Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben net pas thuis maar moest even inloggen voor Doortje. Ik was zo nieuwschierig. Geweldig meid. super fijn voor je.

en Sanne, jippie! het hartje zien kloppen. Lijkt me heel bijzonder.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sanne: gefeliciteerd! Wat lijkt me dat bijzonder zeg, het hartje zien kloppen. Nu op naar de 13 weken en daarna natuurlijk door naar het eind.

Ben zelf nog steeds zo blij! Het voelt echt nog helemaal goed. Iemand nog goede tips om zo goed mogelijk voor deze twee emmies te zorgen?

Geplaatst

Hallo Mijnbaby,

Ik zou niet weten hoe dat in Utrecht gaat. Hoe het in Nijmegen (UMC St Radboud) gaat staat precies beschreven in de folder over IVF enzo.

Groetjes, Dorien

Geplaatst

sanne nogmaals gefelicteerd ben zo blij voor je

doortje wat een lekker gevoel he nu lekker broeden meis en op naar groen

@ mijnbaby ik heb ook een cryo terugplaatsing gehad dan krijg je progynova voorgeschreven die moet je slikken en dan na een aantal dagen ga je op controle om te kijken of je baarmoederslijmvlies dik genoeg is mocht dat zo zijn dan maken ze een afspraak voor ong 3 a 4 dagen erna en dan heb je de terugplaatsing mits je cryo's goed ontdooien natuurlijk maar daar bellen ze je voor de 2e of 3e dag succes

Geplaatst

Hoi Mijn Baby,

Ik moest ook progynova slikken en utregestan bolletjes inbrengen na TP. Ik weet alleen niet hoe het UMC in Utrecht gaat dit is een Radboud forum en niet elk ziekenhuis heeft dezelfde regels.

Groetjes,

Nathalie

Geplaatst
Hey Sharon thnx voor je reactie! Hoe lang moet je die pillen slikken? en hoevaak moet je +- langs gaan om je BMS te checken??

ooh dat durf ik al niet eens meer te zeggen en de utrogestan ja die was ik vergeten en als je zwanger bent van de cryo moet je die tot 12 weken van je zwangerschap gebruiken dus balu jij bent er nu vanaf als het goed is maar hoe dat in utrecht is weet ik ook niet

Geplaatst

@ Sharon: je wilt niet weten hoe blij ik ben dat ik die rotdingen niet meer hoef te gebruiken. Werd vanochtend wakker omdat me wekkertje ging om die dingen in te brengen en toen dacht ik oh nee ik hoef die troep niet meer in te brengen heerlijk gewoon. Voor jou gaat het nu opschieten he meis. Ik blijf jou en Pammie volgen hoor.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Moet dat alleen bij een Cryo TP? bij een verse had ik gekozen voor pregnyl moest ol 3 keer spuiten of 2 keer na de tp.... want ik had geen zin in die bolletjes..

Geplaatst
Moet dat alleen bij een Cryo TP? bij een verse had ik gekozen voor pregnyl moest ol 3 keer spuiten of 2 keer na de tp.... want ik had geen zin in die bolletjes..

ja dat weet ik niet in het radboud werken ze alleen met die bollen

Geplaatst
@ Sharon: je wilt niet weten hoe blij ik ben dat ik die rotdingen niet meer hoef te gebruiken. Werd vanochtend wakker omdat me wekkertje ging om die dingen in te brengen en toen dacht ik oh nee ik hoef die troep niet meer in te brengen heerlijk gewoon. Voor jou gaat het nu opschieten he meis. Ik blijf jou en Pammie volgen hoor.

Liefs,

Nathalie

nou lekker he geen bollen meer vond ik ook toen vind 12 weken wel lang maar goed was voor een goed doel ja hier nog een paar weekjes heb gister weer veel te veel gedaan dus daar moest ik gisteravond en vandaag voor boete maar goed voor de rest gaat het allemaal super ben zo benieuwd naar alles me vriendin was gister hier met de kleine van 4 weken en ik kon me niet voorstellen dat ik dat ook heb over +- 4 weken heel onwerkelijk de tas staat sinds vandaag iig klaar en de rest is ook alles zover dus ze mag komen als ze daarbinnen klaar is :)

Geplaatst

Sharon wij hadden vorige week een kraamfeestje,en het beebje was 6 weken oud. Zo klein! Ik kon mij ook totaal geen voorstelling maken hoe t straks zal zijn. Heel vreemd hé.Ik ben benieuwd. Februari maand is bijna aangebroken,dan zijn wij ergens aan de beurt. SPANNEND!!

Voel je je nog goed? Geniet je van de rust?

Ik voel me helemaal prima,en het verlof bevalt me ook uitstekend. Ik heb me nog geen moment verveelt haha.

Hoe gaat het met jou Doortje? Kom je de wachtweken een beetje door. Het is niet gemakkelijk,en zeker de 2e wachtweek niet.Wat betreft tips;Gewoon doen wat je altijd doet. Ik heb in de wachtweken gewoon gewerkt,en zelfs nog het huishouden gedaan. 1 dag na de TP stond ik alweer buiten de ramen te lappen.Ik wou er zo weinig mogelijk mee bezig zijn,maar hield wel op tijd mijn rust.

Ik ga heel hard voor je duimen! Op naar een positieve test.

Geplaatst

@ Sharon & Pammie: Ohwww wat spannend. Voor jullie is het echt bijna zover.. Nog een paar weekjes. Ik ben wel heel erg benieuwd hoor :)

@ Doortje: Hoe gaat het in de wachtweken? Heb je leuke dingen gepland staan? Of ben je veel aan het werk?

Een vriendin van mij is net bevallen van een zoontje.

En een andere vriendin van mij staat op het punt om te bevallen.

Wij hebben eigenlijk al jaren een meisjesnaam, maar wat zouden jullie doen als een vriendin die plotseling ook heeft? Zou je een andere naam gaan zoeken? Als je al zolang een kinderwens hebt, dan loop je natuurlijk het risico dat iemand een keer die naam kiest. Ik heb het al een paar keer gedacht "oh nee, ze zou toch niet dezelfde naam als ik hebben", haha..

Geplaatst

Sanne, je hebt al zolang moeten wachten. Ik zou de naam gewoon gebruiken die je in je hoofd hebt.

Sharon en Pammie, hebben julie verder nog echte zwangerschapskwaaltjes zoals harde buiken en vocht vasthouden?

Doortje: hoe gaat het met je in de ww. Ik weet nog hoe slopend ik het vond. De dagen gaan dan zo langzaam

Ik ben nu ongi en meer dan ik ooit geweest ben. Ik was 4 dagen overtijd en dan begin je toch te hopen, maar ik weet ook wel beter. Ik hoop dat ik met bij de volgende ongi aan kan gaan melden voor de volgende ivf. Heb net de rekening voor de donorbank betaald dus het mag van mij wel gaan starten.

Geplaatst

@ Sanne; ik heb het al een paar keer gehad dat ik de naam voorbij zag komen bij mensen maar je schrijft het toch anders dan dat wij willen dus ik zou zeggen gewoon lekker de naam houden die je graag wilt hebben!

@ Jessie; ik hoop ook voor jullie dat jullie snel kunnen gaan starten het heeft al lang genoeg geduurd toch? Heel veel succes!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hi girlz,

tot nu toe gaat het best goed. De afgelopen drie dagen lijken wel een eeuwigheid, maar toch zoeken we genoeg afleiding. Gisterenavond zijn we bij vrienden in Friesland geweest wat erg gezellig was. Vervolgens bij mijn moeder overnacht en vanmiddag met mn zusje en haar vriend gezellig gelunched voor zijn verjaardag. We zijn nu net thuis. Morgen hebben we samen een vewendagje. Gewoon lekker doen waar we zin in hebben en niet meer of minder. Qualitytime zegmaar. Waarschijnlijk lekker naar de bios en even de stad in.

Verder gewoon lekker aan het werk. Zorgt voor prettige afleiding in elk geval.

@ Sanne: ik kan me wel voorstellen dat je niet goed weet met de naam wat je nu moet. In principe vind ik dat je een naam moet kiezen die je zelf wilt, maar ik kan me ook voorstellen dat ik over alternatieven zou gaan nadenken.

@ Jessie; ik kan me voorstellen dat je nu wel wel door wilt.

@ sharon en pammie: de laatste loodjes zijn aangebroken. Fijn dat alles klaar staat en heb je volgens mij ook echt rust. Succes met de laatste weken!

Geplaatst

Doortje,dat klinkt allemaal heel goed. Volgensmij zit je wel lekker in je velletje.En leuke dingen blijven doen is heel belangerijk.Vooral de afleiding! Wel spannend allemaal hé.

Sanne,ja dat kun je inderdaad hebben met een jarenlange kinderwens. Dé naam! Ik zou ook de naam die jullie al jaren in gedachten hebben gewoon kiezen,je kiest deze naam niet voor niets. Namen verzinnen is al heel moeilijk,en dan ineens kom je DE naam tegen die het helemaal is,en voor je gevoel gewoon bij je kindje past! Er zijn een hoop mensen die wij kennen die nog vóór mij moeten bevallen (als het goed is),en elke keer denk ik wel 'als het maar niet onze naam is'.

Van de andere kant...Dan moet het maar zo zijn. De naam die wij hebben blijft.

Jessie,wat fijn dat je ongie bent geworden (nou ja fijn?),het betekend iig een nieuwe frisse start. Ik hoop dat je snel mag starten hoor. Dat hebben jullie wel verdiend!

Wat betreft zwangerschapsklachten; Nee ik mag echt niet klagen! Harde buiken hoort er helaas bij,de baarmoeder bereidt zich voor op de bevalling.

Heb af en toe wel een harde buik. Ik hou totaal geen vocht vast. Buik wordt wel steeds dikker,dus dat betekent wel moeilijker m'n schoenen aan en uit kunnen doen. Ook is het kindje nog niet ingedaald,dat kan ik merken door o.a. benauwdheid,en snel buiten adem zijn. Kindje en baarmoeder ligt op z'n hoogst,en daardoor kan je longcapiciteit 25% minder zijn. Dat is nogal veel! Als ik de trap oploop met een wasmand,dan loop ik al te hijgen...Hihi.

Zodra het kindje ingedaald is,zal ik het gelijk merken door meer lucht te hebben.

Genoeg over mij hoor. :-)

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend!

XXX

Geplaatst

Meiden, klein berichtje van hier!

@ Doortje, gefeliciteerd meid met je 4 a-tje! Broed maar flink en op naar een mooie zwangerschap.

@ de verlofmeiden, geniet maar flink en op naar een mooie bevalling en een prachtig kindje. Ben heel erg benieuwd.

@ iedereen, groetjes van hier.

Goed weekend en vanuit hier verder niets te melden.

Wachtende tot 16.02.11.........

-x-

Goofy

Geplaatst

Ik zit inderdaad wel lekker in mn vel op het moment. Door de acupunctuur voel ik me veel meer in belans en heb ik t gevoel sterker te zijn als de vorige keer. Natuurlijk heb ik wel eens een licht paniek gevoel als ik bedenk dat het misschien wel weer niet lukt, maar kan dit nu snel omzetten. Op de één of andere manier vertrouw ik er heel erg op dat het dit keer wel goed gaat, maar dat blijft natuurlijk afwachten.

Lig nu lekker languit op de bank en houd me een beetje rustig en probeer zo goed mogeijk te ontspannen en moet zeggen dat het best goed lukt.

Geplaatst

hey sanne ik zou die naam gewoon lekker houden ik heb onze naam gelukkig nog nergens gehoord en dat wil ik graag zo houden;) maar kan zomaar zijn dat iemand die ook heeft maar ik verander hem echt niet jullie vinden die naam mooi dus lekker houden en misschien krijg je wel een jongen ;) nog 10 weken voordat je daar achter bent of wil je het niet weten

@ jessie hier alles goed eigenlijk nergens last van alleen als ik weer teveel doe maarja dan is het me eigen schuld ik ben ook nog maar 7 kilo aangekomen dus dat scheelt ook een hoop heb er ook nog geen zat van eigenlijk af entoe duwt ze wel erg hard dat het best pijn doet maarja alles voor een goed doel nog een paar weekjes en dan kan ik lekker genieten vind het allemaal nog wel onwerkelijk en geloof het pas als ik er lekker in me armen heb iedereen in mijn omgeving denk dat ze eerder komt dus ben benieuwd als ze klaar is komt ze wel haha

@doortje fijn dat je je zo goed erbij voelt hou dat lekker vast

@pammie heb me ook nog niet verveeld lekker koffie drinken bij vriendinnen en lekker winkelen haha is die van jou ook zo actief af en toe denk ik ga nou maar eens lekker slapen haha zo hard dat ze duwt ben wel benieuwd hoe ze eruit ziet maar ach die paar weekjes houden we ook nog wel vol he we houden elkaar in de gaten ;)

Geplaatst

Doortje goed van je dat je zo positief blijft denken. Dat is heel belangrijk. Ik ben echt heel benieuwd hoor,ik hoop het zó voor jullie!

Doe je ook acupunctuur erbij? Heb ik toen gedaan met mijn iui behandelingen. Je voelt je idd wat minder gespannen,en dat is weer bevordeijk voor dit hele traject.

Goofy 16 febr komt steeds dichterbij.Eindelijk mogen jullie dan ook weer beginnen.Tot nu heb je er wel pech mee gehad ivm de griep.

Sharon ja hier is de beeb ook net een stuiterbal. Het doet geen pijn als de beeb schopt,maar mijn buik kan soms bizar heen en weer geschud worden. Stompje hier,stompje daar,ja de beeb is goed aanwezig haha.

Sanne,wil je eigenlijk weten wat het wordt??

Geplaatst

Goedemiddag meiden,

Ja inderdaad Pammie, 16.02.11 komt er nu eindelijk aan. Hopelijk kunnen we dan snel weer aan de slag. Ben zo benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.

Zal even de up-date schrijven die ik pas ook al heb geprobeerd.

Net voor de kerst werden we gebeld door een uroloog dat ze een tumor in de bal van mijn partner hadden gezien. Deze was gezien op de echo van Januari 2010. Ja, je leest het goed, hij liep hier al bijna 12 maanden mee..... De uroloog vond dat de uroloog van januari iets te voorzichtig is geweest met de beoordeling van de echo. We moesten dus met spoed komen voor een echo en lab onderzoek. Nou je gelooft zeker wel dat mijn wereld is ingestort deze week. Gelukkig was alles goed, maar moet mijn partner wel onder het mes. Ze willen het stukje weefsel eruit halen. Ze weten niet wat het is, maar goed is het in ieder geval niet. Het is geen cyste of iets, dat weten ze zeker. Dit alles moet voor juni/juli gebeuren...

Nu om een lang verhaal kort te maken. Op 16.02.11 gaan we voor zaadcontrole. Mochten ze zaad vinden proberen ze dit in te vriezen voor de behandeling. Lukt dit niet gaat hij op de spoedlijst voor de operatie om dat stukje weefsel weg te halen. Dan doen ze ook gelijk een Tese als dat nodig mocht zijn. Heel veel spanning, maar dat snappen jullie wel.

Mijn partner is een binnenvetter en ik ben ook heel er in mezelf gekeerd geraakt hierdoor, terwijl ik toch eigenlijk wel een uiter ben. Ben de laatste tijd alleen nog maar positieve dingen gaan lezen en schrijven om me maar beter te voelen. Maar weet wel, dat lukt niet...... Ik ben nu echt aan iets positiefs toe.......

Ik haal dan ook veel kracht uit jullie verhalen!!!

Meiden, ik zal blij zijn als 16.02.11 voorbij is en we weten wat er allemaal gaat gebeuren. We horen dit 21.02.11 telefonisch.....

Ik houd jullie op de hoogte en bedankt dat jullie ook mijn verhaal lezen en mij altijd weer steunen!!

Jullie zijn stuk voor stuk geweldig!

Fijne zondag verder en tot gauw.

Goofy

Geplaatst

Hey Goofy,

Wat een ongelooflijke eikel die uroloog hoe kan hij nou je man 12 maanden rond laten lopen met zoiets??? Gelukkig dat jullie nu een goede uroloog hebben. Ik snap ook zeker je onzekerheid hoor. En ik snap ook zeker dat je contstant probeert de positiviteit probeert te zoeken of te schrijven terwijl er niks positiefs gebeurd maar ik kan je alleen dit zeggen blijf geloven en blijf hoop houden. En mocht je je verhaal kwijt willen hier ben je in ieder geval altijd welkom. Voor jou een extra dikke knuffel,

Liefs,

Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden