Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goofy, dat je dat nog onthouden hebt van mijn zus. Leuk. Met de tweeling gaat het super. Ze groeien nu ontzettend hard en zijn volop in ontwikkeling. Leuk om te zien. En als ik naar hen kijk kan ik me nog helemaal niet voorstellen dat ik er ook zo eentje zal hebben over een paar weken.

Doortje: ik kan me zo goed voorstellen dat je je nu verveelt. Ik hoop dat jullie kleintje snel mag komen.

Gisteren de groeiecho gehad en alles was prima. Kleintje ligt met het hoofdje naar boven af e toe echt tegen mijn ribben.

Ook de anti D spuit gehad. Was toch wel een grote dikke spuit. Maar ja die heb ik weer gehad.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja meisje, het leven loopt soms heel raar! Zo ben je heel verdrietig omdat het niet lukt en bij je zus wel en zo ben jezelf zwanger en moeder!!!! Dat lijkt me ook heel vreemd om je eigen spruit te hebben. Geniet er maar van meid! Jullie hebben het dubbel en dwars verdiend!! Fijn dat het bij je zus ook allemaal goed gaat!!!!

Mooi dat die anti D spuit er ook weer in zit! Phoehee, heb helemaal niets met spuiten. Ben afgelopen maand een beetje te veel geprikt!

Goed weekend allemaal en liefs van hier weer!!

Geplaatst

ja ik had het met de behandeling op een gegeven moment ook helemaal gehad met het prikken.

Ik vind het zo lief van je Goofy wat je gestuurd had. Het klinkt raar, maar soms vind ik het wel lastig hier te schrijven omdat ik nu zwanger ben. Ik wil jullie niet kwetsen met mijn geluk als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik hoop zoooooooooooooo dat het iedereen hier ook gaat lukken. Ik gun het jullie zo erg.

Ik ben zeker niet vergeten hoe ik me voelde toen onze pogingen mislukte. Dat doet zoveel pijn. En dat wens je echt niemand toe.

Geplaatst

Dag meiden,

Het heeft me ontzettend veel tijd en moeite gekost om weer op dit forum te kijken, ik heb een paar berichten proberen terug te lezen maar het kost me heel veel moeite ik lees geluk en ook weer een hoop verdriet.

Zelf hebben we ook heel veel verdriet en onzekerheid gekend de afgelopen maanden en ik weet nu (sinds een week) en na ontzettend veel onderzoeken scans en weet ik het allemaal nog meer dat ik een (gelukkig) goedaardige tumor van 10cm in mijn buik heb zitten (waar ze toen op stuite toen ik die kijkoperatie kreeg vanwege de buitenbaarmoederlijke zwangerschap).

Die wordt nu ergens begin november als het goed is verwijderd dit gaat best een pittige operatie worden ze gaan ook met zijn tweeen opereren.

Door dit alles heb ik niet de energie en kracht kunnen vinden om hier te kijken ik vondt/vindt het nog heel moeilijk omdat het er voor ons eerst zo mooi uitzag en veranderde in een chaos.

De kinderwens is nog zo groot maar dat is voorlopig echt heel lang nog niet aan de orde en ik had er toenertijd zoveel vertouwen in, hoe vinden we ooit weer de kracht om daarmee verder te gaan?

Sorry dat het zo lang heeft geduurd maar hopelijk kunnen jullie het begrijpen,

Ik ben jullie nooit vergeten heb nog veel aan jullie gedacht! met name aan Fren (vooral omdat wij rond dezelfde tijd liepen) weet iemand of alles nog goed gaat bij haar?

voor de rest aan iedereen veel liefde en geluk met alles

p.s: ik zal proberen iets vaker te kijken/te schrijven maar ik kan en durf vooral niks te beloven.....

Loez

Geplaatst

Loez, jeetje zeg zeker begrijpen we dat het even heeft geduurd voordat we nog iets van je hoorde.

Heftige tijd voor je zeg. denk goed aan jezelf en kom alleen op het forum als je er ook echt behoefte aan hebt want sommige verhalen kunnen ook wel heel zwaar voor je zijn. Heel veel sterkte met alles waar je nu doorheen gaat.

Geplaatst

Lieve Jessie, meid schrijf gewoon wat je schrijven wilt hoor!! Voel je niet schuldig dat je / jullie zwanger zijn en wij (nog) niet! We weten hoe hard jullie ervoor hebben geknokt en voor mij (en ik denk voor een ander ook) ben je een houvast dat het zeker wel kan lukken! Genieten maar, en ik denk dat je dat ook wel doe!!

Lieve Loez, meid toch, ik schrik van je bericht. Ik wist niet dat het zo erg was. Ik weet idd nog dat je samen met Fren schreef in die tijd. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het met haar gaat, sorry! Ik wens je heel veel sterkte met de operatie en ik hoop echt dat er in de toekomst een mooi groot wonder voor jullie komt!! Echt heel veel sterkte en voel je niet schuldig om wat dan ook! Is niet nodig. Denk aan jezelf!! Mega veel digi knuffen vor jou!!

Lieve Doortje, wat ben je stil??? Of lig je te puffen??? Ben nieuwsgierig.....

Hier gaat het langzaamaan weer wat beter. Ben nog erg slapjes en heb nog geen energie. Maar goed, dat gaat weer over. Gisteren ben ik een bakje koffie wezen drinken op het werk. Zo lief al die reactie's. Volgende week gaan we 2 uurtjes proberen te werken. Ben benieuwd.

Vandaag een rustig dagje. Heb het alleen zo koud... Waar is de zomer toch. Ben er nu al aan toen. En het is net pas herfst. Het is ook nooit goed..... hahahaha.

Fijne dag meiden en knuffels.

Geplaatst

Loezie snap het goed dat je er moeite mee heb.We zijn nu op weg naar brussel gisteren hopelijk de laatste pregnyl gespoten. Morgen om 8 uur al de punctie zo vroeg. Manlief krijgt de tese waarbij ze met een naald het zaad eruit zuigen. Ben zo benieuwd hoeveel eitjes eruit eindelijk geoogst worden. En wat de bevruchtingen zijn. De nieuwe hormonen zijn goed bevallen ben maar 2 weken bezig geweest en niet elke dag hoeven prikken. Zo luxe.Goofy hoe is het met jou?

Geplaatst

Nog steeds niks van Doortje bekend?

Jessiie jij bent een van de voorbeelden die ik wil volgen. Waarom zou je niet mee mogen schrijven. Dan zou ik ook niet meer mee kunnen schrijven aangezien wij ook niet meer in het. Radboud lopen.

Geplaatst

Raba: wat wordt het nu voor jou weer spannend. Ik ga aankomende dagen kaartsjes voor je branden.

Dank je voor je lieve reactie.

Ben van de week naar de gyneacoloog geweest en het ziet er allemaal goed uit. Het vleesboompje zit nu verstopt achter de placenta, maar ik kan gewoon op de open verloskamer gaan bevallen en hoef niet extra aan het infuus. Dus dat is goed nieuws.

Ook naar de verloskundige geweest en daar is ook alles prima zoals bloeddruk enz. Kindje ligt nog steeds in een stuit.

Vannacht werd ik kletsnat wakker. Mijn borsten hadden enorm gelekt. Hele pyama en beddegoed nat. Bah.

Geplaatst

hi dames,

even snel een bericht van mij.

zondag 16 okt is onze zoon jorrit geboren. hij weegt bijna 8 pond en is 52 cm lang. het gaat allemaal prima. mijn hele verhaal staat in het oktober topic, maar zal proberen dit hier vandaag even te schrijven, maar dat is met mobiel eeg onhandig

Geplaatst

:silly-woohoo:JJJJoooeeehhhooooeee, een :bcbbboy2:!

Whaaauuuuww meid, gefeliciteerd!!!!!!

Ik ga gauw even op de andere topic kijken!!!

Geniet van elkaar en heel veel geluk en liefde toegewenst!

Leuke naam!!!

Gefeliciteerd!!!!!!

:wav::wav::wav:

Geplaatst

gefeliciteerd Door met jullie zoon.

Vandaag is de punctie goed gegaan had 17 eitjes. Bij manlief hebben ze voldoende zaad d.m.v fna uit zijn bal gehaald. Dan prikken ze met een naald in de bal en zuigen ze het op. Het is hem erg meegevallen.

De punctie gaat heel anders dan in nijmegen. Je krijgt eerst een spuit in je poepske (haha zo noemen de belgen het) is natuurlijk je bil.

Daarna krijg je een infuus en ga je naar de ok. De prikken in je schede blijven hetzelfde niet fijn. Maar al met al is het erg goed gegaan.

Je mag ook pas na 5 uur naar huis. We hadden een eigen kamer en we waren als eerste. Nu zitten we in de hotel kamer. Hebben een taxi heen en terug genomen.

Zo'n goede oogst hebben we nog nooit gehad donderdag krijgen we de tp. Dus het word spannend.

Geplaatst

@ Raba, wat een supernieuws meid!! Ik hoop dat er meer goed nieuws gaat volgen bij jullie!!!

Geplaatst

Raba, wat een goed nieuws zeg! Ik zal voor je duimen de komende tijd, want het moet toch een keer lukken. Rust in elk geval lekker uit!

Hier alles goed. Ik ben nu Jorrit aan t voeden, maar hij valt steeds in slaap. Hij zap dus regelmatig komen morgen.

Zal trouwens snel een foto van hem plaatsen hier.

Tot gauw

Geplaatst

Ik ben al klaar wakker. Gisteren zoveel geslapen.

Doortje Wat leuk om te lezen dat je hem aan het voeden bent. Geef je borst voeding?

Geplaatst

@Doortje, fijn te lezen dat de voeding goed gaat! Ik heb je verhaal gelezen op het okt topic. Phoehee, dat is nog eens een bevalling!! Rust goed uit!! Laat je lekker verwennen en GENIETEN maar!

@Raba, hoe gaat het met je? Ik duim hoor!!

@Jessie, heb je het droog gehouden vannacht? Niet gelekt?? Lijkt me een rare gewaarwoording.

@ Loez, gaat het een beetje? Weet je al een datum wanneer je voor OK moet? Heel veel sterkte meid!

Hier een rustig dagje geplant. Vanavond Obese kijken. Dit wordt dan ook gelijk het startsein voor mij. Ik ben de afgelopen 3 weken 4 kilo aangekomen van het nietsdoen en het eten wat je wel gewoon blijft doen. Geen extraatjes meer en normale hoeveelheden en langzaamaan steeds een beetje meer doen, gaat wel goedkomen!!

Fijne zondag lieve meiden!!

Geplaatst

@loez:jeetje wat een verhaal. Heel veel sterkte gewenst. Ik snap dat de kinderwens nu even opzij moet worden geschroven. Ik hoop toch dat jullie hier gauw weer mee verder kunnen.Nogmaals heel veel sterkte.

@Raba.Mooie oogst. Op naar een mooie tp en een dikke plus.

@doortje: Ook hier nog een keer een dikke proficiat met de kleine Jorrit.

Geplaatst

Doortje: ik had het al gezien in het oktober topic. Ik was veel te nieuwschierig. Maar geweldig zeg. Nogmaals van harte gefeliciteerd.

Raba: wat goed nieuws voor jullie. Mijn duimen gaan nu overuren draaien voor jullie.

Goofy: ik heb nog steeds lekkende borsten s'nachts. Iets minder dan de eerste nacht, maar het is zeker meer dan een paar druppels. Echt een grote vlek heb ik dan in mijn pyama. Ik slaap al op een handdoek onder me omdat anders het hoeslaken ook nog nat wordt en heb geen zin mijn bed iedere dag te verschonen.

Geplaatst

net thuis gekomen. wel last van mijn buik net of ik heftige buikspieren heb gedaan. ben zo benieuwd naar donderdag hoeveel embryo's er zijn.

Jessie wat lastig die lekkende borsten. Gelukkig heeft noor de oplossing.

Zo lief goofy je bent jij steunt ook altijd iedereen. Respect

Geplaatst

Is het nog een beetje uit te houden Raba?? Wat zal jij zenuwachtig zijn. Ik ben het nml ook voor jullie!! Succes hoor!!!

Geplaatst

Raba, succes morgen!! We gaan voor groen!!!!! Toi, toi, toi!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden