Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jessie, B is gewoon prima! Als we ons allemaal blind gaan staren op een A-tje, dan zal er veel teleurstelling zijn. Nu gewoon lekker rustig aan doen en de embryo's de kans geven om een plekje te vinden.

Ben echt verschrikkelijk moe. Het lijkt elke dag wel erger te worden. Ik stort tussen de middag helemaal in en dan moet ik dus nog een tijd werken.. pfff, daar gaat mijn voornemen voor het sporten.. Maar op tijd slapen..

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Jessie: nou ja dat is ook wat, word je ziek van de behandeling moet je dat ook nog eens inhalen! Maar goed, het mooiste is dat je 2 Btjes in je buik hebt om te broeden. Neem alle tijd die je denkt nodig te hebben, zeker omdat het jullie laatste poging is.

@ Margot: mijn natuurgeneeskundige zei: luister naar je lichaam, die hormonen gooien de boel op zn kop. Wil je slapen, dan ga je slapen. Niet tegen vechten.

Geplaatst

Jessie,wanneer is eigenlijk je testdatum?

Margot,die hormonen kunnen enorm veel met je doen,ik sluit me volledig bij Paula aan..Geef toe aan je vermoeidheid. (als moet dat wel mogelijk zijn ivm werk etc)

Geplaatst

Vandaag nog even bij acupuncturist geweest, misschien helpt het een beetje met de bijwerkingen.. Ik heb zelfs al een alarm op mijn telefoon gezet, zodat ik niet slaap wanneer ik moet gaan spuiten.. Zou wat zijn.. Ik doe ook niet veel hoor! Na het werk ga ik snel naar huis en hang ik wat op de bank..

Pammie hoe gaat het verder met je? Voelt het goed en groei je al lekker?

Geplaatst

Jessie, Wat fijn 2 B-embryo's.. Ik ga hard voor je duimen dat ze lekker blijven zitten.

Doe het maar rustig aan. Jij hebt er niets aan, maar je werkgever ook niet, als je straks doodziek bent omdat je aan het werk bent gegaan terwijl dat lichamelijk niet kan.

Geplaatst

super jessie snap dat je teleurgesteld ben maar van 2 btjes kan je zeker ook zwanger worden. Ik blijf voor je duimen.

Vandaag weer uitgangsecho gehad en mijn bms was 6.3.

Dus als alles goed gaat met de ontdooing de terugplaatsing vrijdag. Donderdag tussen 11-15 worden we gebeld of de ontdooing goed is gegaan. Hoop het zo. Zo niet dan 2 weken wachten op mijn ongi en weer hormonen spuiten. Ben wel blij dat we dan snel weer door mogen gaan.

Geplaatst

Pammie: de testdatum is 19 okt.

Sanne: dank je wel, ik zie trouwens dat jij ook ooit eens 2 B'tjes teruggeplaatst hebt gehad.

Ik voel me ontzettend gespannen. Ik ben zo ontzettend bang dat het fout zal gaan. Het is nu veel erger dan de vorige keer.

Geplaatst

raba; we reageerde tegelijk. Wat spannend nu voor jou. Ik hoop zo voor je dat je vrijdag de terugplaatsing hebt.

Hoeveel moet het bms mimimaal zijn?

Geplaatst

Paula;Raba krijgt donderdag pas bericht over de ontdooiing. Hihi

Maar Raba,ik ga ook voor je duimen dat het goede ontdooing wordt,en natuurlijk uit kunt kijken naar de TP.

Jessie,19 oktober lijkt nog heel veel ver weg hé. Spannende tijden voor jullie!!

Margot,met de zwangerschap gaat alles goed,en het voelt ook prima. Ik voel de beeb regelmatig met kleine plopjes.

Volgende week donderdag gaan we voor de 20 weken echo.

Sanne,leuk dat je weer even reageert!

Geplaatst

Oja, het is nog maar woensdag, ik dacht al donderdag!

Dooooommmmmm!

Geplaatst

was het maar vast donderdag, dan was het tenminste al weer een dag verder met wachten. Ik word er echt gestoord van.

Het lijkt wel of ik elke dag meer last heb van vermoeidheid. Van wachtdag 4 tm 7 heb ik vrij veel buikpijn en steken gehad, maar sinds gisteren voel ik daar eigenlijk niks meer van en heb ik alleen nog een wat opgezet gevoel in mijn buik. Ik heb nu alleen met de dag meer last van misselijkheid. Het is zelfs zo erg aan het worden dat eten me tegen gaat staan. Heb alleen nog wel zin in zoetigheid, vooral chocolade... Ik ben nog steeds best positief over de hele poging, maar de angst is sinds vandaag ook weer een stuk groter dat het mis is. We overwegen om zondag (wd 13) al te testen, omdat we dinsdag niet samen kunnen zijn. Mijn man heeft dan late dienst met aansluitend een bereikbare dienst en is dan dus niet thuis. We zien elkaar alleen 5 min 's ochends als ik op sta en hem gedag zeg voor ik naar mn werk ga.

Paula en Pammie: hoe hebben jullie het ervaren in de wachtweken? Hebben jullie ook dagen er tussen gehad dat jullie vrij weinig in je buik voelde? Zou het nog steeds raak moeten kunnen zijn?

Geplaatst

Jessie: Kan me echt wel goed voorstellen dat het nu anders is. Wel ontzettend spannend de derde behandeling. Maar wel met een heel goed resultaat 2 x B-embryo. Heel veel succes tijdens de wachtweken. Leuke dingen plannen zodat je lekker relaxt de wachtweken door kan en aan het eind een vette positieve test.

Pammie: Jee, je bent alweer bijna op de helft. Niet te geloven wat vliegt de tijd of niet?

Fijn dat je de beeb al kan voelen, plopperdeplop... Volgende week donderdag de 20 weken echo? Spannend en leuk!!

Doortje, Kan me voorstellen dat je dan op wachtdag 13 al gaat testen hoor. Dat maakt volgens mij niet zo heel erg veel verschil. Ben je gewoon aan het werk nu of ben je vrij tijdens de wachtweken?

Paula: Bij jou schiet het ook al mooi op hé? Ga je zes weken voor de tijd met verlof? Hoe voel je je verder?

Geplaatst

@ Raba: zo, nu is het donderdag (grinnik), ik duim voor je!

@ Doortje: wij hebben toen ook eerder getest omdat we anders niet samen waren, volgens mij kan het prima. Er waren genoeg momenten dat ik helemaal niks voelde in mijn buik, ook na de positieve test duurde het lang voordat ik me echt zwanger voelde (vanaf week 6 had ik wel ernstige vermoeidheid, maagpijn en overgeven én zelfs toen twijfelde ik of het allemaal goed zat).

@ Sanne: ik voel me goed, op mn bekken na. Ik draag nu 's middags een bekkenband. Ik ga 5 weken van te voren met verlof, dus ben vanaf december vrij. Wel een gek idee dat eind volgende maand mijn verlof al in gaat.

Geplaatst

yes de ontdooing is goed gegaan. Morgen de tp om 14:30.

En dan die akelige wachtweken.

Meiden bedankt dat jullie zo meeleven.

Geplaatst

Wauw,Raba goed nieuws! Ik las het al op Hyves/

Heel veel succes,ik ga voor je duimen.

Jessie,hopelijk eindigen jou wachtweken in iets heel moois. Dat hoop ik zo voor je.

Ik heb echt 2 lange weken gehad,en ook echt gewacht tot de testdatum.Op die datum pas getest.Kwam ook omdat het op een zaterdag viel,

en we dan beiden de test konden doen.

Ik heb in de 2e wachtweek enorme menstruatiekrampen gehad,en ook nog na de positieve test. Dat baarde me heel veel zorgen.

Maandagochtend Nijmegen gebeld om de "positieve test" te melden,en toen ik vertelde over mijn heftige krampen kreeg ik gelijk te horen "Nou dat hebben we toch liever niet!!".

Maarja,je kunt zien,alles is goed gegaan,en ik ben alweer bijna op de helft.

Sanne,ja ik voel de beeb echt regelmatig. Het meeste s'avonds.

Jij mag de 14e al beginnen met de deca.Wat gaat het snel!!

Paula,je hebt wel vroeg last van je bekken. Vervelend zeg.

Geplaatst

Hi pammie,

Als ik weer lees dat jij ook menstruatieklachten had tijdens je wachtweken krijg ik weer wat meer hoop. Vandaag is mijn beroemde rugpijn begonnen als voorloper op de menstruatie. Gelukkig heb ik hier al vaak gelezen dat meer meiden dat hadden en dat ze toch zwanger bleken te zijn. Ik heb namelijk sinds dinsdag minder last van mijn buik, al moet ik zeggen dat ik m vandaag weer wat vaker gevoeld heb.

We gaan zondag voor t eerst testen en ik ben nu al zenuwachtig... pfff.... ben zo bang dat t negatief is.. heb zo veel hoop op deze poging.... zucht...

Ga zo lekker zumba fitnessen, in elk geval een beetje afleiding.

Geplaatst

Raba: wat geweldig nieuws. Ik zal morgenmiddag aan je denken en dan kunnen we elkaar steunen in de ww.

Pammie: dank je voor je lieve woorden. Dat doet me echt goed. Vooral omdat je inderdaad bij alles wat je voelt denkt oh nee toch he, het zal toch niet. Ik denk dat ik de volgende week weer ga werken, maar ik zie er ook tegenop. Vooral omdat ik bang ben ongi te worden op het werk.

Doortje: ik vind het zo spannend als jij zondag gaat testen. Wat goed van je dat je gewoon gaat sporten. Ik durf het even niet. Ik doe ook o.a. aan zumba maar ik heb het voor 3 weken stopgezet. Maar daarna ga ik er weer voor. Ben jij op dit moment ook gewoon aan het werk?

Geplaatst

Hi Jessie,

Ik heb gisteren gewoon rustig aan gedaan met sporten. Niet al te heftig, maar wel even lekkker bewegen. Is ook goed voor je bloedsomloop.

Verder ben ik gewoon alle tijd aan het werk geweest. Alleen de dag voor en van de punctie ben ik thuis gebleveen (daarna was het weekend).

Verder hier de rugklachten weer wat minder, maar wat ineens heel erg opvalt is dat het in mijn gezicht heel rustig geworden is terwijl dat meestal helemaal opvlamt vlak voor mijn menstruatie. Nu zie je echt bijna niks en dat is normaal bijna nooit (ben altijd rood in mijn gezicht.. heel irritant..). Dus... zou dat wat zeggen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden