Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag meiden,

Zo ik heb nu even tijd om wat langer te reageren. Lekker druk geweest met van alles en nog wat.

@Doortje: Houd het goede gevoel vast. Zoals ik lees is het deze keer allemaal goed gegaan en ik hoop dan ook van harte dat het laatste stukje ook gaat slagen.

@Raba: Fijn dat jullie evaluatiegesprek goed is verlopen en dat jullie er beiden een goed gevoel bij hebben om even een pauze in te lassen. Lukt het je ook om het een beetje van je af te zetten en je te concentreren op andere dingen?

@Goofy: Jemig, wat een verhaal weer. Wat een vreselijke extra spanning levert dit op. Wat zullen jullie geschrokken zijn. Gelukkig schiet 16 en dan nog 21 februari al mooi een beetje op. En probeer hier lekker je zelf te zijn. Ik bedoel je hoeft niet altijd positief en vrolijk te zijn. Het leven is dat tenslotte niet. Gooi hier lekker je frustratie er uit, wordt hier maar even goed boos op de situatie. Wij hier weten allemaal dat het soms gewoon allemaal eventjes te zwaar kan zijn. Je hoeft je niet te verontschuldigen. Gooit het eruit, dat helpt al. Dikke knuffel.

@ Pammie en Sharon: jullie zijn lekker aan het genieten van jullie verlof, heerlijk. Alles al gereed voor als de kleine komt. Spannend, ben benieuwd hoe jullie, jullie kleintjes gaan noemen.

@ Sanne: Lekker de naam houden als je dat wil en als ze heel toevallig hun kindje wel het zelfde noemen, dan kun je dan altijd nog gaan kijken of jullie toch iets anders willen gaan verzinnen.

@Balu: Gefeliciteerd je hebt de 12- weken grens gehaald. Voelt dat lekker?

@jessie: spannend, bij de volgende ongi gaan jullie, jullie aanmelden. Toi, toi, toi.

Hier ben ik lekker aan het doorprikken, dit gaat prettig heb wel wat hoofdpijn van de deca maar verder geen last. Woensdag mag ik de puregon erbij gaan prikken. Dit keer 200 eenheden, ben benieuwd of dit een beter resultaat gaat geven. Erg benieuwd zelf, moet er niet aan denken als er nu weer bijna geen eitjes worden gevonden. Maar we wachten maar gewoon weer af.

Groetjes,

Appel

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goofy, ik schrik wel van je verhaal hoor. Waarom hebben ze dat niet eerder tegen jullie gezegd? Het zit jullie ook alleen maar tegen.

Natuurlijk kun je dan niet altijd positief meer zijn. Dat kan ik ook bijna niet meer over onze situatie. Je probeert het wel, en vooral naar de buitenwereld toe probeer ik niks te laten merken. Als iemand vraagt hoe gaat het met je dat zeg ik al snel goed, terwijl ik me helemaal niet zo voel. Dus blijf vooral je verhaal hier van je af te schrijven. We leven allemaal heel erg met je mee.

Appel: fijn dat het spuiten je zo goed afgaat. hoeveel puregon heb je de vorige keer gespoten? Als de puregon erbij gaat, gaat het vaak erg snel vond ik. Hoe oud is je dochter eigenlijk?

Sharon en Pammie: fijn dat jullie weinig last hebben van kwaaltjes. En Sharon wat ben je weinig bijgekomen. Mijn beste vriendin is morgen uitgeteld en de laatste keer dat ik haar zag in dec. wat ze al 20 kg. bijgekomen. Ik kan me voorstellen dat het allemaal nog heel onwerkelijk voelt. Maar wacht maar tot jullie die kleintjes in jullie armen houden.

Geplaatst

hoi Jessie,

vorige keer prikte ik 150 eenheden en nu da ik dus 200 spuiten. Ik hoop wel dat er genoeg in zo'n ampul zit. In het ziekenhuis seiden ze dat in een ampul van 300 genoeg zit om 2 keer te spuiten. Ik heb namelijk geen zin om vaker te moeten prikken voor de zelfde hoeveelheid.

Mijn dochter is trouwens 2,5 jaar. In augustus dit jaar wordt ze al weer 3. Een hele meid dus al weer. Hoe oud zijn jouw stiefkindjes, als ik vragen mag?

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Ligt het nou aan mij of zijn er weer een paar berichten verdwenen?

Hier verder niets te melden. Morgen mag ik de puregon erbij gaan prikken en dan volgende week vrijdag de 1e fm. Nog anderhalve week en dan weet ik weer iets meer.

Allemaal een fijne avond.

Geplaatst

Hoi Appel,

3 jaar, dat vind ik een heel leuke leeftijd. Was je van haar spontaan zwanger geraakt of ook met behulp van de mmm?

Mijn stiefkinderen worden al hele dames. de jongste is 10 en de oudste 11. Ze zitten dus dicht bij elkaar.

Ik ken ze vanaf dat ze 4 en 5 waren.

Ik kan me voorstellen dat je inderdaad niet meer wilt prikken dan nodig is. Ik moest de vorige keer 187,5 spuiten. of was het nou 178,5, ik weet het even niet meer. We hadden toen veel eitjes en dat zou ik nu ook wel weer willen, alleen zat ik tegen een overstimulatie aan en merk ik dat ik lichamelijk nog steeds niet helemaal herstelt ben en dat was bij de vorige 2 behandelingen waarbij ik minder had gespoten wel sneller. Maar ik zal nu de helft van mijn eitjes af moeten staan dus wil er veel.

Maar ik heb wel gehoord dat als je veel eitjes hebt dit de kwaliteit negatief kan beinvloeden. Weet jij of dit echt zo is?************

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?p=401382#post401382

Geplaatst door: Doortje

Op: 31-01-11 15:34

@ Jessie:

Wat betreft veel eitjes en kwaliteit: ik heb me in Duitsland laten vertellen dat dit het geval is. Daar gaan ze liever voor 10 kwalitatief goede, als 20 kwalitatief minder goede. Volgens hem is de kans op een zwangerschap dan groter.

Toch heb ik ergens anders weer gelezen dat je kans op zwangerschap juist wat groter is als je tegen overstimulatie aan zit dus ja... ik weet het niet zo goed.

@ Appel:

Er zit inderdaad meer in een deca spuit. Ik moest de laatste keer 150-1 spuiten en kon net geen drie keer uit een ampul halen. Er zit ongeveer 425 eh in. Dus twee keer 200 moet gemakkelijk lukken! En alles awt je oeverhoud.. is altijd handig voor een volgende keer. Dat spul is echt rete duur. Ik ben nu al aan het sparen voor een mogelijk 4e keer of anders voor iemand die noodgedwongen een 4e keer moet omdat het nog niet gelukt is en dus zelf moet betalen. Ik heb nu geloof ik nog 3 ampullen puregon liggen door het zuinig spuiten met dat spul.

Verder ben ik zelf al helemaal klaar met het wachten. Echt super irritant dat het zo lang duurt. Gisteren wel een lekker dagje gehad samen met mn mannetje. We hebben alleen maar gedaan waar we zin in hadden.. niet veel dus. Het was te koud om de stad in te gaan dus we hebben heerlijk filmpjes gekeken op de bank. Ik zal blij zijn als deze week ook weer voorbij is, want dan kan ik vast stiekem een eerstje testje wagen..************

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?p=401471#post401471

Geplaatst door: Goofy

Op: 31-01-11 19:15

---Citaat (oorspronkelijk geplaatst door Balu01)--- Hey Goofy,

Wat een ongelooflijke eikel die uroloog hoe kan hij nou je man 12 maanden rond laten lopen met zoiets??? Gelukkig dat jullie nu een goede uroloog hebben. Ik snap ook zeker je onzekerheid hoor. En ik snap ook zeker dat je contstant probeert de positiviteit probeert te zoeken of te schrijven terwijl er niks positiefs gebeurd maar ik kan je alleen dit zeggen blijf geloven en blijf hoop houden. En mocht je je verhaal kwijt willen hier ben je in ieder geval altijd welkom. Voor jou een extra dikke knuffel,

Liefs,

Nathalie

---Einde citaat---

Hallo dames,

Je zegt het goed Nathalie, een eikel!! Ze hadden ons alleen vertelt dat het cystes waren en dat dat geen kwaad kon. Het enige wat er wel was afgesproken dat mijn partner af een toe eens een echo moet maken. Deze mochten we naast de behandeling laten lopen. Omdat we de behandeling uit hebben moeten stellen zoals jullie weten, hebben we de echo ook verplaatst. Doordat het planbureau de bel-afspraak vergeten was te verplaatsen kwamen ze erachter dat we de echo hadden verplaatst. Dus een geluk bij een ongeluk dat die nieuwe uroloog de oude echo had gezien. Al met al zijn we de gelukkigste mensen op aarde dat er niets ernstigs is maar toch doet het heel wat met je. Verder heb ik eigenlijk niets te klagen maar goed, dat wachten duurt zo langgggggggg.......

@ Jessie: dank je wel voor je berichtje! Jij hebt het ook erg moeilijk maar bent altijd zo lief voor een ander!

@ Doortje, ik duim voor je!!!!

@ Appel, je hebt inderdaad gelijk. Het is niet altijd rozegeur en maneschijn. Ik probeer altijd maar zo positief mogelijk te zijn over mezelf. Een ander mag alles zeggen en denken. Dit is niet goed en dat weet ik ook. Daarom heb ik mijn verhaal toch maar opgeschreven. En eigenlijk doet me dat wel goed. Thanxxxx!

@ iedereen: digi-knufs.

-x-

Goofy

Geplaatst

Dat is vreemd dat ze weer zijn verdwenen ik heb ze weer toegevoegd. V

Van het weekend erg druk geweest. Moeder heeft een hernia. Zaterdag eindelijk weer eens naar vrijdansen en toen werden we gebeld door paps dat het niet goed ging. Ze gaf over en zelfs zwart.

Ik zei misschien kan ze wel niet tegen de pijnstilling. Ik en mijn man en broer naar ze toe. Me zus gebeld en zei kwam ook met mijn nichtje.

Ze waren al in het ziekenhuis wij ook daar naar toe.

Ze zag er niet uit. Hing scheef op de rolstoel want anders kon ze niet zitten.

De arts zei dat het inderdaad aan de pijnstiller lag. Ze schreef morfine zetpillen voor.

Maar die waren niet op voorraad met overleg een neusspray met morfine mee gekregen.

Gelukkig heeft ze toen een rustige nacht gehad. De volgende ochtend boodschappen voor ze gedaan.

En daarna naar ze toe. Me zus en mijn broer hadden al het huis gestofzuigt. En ik heb de koelkast en nog wat andere dingen gedaan. Hierna hebben we het eten klaar gemaakt. Kom je erachter dat heel veel dingen niet houdbaar meer waren. Dan merk je echt hoe alles er van de af gelopen tijd heeft ingehakt. Mijn vader is sinds de operatie niet echt meer zichzelf hij is negatief en loopt met zijn ziel onder zijn arm. Vreselijk om hem zo te zien. We hebben hem zondag echt toe moeten spreken om even een lach op zijn gezicht te toveren. Want anders is het voor mijn moeder ook zo vreselijk.

Gisteren weer even naar ze toe gegaan en donderdag ga ik ook weer.

Ze hebben ook zoveel op hun stokje gekregen mijn zus die gescheiden is, mijn broer die de laatste tijd een aantal aanvallen heeft gehad (word binnenkort opgenomen in een epilepsiecentrum ze gaan hem de hele dag in de gaten houden), mijn vader met eerst prostaatkanker( is genezen) hierna had die darmkanker (is die aan geopeerd en moet elke 3 maanden voor controle en sinds die tijd is die zo warig en negatief) Wij met onze kinderwens.

Ik moest het even kwijt mijn hoofd loopt over.

Reageer straks op de rest.

Geplaatst

Raba, Wat een ellende bij elkaar. Ik kan me heel goed voorstellen dat het je allemaal te veel wordt. Ik hoop dat je moeder goed reageert op de nieuwe medicijnen, want minder pijn zal al veel goeds doen voor haar. Wordt ze ook nog geopereerd? Wonen je ouders in de buurt?

Meisje, probeer ook een beetje rust te vinden voor je zelf en voor je man. Heel veel sterkte in deze hectische periode.

Groetjes,

Appel

p.s. bedankt voor het terugzetten van de verdwenen berichten.

Geplaatst

Jessie,

Wij zijn afhankelijke van zaad verkregen via Tese. Een spontane zwangerschap zit er helaas niet in. We hebben door al het wachten wel 3 jaar moeten wachten voordat ik zwanger werd, maar het was wel in 1 keer raak. Dus eigenlijk gewoon grote geluksvogels.

Ik kan me goed voorstellen, dat je zo veel mogelijk eitjes wil als je de helft moet afstaan. Maar heb ik het nu verkeerd begrepen ik dacht dat jij iui met donorzaad ging doen, maar het wordt dus toch ivf/icsi, begrijp ik hieruit.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Raba: dank je dat je de berichtjes terug hebt kunnen halen. Ik ben echt slecht op de computer, dus dat zou mij niet gelukt zijn.

Als je dat zo allemaal opnoemt hebben jullie inderdaad een zware tijd achter de rug, en je zit er nog in. Auw een hernia, Dat had ik in 2009 ook. Dat doet zoveel pijn.

Appel: we zouden inderdaad IUI met donorzaad doen. Maar omdat ik heb toegezegd tot wederkerigheid, dus dat ik eitjes af zou gaan staan kwam ik erachter dat als ik IUI doe en daarna een ivf ik de ivf niet vergoed krijg. Als ik eerst ivf doe en als die mislukt dan verder ga met IUI omdat ik de eitjes dan al heb afgestaan dan vergoed de kliniek de ivf poging. Ik vond het een moeilijke keuze want stel je voor wij raken niet zwanger en iemand anders wel van mijn eitjes zou ik dat erg moeilijk vinden. Ik kom er dan nu nog niet achter maar wel misschien over 16 jaar als het kind op zoek gaan naar de biologische moeder. Maar van de andere kan krijgen we een kans om nog eens ivf te kunnen doen die vergoed wordt en als ik even mijn gevoel uitsluit zou ik gek zijn om nog een poging af te slaan. Dus uiteindelijk hebben we daarvoor gekozen. IVF moet ik toch gaan doen zowiezo om eitjes af te kunnen gaan staan. Morgen gaan we weer naar de kliniek om nog eens alles door te spreken en ook met de psycholoog.

Snap je het verhaal zo een beetje, want het is wel lastig om te omschrijven.

Vandaag ga jij beginnen met de puregon toch? Heel veel succes meid.

Geplaatst

@ Appel: succes met je eerst spuit puregon vandaag. Hopelijk ga je veel mooie eitjes aanmaken

@ Jessie: Ik hoop dat jullie gesprek goed gaat en dat je snel kunt starten. Ik kan me wel voorstellen dat het heel moeilijk zou zijn als blijkt dat iemand anders wel zwanger is geworden van jou eitje en jij misshien niet. Het scheelt inderdaad dat je dat pas weet als het kind ooit gaat zoeken. Dan kijk je er wellicht anders tegen aan.

@ Raba: het zit jullie familie ook niet mee zo te lezen. Jullie krijgen het wel voor de keizen zeg! Sterkte met alles

Hier nog druk aan het wachten. Ik zit nu op wd 7 en het lijkt wel een eeuwigheid te duren. Ik voel me nog wel heel goed moet ik zeggen. Ben wel moe en heb ook wel gevoelige borsten van de Utrogestan, maar voel me wel beter als de vorige keer. Een heel relaxed gevoel als of het wel goed komt. Natuurlijk heb ik ook mijn paniek momenten en zie ik het allemaal even somber in, maar ik hoop dat het positieve gevoel overwint.

Mijn acupuncturiste zij gisteren dat ze er een erg goed gevoel bij had en vond me er ook al zwanger uit zien.. Ik zie dat zelf niet zo in de spiegel eigenlijk.. Mijn nierenergie was erg in balans en ze heeft natuurlijk nog wat ondersteuning gegeven. Ik had steeds last van mijn rug, maar dat is nu ook weg.. Ik hoop maar zo dat ze gelijk heeft...

Geplaatst

Hallo dames,

Raba, je bent een kanjer! Dank voor het terug zetten van de berichten! Heel veel sterkte met alles!!!!!!

Ff, niets te melden maar wil wel laten weten dat ik aan jullie denk en meelees!

Ben blij dat ik mijn verhaal heb beschreven, lucht wel op....

Fijne avond allemaal en tot gauw!

Goofy

Geplaatst

Vandaag heeft mijn broer een aanval op zijn werk gehad. Ze zijn zich rot geschrokken. Hij viel zo om. En weet er niks meer van. Zo eng dit gebeurd zo vaak de laatste tijd die aanvallen niet dat die valt maar dat die niet aanspreekbaar is en daar niks van weet.

Hij word in maart een dag opgenomen in het epilepsiecentrum in Zwolle. Ze willen liever dat hij 3 weken blijft maar dat wilde die niet. Want als hij niet werk krijg die maar 70% en dan kan die zijn huis niet betalen. Maar vandaag heeft die toch het dappere besluit genomen dat die 3 weken wil. En dan kijkt die wel hoe het met de financien loopt. Maar hij vertrouwd nu zichzelf niet meer.

Vandaag kon mama even rechtop zitten en heeft ze gedoucht. Heb een warmtedeken voor der geregeld en dat doet er erg goed.

Nog wel veel pijn maar dat kan nog wel erg lang duren. Geen idee of ze geopeerd word. Eerst rusten en hopen dat het beter gaat.

Appel@ veel succes vandaag met het spuiten van 2 spuiten waarom heb je puregon alle tese hebben toch gonal?

Doortje@ wat gaat de tijd langzaam he als je zo moet wachten. Veel succes nog met de laatste week. ik duim voor je.

Jessie@ succes morgen

Hoe is het met de zwanger dames. Houden jullie het nog vol.

Meiden vind het zo fijn dat ik het lekker kwijt kan.

Appel: Probeer ook aan ons te denken maar is best lastig. En ben zo blij dat we nu even rust hebben genomen.

Geplaatst

Hoi,

@ Jessie: Ik snap het helemaal. Toen ik je verhaal las, kwam het ook weer boven dat je dat al eerder hier vertelt had. Inderdaad een gek idee, dat over een heel aantal jaren er iemand voor je deur kan komen te staan die ontstaan is uit jouw eitje. Als je niet in die situatie zit denk je hier niet zo over na, maar als ik dan je stukjes lees denk ik ontzettend dapper dat jullie toch gekozen hebben voor dit traject. Ik hoop dan ook van harte dat dit jullie een wonder mag brengen. Succes morgen met het laatste gesprek.

@Raba, bij mijn eerst poging waarbij ik zwanger ben geworden heb ik ook Puregon gebruikt. Ze stelden zelf voor om nu ook weer Puregon te gaan gebruiken, omdat ze konden voorstellen dat ik dat naar zo'n succes weer wou. Het was dus geen probleem, vandaar.

@Doortje: Denk je dat je eerder gaat testen of wacht je nethjes tot de testdatum?

@Goofy: We zitten al in februari dat is in iedergeval al de goede maand.

Vandaag de eerst puregon geprikt. Weer een stapje verder. Hiep Hoi.

Fijne avond nog allemaal.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Vandaag het gesprek gehad. Ik mag 17 febr. al beginnen. Ze telde mijn menstruatie van de vorige week ook mee en vanaf daar de eerste dag genomen. Daar schrok ik even van. Had gehoopt snel te kunnen starten, maar zo snel......

Moet het nog even allemaal op me in laten werken. Toen werd uitgesproken dat we dan al kunnen gaan starten kreeg ik ineens een paniekgevoel van binnen. Ineens wordt het allemaal weer echt. Wat als dit ook fout zal gaan. Ik weet dat ik zo niet mag denken, maar ik ben zo bang ineens. Wel positieve gesprekken gehad met heel aardig mensen.

Verder had ik een telefoontje gekregen van de mevrouw die mij geholpen heeft om af te vallen. Ze werkt mee aan het programma mijn kind is te dik en vroeg of ze mijn foto op haar doorlinkpagina mocht zetten. Jeetje zeg, voelde me wel vereerd. Als je dan naar de pagina gaat van mijn kind is te dik en dan klikt op de foto van Anja dan staat daar ineens mijn foto. Raar hoor.

Doortje: hou je vast aan wat de acupuncturist vertelde. Ik hoop het zo voor je dat alles goed gaat. De 2e week vond ik de zwaarste week. Heel veel succes, zoek vooral veel afleiding.

Appel: hoe gaat het met de puregon? Ik heb ook eerst puregon gespoten en in nijmegen moest ik eneens gonal f spuiten. het heeft dezelfde werking vertelde ze me maar het had iets te maken met het soort behandeling en de zorgverzekeraar.

Geplaatst

Hee Jessie:

Dat klinkt als goed nieuws allemaal. Het is inderdaad al heel snel! Ik kan me voorstellen dat je het heel spannend vind. Probeer in elk geval positief te blijven. Deze extra kans gaat jullie vast geluk brengen! Zet m op!

Hier wordt het steeds spannender.. moet inmiddels erg mn best doen om niet vast stiekum te testen. Afleiding zoeken lukt niet echt op t moment. Ben gisteren uit mn werk thuis gekomen met 39 graden koorst. Dus gelijk paracetamol genomen en gelukkig is de koorts nu weer wat gezakt, maar voel me wel zo slap als een vaatdoek.. pff... Ik probeer me inderdaad verder vast te houden aan het goede gevoel van de acupuncturist.. Nog 6 daagtjes voor we officieel mogen testen, maar ik denk dat we zondag al een keertje testen. Tenminste.. als ik dat dan nog durf..

Geplaatst

Hoi dames!

Ik lees nog altijd mee, ben wat minder actief met reageren.

Ben erg nieuwsgierig hoe het met jullie gaat!

@ Doortje: spannend hoor. Probeer naar je lichaam te luisteren, als je ziek bent neem je extra rust!

@ Sharon/Pammie: hoe gaat het met jullie? Houden jullie het goed vol?

Hier nog een foto van Max:

1225154256_5_3P22.jpeg

Alle andere dames: succes!

Hou vol! Zet 'm op!

Geplaatst

Oh paula, wat een schatje heb je toch! Heerlijk zo'n jochie.

Ik heb inderdaad maar de rust genomen. De koorts zakt gelukkig al aardig, maar voel me echt nog lamlendig. Hopelijk gaat dat snel weer een beetje beter. Voelde me zelfs na de punctie nog beter..

Maar ja.. ga zo nog maar even slapen denk ik en manlief vragen nog wat extra vitamientjes voor me mee te nemen als ie thuis komt uit zijn werk.

Geplaatst

@Jessie,ik lees dat je 17 febr al mag beginnen.Dat is al snel zeg! Het zal wel met een dubbel gevoel zijn,maar we gaan hier allemaal hard voor je duimen.

@Doortje,hou je t allemaal nog vol meid? Spannend hoor dat je heel mss Zondag al gaat testen.Zal ook voor jou duimen!

@Paula,wat een leuke collages maak je toch van Max. Die op Hyves zijn ook al zo mooi. Ik zie dat Max goed groeit!

Met mij is t prima. Ik ben het nog niet zat ;-). Misschien maar goed ook,want beebje zit nog niet helemaal vast in de bekken,dus nog niet helemaal ingedaald. We wachten af...

Geplaatst

Doortje: Spannend dat je misschien zondag gaat testen. Ik ga héééél hard voor je duimen.

Hier heerst de griep, pfff, vermoeiend.

Ik ben er daarom iets minder.

Liefs

Geplaatst

@ Jessie:

Ik heb nog even op die site gekeken, want ik werd toch wel nieuwsgierig naar de foto's, maar goed van je zeg!! En wat zag je er prachtig uit op je trouwdag!. Je mag echt trots op jezelf zijn.

@ Sanne:

Ook al griep dus? Doe maar lekker rustig aan. Beterschap.

Hier inmiddels weer koortsvrij gelukkig, maar voel me nog wel zo slap als een vatdoek. Zelfs douchen kost me zo veel inspanning dat ik daarna gewoon moet bijkomen ervan. Vanmorgen onder de douche constateerde mijn man ineens wel dat ik donkerdere en grote tepels had dan normaal.. Zou t dan toch zou zijn??? Sinds vanmiddag heb ik ook steeds meer last van een bepaalde misselijkheid. Beetje weeig gevoel zeg maar.. Als ik wat eet dan gaat het tijdelijk wel een weer wat beter.

Ben echt als de dood om een test te doen. Ben zo bang dat ie toch negatief is. Morgen is ook de dag dat ik mogelijk ga menstrueren, dus heb een behoorlijk angstig gevoel op het moment. Weet totaal niet wat ik moet voelen of denken... pfff.. word echt gek van mezelf

Geplaatst

Dank je Doortje.

Ik kan me zo goed voorstellen dat je nu erg onzeker bent. Ik weet nog goed hoe het toen voelde. Iedere dag dat je niet ongi werd was weer een dag dichterbij. Ik hoop het zo voor je.

Geplaatst

@ Doortje: Ik had dat ook, dat weeige gevoel. Ik was niet misselijk en ik had ook gewoon zin in eten, maar wel dat weeige gevoel.

Ik weet wel dat ik de beide keren dat ik zwanger was/ben voor de tijd overtuigd was dat ik ongesteld zou gaan worden. Dit kwam door een soort ongi-gevoel in mijn buik. Dat gevoel kwam bij vlagen, niet continu.

Maar ik heb nu nog steeds totaal geen kwaaltjes, met de moeheid valt het eigenlijk ook reuze mee. Ik slik ook Compleet Mama Plus, misschien word ik daar fitter van :). Mijn borsten veranderden wel en ook mijn tepels zijn groter en volgens mij ook donkerder. Mmmhh, als ik er nu zo over nadenk, klinkt best goed hoor hoe jij je voelt.

Ik hoop zo ontzettend dat je positief test. Ik durfde na mijn laatste ICSI behandeling ook niet te testen en heb toen een dag na mijn testdatum getest. Gewoon de angst voor een negatieve test. Maar hij kan net zo goed wel positief zijn. Je had twee mooie embryo's en kwaaltjes hoef je echt niet te hebben om zwanger te zijn.

Hou dat positieve gevoel wat je had nog maar even vast de komende 8 maanden :)

Geplaatst

Meiden wat is het eigenlijk spannend bij iedereen. We hebben momenteel wel veel te vertellen en te beleven. Ben zo blij met het forum en jullie!

@ Jessie; je ziet er echt super uit! Knap hoor. En wat gauw mag je al weer beginnen. Spannend.

@ Doortje; gelukkig weer koortsvrij. Op naar een positieve test. Duim zo hard voor je!

@ Sanne; sterkte met de griep daar! Goed uitzieken hoor! Hoop dat je je gauw beter voelt!!

@ Paula; pracht manneke hoor is MAX. Hoop dat je flink van hem kan genieten.

@ Sharon & Pammie; houden jullie het nog een beetje vol?

@ Raba; hoe gaat het met je? Het is bij jou in de familie echt een hectische tijd. Heel veel sterkte en ik hoop op een rustige tijd voor je.

@ Appel; hoe gaat het met de Puregon? Trek je het allemaal een beetje?

@ Nathalie; hoe gaat het met jou?

Up-date van mijn kant.

Ik heb vandaag een superdag met mijn partner gehad. We hebben eindelijk weer eens open gesproken. Hij is gewoon heel erg bang dat hij mijn grootste wens niet in vervulling kan brengen. Ik geef hem echt nergens de schuld van. Hij kan hier toch ook niets aan doen. We vechten gewoon saampies voor een positief resultaat. En lukt het niet... Tjaaa, dan zullen we zeker heel erg verdrietig zijn maar daar moeten we dan ook samen doorheen. Ook is hij heel erg bang voor de operatie die er moet gaan komen. Dat snap ik heel goed maar je kop in het zand steken en denken dat dat plekje vanzelf wel weg zal trekken, Tja dat bestaat niet. Dat ze gelijk evt een Tese kunnen doen is voor hem dan alleen maar een meevaller. Dan hoeft hij maar 1 keer onder het mes. Al met al een hoop besproken en een fijne dag met hem gehad!! Nu nog 11 nachtjes slapen en dan mogen we weer naar Nijmegen.

Kom maar op, we zijn er nu wel klaar voor!!!!!!!!!!!!

Fijne avond allemaal...

-XXX-

Goofy

Geplaatst

Joehoe... we hebben een positieve test!!! Weliswaar nog een licht streepje, maar dat is ook een streepje toch?

We zijn helemaal blij.

Fijne dag allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden