Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daar heb ik idd ook al aan zitten denken. Stel dat ze niet akkoord gaan met een vakantiedag dan ga ik ouderschapsverlof opnemen.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja ze kunnen het volgens mij alleen weigeren als je onvervangbaar in je functie bent.. ik weet niet wat voor werk je doet?

En hoe heb je het geregeld met opvang?

bij ons gaat mijn moeder 1 dag per week oppassen en 1,5 dag naar de kinderopvang.

Geplaatst

Ouderschapsverlof moeten ze bij ons ook mee akkoord gaan dus dat is fijn om te weten.

Ons kindje gaat 1 dag in de week naar mijn schoonouders en 2 dagen naar de buurvrouw. Zij is gastouder en heeft een plekje voor onze beeb. Ideaal dus, we hoeven nooit moeilijk te doen met brengen en ophalen. Heerlijk!

Geplaatst

oh dat is zeker lekker! en als je dan in 2011 weer 4 dagen gaat werken? of blijf je toch 3 dagen...

Geplaatst

ik weet nog niet wat ik in 2011 ga doen. Ik hoop 3 dagen te gaan werken en dan zou het hetzelfde blijven. Stel dat ik toch weer 4 dagen ga werken dan zal onze beeb vanaf 2011 wel 1x in de week naar het kinderdagverblijf gaan. Maar dat duurt nog zo lang...

Geplaatst

ja dat is waar dat is nog zooo ver weg!

eerst maar is heerlijk verlof en lekker bij ons kindje zijn! oh ik kijk daar zooo naar uit! is ook leuk dat het in de zomer is hopelijk word het mooi weer kunnen we gaan wandelen enzo heerlijk!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat toch evengoed weer een gedoe hè. Ik ga dan wel stoppen met werken, maar voor die tijd zal ik toch iemand moeten gaan inwerken. Dat vind ik altijd erg vermoeiend. Daarom stop ik ook zes weken voor de bevallingsdatum. Dit betekent dat mijn allerlaatste werkdag op 29 april is (nog maar 4 maandjes dus).

Hoef niet bang te zijn om stil thuis te zitten, want een vriend van me heeft met al weer op het oog om hem te helpen met zijn administratiekantoor. Hij komt tijd te kort voor het inboeken van de boekhouding van klanten van hem en vroeg ik hem wil gaan helpen. Natuurlijk wil ik dat. Schrijf ik me in bij de KvK, kan ik aan hem factureren en aan mijn man en verdien ik evengoed nog een centje! Het mooiste is dat ik het vanuit huis kan doen.

We hebben onze babykamer al besteld: van Bopita de Narbonne serie in het wit. Een laken en dekensetje van Winnie the Pooh en van Tiggertje, matrasje, wit glimmende klamboe, luieremmer, box, kinderwagen (br/zw) Quinny Buzz4, maxy cosy etc.

Voelen jullie eigenlijk al iets? Ik denk af en toe van wel, maar echt zeker weten doe ik het nog steeds niet. En zijn jullie al gegroeid op de weegschaal?

Liefs,

Natas

Geplaatst

wat een leuk kamertje ik heb hem even gegoogled! echt heel leuk.

heb je ook al een kinderwagen..

nee ik voel nog niets.. kan niet wachten totdat ik wat ga voelen haha.

ja ik ben wel al aangekomen 2,5 kilo ga er maar vanuit omdat ik slank ben dat je dan eerder aankomt haha en jij?

Geplaatst

Natasja, leuke kamer idd, heb hem net als Kiet ff gegoogled.

Gisteren heb ik voor het eerst een heel klein plopje heel diep in m'n onderbuik gevoeld waarbij ik dacht dat het de beeb zou kunnen zijn. Daarna echter helemaal niet meer dus ik weet het ook. conclusie, nee, ik voel nog niet echt iets.

Ik ben nog haast niets bijgekomen, ergens tussen de 8 ons en 1 kg. Vind het nog verwaarloosbaar maar dat zal vast wel goedkomen. Wel vind ik het dan 'vreemd' om te zien dat ik best al een behoorlijk buikje heb. Ik heb steeds het idee dat dit meer moet wegen.. hahaha

Geplaatst

Hey meiden

Hier gaat alles goed heb echt al een flinke buik. En een hele drukke baby. Mijn dochter heeft hem van de week ook voor het eerst gevoeld ze vond het helemaal leuk.Ben zo benieuwd naar de volgende echo maar vind het ook wel een beetje eng. Ik ga nu lekker een midweek weg boeken voor in de voorjaarsvakantie. Ik wilde graag in de mei vakantie weggaan maar dat gaat niet lukken dan ben ik al 36 weken dus dat risico ga ik niet lopen. Mijn verlof gaat geloof ik rond 22 april in. Ik wilde tot 4 weken voor de bevalling doorwerken maar dat gaat niet werken met mijn werk. Ik werk in de gehandicaptenzorg dus dat wordt lichamelijk iets te zwaar.

We hebben ons geboortekaartje al uitgekozen. Op de voorkant staan wat bloemetjes en een dikke buik met 2 kinder handjes erop. Ik wilde heel graag een kaartje waaruit bleek dat er al een kindje is en een broertje of zusje wordt verwacht en deze is helemaal wat ik wil. Ik heb zondag een paar leuke shirts gekocht bij prenatal. Waren flink in de aanbieding en echt leuke shirts. Hebben jullie al foto's van je buik? Ik heb er een van de voorkant en je ziet echt een heel bolletje. Echt zo leuk allemaal.

Geplaatst

Hi Marchan,

Wat leuk dat jij de baby al zo goed kunt voelen. Ik voel nog niet echt iets maar zit wel elke dag te wachten totdat dit zo is.

Volgende week mogen we beiden weer naar de VK en kunnen we het hartje weer even horen, ik kan niet wachten omdat dit voor mij toch een bevestiging zal zijn dat alles zover nog goed gaat daarbinnen. Jij voelt de kleine al dus zul je dit gevoel wel minder hebben. Bijna de 20-weken echo. Spannend he? ik heb hetzelfde als jij. Kan niet wachten totdat het zo ver is maar vind het ook wel een beetje eng...

Oh ja, je vraag over die foto's. Yep, ik heb al diverse foto's van mijn buik. Ik heb zo'n 9 maanden dagboek en daar kan je af en toe een foto inplakken. Dat doe ik dus ook, leuk voor later.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hey Dorine

Als ik de beeb een dagdeel niet voel heb ik wel zoiets van hallo ben je er nog.

Heb ook nog lang getwijfeld om toch een doppler te kopen helemaal toen ik hem heel weinig voelde. De angst dat het mis is of mis kan gaan die is echt vreselijk. Maar ik ben zeker blij dat ik weer bijna naar de VK mag. Ik wil rond de 24 weken een pretecho laten maken. Van mijn dochter had ik hem met 26 weken en toen was ze al iets te groot voor het beeld.Is leuk he die foto's helemaal van de voorkant vind ik want dan zie je echt een bolletje. Ik zal van de week een keer een foto hierop gaan zetten.

Geplaatst

Ohw Marchan, ben jaloers, dat wil ik ook "NU". hahaha. Geduld is niet mijn schoonste zaak.

Liefs

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik denk toch dat ik de beeb begin te voelen. Toen ik gisteren onder de douche stond, met m'n handen op m'n buik voelde ik opeens 3 kleine plopjes in m'n buik, precies onder mijn handen. Aan de buitenkant voel ik niets maar ik begin toch te denken dat dit de beeb misschien is. Leuk hoor. Nu ga ik nog meer voelen iedere dag!

Groetjes Dorine

Geplaatst

Kiet, op mij hoef je nog niet echt jaloers te zijn. Ik denk namelijk dat het de beeb is maar ben er nog steeds niet helemaal van overtuigd. Nu probeer ik nog vaker per dag of ik hem kan voelen en dan gebeurd er natuurlijk niets... hahaha... Voor zo'n ongeduldige als ik ben ik dus nog niet helemaal overtuigd. Maar goed, het idee dat ik al denk dat het de beeb is is natuurlijk ook al leuk!!!

Hahaha, wat ben ik toch moeilijk te overtuigen van iets he?

Geplaatst

ja je weet natuurlijk ook niet wat je precies moet voelen..

maar ik denk dat je het nu steeds vaker gaat voelen dus dan weet je het zeker dat het de beeb is!

Geplaatst

Goedemorgen dames, Hoe gaat het met jullie?

Ik begin nu echt de tijd af te tellen totdat ik weer naar de VK mag, ben blij als het woensdag is.

Ik slaap de afgelopen nachten zo slecht, heb steeds nachtmerries. De ene nacht droom ik over een miskraam, de andere nacht over een vroeggeboorte. Hoezo 's-nachts er mee bezig zijn????

ESK, nu wel al lang niets meer van je gehoord. Als ik het me goed herinner was je een lang weekend weg dus ik hoop dat dat de reden is....

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Dorine, ik ben er nog hoor. Inderdaad een paar heerlijke daagjes weggeweest en heel druk nu op het werk, waardoor ik dus weinig (zo goed als geen eigenlijk) tijd heb om tussendoor op het forum te spieken...

Het gaat hier prima hoor! Ik zal ook blij zijn als ik maandagavond weer naar de vk ben geweest en de datum kan plannen voor de 20-weken echo. Je kan nu in ieder geval wel zien dat ik zwanger ben :clap2:, da's wel erg leuk.

Ik merk ook dat ik toch wel moet oppassen met wat ik doe. Voorheen gingen we altijd 10 km wandelen, maar dat haal ik nu echt niet meer. Ben erg kortademig (heb het idee dat m'n darmen omhoog gekomen zijn om ruimte te maken voor de beeb en tegen m'n longen aan liggen of zo) en dan is 6 km al ver... zeker in Limburg (bergje op, bergje af).

Hopelijk hoor ik morgen of ik 3 dagen kan gaan werken, da's ook nog helemaal niet geregeld (grrr...).

Wat leuk trouwens dat je je baby (waarschijnlijk) gevoeld heb. Ik heb niets meer gevoeld sinds de laatste keer dat ik het meldde (voor kerst). Ach ja... komt vanzelf, toch?

Geplaatst

HI Esk,

Lekker dat jullie genoten hebben van jullie daagjes weg. Wat jij zegt over kortademig zijn, daar heb ik ook last van. Als ik een paar keer de trap op en af gelopen ben, heb ik het helemaal gehad. Verder heb ik sinds deze week ook last van duizeligheid, vooral als ik in bed ga liggen. Maar goed, het zal vanzelf wel weer overgaan.

Fijn he, dat voor ons het aftellen weer begonnen is. Minder dan een weekje en dan mogen we weer ff luisteren.

Dat jij nog geen afspraak voor de 20-weken hebt, is dat niet laat? Bij mij gaven ze toen aan dat je deze ruim van te voren moest plannen. Maar goed, het voordeel is dat je straks niet zo lang moet wachten tussen het moment van afspraak maken en de daadwerkelijke echo.

Geplaatst

Hey meiden

Ik heb dat ook heel erg gehad Dorine die nachtmerries. En elke keer was het dat ik rond de 20 weken ging bevallen dus vind het nu wel een spannende tijd. Heb de laatste tijd ook vreselijk buikpijn. Heel mijn buik is dan ook hard maar weet niet of het de baby is of harde buiken. Ga het woensdag even aankaarten bij de VK. Want ik voel de baby ook met zijn rug tegen mijn buikwand aandraaien/duwen. Dus misschien doet de beeb me wel pijn. Mijn man lag van de week met zijn hoofd op mijn buik en kreeg zo 3 a 4 schoppen tegen zijn hoofd van de beeb. Haha

Geplaatst

Marchan, ik heb gelukkig geen last van buikpijn en harde buiken. Wat grappig dat jouw man zelfs al schoppen krijgt. Wat een verschil he? De ene voelt helemaal niets en de ander is al super druk. Hopelijk kunnen we over een aantal weken allemaal dit soort verhalen vertellen....

Geplaatst

Hey dorine

Ik hoop inderdaad dat jullie het ook allemaal snel zullen gaan voelen.

Af en toe staat de beeb op mijn blaas te stampen dat is minder prettig.

Maar het schiet nu al op allemaal. Nog een weekje en ik zit echt op de helft.

Gaat best snel.

Geplaatst

dag allemaal,

morgen naar de verloskundige voor het eerst. Ben erg benieuwd hoe dat gaat! leuk te horen Marchan dat je de baby al zo goed voelt.

ik voel nog niks, maar dat verbaast me ook niet. ben immers pas een kleine 16 weken. Ik verheug me wel op dat moment!

gisteren met de bazen gezeten en besproken dat ik 4 dagen wil gaan werken. En dat vinden ze OK. Ook voordat ik met verlof ga kan ik aangeven als het me te zwaar wordt en minder werken. Dus dat is zeer flexibel.

verder heb ik in principe een mogelijke gastouder voor de toekomstige kleine. En dat is fijn, gezien het moeilijk is om 4 dagen opvang te krijgen bij een kinderdagverblijf.

Inrichten van het kamertje ga ik doen na de uitslag van de vruchtwaterpunctie. Maar ik heb daar eigenlijk geen angst over dat het niet goed is. Ofwel, eind januari gaan we leuke spulletjes uitzoeken! Verheug ik me ook op.

ga nu nog even aan het werk!

Tessa

Geplaatst

@Tessa, veel plezier bij de VK vandaag.

@Kiet, morgen de grote dag voor de geslachtsbepaling. Spannend hoor. Wat denk je zelf dat het is?

@ESK, hoe gaat het met je stuitje? ik heb er de afgelopen dagen best veel last van. 's-Avonds zit ik zelfs op een kussentje omdat ik niet meer weet hoe ik moet gaan zitten. Vervelend hoor!

Verder alles goed en flink aan het aftellen. Nog maar 5 daagjes en dan weer naar de VK. Joepie!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden