Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Echo 2

IVFSH 12-12

Echo 3

Tessa 8-12

Joyce 17-12

VK

Esk 7-12

Dorine 16-12

Marchan 16-12

Natasja 18-12

Combinatietest (incl. echo)

Kiet 10-12

@Tessa, heel veel plezier morgen bij je echo.

@ESK en Natasja en Joyce, hopelijk hebben jullie inmiddels een goeie uitslag van de nekplooimeting.

Fijne avond allemaal.

Liefs, Dorine

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Dorine

wat fijn dat de alles goed was en super dat je vooruit gezet bent, schiet lekker op haha.

heerlijk dat je het nu ook wereldkundig gaat maken, ik vond het geweldig om te vertellen!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ik ben er weer, maar helaas nog geen uitslag :icon_scratch:. Blijkbaar duurt het echt 2 volle weken (en dat is pas woensdag) of 10 werkdagen. Gelukkig konden we wel even luisteren naar het hartje. Dat was wel heel speciaal.

Ik ga toch proberen vanmiddag even te bellen, want ik word gestoord van mijn man. Die wil echt, echt, echt de uitslag weten. Ik werd gister al helemaal gek van hem, want hij vond dat ik de afspraak niet handig gepland had (ik had misschien de vk wat later deze week moeten doen aldus manlief, zodat de uitslag er zeker was geweest). Nu vond hij het bezoek aan de vk wat onnut.

Een bezoek aan de vk stelt per definitie al niet veel voor, dus ik snap z'n probleem even niet zo. Maar goed. Ik zal blij zijn als die uitslag er is, kunnen we tenminste verder. Ik heb echt niet de indruk dat het mis is en we hebben gister nog even gevraagd wanneer het wel of wanneer het niet goed is. Volgens de vk is het onder de 1:200 de moeite waard om dingen uit te sluiten. Mijn man kennende zal hij dat ook wel willen als het bijvoorbeeld 1:300 is, maar daar ga ik dus niet aan meewerken. Goed is goed.

Okee, ik zie dat het even een megafrust-post is geworden... surry!

Op de vrolijkere noot: m'n verkoudheid is minder aan het worden (ik proef bijvoorbeeld weer dingen). M'n buik begint echt te groeien en ik MOET een zwangerschapsbroek kopen dit weekend, want nu pas ik bijna helemaal niets meer. Kleintje doet het goed en mama begint zich weer een beetje mens te voelen...:yeswink-1:

Geplaatst

Hi Esk,

Wat bijzonder dat je man de uitslag zo graag wil weten, meestal zijn het de vrouwen die ongeduldiger zijn. Tenminste, dat is bij ons het geval.

Ik hoop dat jullie de uitslag snel krijgen waardoor hij dan ook wat gerustgestelder is.

Zelf maak ik me eigenlijk helemaal niet druk om de uitslag. De nekplooi zelf zag er goed uit, leeftijd speelt een grote rol en dan je bloed. Zelf ben ik 29 dus mijn leeftijd zal het niet negatief beinvloeden.

Zit jij vanwege je leeftijd al in een risicogroep of zit je daar ook onder????

Ach ja, gefrustreerde posten mogen ook wel eens voorkomen, dan zijn we er toch ook om je weer op te vrolijken!

Leuk dat je op pad moet voor een zwangerschapsbroek, ik ga dit morgen ook doen. Steeds dezelfde kleren aan begint me nu wel een beetje tegen te staan en het zit gewoonweg niet meer lekker. Ben benieuwd of we iets leuks gaan vinden.

Geplaatst

Ik ben 32 jaar, dus volgens mij val ik ook nog niet in een risico-groep. Volgens de echoscopiste was de plooi "mooi". Ik ben een beetje kwijt hoeveel de nekplooi was, ik dacht iets van rond de 2 mm. Door al dat gestress van m'n man, word ik ook weer een beetje gestresst ervan. Nu wil ik het ook weten... grrrrrr...

Waar ik het meest bang voor ben is dat de uitslag niet "hoog" genoeg is voor m'n man. Oftewel dat het bijvoorbeeld 1:350 of zo is. Ik ben bang dat hij dan verder onderzoek wil, terwijl ik dat eigenlijk niet wil. Mijn insteek is dat je niet altijd alles kan uitsluiten en dat je soms gewoon mee moet gaan in de gemiddelden (en daarmee bedoel ik dat als ze zeggen dat 1:200 of kleiner een reeele kans op Down is en dat je dan dingen kunt gaan uitzoeken, je dat moet doen, maar als je dus boven die grens zit je dat dus niet moet doen).

Ik ga gewoon vanmiddag de vk even bellen. Misschien is de post dan wel geweest en dan weten we het in ieder geval. Ze zei gister dat we misschien beter woensdag kunnen bellen, maar voor m'n eigen gemoedsrust wil ik toch proberen die uitslag wat eerder los te krijgen...

Ik ben heel benieuwd waarmee ik thuis kom, qua broek. Het zal wel een verademing zijn vermoed ik. Ik heb nog maar 1 broek die echt past en de rest zit voor geen meter meer. Gister had ik een rok aan, maar die paste eigenlijk ook niet meer en gisteravond deed de rok gewoon pijn aan m'n buik.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees allemaal positief nieuws. Goed om te horen. Iedereen is blij :-).

Wij ook. Kreeg afgelopen vrijdagmiddag op de valreep (16.30 uur) nog een telefoontje van het ziekenhuis. Mijn bloed was goed. We kwamen uit op 1:300. (terwijl met 39 jr. de norm ligt op 1:200). Nu kunnen we eindelijk helemaal genieten.

We zijn afgelopen zaterdag naar een grote babyzaak in Harderwijk getogen en hebben daar alle grote dingen zoals kamertje, kinderwagen, wippertje, box, maxi cosi, dekens, lakentjes etc. alvast maar gekocht. De levertijd is 10-12 wkn en je schijnt het op tijd nodig te hebben. Kan het ook nog even uitwasemen voordat het kindje er in moet slapen.

Tjeetje Esk, wat duurt die uitslag lang bij jullie.

Liefs,

Natas

Geplaatst

Hi Natasja,

Gefeliciteerd met deze goeie uitslag. Fijn hoor en nu echt genieten.

Wij genieten sinds gisteren ook volop. Ik maak me niet zo druk over de uitslag dus wij hebben sinds gisteren het nieuws verspreid. Ik heb het net op m'n werk verteld en de reacties zijn echt super leuk. Heerlijk, echt genieten om er nu eindelijk over te mogen praten! Ik krijg volgende week woensdag de uitslag bij de vk dus dat gaat ook alweer snel.

Wat fijn ook dat jullie al alle grote spullen al gekocht hebben. Lijkt me heerlijk om hiervoor te gaan shoppen. Wij gaan dit na de 20weken echo doen dus ik moet nog ff geduld hebben. Wel zijn we ons nu aan het oriënteren en dat is ook al leuk om te doen.

Esk, ik hoop dat de post vandaag meewerkt en dat je de uitslag vandaag al gaat krijgen. Succes met je zenuwachtige man... haha

Geplaatst

Ik geniet ook hoor! Het is meer de stress die m'n man veroorzaakt dan de stress van de uitslag :dry:.

Wij hebben al een kinderwagen gekocht. Had ik dat al verteld? Een zwarte Mutsy 4-rider met maxi cosi, buggy en reiswieg in een. Ik ben er helemaal blij mee. Hij staat bij ons nu in de garage (inpandig) tot we 'm kunnen gaan gebruiken. Ook het campingbedje hebben we al.

En verder heb ik van mijn schoonzus 2 dozen vol met kleertjes gekregen. Haar eigen zus is ook zwanger en die heeft ook 2 dozen gekregen. We hebben allebei een jongetjes en een meisjesdoos gekregen en er zitten een heleboel nuttige dingen in (rompertjes, kleertjes, badlakentjes, pyamazakken enz.). Ik ben er erg blij mee...

Ik ben marktplaats aan het afstruinen voor een mooi kersenledikantje met commode, want ik heb geen kledingkast nodig omdat we al een mooie kersen kast op de kamer hebben staan. Ook de box wil ik tweedehands, want ik verwacht die niet zo lang nodig te hebben.

Verder heb ik dit weekend een kastplank leeggemaakt voor alle spulletjes die we hebben gekregen, sokjes, mutsjes, rompertjes, slabbetjes en speeltjes. Zo ligt het niet meer door het hele huis heen.

Ook heb ik m'n bureau al leeggeruimd. Dat moet binnenkort naar de andere kamer, want mijn studeerkamer wordt kinderkamer. Zo zijn we toch al best druk ermee bezig. Het moeilijkst vind ik nog wel de kleuren van de kinderkamer te bepalen.

Natas, wat voor stijl hebben jullie gekocht voor jullie babykamer (witte meubeltjes? Kleuren?)? Ben benieuwd.

Geplaatst

dag allemaal,

fijn al die positieve berichten! ik begin weer wat zenuwachtig te worden namelijk. vanmiddag een echo...

hopelijk is alles goed! jullie horen het van mij.

groet,

tessa

Geplaatst

hoi meiden,

hoelang zijn ze bezig met de nekplooimeting dan weet ik hoelang ik ongeveer weg ben van mijn werk..

Geplaatst

Mijn man heeft de babykamer dit weekend leeggehaald jippie!

Ik heb nog een comode van mijn dochter en ik heb een kledingkast.

En ik heb nog een heleboel kleertjes van de eerste.

Ik heb ook nog de wandelwagen quinny,heb er alleen geen reiswieg bij.

Heb vandaag een schattig shirtje van benetton gekocht.

Het weekend lekker sinterklaas gevierd die we hadden twee pieten ingehuurd.

Die kleine meid vond het helemaal super.

Van de week een kerstboom kopen is ook weer een leuke tijd.

Geplaatst

Kiet, het gaat redelijk snel. Ik weet niet hoe lang je van het echocentrum vandaan bent, maar wij waren binnen een half uur weer buiten inclusief wachten op bloedprikken. Ik denk dat de hele echo totaal een kwartiertje heeft geduurd. Wij moesten er om half tien zijn en ik volgens mij om half elf/kwart voor elf weer op m'n werk (en ik moet nog een half uur rijden).

Succes!!

Tessa, natuurlijk is alles goed! Geniet ervan!

Geplaatst

Tessa, heel veel plezier vanmiddag.

Kiet, bij mij heeft de echo zo'n 15 a 20 minuutjes geduurd maar dat was omdat de beeb in eerste instantie niet echt goed wilde gaan liggen om te meten. Toen hij de juiste houding had was het zo gepiept..

Marchan, wat leuk dat de kinderkamer nu leeg is, kunnen jullie weer leuk beginnen met deze in te richten. Het lijkt mij ook heel leuk om hier straks mee bezig te zijn. Wij gaan na de 20 weken echo shoppen voor een kamer etc. Dit komt ook omdat we in december toch geen tijd meer hebben en we in januari eerst nog op vakantie gaan. Ik verwacht die echo snel na mijn vakantie te hebben dus dan hebben we lekker alle tijd om te gaan shoppen. Klinkt nog ver weg maar dat is het zo.

Vinden jullie dit ook zo bizar klinken meiden.....?? Volgende maand zitten we alweer op de helft van onze zwangerschap. Voor sommigen van ons halverwege en de overige eind januari. Dan klinkt het opeens alsof we al zoooo ver zijn. (maar dat zijn we natuurlijk stiekem ook al wel)

Hahaha, merken jullie het dat ik het eindelijk begin te beseffen dat het echt goed gaat komen en opeens de leuke dingen ga zien. Ik heb nog iets goed te maken van de afgelopen weken dus ben nu extra blij!!!

Geplaatst

ik moet ook ongeveer een half uur er naar toe rijden..

maar dan weet ik ook hoelaat ik ongeveer terug ben op mijn werk want ik wil het daarna gaan vertellen! ik ga cakejes bakken met bovenop glazuur en dan in de roze en blauwe muisjes rollen en die ga ik dan trakteren!

Geplaatst

Super leuk idee Kiet. Dat je er maar van mag genieten donderdag!

Ik heb het vanochtend verteld en de reacties zijn echt super leuk.

Geplaatst

ik ben super blij dat ik het mag vertellen!! eindelijk 12 weken! is eigenlijk best wel snel gegaan als je zo terug kijkt hihi..

Geplaatst

Hoi Dorine

De tijd lijkt heel langzaam te gaan maar gaat inderdaad best snel allemaal. Het lijkt zo lang te duren omdat het zo een tijd duurt voor je en echt dikke buik hebt en je beeb lekker voelt schoppen. Al heb je rond je 36/37 weken dat je die dikke buik wel weer zat bent.Ben nu bijna 15 weken dus nog 5 weekjes en ik zit op de helft. Ik voel de beeb af en toe al lichtjes. De eerste voelde ik rond de 16 weken. Maar het wordt pas echt leuk als je man en eventuele andere kinderen het ook kunnen voelen.

Gister begonnen met mijn tijdelijke werk en het is vrselijk ik zit de hele dag op een kantoor echt niks voor mij. Maarja moet maar even beter dan op agressie groepen staan.

Kiet succes en veel plezier morgen bij de echo!Ik kan me er niks bij voorstellen hoe het is de spanningen van de combinatie-test. Ben geloof ik de enige van dit topic die hem niet heeft gedaan. Ik hoop dat alle uitslagen goed zijn meiden!

Geplaatst

Hi Dorine en Esk,

Ik had dinsdags de combinatietest en woensdag belde ze ineens op... met een goede uitslag. (vreemd weer dat t bij elk van ons zo anders is). Ze heeft me alleen niet echt een uitslag gegeven qua "score", maar ze zei dat alles er goed uit zag dus daar ga ik dan ook van uit. Volgende week donderdag zie ik de gyneacologe toch, kan ik haar misschien de uitslag vragen (als ik t niet vergeet; want mijn geheugen laat me af en toe wel in de steek).

En Kiet, bij ons duurde t ook ongeveer 20-30 minuten (bij ons zat er een stagiaire die alles ook nog even nakeek). Kei leuk idee trouwens, die cakejes! En lekker ook!

Ook nog een vraagje: ik zie er zo ontzettend bleek uit in mijn gezicht : (

Zelfs als ik me goed voel... Hebben hier nog meer last van?

Geplaatst

Ik kreeg ook te horen dat ik wit ben in mijn gezicht. Voordat ik verkouden begon te worden.

Tessa, hoe is het gegaan gisteren?

Esk, het is toch maar een witte kamer geworden dat wilde Johan graag (van Bopita: Narbonne). 'k Wil één muurtje gaan behangen met een zilverkleurig behangetje, beige (en een kleurtje natuurlijk). De basics zijn dus neutraal. Heb een lakentje van Winnie the Pooh en Tigger met een wit en een beige dekentje aangeschaft, een klamboe van glansstof etc. Aangezien Johan toch wil weten wat het is kan ik daarna met accesoires wel kleur aanbrengen. We hebben een kinderwagen aangeschaft van Quinny (Buzz 4 - bruin/zwart) met een wandelwagenbak en een maxi cosi.

Jullie verder al plannen?

Kiet, veel succes vandaag.

O ja, in babyzaken verkopen ze ook vaak hele leuke zwangerschapskleding!

Liefs

Natas

Geplaatst

dag allemaal,

Alles was helemaal goed! de baby beweegt als een gek en is ongeveer 5 cm groot. We hebben ook het hartje gehoord. Dat was wel even een emotioneel moment. Nu is het echt! We hoeven niet meer terug te komen in het ziekenhuis en kan de verloskundige gaan bellen!

Ik vind het nog steeds onwerkelijk...En echt bijna niet te geloven dat wat je dan op het scherm ziet in jouw buik zit!

Verder gaat alles goed. Voel me gelukkig steeds beter en mijn verkoudheid gaat gelukkig ook steeds beter. Moet nu weer snel aan het werk!

groet,

tessa

Geplaatst

Oh ja, nog vergeten. Bij vorige echo lag ie 3 dagen achter... heeft die allemaal weer ingelopen! uitgerekende datum dus weer terug naar 26 juni ipv 29 juni!

tessa

Geplaatst

Wij willen gaan voor kersen meubeltjes. Is meer geboren uit praktische overwegingen omdat wij al een grote linnenkast op die kamer hebben staan. Ik wil er niet mee gaan slepen (waar moet ik 'm kwijt :dontknow:), dus dat wordt de kast voor het kleintje. Ik wil de meubels een beetje erbij zoeken.

De kleuren weet ik echt nog niet. Ik denk nu aan een turquoise / limegroen kleurstelling, maar dat zou zo maar kunnen veranderen... de muren blijven wel wit, want met "donkere" meubeltjes en een donkere vloer wordt het anders te donker. Hooguit een strook kleur achter de commode, maar dat is zo aangebracht. En natuurlijk leuke bijpassende gordijntjes, dat geeft ook al kleur.

Wij willen niet weten wat het is, dus ik moet ook wat neutraler blijven, maar tegenwoordig kunnen alle kleurtjes zo'n beetje voor beide varianten, dus dat komt wel goed...

Edit: Tessa, fijn dat alles goed was (was tegelijk met jou aan het typen)

Geplaatst

Gisteren uitgebreid gesproken met mijn schoonzus wiens wagen we kunnen overnemen. Een oranje quinny. lijkt me helemaal OK. dus wij blij. verder wel al bepaald wat de babykamer wordt, maar nog niks in gedachten over inrichting anders dan een ledikant, een commode en een kastje. Ik neig ook erg naar kersenkleur o.i.d. omdat ik daar erg van houd en voor de rest wil ik het ook redelijk neutraal houden en kleur aanbrengen door middel van vrolijke gordijnen en dingetjes aan de muur en misschien toch 1 muur in een kleurtje...

tijdens de kerst ga ik daar eens rustig over nadenken.

groet,

tessa

Geplaatst

Hi dames,

Wat betreft dat bleek zijn, daar heb ik ook last van. Ook omdat ik nog af en toe moet overgeven gaat dit nog niet echt vooruit. Daarnaast heb ik ook best wel last van puisjes.. hahah, je gaat je weer zo jeugdig voelen.

Wat betreft de kamer, wij gaan voor een hoogglans wit. De muren zijn momenteel allemaal nog wit maar daar wil ik er één van in een kleur gaan verven. De vloer is donker grijs dus dan staat wit wel mooi. Voor de rest gaan wij het ook aankleden met gordijnen etc waardoor het meer kleur moet krijgen.

Hoe het er precies uit gaat zien weten we nog niet maar dit is nu het idee.

ESK, ben je gisteren geslaagd voor kleren? Ik ben bij Miss Etam geweest en in de babywinkels. Bij Etam heb ik een leuke nette zwarte broek gekocht voor een leuke prijs. In de babywinkel waren de kleren van 'noppies' 2 halen 1 betalen dus daar heb ik een aantal truitjes / tuniekjes gekocht. Ik kan dus ff vooruit.

Moet ook zeggen dat zo'n broek wel heel lekker zit. Geen strakke dingen meer op m'n buik, het is een verademing!

Tessa, blij om te lezen dat bij jullie ook alles goed is.

Joyce, fijn dat de uitslag van de test goed was. Zelf zou ik wel benieuwd zijn wat de verhoudingen zijn...

Esk, jij alweer een vraag voor jou.. hahaha... heb je inmiddels de uitslag al binnen?

Groetjes Dorine

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden