Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Ff bijlezen hoor. Ben gister teruggekomen van een paar daagjes Caïro. Erg genoten, helemaal geen "last" gehad van de zwangerschap. Zelfs kameel gereden en al.

Vanmiddag heb ik de termijnecho gehad. Mijn man kon niet onder zijn werk uit, dus zou ik alleen gaan, maar mijn mamsie belde toevallig op en zij is toen met me meegegaan. De beeb leeft nog! Poeh, als je ook geen kwaaltjes meer hebt, dan ben je zo onzeker (zoals ik hiervoor ook al van sommige van jullie had gelezen). Het was flink aan het bewegen. De verloskundige zei al dat bij sommigen de beeb heel rustig is en je niet zo goed van alles zien kan. Voor zover zij mij van alles kon aanwijzen: het heeft in ieder geval 2 armpjes en beentjes, het hartje klopt (we konden het nog niet horen), we konden zelfs al het neusje, de kaaklijn, een oortje, de handjes en voetjes zien. Het is 5,4 cm groot en het zwaaide alweer naar ons. Ben super blij. We hebben iets van 5 mooie foto's op onze memorystick meegekregen en ik heb er gelijk eentje op de hyves gezet.

Vanochtend heb ik met het ziekenhuis gebeld om mijn afspraak voor de combinatietest te verifiëren. We hebben namelijk met één vrouw slechte ervaringen en zij heeft de vorige keer de afspraak bij de afd. gyn. voor ons gemaakt. Goed dat ik belde. Eigenlijk stond de afspraak op de dag dat ik 13 weken en 5 dagen zou zijn. Veels te laat. In het WFG maken ze de echo voor de combitest liever net na de 12 weken. Dus... ik mag maandag a.s. al komen om 15.15 uur. Daarna gelijk door bloedprikken en de uitslag komt dan met een dag of 2-3.

Zal zo het lijstje met mijn afspraken gelijk even aanpassen. Zal ook even reageren op jullie berichtjes. Het lijkt wel of ik een eeuwigheid niet van me heb laten horen. Sorry.

Liefs

Natas

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Echo 2

IVFSH 12-12

Echo 3

Tessa 8-12

Joyce 17-12

Termijnecho

VK

Kiet 2-12

Esk 7-12

Dorine 16-12

Marchan 16-12

Natasja 18-12

Combinatietest (incl. echo)

Natasja 30-11

Dorine 7-12

Kiet 10-12

Geplaatst

Joh, was ik nog een keertje.

@Dorine: wat heerlijk dat alles goed is gegaan en dat je eindelijk kan gaan genieten. Ook wel fijn als je het nog even voor je kunt houden. Lekker met z'n tweetjes van je zwangerschap genieten.

@Esk: jij voelt je volgens mij ook al weer veel beter. Ben je niet meer zo sjaggie en neerslachtig? Tenminste, zo klonk je een beetje. Ik hoop in ieder geval dat je er nu ook van kan genieten.

@Arriva: leuk dat je met ons meeleest. Hoe meer zielen...

@iedereen: volgens mij voelt iedereen zich al iets beter worden naarmate de zwangerschap vordert of niet? Hebben jullie je verzekering al ingelicht dat je zwanger bent en je huisarts? Al bezig met het regelen van een dagverblijf (indien noodzakelijk). Volgens mijn vk moet je rond week 14 de kraamzorg gaan regelen. Hoe is dat bij jullie?

Dikke knuffel

Natas

Geplaatst

Hoi Natasja,

ik voel me deze week al ietsje beter gelukkig maar aan de andere kant waren die kwaaltje ook wel fijn dan weet je tenminste dat alles nog goed gaat! ja ik heb van de week de verzekering gebeld en heb nu een formulier thuis gekregen die ik moet invullen mijn huisarts moet ik nog even doen en we hebben ons ook al ingeschreven op het kinderdag verblijf en ook al te horen gekregen dat het kan op de dagen dat we willen dus dat is ook weer een zorg minder! en jij heb je alles al geregeld?

Geplaatst

Ik zal vandaag de verzekering gaan bellen. Een dagverblijf hoef ik niet te regelen, want ik ga namelijk (tijdelijk) stoppen met werken. Op mijn werk weten ze het nog niet, dus dat zal wel een shock voor ze zijn. Momenteel werk ik er 4. We hebben 2 jachthonden die de nodige aandacht willen en Johan heeft een eigen zaak, gaat om 5 uur uit bed, voor half 6 de deur uit. In eerste instantie zouden we de kleine 2 dagen naar mijn mama brengen, maar zij past al 2 dagen op de kleintjes van mijn zusje en sinds twee weken heeft ze hartpilletjes. We zijn blij dat we voor nu deze keuze hebben gemaakt. Het kan financieel, dus waarom niet even heerlijk voor ons kleintje zorgen. Kan altijd nog weer gaan werken. Ha, als ik er aan denk, dan werk ik nog maar 5 maanden. Wie weet bevalt het helemaal niet en ben ik zo weer aan het werk, maar misschien ook wel. Een paar vriendinnen van me zijn jaloers, want zij willen wel stoppen met werken, maar kunnen dat financieel niet.

Hoeveel dagen blijf jij werken?

Liefs

Natas

Geplaatst

Hi Natasja,

Wat fijn dat je van je daagjes in Cairo hebt kunnen genieten en natuurlijk nog belangrijker, een goeie echo hebt gehad.

Zoals je idd hebt kunnen lezen heeft bijna iedereen van ons minder kwaaltjes waardoor het voor iedereen super spannend was om weer voor een echo te gaan. Wat gaat het opeens snel he als je nu de lengte's van de baby's ziet. Een paar weken geleden waren ze nog geen cm en nu al tussen de 4 en de 6. leuk hoor.

Wij hebben nog helemaal niets geregeld. Geen kraamzorg, geen kinderopvang, niets. Wel heb ik gisteren de huisarts gebeld maar dat is dan ook echt het enige. Ik wacht nog ff tot na de termijnecho. Ben dan 12 w en 3 dagen dus dan ben ik die magische 12 weken voorbij en ga ik alles regelen ;-)

Ik werk momenteel 36 uur (4x9) en ga proberen om volgend jaar te beginnen met 3x9. voor mij is dit wel lastig omdat ik werk als consultant. Ik ben dus echt afhankelijk van de klant die me op dat moment gaat inhuren en of die akkoord gaat met maar 3 dagen en dan ook nog eens 3x9. Maar goed, dat zie ik wel na de bevalling, daar denk ik nog niet over na.

In 2011 ga ik dan bedenken of ik 3 of 4 dagen wil gaan werken, ligt eraan hoe alles gaat.

Waarschijnlijk gaat ons kindje één dag naar mijn schoonouders. We hebben ze van de week gevraagd om hierover na te denken. Vorig jaar wilden ze dit wel doen dus het zou me verbazen als het nu niet meer zou zijn.

Daarnaast zou ik dan 2 dagen in de week thuis zijn dus dan zouden er 2 dagen overblijven voor een kinderdagverblijf.

Ook hiervoor ga ik over een week of 2 stappen ondernemen. Nog eventjes rustig aan......

Geplaatst

Hoi Natasja,

ik blijf 2,5 dag werken ons kindje gaat 1 dag naar mijn ouders en 1,5 dag naar het kinderdagverblijf. op mijn werk weten ze het ook nog niet. lijkt me wel lekker hoor om minder te werken ik werk nu 36 uur.

Geplaatst

Hoi dames

ik brek even bij jullie in, ik heb gisteren tel. contact gehad met de zorgverzekeraar en zij adviseerde mij wel om zsm. contact op te nemen met de afdeling kraamzorg.

Tevens had ik me juist al 2 weken geleden!!! opgegeven bij een kinerdagverblijf, hier waar ik woon is de wachtlijst erg lang en ik ben gelukkig wel op tijd (nu ik erover schrijf bedenk ik me dat ik ze moet laten weten dat het 2 ukkies zijn)

Ik wil graag 3 dagen per week gaan werken maar nu lieten mijn schoonouders weten graag bij ons in huis op te komen passen, zij werken allebei niet meer en zijn nog jong.

Wat een luxe, we hebben gezegd erover na te denken, wil hun ook niet teveel belasten en nu zijn het er ook nog eens 2, vonden ze juist geweldig: konden ze ook gene ruzie maken haha

maar goed, mbt. ed kraamzorg is het misschien verstandig om niet te lang te wachten met aanmelen

groetjes en en fijn weekend!

Babeth

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb ook gewacht tot de termijnecho met het bellen naar div. instanties. Verder wacht ik nog met het vertellen op mijn werk en het kopen van spulletjes tot na de uitslag van de combinatietest. De echo heb ik maandag, dan gelijk bloedprikken en dan na 2-3 dagen de uitslag. Super spannend weer.

Dorine, ik ben zo blij voor je dat het dit keer allemaal goed gaat. Je mag nu best gaan genieten hoor :-). Wanneer heb jij de termijnecho? Wat een geregel is dat he, met je werk. Bij ons is er ook een wachtlijst van hier tot ginder. Hier geldt: zodra je zwanger bent: inschrijven. Dan krijg je misschien de dagen die je wilt.

Ik weet niet of jullie het al weten en of het voor jullie van belang is, maar de regering heeft het ouderschapsverlof verhoogd van 13x het aantal uren dat je in de week werkt naar 26x! Dit betekent dus dat als je 40 uren in de week werkt je 13x40 maal die uren aan verlof op mag nemen. Aangezien je vaak niet minder mag werken dan de helft van de tijd die je nu werkt zou je toen 26 wkn 20 uur kunnen werken. Nu is dat dus verhoogd naar 26x40 maal de uren. Dus zou je een jaar 20 uur kunnen gaan werken. Het ligt dan aan jouw CAO of dit ook gedeeltelijk doorbetaald wordt. O ja, dit geldt ook voor je partner. Je hebt er allebei recht op. Recht, wat het is lang niet gezegd of je het ook krijgt ivm het werk wat je doet. Op de site van het ministerie van sociale zaken vind je meer informatie. http://www.szw.nl

Kiet, dat klinkt goed. Denk je dat het kan op je werk 2,5 dagen werken of heb je al stiekem geïnformeerd? Ik had altijd gezegd dat ik dan wel 3 dagen zou blijven werken. Haha, wat zullen ze opkijken. 't Is niet dat ik helemaal geen inkomsten meer heb hoor. Ik ga mijn man helpen met de boekhouding etc. Alles wat ik hem uit handen kan nemen. Hebben we in het weekend meer tijd met z'n drietjes.

Babeth: wat leuk van je schoonouders. Ook heerlijk dat ze dan bij jou thuis komen lijkt mij. Kom je thuis, staat de koffie klaar haha. Ieder zijn/haar kindje hè, hihi. Mijn mama gaat evengoed wel voor ons oppassen, maar dan als we een keertje met zijn tweetjes iets willen doen. Ook wil ik overdag weer gaan sporten en zij wil dan dat uurtje wel oppassen. Mijn schoonvader woont verderop, dus daar hoeven we niet op te rekenen.

Zo, het is een heel verhaal geworden.

Hoe is het met de rest van de dames? Ga zo wel even gluren bij onze mei en juli buren.

Fijn weekend.

Liefs

Natas

Geplaatst

Hi Natasja,

Ik heb afgelopen woensdag de termijnecho gehad. Ik was toen 10w en 5 dagen zwanger dus vandaag alweer 11 w en 2 dagen.

Het begint al op te schieten he???

Ik moet ook echt stappen gaan ondernemen. Misschien dat ik deze week toch maar de kraamzorg en kinderdagverblijven ga doen.

volgende week maandag heb ik nog de combinaietest en dat is ook voor mij voorlopig de laatste keer om naar m'n beeb te kijken.

Maar goed, precies zoals je zegt is het nu wel de tijd om te gaan genieten en dat ga ik ook proberen.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hallo allemaal, ik kom even overgeslopen vanuit het Juli topic.

Leuk om zo even te lezen waar jullie allemaal staan op dit punt van de zwangerschap en te lezen waar jullie je op dit moment mee bezig houden.

Ik zal nog wel eens vaker hier even langs komen.

Geplaatst

Goedemorgen dames! Wat een boel bij te lezen als je er een paar daagjes niet bent. Ik had het druk op m'n werk en ik ben donderdag en vrijdag vroeg naar huis gegaan omdat ik me niet lekker voelde. Vrijdagmiddag ben ik dus ook ziek gemeld. M'n maag was van streek, hoofdpijn en MOE! Ik heb de hele middag liggen slapen en donderdag lag ik al om zeven uur op bed. Nu gaat het eigenlijk wel weer, dus ik hoop dat ik het ergste weer achter de rug heb.

Ik las wat over kinderopvang en werken en zo. Ik ben aan het regelen dat ik van fulltime naar 3 dagen in de week ga. Onze kleine gaat dan naar het kdv. We hebben al een prettig kdv gezien, maar wat moet je je al op tijd aanmelden!! 1 kdv was al vol tot juni 2011!! Belachelijk! Gelukkig is op het andere kdv wel plek. Ik hoop dat alles goed geregeld kan worden met m'n baas, want anders moet ik gaan solliciteren... heb ik echt geen zin in.

Qua kwaaltjes: het lijkt nu allemaal wat minder te worden, ook de moeheid (die van do en vrij was volgens mij meer van een virusje of zo) en ik ga me steeds beter voelen. Ik slaap nog wel heel licht, da's wel jammer.

En het leuke nieuws: ik krijg al een echt buikje! Het was er zomaar ineens en ik ben er apetrots op! Ik kan het ook echt niet meer verbergen, maar dat is helemaal niet erg.

Ik ben ook nog wel voorzichtig, maar wel volop aan het genieten. Ik heb gister een mooie kinderwagen gekocht met alles erop en eraan (een collega wilde er van af en hij zag er super uit!). Hij staat nu in de garage te wachten tot het tijd is om 'm te gaan gebruiken. Er zit ook een maxi cosi en zo bij en ze wilde ook van het campingbedje af, dus dat heb ik erbij gekregen. Ik ben er helemaal blij mee. Dit is echt mijn eerste grote aankoop. Op marktplaats heb ik ook al een mooi bedje met commode gezien, dus misschien dat ik dat ook ga kopen, dan heb ik dat tenminste al bij elkaar... ik ben wat gebonden aan kleur omdat we al een grote kast hebben staan op de toekomstige kinderkamer die ik eigenlijk daar ook wil laten staan.

En verder krijg ik af en toe van mensen een leuk aardigheidje. Echt leuk! Ik hoop dat ik de kleine wel snel kan voelen, maar dat zal nog wel een paar weekjes duren en omdat mijn placenta ook voorligt, misschien nog wel langer. Dat zou wel jammer zijn, dat lijkt me zo verschrikkelijk bijzonder (haha, over 5 maanden ben ik vast aan het klagen dat ik blauw geschopt wordt door de kleine...)...

Okee, heel verhaal. Hoe staat het bij jullie?

Dorine, wel gaan genieten hoor, je bent bijna over de erge periode heen, nog een klein weekje en dan is het zover.

Natas, wat fijn dat het bij jullie met opvang zo geregeld kan worden. En wat krijg jij de uitslag van de combinatietest snel! Ik mag hopen dat ie er is bij het volgende VK bezoek... ik denk trouwens wel dat alles goed is, ik had een prima nekplooimeting en ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat m'n bloed wel goed is. Ik moet niet denken dat het niet goed is...

Kiet, spannend dat je het nog op je werk moet vertellen, wanneer ga je dat doen?

Meiske, dat wordt een drukke boel bij jullie met twee van die kleintjes. Volgens mij heb je straks je handen vol.

Geplaatst

Hey dames

Ik moest toen ik 10 weken zwanger was wel opschieten met kraamzorg regelen zei de VK. Ik wilde tot 12 weken wachten. En kinderopvag heb ik niet nodig. Ik werk nu 2 dagen en blijf dat straks doen. De ene dag is mijn man vrij en de andere dag mijn moeder. En ik vind die 2 dagen meer dan genoeg kinderen is ook een full-time baan haha.Esk wat belachelijk joh een kdv die al tot juni 2011 vol zit. Ik woon in de randstad en ze zitten hier niet zo bom vol. Tenminste 3 jaar geleden niet. Toen ging mijn dochter 1 ochtend in de week en heb dit echt heel kort van te voren geregeld want ik wilde het eerst helemaal niet. Maar fijn dat je er toch een heb gevonden weer een zorg minder.

Geplaatst

Hi dames,

Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat het steeds beter. De kwaaltjes worden minder (terwijl ik me hier geen zorgen meer over maak, goed he???.. hahaha) en ik begin een heel klein bobbeltje onder m'n navel te krijgen. Nog niet echt een buik maar ik begin het zelf wel te zien.

Gisteren hebben mijn man en ik onze verjaardagen gevierd (word morgen alweer 29) en hebben we ook de eerste baby-cadeautjes gekregen. Van mijn schoonzus kreeg ik een 9-maanden dagboek en van mijn ouders een pakje voor de kleine. Zo leuk en schattig.

We hebben besloten het nieuws vanaf deze week rustig aan te gaan vertellen en dat maakt het idd werkelijker dan voorheen. Maar goed, ben nu ook al een aardig endje op weg en begin er ook van te genieten.

Volgende week, na de nekplooimeting, ga ik het op m'n werk vertellen dus die moeten nog maar ff wachten. hahaha

Zijn jullie ook al in gewicht bijgekomen? ik echt helemaal niets. In het begin ben ik een aantal kilo's afgevallen (dat is dan weer het voordeel van zoveel misselijk en overgeven) en ik zit nu nog steeds op hetzelfde gewicht. Vind het zelf niet zo erg want het zal er straks genoeg aankomen.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Gister avond ineens wat bloed bij het afvegen kreeg haast een rol beroerte.

Net is de VK last geweest en alles was nog goed hartje klopte,baarmoeder was goed en de beeb was weer druk.

Het kon door niezen of neus snuiten komen. Maar was wel even schrikken.

Nou ik ga zo weer werken tot 20:00.

Geplaatst

Tjemig Marchan, kan me voorstellen dat dit ontzettend schrikken moet zijn geweest. Ben je voorbij die 12 weken overkomt je nog zoiets.

Ik ben blij te horen dat het niets ernstigs is en ik hoop dat het nu niet meer voorkomt.

Groetjes Dorine

Geplaatst

ja dat hoop ik ook!

misschien heeft ze nog geen tijd gehad om op de computer te gaan..

ik ga vanmiddag voor het eerst naar de verloskundige echt leuk! hoop dat we nu ook het hartje mogen horen...

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ben ik dan eindelijk hoor. Ik had het zo druk op het werk dat ik geen tijd had om hier even op het forum te gaan en thuis had ik er geen puf meer voor.

De echo voor de comb.test ging super. Nekplooi 1 mm, schedeltje gesloten, buikje gesloten, beentjes, armpjes, handjes, oortje, kaakje, neusje, alles oké. Het was weer erg beweegelijk (leuk om te zien) en we hebben het hartje horen kloppen met 166 bpm. Johan vond het ook super om onze 5,52 cm grote eskimo te zien.

Na de echo heb ik bloed moeten prikken. Dit is nu naar het AMC gestuurd. We hopen eind van de week de uitslag te horen. Het moet in ieder geval boven de 1:200 zitten, dan zitten we goed. Nog even en het echte grote genieten kan beginnen. Ik heb namelijk nog steeds niets gekocht voor onze beeb. Durf het nog niet aan. Ben veels te bang dat er dan iets gebeurd. Stom hè.

O ja, gisterochtend kwam het op mijn werk in een praatje te pas over hoe mijn verlof moet worden gaan opgevangen en hoe het daarna moet. Heb toen gelijk maar laten vallen dat ik hoogste waarschijnlijk niet terugkom na mijn verlof. Het werd gelukkig goed opgevat door mijn "baas" (collega). Nu heb ik volgende maand een gesprek over het hoe en wat. Ben blij dat het zomaar ter sprake kwam, want anders had ik met knikkende knieën heen gemoeten (zag namelijk zo tegen dit praatje op).

@Kiet: ow leuk dat je vandaag naar de verloskundige mag. Krijg je dan ook de termijnecho?

@Marchan: dat is schrikken zeg. Ik hoop ook dat het niet meer voorkomt.

@Dorine: ben ook nog niet in gewicht aangekomen, maar pas sommige kleding niet meer. Mijn t-shirts worden tekort, mijn hogere broeken krijg ik niet meer dicht. Ga straks maar eens shoppen voor iets leuks.

@Esk: jij hebt nu waarschijnlijk last van "zwangerschapsdementie" hihi. Je haalt verschillende namen door elkaar. Ik hoef namelijk geen opvang te regelen hahaha. Wanneer ga jij het op je werk vertellen, zodat je opvang kunt gaat regelen en niet hoeft te solliciteren?

Liefs,

Natas

Liefs

Natas

Geplaatst

Echo 2

IVFSH 12-12

Echo 3

Tessa 8-12

Joyce 17-12

VK

Kiet 2-12

Esk 7-12

Dorine 16-12

Marchan 16-12

Natasja 18-12

Natasja 4-12 uitslag combitest

Dorine 7-12

Kiet 10-12

Geplaatst

Hoi Natas, fijn dat alles er goed uitzag. Wat gaat de uitslag bij jullie snel! Ik hoor het pas aanstaande maandag, tenminste, als de bloeduitslag binnen is. Onze nekplooi was 2mm dacht ik en de echoscopiste vond dat heel netjes, dus ik hoop maar dat alles goed is. Bloedwaarde schijnt best een grote invloed te hebben op de kansberekening als ik het goed begrepen heb. Ik ben in ieder geval niet ongerust, maar zal toch blij zijn als ik het weet.

Ik heb inderdaad wel 's moeite met alle namen, vooral als ik een paar dagen niet geweest ben en een boel moet bijlezen. Gelukkig ben ik vandaag thuis dus kan ik rustig weer 's wat typen. Op m'n werk ontbreekt toch vaak de tijd. Ik ben thuis omdat ik vannacht heel slecht geslapen heb, vanwege enorme hoestbuien. Ik voel me al een paar dagen niet lekker (in de zin van ziek, niet vanwege de zwangerschap) dus heb besloten voor mezelf te kiezen en mezelf ziek te melden. Dat vind ik altijd moeilijk, maar ik merk dat ik toch wel veel slaap nu ik thuis ben, dus blijkbaar heb ik het wel nodig.

Ik was even naar de huisarts geweest en die heeft me tabletjes voorgeschreven voor de hoest. Ik weet nog niet of ik ze ga nemen, ze zijn ongevaarlijk voor de baby (zegt de huisarts en de apotheek en het staat ook in de bijsluiter), maar ik heb er toch wat moeite mee. Misschien dan maar een kleine dosis? Ik denk er nog eventjes over.

Manlief is ook vreselijk overbezorgd. Hij vond dat ik maar uit de buurt moest blijven van iedereen die ziek was of verkouden en dat ik goed op mezelf moet letten. Hij mopperde vanochtend zelfs een beetje omdat ik zo moet hoesten. Ik ben het niet met 'm eens. Ik kan me toch moeilijk opsluiten in huis met de ramen dicht om maar niets op te lopen. Een virusje doe je zo ergens op, via collega's of in de winkel. De persoon in kwestie hoeft niet eens ziek te zijn. Lastig hoor. Letten jullie extra op nu? En hoe doe je dat dan?

Geplaatst

Hi meiden

@Natasja, ben blij om te horen dat alles goed was. Jullie krijgen de uitslag idd wel heel erg snel. Ik heb vorige week al bloed laten prikken en heb as maandag de nekplooimeting zelf. Ik krijg pas een week later de uitslag.

@Esk, ik heb exact hetzelfde als jij, ben ook zo verkouden. Mijn hoesten valt nog wel mee maar ik loop echt heel de dag te niezen. Denk dat mijn beeb heen en weer wordt gerammeld in m'n buik. hahaha

Heb echter ook besloten dat ik me niet ga opsluiten. Ben dus nog wel aan het werk en doe verder ook alles. precies zoals jij ook al zegt, je weet toch niet waar je het wel / niet gaat oplopen.

@Kiet, veel plezier bij de VK vandaag.

Hoe zit het trouwens met jullie kwaaltjes? hebben jullie nog echt ergens last van? Mijn misselijkheid is veeeeel minder. Af en toe nog last van maar al sinds het weekend niet meer overgegeven.

Voor de rest voel ik eigenlijk niet echt iets. Af en toe jeukende borsten en 's-avonds voelen ze wel hard aan waardoor ik niet lekker op m'n buik kan slapen. Voor de rest eigenlijk niets.

Wel heb ik het idee dat het bobbeltje onder m'n navel zichtbaarder wordt, kan niet wachten totdat je het echt gaat zien!

Liefs, Dorine

Geplaatst

Echo 2

IVFSH 12-12

Echo 3

Tessa 8-12

Joyce 17-12

VK

Kiet 2-12

Esk 7-12

Dorine 16-12

Marchan 16-12

Natasja 18-12

Joyce 1-12

Natasja 4-12 uitslag combitest

Dorine 7-12

Kiet 10-12

Geplaatst

Sorry Natasja, ik heb mezelf even voor jou geplaatst bij de combinatietest...

Kheb m gister gehad, incl echo, maar de arts die t deed heeft mij verder niks meer verteld dan dat alles er goed uitzag... Toch wel weer spannend om af te wachten.

Wat weet jij trouwens veel wb de verzekering en verlof etc. Fijn om even te lezen waar ik eigenlijk nog niet mee bezig was: THANXXX.

En wat fijn voor jou dat je straks lekker al je tijd aan je kindje kan geven! Kben ook wel jaloers... maar goed, die extra centjes hebben we hard zat nodig. Momenteel werk ik al 20u p/wk en ik denk dat ik dat blijf doen... Misschien iets minder, maar daar ben ik nog niet uit.

En Marchan, bij mijn dochter had ik ook wat bloedverlies met 13wk: heel eng. Ik was dan ook heel ongerust, maar ook mijn toenmalige VK zag dat alles er nog goed uit zag en kon geen oorzaak vinden. Hierdoor ben ik blij als ik straks 14wk ben... Ipv de spannende 1e 12wk, wacht ik ook mijn 13e week af.

Enne... wie van jullie wil weten of je een jongen of/en meisje krijgt? En gaan jullie dit dan ook vertellen?

Doeiii, Joyce

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden