze het erover dat het op het moment heel erg goed gaat met zwangerschappen via de cryo's tov de verse pogingen.

Ik heb op 11 december de echo voor de combinatietest. Op die datum zal ook bloed worden afgenomen. De uitslag zal dan na 2 à 3 dagen zijn.

De volgende afspraak bij de vk de termijnecho heb ik op donderdag 26 november a.s.

Ga zo al jullie berichtjes even lezen, daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Liefs

Natas

Had ook dat we buiten liepen dat ik emotioneel werd. Moest ff een traantje wegpinken.

Geplaatst

Natasja, ben blij dat alles goed is. Al die zorgen dus voor niets geweest.

Ga lekker van het weekend genieten en op naar de 26e.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Mooi natasja!

Gefeliciteerd! Fijn nieuws!

Hoe ging je etentje gister Dorine? Ik heb volgende week een paar dagen met mijn werk, soort intern seminar: starten 'sochtens vroeg en pas laat in de avond, na diner eindigen. Poeh.... ben wel heel benieuwd hoe ik dat ga trekken, haha. Nou, ik heb in elk geval al een heel simpel hotel geboekt naast de locatie war ik moet zijn, wil niet ook nog eens twee keer ruim een uur moeten reizen op zo'n dag.

Maar nu is het lekker weekend! Heerlijk uitgeslapen: lekker lekker!

Jullie ook fijn weekend!

Geplaatst

Hi Ivfsh,

Het etentje is goed gegaan. Ik was er met de auto naartoe gereden dus niemand vroeg zich af waarom ik geen wijntje dronk. Gelukkig was het een gezelschap waar heel veel gekletst werd dus viel het ook niet op dat ik echt heel langzaam at. Op die manier is het aardig goedgekomen.

Zo, nog 2 daagjes en dan ben ik alweer aan de beurt voor de echo. Zo langzaamaan begin ik me dus weer zenuwachtig te maken. Zou het nu wel goed zijn of weer niet? Waarom zou het nu wel of niet weer goed zijn. Pfff... wat kun je het jezelf toch ingewikkeld maken he?

Ik ben in elk geval blij dat het weekend is. Lekker wat afleiding met mijn hubbie en dan is het zo maandagmiddag.

fijn weekend.

Groetjes Dorine

Geplaatst

hai Natasja,

fijn dat alles goed is! Hier alles in orde. ik voel me eigenlijk prima. ben alleen wel moe waardoor ik het gisteravond echt niet trok om naar een housewarming te gaan. Daar baal ik dan wel echt van dat ik saai afhaak, maar goed.

vanavond gezellig bij vrienden eten die het al weten, dus dat is heel rustig. heeft al een voorraad appelsap en tomatensap voor me in huis gehaald zei ze.

iedereen: lekker weekend!

tessa

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden