Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Appel,

Wij twijfelen in het wanneer verder gaan inderdaad i.v.m de vakantie. Mijn man heeft slecht zaad en durft geen biertje te drinken als we direct daarna weer gaan beginnen.

En tijdens de GA vertelde ze dat alcohol bij de man nogal wat invloed kan hebben op de kwaliteit. Mijn man drinkt bijna nooit en vind het dan wel fijn als hij een wilt drinken hij zich dan ook geen zorgen hoeft te maken. Maar ik ken hem, hij drinkt weinig dus het zal toch wel maar uitkomen op 1 biertje per dag of zo.

Ik ben voordat ik met de molen begon flink moeten gaan afvallen. Dit is gelukt en ik ben inmiddels 35 kg. lichter. Maar nu ben ik nog 10 kg te zwaar dus, maar dat krijg ik er niet vanaf. Maar het is mij gelukt door op een dag 3 sneeen brood te eten met mager beleg , 3 stuks fruit en 3 bakjes yoghurt en dan gewoon een warme maaltijd maar dan 1.5 aardappel, groenten en mager vlees. Misschien iets voor jou?

Dit had een voedingsconsulente geadviseerd. Ze geeft ook online cursus. Moet je eens kijken op fit-slank.com. Met haar tips en adviezen en peptalks heb ik het gered. Op die site staat ook een foto van mij van voor en na. haha. Een trouwfoto.

Hoi Sharon, heel misschien dat ik ook een dag naar nijmegen kom, mijn schoonbroer loopt de vierdaagse. Mij zusje zou dat ook doen voordat ze wist dat ze zwanger was.

Oh wow, curacao. Mijn man is er een keer geweest om te duiken en hij vond het echt gweldig. Maar ik snap waarom je dat nu even niet durt. Ooit wil ik een keer naar Afrika.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jessie: Ik heb gekeken op de site. In één woord WAUW. Je lijkt wel 15 jaar jonger op je trouwdag. Wat super knap. Ik ben zelf ook 30 kilo afgevallen, maar helaas ook weer 18 kilo aangekomen. Nu hoeft dat er niet direct allemaal af, maar 10 kilo zal wel erg mooi zijn. Ik was al weer wat afgvallen voordat ik begon, maar tijdens de wachtweken heb ik mij een beetje laten gaan. Dit met de weightwacthers. Nu ga ik dat weer oppakken.

Het is niet alleen het gewicht hoor, waarom wij even willen wachten. Mijn man (en eigenlijk ik zelf ook) heeft een erg drukke baan met veel spanning de komende tijd, dus daarom wachten we ook even. We voelen ons hier allebei prettig bij en misschien als dat goed voelt meld ik ons eerder aan.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

meiden via de mobiel van mijn man toch effe snel op het forum.

We hadden vandaag de 1ste fm en dr. Kremer zag 7 grote een de grootste was 13.

En hij zag ook een hoop kleintjes. Hij wil dat we dinsdag nog een keer terug komen en dan donderdag denk die dat we de punctie en directe tese krijgen. Gelukkig niet op vrijdag want dan is het gekke huis in Nijmegen. We hebben de tip om via kleve naar nijmegen te rijden dus dat gaan we dan doen. Het huisje in Didam is heerlijk. En lekker weer.

Appel veel sterkte ik had het je zo gegunt.

Meiden die ik vergeten ben veel suc6 of heel veel sterkte

Geplaatst
Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

Uitgangsecho

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 31 juli Milla

Eerste fm

- 18 juli Raba 7 grote en een aantal kleintjes

- 3 aug Sanne

tweede fm

- 18 juli Raba

Punctie

- 20 juli Raba geschat

Terugplaatsing

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 23 juni Margot (helaas een miskraam)

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

- 18 julli Appel

Cryocyclus:

Echo-datum

- 14 juli Sharon :love2:

- 19 juli Pammie

Even aangepast.

Geplaatst
meiden via de mobiel van mijn man toch effe snel op het forum.

We hadden vandaag de 1ste fm en dr. Kremer zag 7 grote een de grootste was 13.

En hij zag ook een hoop kleintjes. Hij wil dat we dinsdag nog een keer terug komen en dan donderdag denk die dat we de punctie en directe tese krijgen. Gelukkig niet op vrijdag want dan is het gekke huis in Nijmegen. We hebben de tip om via kleve naar nijmegen te rijden dus dat gaan we dan doen. Het huisje in Didam is heerlijk. En lekker weer.

Appel veel sterkte ik had het je zo gegunt.

Meiden die ik vergeten ben veel suc6 of heel veel sterkte

Raba,leuk weer eens wat van je te horen. Je hebt al een mooie score aan eitjes. Hopelijk ziet er het morgen helemaal goed uit,en kan je donderdag starten met punctie/tese. Veel succes.

Geniet nog van je vakantie,het weer is super.

...Jullie horen vanavond meer van mij. 15.00 heb ik onze eerste echo.

Geplaatst

dank je appel en pammie.

Raba, wat goed zeg het aantal eitjes. Kun je ondanks de spanningen nog wel geniet van je vakantie?

Geplaatst

Hoi dames!

Alles is goed! Een mooi kloppend hartje gezien. Morgen ben ik 8 weken zwanger.

Wat een opluchting,helemaal blij!

Sharon; volgens dr Smeenk ben ik 28 febr 2011 uitgerekend. Haha,het zal dan wel.

Geplaatst
Hoi dames!

Alles is goed! Een mooi kloppend hartje gezien. Morgen ben ik 8 weken zwanger.

Wat een opluchting,helemaal blij!

Sharon; volgens dr Smeenk ben ik 28 febr 2011 uitgerekend. Haha,het zal dan wel.

wat vreemd ik ben morgen ook 8 weken en ben 1 maart uitgerekend maar gefelicteerd helemaal super het scheelt ook maar 1 dag

Geplaatst
wat vreemd ik ben morgen ook 8 weken en ben 1 maart uitgerekend maar gefelicteerd helemaal super het scheelt ook maar 1 dag

Heb zelf even gegoogeld,en als ik bij de bevallingsdatum 28 febr intik,komt er 8 weken zwanger te staan. Als ik 1 maart intik komt er 7 weken en 6 dagen te staan. (dr Smeenk zei ook dat ik vandaag 7 weken en 6 dagen zwanger was). Dus 1 maart klopt wel,maarja,t scheelt inderdaad maar 1 dag!

Geplaatst
Heb zelf even gegoogeld,en als ik bij de bevallingsdatum 28 febr intik,komt er 8 weken zwanger te staan. Als ik 1 maart intik komt er 7 weken en 6 dagen te staan. (dr Smeenk zei ook dat ik vandaag 7 weken en 6 dagen zwanger was). Dus 1 maart klopt wel,maarja,t scheelt inderdaad maar 1 dag!

hoe krijg jij die banner eronder heb hem er wel staan hier op het forum maar je ziet hem niet onder mijn berichten

Geplaatst
hoe krijg jij die banner eronder heb hem er wel staan hier op het forum maar je ziet hem niet onder mijn berichten

Je kopieert de code. En dan plak je 'm onder in je handtekening,en dan opslaan.

(ik moes ook even puzzelen,maar t is gelukt).

Succes.

Geplaatst

@Raba: Morgen nog een fm en dan hopelijk 's avonds de pregnyl zetten. Heel veel sterkte donderdag. Wens je man ook maar sterkte, want ook hij heeft het denk ik wel nodig. Hoop echt dat het lukt bij jullie, zal toch een mooie afsluiter van de vakantie zijn.

@ Pammie wat fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien. Dat was vast erg genieten vanmiddag.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Pammie, wat geweldig, een kloppend hartje. Blijft toch altijd wel spannend totdat je de echo gehad hebt. Van harte gefeliciteerd.

Ik ben erg blij voor jullie

Geplaatst

Hoi meiden,

Morgen is het voor ons eindelijk weer zover ik mag gaan beginnen met de deca. 11 augustus hebben we onze 1 fm. Ik ga alleen dit keer Puregon spuiten ipv Gonal F ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hoi hoi,

Even reageren op de mooie foto's van Jessie, iid WAUW!!!!!!!!!!! Wat een metamorfose. Wat een schitterende bruid. Daar mag je trots op zijn.

Verder gaat het hier wel redelijk, zaterdag ben ik 12 weken, maar heb al 2 dagen vreselijke kramp in mijn buik wat me angstig maakt. Heb vorige week echo gehad, en krijg er nu geen meer tot de 20 weken echo. Ik wist niet dat bij ICSI je een uitgebreidere echo krijgt? Hebben ze mij niets over gemeld....

Zou toch ook geen reden toe moeten zijn, want er is in principe toch eigenlijk niet meer kans op afwijkingen? Misschien morgen maar even naar radboud bellen, ben nu toch wel benieuwd.

Trekken de andere zwangeren het nog een beetje met deze warmte?

De dames die nog druk in de molen zitten, ik duim voor jullie! Het is iedereen zo van harte gegund.

Dikke knuffel

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

Uitgangsecho

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 31 juli Milla

Eerste fm

- 3 aug Sanne

tweede fm

- 18 juli Raba

Punctie

- 20 juli Raba

Terugplaatsing

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

- 18 julli Appel

Cryocyclus:

Echo-datum

- 19 juli Pammie

Nou vandaag was de 2 fm goed zelfs een van 28 mm. En dan nog 4 boven de 20 een paar onder de 20 en nog een paar kleintjes.

Donderdag de punctie om 9 uur en de tese om 10 uur.

Zie er wel tegen op want het bloed prikken was ook al pijnlijker vandaag dan normaal. Toen ze de echo deden trilde mijn benen heel erg. Heel irritant. Hopelijk kan ik ze tijdens de punctie stil houden.

De laatste spuit was wel stressen. Want we kwamen erachter dat we de naalden er niet bij hadden. Geen idee of we die gekregen hebben misschien liggen ze nog thuis. We kwamen er om 20 uur achter en ik moest om 21 uur prikken. Radboud gebeld en die zeiden ga naar het ziekenhuis in de buurt daar hebben ze naalden. Gelukkig was het maar 7 min hiervan daan. En was de boerin zo lief om voor ons te rijden zodat we het goed konden vinden. En bij de spoedpost hebben we ze kunnen halen. Ze wist alleen niet of ze naalden daar had. Anders zou ze het voor ons in het ziekenhuis regelen. Gelukkig is het gelukt en is die gezet.

Geplaatst
Hoi meiden,

Morgen is het voor ons eindelijk weer zover ik mag gaan beginnen met de deca. 11 augustus hebben we onze 1 fm. Ik ga alleen dit keer Puregon spuiten ipv Gonal F ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Liefs,

Nathalie

succes nathalie.

Pammie@ wat fantastisch dat je het hartje heb mogen horen.

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

- 21 juli Balu01

Uitgangsecho

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 31 juli Milla

- 03 aug Balu01

Eerste fm

- 3 aug Sanne

- 11 aug Balu01

tweede fm

- 18 juli Raba

Punctie

- 20 juli Raba

Terugplaatsing

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

- 18 julli Appel

Cryocyclus:

Echo-datum

- 19 juli Pammie

Geplaatst

Hallo Liesbeth, dank je voor je complimenten. Maar nog moet ik het nog zo zien te houden. Dat is vaak moeilijker dan afvallen zelf.

Raba, jeetje wat een gedoe zeg met die spuiten. Alsof het moeten spuiten zelf al niet genoeg stress is. Ik wens je heeeeeeel veeeeeel succes bij de punctie.

Laat even weten hoe het gegaan is.

Nathalie, ook voor jou is het weer gestart. Spannend hoor. Ik duim voor je.

Geplaatst

Oh liesbeth, vergeten te vragen. Heb je al een verloskundige gebeld over je krampen of dit er wel bijhoort? Ik kan me voorstellen dat dit je erg angstig maakt ja.

Geplaatst

Liesbeth,wat een onzekerheid. Weet je inmiddels meer,en ben je hopelijk gerustgesteld?

Nathalie,succes met je 2e behandeling.

Raba,spannend meid,morgen al je punctie. Komt vast helemaal goed,en halen ze veel mooie eitjes weg!

Succes!

Voor de meiden die zich tot afvragen waar Sanne toch blijft. Vandaag vliegen ze weer terug naar Nederland,dus één deze dagen zal ze snel weer reageren.

(Sanne,als je dit vandaag/morgen leest alvast; WELCOME BACK!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden