Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nathalie, wat leuk zeg dat je al nieuwe kleding moet gaan halen. Als je zo aan het groeien bent dat zal alles met de kleine ook wel goed zijn. Ik kan me inderdaad voorstellen dat zo'n echo je een hele geruststelling geeft en dat je je onbewust toch wel heel veel zorgen maakt.

Raba: ik ga naar de geertgenkliniek in Elsendorp.

Ik begrijp helemaal wat je voelt. Ik ben ook doodsbang dat het misschien wel nooit zal lukken hoe hard we er ook voor vechten.

En dan denk ik weleens misschien moeten we gewoon nu mar stoppen, maar even later voel je zo erg weer het gemis van een kindje.

Ik vind het doodeng om nog een ivf poging te doen. Ik vond de laatste toen het fout ging al erg zwaar en ik heb het er nu nog erg moeilijk mee. Geen kindje van mijn man. ik ben erg bang hoe ik een volgende teleurstelling door zal komen. Daar mag ik niet vanuit gaan en ik moet positief denken maar dat is zo moeilijk na alle teleurstellingen van de afgelopen jaren.

Heel veel succes met wat jullie ook beslissen. Nu al verder of nog even wachten. Doe wat je gevoel je zegt.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Net de vragen gesteld. En helaas kunnen ze geen antwoord daarop geven. Had het wel kunnen verwachten maar toch.

bijv waarom blijven ze niet plakken/ zitten? daar zijn volop onderzoeken voor bezig en hebben ze geen antwoord op.

Is het beter om nog een maand extra rust te nemen? antw: Het belangrijkste is dat je het pas moet doen als je er klaar voor bent.

Dus voor een punt om nog steeds na over te denken.

De volgende poging meer hormonen? Dat kan maar dat zal de 24ste besproken worden,

Zijn er nog meer onderzoeken die we kunnen doen? Helaas niet.

Volle blaas voor de tp in Belgie doen ze het met een lege blaas? Hij hoeft niet al te vol te zijn maar vol genoeg zodat de baarmoeder beter zichtbaar is.

Dit keer vond de punctie eerder plaatst dan de vorige keer misschien de volgende keer langer wachten? de 24ste leggen we de resultaten van de 1ste en 2de poging naast elkaar. En gaan we dat bespreken met elkaar.

Ze zei ook nog blijf je gevoel volgen jij kent jezelf het beste. En ze bood zelfs aan om naar het spreekuur terug te bellen. Maar dat hoefte niet heb ik aangegeven. Zo lief

Geplaatst

Heej dames,

Even een kort berichtje van mijn kant want ben erg druk op mijn werk.

Kom er daarom weinig aan toe om hier te lezen en te schrijven. Ben er, ondanks het spuiten, ook niet heel erg mee bezig op het moment. Misschien ook wel even goed.

Ik begin al wel weer last te krijgen van vermoeidheid door de deca, maar ga gewoon op tijd naar bed.

Ben nu aan het wachten op mijn menstruatie. Dinsdag moet ik al met de puregon beginnen dus heb nog even. Ik zou het normaliter gisteren moeten worden, maar ik denk dat het pas dit weekend komt, gezien het dan twee weken geleden is dat ik een opgezet pijnlijk gevoel in mijn buik had (heb ik altijd).

Reageer later langer en persoonlijk naar iedereen.

Geplaatst

Meiden, Ik heb een nieuwtje. Ik was al helemaal bezig met Dusseldorf, maar ik blijk nu spontaan zwanger te zijn geraakt :happydance:.

Nou ik geloof het gewoon nog echt niet, maar ik heb al twee testen gedaan en die geven duidelijk zwanger aan...

Ik hoop dat het goed blijft gaan natuurlijk, ik vind het eng en nog erg onwerkelijk, maar ik wil positief zijn en ga van het positieve uit.

Meiden ik hoop voor jullie allemaal op een erg mooi wondertje in 2011.. Het is jullie allemaal zóóóó gegund.

Geplaatst

AAAAAHHH SANNE DIT MEEN JE NIET. OH MIJN GOD MOET GEWOON JANKEN VAN BLIJDSCHAP HAHAHA OH WAT GAAF!!!!! Sorry reageer dadelijk nog wel ff moet ff een tissue gaan halen hahah hoezo hormone hahah

GAAF,

Dikke kus,

Nathalie

Geplaatst
AAAAAHHH SANNE DIT MEEN JE NIET. OH MIJN GOD MOET GEWOON JANKEN VAN BLIJDSCHAP HAHAHA OH WAT GAAF!!!!! Sorry reageer dadelijk nog wel ff moet ff een tissue gaan halen hahah hoezo hormone hahah

GAAF,

Dikke kus,

Nathalie

Wat ben je toch een schat Nathalie! Die hormonen, ha ha! Ik kom vanavond even uitgebreider terug nadat we het aan schoonouders hebben verteld. Liefs

Geplaatst

Whoo Sanne.. wat gaaaaaaaf..... Ik ben zo blij voor je!!!!

Ik kan me voorstellen dat het moeiljk te geloven is nog...

Echt super gefeliciteerd in elk geval en geniet er van!

liefs Dorien

Geplaatst

whoe wat cool ooh sanne ik ben zooooo blij voor je wie had dat gedacht nou dat moet wel goed gaan je hebt ook maar 1 goed zwemmertje nodig he haha ooh ben zo blij voor je wanneer heb je je eerste echo yoehoe sanne is zwanger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Sanne, voor dit geweldige nieuws moet ik echt even inloggen. Spontaan, wat een verschrikkelijk groot wonder. Super gefeliciteerd! Wanneer krijg je een 1e echo? Wat spannend. Ben er gewoon een beetje beduusd van deze wonderlijke gebeurtenis.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt voor de super leuke reacties.

Ik ben nog erg bang dat het misgaat hoor.

Maar ik wil positief blijven en we zeggen maar zo; deze is spontaan gekomen dus dat is vast een sterke.

We hebben a.s dinsdag in Nijmegen een echo. Ik verwacht nog niet veel van die echo, want ik ben nog maar in het begin van mijn zwangerschap. En op 26 januari in ons eigen ziekenhuis.

We gaan nu een weekend weg dus ik ben eventjes niet hier.

Ik wil iedereen even heel veel succes wensen. Iedereen weer in een ander stadium van een behandeling/zwangerschap etc. Na het weekend zijn we weer terug.

Geplaatst

Sanne, IK WEET NIET WAT IK LEES. WAT GEWELDIG MEID. Ik ben zo blij voor je, ik zit er nu zelf bij te huilen.

Dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Geniet van je weekend , en ik ben heel erg benieuwd naar de echo.

Geplaatst

Ben er even tussenuit geweest en wat lees ik nu: Sanne, Geweldig meid, GEFELICITEERD!!!!:happydance:

Dat is nog eens een binnenkomer van 2011!!! Op naar een geweldige zwangerschap en een heerlijke baby!

(voor de rest natuurlijk ook gewenst!!!)

Ik heb giga computerstoringen in huis. (ben nu 45 min bezig om op de site te komen en te schrijven) Op mijn werk wil ik deze site niet bezoeken. Volgende week komt er iemand kijken...:icon_smile:

Verder gaat alles goed hier. Ben wel bang dat we 16.02.11 weer uit moeten stellen. Er heerst zoveel griep hier. Wij willen echt geen koorts in de buurt! Meiden, help mij duimen ajb dat we 16.02.11 kunnen !!!

Tot gauw maar weer en een kus voor iedereen!!!

ps, Paula, hoe gaat het met MAX en jou?

Geplaatst

Goofy lekker hoor er even tussen uit. Hopelijk heb je het naar je zin gehad. Flink vitamines nemen en ik zal voor je duimen dat je eindelijk weer verder kan.

Geplaatst

Hoi,

Even tijd om wat beter te reageren.

@Raba: Wat jammer dat je nog geen antwoorden hebt gekregen op jullie vragen. Bij mij is nu bij de 2e poging ook de dosering van de puregon verhoogd van 150 naar 200, maar wij hebben geen evaluatiegesprek hier over gehad, maar dat zal wel aan de reden van mislukken liggen. Ik had bijna geen eitjes en dat is bij jou volgens mij niet het geval. Het viel mij ook op dat de laatste poging zo veel anders ging dan de eerste poging waarbij ik zwanger was. Je gaat toch vergelijken en ik heb dat toen ook aangekaart bij de arts. Zij zei dat het nooit het zelfde gaat, maar ik hield er toch een beetje een onderbuik gevoel aan over. Begrijp een beetje uit je vragen die je gesteld hebt dat jij dat ook hebt. Weten jullie al wat jullie wanneer jullie weer gaan starten of beslissen jullie dat pas echt naar het evaluatiegesprek? Ik heb best lang rust genomen tussen deze en de vorige poging (deels eigen beslissing deels door omstandigheden) en vond dit eigenlijk best lekker. Echt even opladen voor deze poging. Ik kan je nu natuurlijk nog niet vertellen of dat voor het resultaat ook beter is, maar laten we het hopen. Maar onze situatie is helaas ook niet het zelfde (ik heb al een dochter), dus kan me ook heel goed voortellen dat jullie direct door willen. Nieuwe poging nieuwe kansen, tenslotte. Wat jullie ook beslissen er ook uit het gesprek komt, ik wens jullie heel veel sterkte. Op naar succes!

@ Sanne: Mocht ik hier niet meer schrijven voor dinsdag: Ik hoop dat jullie ondanks de vroege echo toch al echt mogen gaan genieten van een kloppend hartje.

@Nathalie: Leuk je eerst aankoop betreffende positiekleding. Wat zul jij straks trots rondlopen in dat zwembad

@Paula: Jij bent lekker druk zeker? Hoe gaat het met kleine Max en zijn mama?

@ Doortje: Hoe gaat het met het prikken? Je mag bijna met de puregon beginnen, dan begint het echte werk tenminste.

@ Margot: Alles goed bij jou? Ik zie dat je aangeeft dat je "Tired" en laat nog mailt. Slaap je slecht? Ik hoop dat de rustperiode je ook echt de rust brengt die je nodig hebt.

@ Goofy: De griep nog een beetje buiten de deur kunnen houden?

@ Jessie: Ik kan me heel goed voorstellen dat je verdrietig bent. Heel veel sterkte en een dikke cyberhug.

Hier gaat alles lekker zijn gangetje. Ben aan het wachten tot ik de 20e eindelijk kan beginnen met prikken. Begin nu de dagen een beetje om te kijken, dat voorspelt nog wat voor de wachtweken (als ik zo ver kom, tenminste).

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Thanxx voor jullie reactie´s en jaaaa hij is nog buiten de deur de griep. Wel lastig hoor. Echt iedereen is ziek om ons heen. Mijn schoonouders, neefje en nichtje, mijn directe collega´s, noem maar op. Er heerst ook nog hevig het Noro-virus. Ik ben er dus niet blij mee... En wij hebben het al gehad, dus ons huisje mag de griep/noro echt heel graag voorbij gaan.....

De computer heeft ook een klein wondertje gehad......

Hij doet het opeens weer.....

We snappen er niets van, maar goed, hij doet het.....

De zondag zit er helaas bijna weer op.....

Morgen weer aan de arbeid.....

Tot schrijfs allemaal en een dikke kus...

Goofy

Geplaatst

Hee ladies,

Hier weer een berichtje van mij. Ik heb het zo druk op mijn werk en slaap thuis veel waardoor ik weinig reageer en lees.

De bijwerken van de decapeptyl zijn veel heftiger als de vorige keer. Ben super moe en heb regelmatig hoofdpijn. Niet echt fijn.

Ben ook bij een acupuncturist begonnen om te kijken wat ze voor me kan betekenen. Ze voelde al wel gelijk dat er iets aan mijn nierenergie moest gebeuren omdat dit heel zwak was en die schijn je nodig te hebben om zwanger te worden. Hopelijk kan ze dus nog wat voor me betekenen voor de punctie. Morgen inderdaad eindelijk de purgeon en dan gaat het ineens wel snl weer allemaal. Ik ben er nu wel weer aan toe om het echte werk te laten gebeuren. Ik heb veel goede hoop, dus hopelijk kan ik dat gevoel vast houden straks.

In elk geval wel wat anders leuks dit jaar, want mijn zusje is gisteren ten huwelijk gevraagd en gaat zoals het nu lijkt dit jaar nog trouwen. Helemaal leuk dus.

Ik hoop dat jullie allen de griep buiten de deur kunnen houden.

Geplaatst

Appel,jij mag alweer bijna beginnen met prikken. De 20e klinkt nog heel ver weg,maar voor je het weet ben je er al aan.

Goofy,niet wéér ziek worden hoor.Hier heerst de (buik)griep ook heel erg. Ken zo veel mensen op het moment die ziek zijn.

Doortje,hopelijk kan acupunctuur iets voor je betekenen. Ik heb het toen ook gedaan,vóór een iui behandeling. Dacht eerst ik moet niks van die naaldjes hebben,maar je voelt er amper iets van!

Wat betreft hoofdpijn en deca,wel goed blijven drinken hé. Ik had ook zo'n hoofdpijn.Vreselijk.

Succes met de Puregon! En wat super zeg...Je zusje gaat trouwen. Gefeliciteerd!!

Geplaatst

de arts heeft me teruggebeld.

Hij zei eigenlijk niks, alleen zei hij, "ik zou vanavond nog even bellen"

Ik vertelde dat onze keuze eerst ivf is geworden. Hij reageerde eigenlijk niet en vertelde dat ik dan maar een afspraak moet gaan maken voor een counselinggesprek voor eiceldonatie. Dat vond ik wat vreemd omdat ik pasgeleden al een gesprek hierover heb gehad, maar dat schoot me later pas in. Morgen even bellen en vragen of dit wel nodig is. Ook vroeg ik of er al een match is. Hij zei dat krijg je niet te horen dat gaat achter jou om, pas als alles klaar is dan krijg je bericht dat je kunt gaan starten. Ook vreemd omdat de vorige keer gezegd was dat als er een match was we bericht zouden krijgen. Ik zit nu dus met meer vragen

Doortje: wat leuk nieuws zeg dat ze gaan trouwen.

Geplaatst

Mijn man heeft nu koorts en ligt zielig filmpjes te kijken op de bank.. Dus onze volgende poging duurt nog wel even ben ik bang. Nou eigenlijk niet erg want we wilde toch even rust en ik moet er niet aan denken dat ik nu volop aan het spuiten was en hij dan griep krijgt. Hoe gaat dat eigenlijk als de man koorts krijgt? Blazen ze de boel dan af?

Ik ben heel druk om al de overtollige kilo's die met de hormonen meegekomen zijn er weer af te krijgen, bah!

Maar ja, we willen straks gaan skiën en ik pas echt niet meer in mijn skibroek!! Dus ik heb een doel!

groetjes

Geplaatst

Hey meiden,

De koort is hier nog steeds buiten de deur!!! En mijn grootste vriend is de handalcohol op het werk. Verder blijf ik zoveel als mogelijk bij de heel zieke patienten weg.

Meer kunnen we er niet aan doen...

@ Margot. Idd, ze blazen de boel helemaal af en dan kan je 70 dagen wachten. Je man moet 70 dagen koortsvrij zijn om alle restverschijnselen van de koorts kwijt te zijn. De zaadcellen vernieuwen zich ook iedere 70 dagen. (lang hé?)

Wij werden uitgesteld van 07.12.10 tot 16.02.11...............

Sterkte met je man! Beterschap!!

@ Pammie, jeetje, voor jou schiet het ook al op. Hoe gaat het met je?

@ Sanne, hoe gaat het met je. Heb je al nieuws????

@ Paula, verhalen, verhalen, verhalen...... Hoe gaat het met Max?

@ Jessie, wat een onzekerheid zeg bij jullie. Ik zou je zo graag helpen....... Knuffff.

@ Doortje, bij jullie schiet het ook al aardig op. Succes met het spuiten van de Puregon en gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk van je zus! Leuk, een feestje, ben er gek op!

@ Nathalie, hoe gaat het met jou? Groeit je buikje lekker?

@ Appel, spannend, de 20ste dat is het zo, en als je eenmaal bezig bent gaat de tijd zo snel! Successsss alvast!!!

@ Sharon, bij jou schiet het ook hard op. Gaat het goed met je? Trek je het allemaal nog??

@ Raba, voor jullie is er ook een hoop gebeurd. Sterkte meid! Misschien is een maandje rust zo gek nog niet. Succes met wat jullie ook gaan doen. XXX

Zo, dit was weer even mijn verhaaltje!

Tot gauw maar weer. Ik ga nu lekker een bakje koffie drinken.

Was vandaag zo hectisch op het werk........

Groetjes en een giga-knuf,

Goofy

Geplaatst

Hee ladies,

Eindelijk eens even tijd om rustig te lezen en weer eens even op de hoogte te zijn van iedereen.

Ik heb al wel weer in de gaten dat het bij iedereen zo na de feestdagen gewoon weer verder gaat, alsof het nooit kerst geweest is.

@ Goofy: ik lees nu eigenlijk pas goed dat jullie moesten uitstellen ivm koorts. Dat is natuurlijk altijd super balen, zeker als je graag verder wilt. Vanaf wanneer lassen ze eigenlijk af met koorts? Mijn man is namelijk niet helemaal superfit op het moment, maar heeft gelukkig nog geen koorts. Hij had wel keelpijn en hoofdpijn en is vandaag preventief thuis gebleven van zijn werk omdat we allebei niet willen dat hij nu koorts krijgt. We zijn nu al zo'n eind op weg met het spuiten. Morgen gaat de eerste purgeon er al weer in en ik zou echt super balen als we dan nog moeten gaan afbreken ivm koorts van hem. Ik zit me dan ook af te vragen wanneer we zouden moeten bellen. MOet dat bij een beetje verhoging ook al? Ik heb namelijk echt geen zin om drie maanden te wachten..

@ Sanne: ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat. Ik word iedere keer helemaal blij als ik aan jou verhaal denk. Het geeft mij weer zoveel hoop dat de wonderen toch de wereld nog niet uit zijn. wanneer hebben jullie de eerste echo?

@ Jessie: Begrijp ik je nou goed dat jullie eerst voor IVF gaan en dan pas voor IUI's? Of moet dat in die volgorde bij wederkerigheid? En moet je dan al je eicellen afstaan? Of mag je ook zelf nog een paar houden? Ik hoop in elk geval dat het hoe dan ook iets moois voor jullie gaat brengen.

Zelf ga ik vrijdag weer terug naar de acupuncturist. Ik ben echt zo benieuwd of dit me werkelijk wat gaat opleveren. Ik hoop het maar. Ik heb er in elk geval een goed/postitief gevoel bij. Ik wist trouwens niet dat je bij deca ook al genoeg moest drinken. ik dacht alleen bij puregon.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden