Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Och jeetje, zit met tranen achter mijn pc jouw berichtje te lezen. Wat verschrikkelijk voor jullie. Ik weet ff echt niet wat ik zeggen moet lieverd. Ik wens jullie in ieder geval heel veel sterkte met de verwerking en hoop dat jullie veel steun bij elkaar kunnen vinden.

Een hele dikke knuffel

Natasja

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tjemig IVFSH, wat een vreselijk bericht. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van deze vreselijke klap en de komende tijd.

Heel veel liefs, Dorine

Geplaatst

Jeetje Ivfish,

wat een heftig bericht, jeetje meid, ik kan me voorstellen dat dat nieuws als donderklap bij heldere hemel kwam, ik vind het zo erg voor jullie!!!!

Ik weet niet goed te zeggen, ik wens jou en je man alle sterkte om dit te verwerken!!

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

O ja, bijna vergeten, ben vandaag bij de vk geweest. Hartje klopt at 154 bpm, mijn bloeddruk is 70/120 en ik ben 1 kg gegroeid. Mag over 4 weken terugkomen. Heb ook een afspraak gemaakt voor de 20 wkn echo op 25/1/2010. Ga nu genieten van mijn weekend.

Liefs

Natas

Geplaatst

Echo 3

Joyce 17-12

VK

Tessa 08-01

Esk 11-01

Marchan 13-01

Dorine 13-01

Natasja 15-01

20 weken echo

Marchan 18-01

Dorine 25-01

Natasja 25-01

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010

Kiet 24 juni 2010 (?)

Tessa 26 juni 2010

Geplaatst

Jeetje IVFSH... wat erg voor jullie! Kan me goed voorstellen dat je er na al die weken vanuit gaat dat het helemaal goed gaat, en dan hoor je dat het niet meer goed gaat. Ik wens jullie allebei heel veel sterkte toe!

Geplaatst

dank je allemaal, ja, het is echt een vreselijk harde klap. Het is heel verdrietig om zo afscheid te moeten nemen van mooie dromen en toekomstplannen.

Maar, ik ga uit dit forumonderdeel stappen. Dit is juist de plek om lekker te kletsen over hoe het gaat, hoe jullie kindjes groeien en de mooie stappen die jullie allemaal gaan nemen. Misschien dat ik een nieuw topic open, ik zou graag eens meer horen van meiden die ook een relatief late miskraam hebben gehad en daarna weer zwanger zijn geworden en waarbij alles bij die zwangerschap goed is gegaan.

Wij gaan er nu in elk geval lekker samen een week tussenuit: proberen dit te verwerken en daarna weer verder gaan.

Geplaatst

IVFSH, ik wil je toch veel plezier wensen en dat je van elkaar kan genieten. Ik snap ook wel dat je uit dit forum stapt. Alle succes voor de toekomst!

Geplaatst

Hallo dames,

Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat het op zich wel goed alleen blijft deze kleine man / vrouw er voor zorgen dat ik toch nog wel regelmatig met m'n hoofd in de wc hang. Soms gaat het een aantal dagen goed maar vanochtend was het weer raak. Gelukkig blijf ik daarna niet misselijk dus dat scheelt weer.

Afgelopen weekend zijn wij naar een mega babystore in Gouda geweest en ik had me er al helemaal op verheugd om daar lekker spulletjes uit te zoeken. Wat denken jullie.... hebben ze bijna helemaal niets in onze smaak. Geen enkel leuk kamertje gezien en de kinderwagen was in prijs niets goedkoper dan hier in de babywinkel. Kortom, met lege handen naar huis en helemaal niets gekocht. Nu gingen we eigenlijk ook vooral om ideetjes op te doen maar toch jammer als je zelfs die niet mee naar huis neemt. Maar goed, we hebben nu 2 babywinkels hier in de buurt waar we leuke spullen gezien hebben dus in 1 van deze winkels gaan we straks ook maar kopen. De keuze moet ook niet te groot zijn he???

Hoe is het nu met jullie buikjes, groeien ze goed. Mijn buik is de afgelopen week echt flink gegroeid en dat heb ik ook wel gevoeld. Veel 'bandenpijn' maar niet echt vervelend. Ook beginnen mijn borsten nu heel erg te veranderen. De vorm wordt anders en ik heb sinds deze week een hele donkere rand om mijn tepels. Een voordeel dat ze nu niet meer zo zeer doen dus dat is erg fijn.

Zo, dat was mijn update wel weer even. Benieuwd hoe het met jullie is.

Veel liefs, Dorine

Geplaatst

Ha Dorine,

Ik begin echt al een flinke buik te krijgen. Erg leuk! En mijn borsten zijn zeker een cupmaat gegroeid (zo niet meer), dat vind ik minder. Verder ben ik behoorlijk prikkelbaar (vooral als het manlief aangaat) en heb ik nog steeds geen zin in "gedoe" aan m'n lijf. Misselijk ben ik niet geweest, gelukkig. Wij hebben ook nog geen babykamer en verdere spullen, maar we hebben wel alvast de toekomstige babykamer laten schilderen en hij is zo goed als leeg. Verder zijn we al druk bezig met het naamgebeuren (en dat valt nog niet mee).

Verder eigenlijk weinig te melden. Ik hoop de kleine binnenkort te kunnen voelen, maar verwacht het eigenlijk ook nog niet voor week 20 (dus nog 4 hele weken wachten!).

Geplaatst

Hi Esk,

Wat betreft die cupmaat, dat heb ik ook en ook bij mij zou dat iets minder snel mogen gaan. Zelf sta ik ook nog steeds niet te springen aan 'gedoe aan m'n lijf', blijf het toch een vreemd idee vinden.

Spannend he, dat wachten tot het moment dat we onze kleine gaan voelen. Het lijkt mij ook fantastisch als dit zo is. Nu gebeurd er eigenlijk vrij weinig (geen echo en geen hartje horen kloppen bij de vk) en dat maakt de tijd zo lang..

Maar troost je, ik moet waarschijnlijk nog een week langer wachten totdat ik hem kan voelen. Ach ja, en zo wachten en wachten we maar weer. haha

Gelukkig deze keer wel met minder zorgen dan voorheen. Heb jij nu ook nog wel eens het idee dat het niet goed zit? Soms overvalt dit gevoel me maar gelukkig is dit meestal niet van lange duur aangezien ik m'n buik steeds dikker zie worden.

Geplaatst

Ik denk dat soms ook wel 's (dat het niet goed zit), maar ik heb helemaal geen reden om dat te denken. De meest gevaarlijke periode is voorbij, ik groei aan alle kanten, hormonen doen het nog gezien mijn humeur en 2 weken geleden heb ik het hartje nog gehoord. Dus ik schuif dat snel terzijde, want anders wordt ik gek. Ik denk dat die onzekerheid er gewoon bij hoort en tot de geboorte zal het wel zo blijven (hoewel natuurlijk minder als je schopjes voelt, lijkt me).

Geplaatst

Helemaal gelijk, zo blijven we de onzekerheid gewoon aan de kant schuiven.

Ben jij trouwens ook op sommige momenten zo verschrikkelijk emotioneel? ik kreeg vorig week opeens een ontzettend huilbui, zomaar uit het niets en eigenlijk ook om niets. Moest er eigenlijk zelf ook wel om lachen. Verder hoeft maar iemand iets te vertellen of ik denk aan iets emotioneels, dan beginnen die tranen soms vanzelf al.. hahaha... hoezo hormonen!

Geplaatst

Emotioneel ben ik ook ja, ik hoef maar iets zieligs te zien op tv of de kraan gaat open... erg raar.

En verder wil ik graag alleen zijn. Lekker ontspannen zonder sociaal te hoeven wezen, da's minder praktisch...

Geplaatst

Hey dames

Ik heb al de meubeltjes voor de babykamer al.

We moeten alleen het kamertje nog opknappen.

Ik voel me beeb al regelmatig. Maar is mijn tweede zwangerschap dan kan je het al wat eerder voelen. Mijn buik is lekker aan het groeien.

Liefs

Geplaatst

Hoi, hoi,

Was afgelopen vrijdag maar 1 kg gegroeid, maar aan mijn buik kan je zeker zien dat ik 15 weken zwanger ben. Nog ongeveer 5 weekjes, dan zal ik het toch wel gaan voelen?

Heb van het weekend nog een paar leuke kleren gescored. Een zwarte gebreide jurk, een blauw/zwarte jurk, een zwart shirt lange mouw, een blauw hemdje en een zwarte broek. Alles met 50% korting! Kan het in principe dragen tot aan het einde van de zwangerschap.

'k Heb ook dat ik niet echt sociaal wil zijn hoor ESK. Lekker thuis op de bank is sociaal genoeg voor mij (hihi). En huilen kan ik ook wel. Met snibbig zijn valt het volgens mij wel mee. Heb mijn mannetje er nog niet over gehoord.

Dorine, wat vervelend dat je nog steeds misselijk bent en boven de wc-pot hangt.

Liefs,

Natas

Geplaatst

Wat leuk he dat we nu allemaal een zichtbaar buikje hebben. Weten jullie nog hoe we aan het aftellen waren totdat dit het geval zou zijn? Achteraf is deze tijd dus wel snel voorbij gegaan. voordat we het weten kunnen we onze beeb allemaal voelen en lijkt dat ook weer snel te zijn gegaan.

goed Natas, dat je maar 1 kg aangekomen bent. Ik haal dit nog niet eens maar dat komt ook door het overgeven. toch nog één voordeel..hahaha

Oh ja, ik ben trouwens net zoals jullie het liefst thuis op de bank. Manlief wil er 's-avonds nog wel eens op uit maar dat hoeft wat mij betreft ook niet echt. Heerlijk he, zo sociaal als dat wij worden. Zal straks vast weer beter gaan!

Geplaatst

Hoi Meiden,

ik heb de uitslag gekregen van de combinatietest een kans kleiner dan 1:5000 dus wij zijn blij!

heb gisteren ook nog een echo gehad en mijn vergrote eierstok is helemaal weg dus ik hoef niet meer terug naar het ziekenhuis! en heb ook nog even naar de baby mogen kijken en hij of zij was druk aan het bewegen echt hartstikke leuk!

Geplaatst

O ja, ik heb zojuist een gesprek op mijn werk gehad. Heb definitief mijn hele leuke baan opgezegd. Dat is wel even slikken - voor beide partijen. Ik stop 6 weken voor de uitgerekende datum en dit betekent dat 29 april mijn allerlaatste werkdag zal zijn. Vreemd idee, dat ik dan bijna "huismoeder" ben hihi.

Geplaatst

Hoi dames

ik vind het zo leuk ombij jullie regelmatig mee te lezen, jullie lopen net wat voor haha

Kiet, wat fijn dat de uitslag goed was en dat je nu ook gewoon naar een verloskundige mag!

dames, geniet ervan!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Kiet, gefeliciteerd met je goede uitslag!

Natasja, ik kan me voorstellen dat je er gemengde gevoelens bij hebt... als je er met veel plezier werkt...

Ik heb de officiele aanvraag voor 3 dagen werken gedaan, maar krijg nog niet echt reactie. Ik hoop wel dat alles goedkomt, want ik heb weinig zin op zoek te gaan naar een andere baan. Ik wil wel per se blijven werken voor 3 dagen, dus dat zou dan de enige optie zijn.

Meiske74, ik lees ook overal mee hoor, in de juli- en in de augustus-groep, maar ook in de mei-groep. Het is heel herkenbaar om al die dingen te lezen (en ik vind het gezellig).

Dames, ik begin echt een flinke buik te krijgen. Volgens mij krijg ik een mega-baby, haha. Ik had vanaf het begin al niet de indruk dat 't een kleine baby zou worden, maar ik hoop ook niet direct op een achtponder...

Ik kan niet wachten tot kerst. Kan ik m'n nieuwe jurk aan en m'n buik showen aan iedereen. Leuk, leuk. :candycane:

Geplaatst

Hi Kiet,

Gefeliciteerd met je uitslag, super!

Wat betreft het werken, mijn werkgever weet nog steeds niet dat ik zwanger ben (schaam schaam).

Ik heb momenteel een managementfunctie waarbij 4 dagen het minimum is. Ik ben van plan om in 2010 op papier 4 dagen te blijven werken en dan 1 dag in de week een vakantiedag op te nemen. Op die manier is het dan toch maar 3 dagen werken.

Mochten ze hier niet aan meewerken dan neem ik, meteen na mijn zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof op van één dag in de week. Hier moet de werkgever aan meewerken dus dan kunnen ze niet anders.

Ik ga dus eerst bekijken hoe het gaat in 2010 en dan neem ik daarna wel een beslissing voor 2011. Of 4 dagen werken of een andere baan. Pfff.... moet er niet aan denken dat ik hier nu ook nog over na zou moeten denken.

Maar goed, ik moet eerst maar eens gaan vertellen dat ik zwanger ben maar ik spreek ze bijna nooit. Voor mijn gevoel zijn de mensen die bij de klant werken dan ook meer mijn collega's dan die bij mijn werkgever.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Gefeliciteerd met je uitslag Kiet! Goed nieuws. Zo leuk inderdaad om de baby lekker druk te zien bewegen...

Ik heb met mijn werkgever in het nieuwe jaar een afspraak om te praten. Gezien we al veel parttimers hebben denk ik dat het lastig is om het te weigeren voor mij. ik wil 4 dagen werken.

ik heb wel ook een andere vraag. Zijn bezoeken aan ziekenhuis (testen) en verloskundigen ziektedagen of moeten jullie die ook vrij nemen? Ik heb hier een klein discussiepuntje over met mijn werkgever namelijk...

Tessa

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden