Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joepie!! We mogen meekijken naar de sexy buiken van Dorine en Marchan ;-)

Ben benieuwd of de juli en augustusmama's strakjes ook overstag gaan!!

Liefs Pien

Geplaatst

zeker mooi die buiken! daar kun je toch echt niet meer omheen.

heb even lijstje bijgewerkt.

@Natasja: veel plezier bij de pretecho vandaag!

Pretecho

Natasja 13-01

VK

Marchan 13-01

Dorine 13-01

Natasja 15-01

Esk 08-02

Kiet 08-02

Tessa 26-02

20 weken echo

Marchan 18-01

Esk 22-01

Dorine 25-01

Natasja 25-01

Kiet 01-02

Tessa 09-02

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Geplaatst

Ow, wat ben ik blij als het vanavond 20.30 uur is want dan ben ik eindelijk bij de VK geweest. Ben nu toch wel zenuwachtig om de kleine rikketik weer ff te horen.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Dorine, het gaat vast goed. Niet te veel zenuwen hoor!! :toppie:

Wij hebben gister het kamertje gekocht. Ik ben helemaal happy!! Het is kersen en past perfect bij de al aanwezige kast. Nu nog even gaan opzetten, gordijntjes en accessoires uitzoeken en het kamertje is klaar! :happydance:

Verder heb ik volgens mij gister de beeb weer gevoeld. Het is nog niet iedere dag, maar af en toe dan voel ik hem/haar denk ik wel. Hopelijk wordt het snel duidelijker.

Geplaatst

ESK, wat leuk dat jullie het kamertje al gekocht hebben. Wanneer wordt het bij jullie geleverd?

Nu zitten we te wachten totdat we de kleine echt gaan voelen en straks zijn we de harde trappen weer beu.. hahah... we gaan nog wat meemaken.

Verder doe ik mijn best om niet teveel te stressen. Ben vandaag op mijn parttime-dag maar gaan werken zodat de tijd ook sneller voorbij gaat. Het is nu echt onwijs druk op m'n werk en morgen is in principe mijn laatste dag voor de vakantie. Wahhhh, dat gaan we nooit redden maar goed, dat is dan jammer.

Geplaatst

Het staat al (uit elkaar) bij ons in huis... als het opstaat zal ik wel 's een fotootje plaatsen :laugh:.

Niet stressen!!

Geplaatst
Kiet, zit je nog goed op je roze / blauwe wolk? Ben je er al helemaal aan gewend dat je nu weet wat het is? het lijkt me zo moeilijk om het voor je te houden als je het weet.

Natasja, ik herken je onzekerheid maar we moeten toch maar proberen te vertrouwen. Ik ben ook steeds nog ergens bang dat het niet goed is maar als ik naar de omvang van m'n buik kijk kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen. Laten we samen proberen om positief te zijn en morgen weten we meer.

Weten jullie morgen ook wat het geslacht is? Ik mag pas morgen om 20 uur naar de VK dus ik moet nog de hele dag wachten :-(

jaa nog helemaal en mijn man ook! het is zeker moeilijk om het voor ons te houden zeker omdat je zo blij bent dat je het nu weet.. ga jij het wel bekend maken als je weet wat het word?

Geplaatst

Mooie buikfoto, wat is die al mooi rond bij 18 weken! Ik heb trouwens gemerkt dat je buik veel ronder lijkt als je licht gekleurde kleding draagt. Of is dat een waanidee?

Geplaatst

Hi Kiet,

Yep, zodra wij weten wat het is maken wij het ook bekend. Lekker makkelijk voor iedereen :-)

Thx voor de reactie op m'n buik. Ben ook erg benieuwd naar die van jullie!!!

Groetjes

Geplaatst

Hi Ursela,

Ik heb geen idee of dat zo is. ik draag altijd donkere kleren. Het is al een behoorlijke buik he voor 18 weken. Maar goed, ik ben er trots op!

Geplaatst

Hoi, hoi,

Dorine, wat een mooie foto. Mijn buik is iets groter, maar ik ben dan ook iets minder slank dan jij bent haha. Kan je alleen foto's plaatsen als je eerst een 'mijn album' aanmaakt?

Vanavond hebben we ons kindje via een pretecho weer kunnen zien. Prachtig, geweldig. We zijn weer helemaal gerustgesteld. Het was in het begin heel erg aan het bewegen, erg leuk om te zin. Armpjes, handjes, vingertjes, beentjes, teentjes, hartje alles zit er zo te zien op en aan. Het is op schema en we weten het geslacht nu ook. Leuk, leuk! En de naam is bij ons nu ook bekend (denk niet dat dat nog gaat veranderen). Zelf vond ze dat het er allemaal niet zo erg mooi uitzag voor wat betreft de echo's, dus we mogen een keertje extra terugkomen (ze wil het goed doen). Dat is ons best natuurlijk. We hebben dus nog twee pretecho's te goed, met 25 weken en met 30 weken.

Dorine, ik ben benieuwd hoe het bij jou gegaan is vanavond.

Esk, wat leuk dat je geslaagd bent voor je kamertje! Wij zijn prijzen aan het opvragen voor de verbouwing van de garage. Johan gebruikt nu de kinderkamer als kantoor, dus voor april moet hij daar wel zo'n beetje weg zijn, dan kan ik gaan schilderen en behangen. Onze meubeltjes worden half april geleverd. Dan kan het in elkaar gezet worden en kan het kamertje goed uitwasemen.

Kiet, wij proberen het geslacht ook voor ons te houden, maar dat zal lastig worden denk ik.

Zal van het weekend proberen om wat kiekjes van mezelf te maken en die hierop te plaatsen.

Liefs

Natas

Geplaatst

Ik was net als Natasja erg benieuwd hoe het gister gegaan was, Dorine!

Natasja, was de echoscopiste niet blij met de foto's of niet blij met wat ze zag? Ik neem aan het eerste? Wat leuk dat jullie het weten en ik ben benieuwd hoe lang het een geheim blijft :happy7:.

Dus jullie zijn ook bezig met het kijken hoe het huis opnieuw ingedeeld moet worden? Wij hebben een offerte aangevraagd voor het afwerken van de zolder. Gelukkig hebben we nu ook ruimte voor een babykamer, maar het was een mooie gelegenheid om 's een start te maken met onze zolder.

Ik weet nog niet of ik een buikfoto ga plaatsen, ben al niet zo dol op mezelf op foto's...en dat is er niet beter op geworden... misschien later, als je echt niet meer om de buik heenkan.

Nou, ik ga maar 's werken. Kom snel weer even kijken hoe het met Dorine is.

Geplaatst

Hi Natasja,

Wat fijn dat jullie zo genoten hebben van de echo. En weer iemand die het geslacht weet en geheim gaat houden. Ook jij dus veel succes hiermee.

Bij mij was gisteren ook alles goed. Mijn buik groeit volgens schema en de rikketik van de kleine deed het perfect.

En... ja ja ja, ik heb de kleine gisteren heel bewust gevoeld en zelfs een beetje met hem kunnen spelen!!!!

Toen de VK het apparaat voor het hartje op mijn buik zette begon de kleine hier ook meteen tegen te schoppen. De VK liet mij daarna zien hoe ik mijn hand het beste op mijn buik kon leggen en dan zou ik een grote kans hebben om de kleine echt te kunnen voelen.

's-avonds meteen geprobeerd en tot 3 x toe voelde ik in mijn buik dat er een schopje of iets dergelijks tegen mijn hand werd gegeven. Ik heb hem dus echt 3x achter elkaar kunnen voelen en weet nu zeker dat dit de kleine is geweest.

Ik was zo blij gisteren.. en nu nog steeds natuurlijk. Weer een stapje voorruit, heerlijk.

ESK, ik heb het ook gehad over de pijn aan mijn stuitje. Volgens de VK heeft dit te maken met mijn bekken en moet ik dit goed in de gaten houden. Zodra het erger wordt kan ik langs de fysiotherapeut gaan en die kan mij dan tips geven over hoe te lopen, zitten etc.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hey meiden

Bij mij was ook alles goed bij de VK. Mijn baarmoeder in nu tot aan mijn navel.

Goed op schema en als ik de papieren van mijn dochter erbij pak loop ik gelijk op.

Die buikpijn komt door de harde groei zei de VK en mijn buik groeit smal naar boven....

Ben vandaag weer een magische grens over op de helft!!!!

Maandag mijn echo en volgende afspraak op 10-02.

Geplaatst

Pretecho

Natasja 13-01

VK

Dorine 13-01

Natasja 15-01

Esk 08-02

Kiet 08-02

Marchan 10-02

Tessa 26-02

20 weken echo

Marchan 18-01

Esk 22-01

Dorine 25-01

Natasja 25-01

Kiet 01-02

Tessa 09-02

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Geplaatst

Woehoe, de eerste bij ons die al op de helft zit. Marchan, gefeliciteerd met deze mijlpaal!!!!

Ik heb het lijstje ook meteen weer ff aangepast.

VK

Natasja 15-01

Esk 08-02

Kiet 08-02

Marchan 10-02

Dorine 10-02

Tessa 26-02

20 weken echo

Marchan 18-01

Esk 22-01

Dorine 25-01

Natasja 25-01

Kiet 01-02

Tessa 09-02

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Geplaatst

Dorine, een hele fijne week gewenst! Wanneer zien we je uitgerust weer terug?

M'n vriendin heeft gisteren ge-smst dat haar vliezen gebroken waren (was 6 januari uitgerekend) en dat de kleine dus vannacht of vandaag geboren gaat worden. Ik vind het hartstikke spannend, dus zit bovenop de telefoon :happydance:.

Dat wou ik even kwijt :happy:.

Geplaatst

Hi Esk,

Ik zit momenteel in het koude besneeuwde Oostenrijk maar heb m'n laptop meegenomen. Ik ga niet meer op de ski's staan dus zal jullie af en toe verslag doen!

Wat spannend van je vriendin, is ze al bevallen?

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hi Marchan,

volgens mij heb jij morgen de 20w echo. Heel veel plezier en ik hoop dat alles goed is. Ik kom morgen wel ff spieken hoe het gegaan is.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Leuk om hier af en toe te kijken, jullie lopen een maandje voor op ons 'juli-moeders'. Nic

Geplaatst

Ha Dorine, het klinkt interessanter om met de laptop op een besneeuwde alp te zitten, dan hier in de regen op je werk, toch?

Mijn vriendin is vrijdag bevallen van een dochter, Isis. Alles was goed gegaan (gelukkig). We gaan snel kijken :laugh:.

Verder heb ik eigenlijk niet veel te melden.

Marchan, veel succes vandaag en ik ben benieuwd! Willen jullie weten wat het gaat worden?

Geplaatst

Hey meiden

Net terug van de echo en alles was helemaal goed!

We weten wat het is maar gaan proberen het voor onzelf te houden.

Het wilde niet de benen wijd doen en hield daarna het handje tussen de benen.

Nu al lekker eigenwijs.

Het lag met het ruggetje naar mijn buik toe.Het hoofdje was goed,neusje en lipjes waren goed.

Alles was goed ben zo blij! Ik was echt heel zenuwachtig maar het was echt super.

Mijn placenta zat al mooi hoog dus gelukkig niet voor de uitgang.

Echt meiden echt is zo leuk geniet ervan.

Geplaatst

Hoi Meiden!

@ Dorine veel plezier op vakantie! geniet er lekker van.

@ Esk Gefeliciteerd met je vriendin!! als je dat kleine hummeltje straks in je armen hebt kan je helemaal niet meer wachten tot jullie kleintje er is!

@marchan Veel succes straks met de echo!

Wij hebben dit weekend onze nieuwe auto opgehaald met een kleintje hebben we natuurlijk wel een veilige ruime auto nodig:happy7: en we zijn ook even voor behang gaan kijken voor de babykamer zoooveel leuks!

jullie ook een leuk weekend gehad?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden