Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Jessie, wat een schrik zeg. Wel echt rustiger aan gaan doen hoor! Ik kan me voorstellen dat je het nog zo vroeg vind in de zwangerschap want zelfs ik vind het al lastig om rustiger aan te doen terwijl ik dit eigenlijk wel zou moeten (vind het ook te vroeg). Maar je hebt zo hard gevochten voor deze zwangerschap dat je echt op je zelf moet passen! (en met die legionella.. ik zou niet gaan werken, veel te hoog risico!!!)

Geplaatst

Jessie. Wat een schrik is dat geweest. Gelukkig kon de vk snel komen en is alles toch goed. Vanaf nu leg ik je ook rust op :). Ik snap dat het moeilijk is om die rust te nemen en vooral als je werk hier een grote druk op legt, maar ga echt overleggen met je leidinggevende. Tuurlijk zullen ze het niet met gejuig ontvangen, maar als er een oplossing is gevonden kan iedereen zich vaak wel in vinden. Geeft jou en het kleintje rust niet alleen lichamelijk, maar ook in je koppie.

liefs Appel

Geplaatst

ja ik kreeg al een mail van mijn manger die reageerd zo van ik snap dat je onzeker bent maar in jou fase van de zwangerschap hoeft dit niks te betekenen. Echt zo van, nou ja het zal wel loslopen.

En van die legionella is de waarde 200 en dat is wel boven de norm die 100 is en dat er pas gezondheidsrisico is bij 1000.

Waarom zegt onze technische dienst dan dat we van geluk mogen spreken dat er niemand ziek is geworden.

Sorry ben even boos. Ik ben 4 jaar lang bezig geweest om zwanger te raken en nu doet hij alsof ik met een beetje te overbezorgd maak.

Als dit fout gaan denk ik niet dat we ooit nog zwanger zullen worden. Misschien maak ik me veel te druk maar de angst zit er goed in en zulke opmerkingen helpen mij nu niet.

Emvlin: wat goed, een terugplaatsing. De eerste stap is weer gezet.

Geplaatst

pfff... wat vervelend van je leidinggevende Jessie. Het is toch niet zo raar dat wij 'ivfmoeders' zo bezorgd zijn tijdens een zwangerschap. Het heeft ons al genoeg moeite gekost om zwanger te worden. Misschien betekent het inderdaad niks, maar dat weet je nooit zeker!!! Praat er anders over met je verloskundige. Misschien kan zij wat voor je bedenken door bijvoorbeeld haar advies op papier te zetten. Dat wil nog wel eens helpen. Al die stress is ook niet goed voor je.

Geplaatst

@doortje.. even een late reactie maar we willen een eileider onderzoek omdat in principe het natuurlijk zwanger worden niet is afgesloten.. misschien is er iets met die eileiders en dan wil ik dat nu graag weten.. Voor ivf niet nodig maar na drie keer mogen we zelf gaan betalen, dus daar ben je wel zuinig mee..

Dr. willemsen wilde dat we direct doorgingen met icsi.. We moeten geen tijd verliezen.. Alsof ik nog niet genoeg voor mijn kiezen heb gehad en het misschien wel een plekje moet geven?? Het was het hele gesprek hoor.. Ik vond hem gevoelloos, bot en het begon allemaal al heel stom.. We waren te laat en toen moest hij er nog even bij zeggen dat we mazzel hadden dat hij nog tijd voor ons had.. Hoe lomp.. Ons leven hangt van mazzel aan elkaar.. Bij het binnenkomen begon hij over de positieve test en wat bloedverlies en zei letterlijk; Nou dan gaan we maar even kijken, spannend he? .. Ik dacht echt even van meen je dit nou, doe eens normaal, ik heb een miskraam gehad, eikel!

Nou ja.. idd ik wil hem niet meer en dat gaat ook echt niet gebeuren..

@loezie.. wat een gedoe.. veel sterkte

Geplaatst

pfff, ik bloed weer. Ik heb de verloskundige gebeld en ze belt me vandaag nog terug wanneer we even langs kunnen komen vandaag voor een echo. Ik krijg nu toch wel schrik hoor. Gisteravond heb ik ook nog een keer gebloed. Mijn man is werken en wil hem niet ongerust maken dus wilde het hier even kwijt.

Geplaatst

@ Jessie, sterkte meissie! Ik denk aan je!!!! Wat een onzekerheid.....

Geplaatst

Hoi Jessie,

Wat vervelend allemaal. Ik kan me goed voorstellen dat je het eng vindt. Ben je al bij de vk geweest? Getverderie al die onzekerheid.

Appel

Geplaatst

Jessie jeetje meid hopelijk stopt het en komt het goed.

We hebben net te horen gekregen dat we twee emmys hebben die worden morgen teruggeplaatst. Balen wel dat er geen cryo's zijn. Er waren er wel 4 gedeeld maar twee deelde raar en hadden een afwijking in de kern. Dus vandaar 2. Hoop zo dat dit het word knijp hem nu wel. Ook omdat dit al onze 3 de poging is.

Geplaatst

Raba; Je hebt een tp en nog wel van 2. Dit gaat hem worden Raba! Ik stuur al mijn positieve energie naar je toe. Het is inderdaad jammer dat er geen cryo's zijn, maar die gaan je niet nodig hebben. tjakka!

Ik onderschat je angst niet hoor. Ik kan me voorstellen dat een derde poging nog meer beladen is dan een eerste of tweede proging. Ik wens je net als heel veel mensen een kindje toe en hoop dan ook zo dat het nu mag gaan lukken. Heel veel succes morgen en vooral met de slopende wachtweken. Weet dat ik/ wij met je meeduimen en er voor je zijn als de spanning even te veel wordt.

Geplaatst

Ik heb vandaag nog een echo gehad en het ziet er allemaal goed uit. Kleintje was weer zeer beweeglijk en het hartje was duidelijk te zien.

Ze hebben nu ook gezien wat de oorzaak van het bloeden is. De placenta ligt erg laag tegen de baarmoedermond aan.

Hierdoor gaat de baarmoeder sneller bloeden bij zware inspanningen. Ik kan hier nog wel weken last van gaan krijgen.

Maar het kan verder geen kwaad. Ik moet alleen heel erg oppassen met zware werkzaamheden dat mag voorlopig niet meer en we mogen voorlopig geen gemeenschap meer hebben. Pfff, ik ben zo blij. Ik merk ook wel dat mijn buik nu gevoeliger is geworden en vooral bij enige inspanning

Raba: dat is geweldig nieuws. Ja de derde keer voelt wel zwaarder vond ik toen. Het is meer beladen. Gewoon al het idee wat als het nu niet lukt wat moeten we dan. Maar bij jou gaat het gewoon lukken dit keer. Het moet gewoon!!!!!!!

Geplaatst

Jessie: fijn dit bericht te lezen. Ben echt blij dat alles goed met je is. Doe je rustig aan?

Raba: wat super zeg 2 emmy's. Het moet gewoon lukken dit keer!!

Zelf vandaag ook bij de verloskundige geweest. Had flink buikpijn, dus maakte behoorlijk zorgen. Gelukkig was alles goed en zijn het waarschijnlijk darmen geweest. Nu weer van de schrik bekomen.

Geplaatst

Jessie fijn dat ze de oorzaak weten. Jezelf goed in acht nemen laat anderen maar lekker tillen voor je.

Doortje gelukkig laat jezelf lekker vertroetelen

Geplaatst

Ben nu in het gelukkige bezit van 2 emmys.4 juli td. De kwaliteit wil ik niet weten man weet het wel.

Kwam er vandaag achter dat dr feenstra ook al weg is ze is nu internist. Vind wel dat er veel wisseling is. Dr woldring deed de tp.

Geplaatst

Hi raba, nu goed broeden op je emmies meid! Ik duim voor je dat er een mooie zwangerschap uit ontstaat!

Ik lees verbaasd je verhaal over dr. Feenstra. Ik wist helemaal niet dat als internist aan de slag ging. Ik denk dat ze de opleiding voor internist in gegaan is dan, want ze is natuurlijk nog wel jong. Ik moet zeggen dat ik het wel jammer vindt, want ze was de laatste tijd ons behandelend arts. Als we dus ooit verder willen voor een 2e dan moeten we weer een nieuwe zoeken. Gelukkig is dr. Wolderingh ook erg aardig.

Geplaatst

Het verloop op deze afdeling is nu inderdaad wel erg.. Wel jammer want het was juist zo positief dat je een eigen behandelend arts had en dat je niet een hele batterij aan behandelende artsen tegenkwam..

Goed zo Raba, nu goed op je twee kleintjes passen en warm houden.. Dit gaan ze worden!

Geplaatst

Raba, wat heerlijk 2 terugplaatsingen. wat goed van je dat je de kwaliteit niet wilde weten. Dat had ik toen eigenlijk ook moeten doen want op het moment dat ze vertelde dat het een B of een C was ging ik me al zorgen maken.

Doortje: gelukkig is alles goed met je. Darmen kunnen ook behoorlijk in de weg gaan zitten ja.

Ik bloed nog steeds maar het blijft bruinig donker bloed dus ik maar me op het moment geen zorgen.

Vandaag heb ik de inwendige echo om het vleesboompje te bekijken. Dus dan zal het wel weer gaan bloeden omdat ze tegen mijn baarmoeder aan gaan duwen. Daarna ik gesprek met mijn manager. Daar maak ik me wel zorgen over. Ik ben niet zo goed wat dit betreft in het opkomen voor mezelf. Maar ik heb hem per mail al een paar sugesties gestuurd.

Geplaatst

Ha Jessie,

Ben erg benieuwd hoe het gegaan is met je manager. Heb is erg lastig om dit soort dingen te bespreken. dat merk ik zelf ook. Ik moet waarschijnlijk ook rustiger aan gaan doen, maar zie het nog niet echt zitten om dit met mijn manager te bespreken. Maar goed.. we zullen wel zien.

Geplaatst

Tjeetje Jessie wat een ontzettende spannende dagen moet jij gehad hebben!! maar gelukkig weet je nu wel de oorzaak geeft denk ik wel een beetje rust.

Hoop zo dat het gesprek met je manager goed is gegaan die stress kan je er nu natuurlijk ook niet nog eens bij hebben!

@Appel tuurlijk mag je vragen waarvoor mijn man in het ziekenhuis ligt ik hoop alleen dat ik het een beetje goed kan uitleggen want het is niet een gangbaar iets: Mijn man heeft Lymfoedeem aan zijn rechterbeen zijn lymklieren werken niet overal en dan krijg je vochtophoping dus zijn rechterbeen is een stuk dikker om te zien.

Vrouwen krijgen het vaak in een arm als ze borstkanker hebben gehad en waarbij dan een borst is weggehaald.

Mijn man is heel lang niet meer onder behandeling geweest omdat we gewoon domweg niet wisten waar we heen moesten dit is zoiets onbekends het is ook chronisch het kan niet genezen, alleen hopelijk met behulp van zwachtel theraphie, fysio e.d wel te verbeteren.

Voor de rest hebben we een heerlijk weekend gehad ondanks dat mijn man wondroos heeft gekregen (hij mocht bijna niet met verlof!) en ik ook nog steeds loop te strompelen en best veel last heb.

Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis hier in de buurt want ze belde nog afgl. vrijdagavond (zeer netjes vindt ik dat) dat er helaas geen miskraam weefsel in mijn

baarmoeder is gevonden dus ik heb nu officieel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ik vindt het echt eng want als het toch in mijn eilijder zit kan het wel eens vervelend worden met alle gevaren die daar bij kunnen komen. nou kijken of ik die injectie zo snel mogelijk kan krijgen!

@Raba wat goed twee emmy's ik hoop zo dat dit ze gaan worden!! ik duim heel hard voor je hier!!

@Margot, ik snap heel goed dat jij dr willemsen niet meer wilt het klinkt allemaal maar onbeschoft en gevoelloos BAH! als ik je een tip mag geven dr van dongen is nu mijn behandelend arts en is echt zeer betrokken met alles (nou weet ik niet of dat deels ook komt omdat ik zo'n apart en helemaal niet voorkomend geval ben) maar ze belt me soms wel 2 keer op 1 dag om alles uit te leggen e.d. Maar doe vooral wat je gevoel je ingeeft dat is vaak het beste.

Liefs Loes Xx

Geplaatst

By the way weet iemand hoe het met Fren gaat??? ben al dagen heel benieuwd maar vergeet het steeds te vragen omdat mijn hoofd zo vol zit met alles.

Geplaatst

Hi Loes, gaat prima me mij hoor! Misschien heb je het door alle ontwikkelingen bij jou gemist (heel begrijpelijk!!) maar ik ben zwanger! We hebben vorige week zaterdag positief getest en afgelopen zaterdag nog een cb digitaal, die gelukkig ZWANGER 3+ aangaf.

Doe jij wel een beetje rustig aan? Een BBZ is nie niks. Wat gaan ze nu doen? Moet je afwachten? Dat lijkt me niet, toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden