Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ach Goofy dat is wel dubbel k. De afspraak waar je al maanden naar uit kijkt kan niet door gaan en dan voel je je lichamelijk ook nog beroerd. Ik wens jullie allebei beterschap en hoop dat het heel snel 16 februari is. Balen hoor! Dikke knuffel.

Raba; Wat fijn dat je je nu weer iets beter voelt. Wel vervelend dat het prikken nu pijnlijk begint te worden. Had je dat de vorige keer ook? Sterkte.

Groetjes,

Appel

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ah nee he goofy. Ongelooflijk waarom net nu. Echt balen voor jullie. Ik had op zo'n goed nieuws van je gehoopt vandaag.

Heel veel beterschap en sterkte.

Geplaatst
Heb me even uit mijn bed gesleept om jullie op de hoogte te brengen.

In de nacht van 06 op 07 December hebben mijn partner en ik griep (koorts, diarree en braken) gekregen.

Jullie begrijpen het denk ik al.

Uitgesteld. We mogen pas weer 16.02.11 komen.................

Ben lichamelijk en geestelijk een wrak................

Goofy

PS; Bedankt voor al jullie gelukwensen en medeleven. Jullie zijn kanjers. XX

Oh nee hé Goofy. Wat een enorme tegenvaller zeg! Dat dat nu juist moest gebeuren. Wordt het weer een paar maanden later terwijl je hier zo naar toe hebt geleefd, gatsie!!

Ik wil je heel veel beterschap wensen.

Wij hebben een afspraak in Dusseldorf in februari.

Maar goed, we gaan sowieso heel goed oefenen voor de tijd. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. EN ze zeggen dat je na een miskraam vruchtbaarder bent (zal wel een fabel zijn).

Misschien in januari nog een IUI.. Even doorspreken met onze gynaecoloog.

Geplaatst

Hoi Goofy,

Ah meis toch wat een ellende. Dat kun je er nu dus echt bij gebruiken! Heel veel sterkte en dan maar weer aftellen naar februari shitzooi. Dikke knuffel voor jullie.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik wil dit toch ff graag kwijt. Ik werd vanochtend wakker niks aan de hand gewoon de utrogestanbollen ingebracht en weer lekker in bed gekropen. Rond 10 uur ging ik lekker douchen en tot mijn schrik met afdrogen had ik wat bruinig bloed op mijn handdoek schrok me kapot. Toch aangekleed om boodschappen te gaan doen maar in de auto voelde ik me zo ellendig en ziek moest overgeven dus weer omgedraaid naar huis met manlief. Thuis aangekomen naar het toilet en tot mijn schrik vloeide ik ff heel goed helder bloed. Nu is het weer een heel stuk minder maar toch het ziekenhuis ff gebeld. Ze kunnen helaas nog niks voor me doen omdat ik nog niet ver ben in mijn zwangerschap. Ik heb nog steeds geen buikpijn of krampen of gehad helemaal niks alleen ff dat vloeien. Ik moet vanmiddag terugbellen over hoe het gaat maar ik voel me zo misselijk en duizelig. Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik wil dit toch ff graag kwijt. Ik werd vanochtend wakker niks aan de hand gewoon de utrogestanbollen ingebracht en weer lekker in bed gekropen. Rond 10 uur ging ik lekker douchen en tot mijn schrik met afdrogen had ik wat bruinig bloed op mijn handdoek schrok me kapot. Toch aangekleed om boodschappen te gaan doen maar in de auto voelde ik me zo ellendig en ziek moest overgeven dus weer omgedraaid naar huis met manlief. Thuis aangekomen naar het toilet en tot mijn schrik vloeide ik ff heel goed. Nu is het weer een heel stuk minder maar toch het ziekenhuis ff gebeld. Ze kunnen helaas nog niks voor me doen omdat ik nog niet ver ben in mijn zwangerschap. Ik heb nog steeds geen buikpijn of krampen of gehad helemaal niks alleen ff dat vloeien. Ik moet vanmiddag terugbellen over hoe het gaat maar ik voel me zo misselijk en duizelig. Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs,

Nathalie

Lieve Nathalie,wat onzettend schrikken zal het voor jou geweest zijn. Ik heb hier geen ervaring mee,maar ik vind het heel vervelend dat je je zo voelt. En helaas ook (nog) niks voor je kunnen doen. Ze zeggen wel vaak dat bruin bloedverlies niet erg is,zolang het maar niet over gaat in krampen en helderood bloed.

Doe het rustig aan ,hopelijk voel je je door veel rust, vanavond heel wat beter!

Geplaatst

Nathalie wat een verschrikkelijk schrik. Ik heb het al eerder gezegd het kan ook gewoon nog goed gaan. Helaas hebben we nu hier al een paar keer mee moeten maken dat het niet goed ging bij één van de pille zwangeren. Meisje doe rustig aan. Ik hoop (en vind eigenlijk ook gewoon dat het moet) dat het goed gaat komen. Heel veel sterkte samen. Even tot het kleintje: Blijven zitten hoor! Maak je papa en mama extra trots door flink te groeien.

Groetjes, Appel

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor de reacties. Ik denk echt dat het voor ons voorbij is. Ik ging net douchen en na het afdrogen had ik ineens een hele dikke zwarte stolsel. Ik ben bang dat dat het vruchtje is geweest. Ik weet ook echt niet goed wat ik moet. Zit een beetje voor me uit te staren.... wil nog helemaal niet aan poging 3 denken. Word al misselijk bij de gedachte. Ik kruip lekker onder de dekens en ga wat slapen. Ik voel me toch wel leeg moet ik zeggen zo raar. Maar de test was nog wel positief maar dat zal waarschijnlijk doordat het HCG er nog zit. Zo ben je blij, zo valt alles in een diep zwart gat. VERDOMME WAAROM??????????????????????????

Geplaatst

Nee hé Nathalie. Ik kwam even inloggen in de hoop op beter nieuws van jou.

Wat vind ik dit rot zeg! Krijg er helemaal de rillingen van.

Even tot de realiteit; Ik kan me herinneren dat Sanne ook zo'n stolsel heeft verloren.

Maar nogmaals,heel veel sterkte,en een super dikke knuffel!

Geplaatst

Lieve Nathalie

Afschuwelijk nieuws. Helaas weet ik maar al te goed wat je nu doormaakt. Wij hebben na de tweede miskraam dan ook gewoon even een pauze ingelast. Nu even niet.. Pas wanneer we er weer goed bij voelen gaan we er weer voor. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.

Dikke knuffel

Geplaatst

NEEEE!!!! Nathalie wat lees ik nu toch! Ik schrik me rot. Ik had dit echt niet verwacht. Is het bloeden doorgezet? Ohw meis, ik hoop zo voor je dat het voor jou een onschuldige bloeding betekent. Doe het even rustig aan! X

Geplaatst

Nathalie

ook hier een berichtje van mij, dit is heel erg zwaar, ik hoop echt dat je snel uitsluitsel hebt en dat dit stolsel onschuldig is!!!!

Zou je anders echt niet morgen even terrecht kunnen voor een echo?

sterkte!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Oooooooooo Neeeeeeee, Nathalie, wat lees ik nu weer voor een afschuwelijk nieuws.

Meid, ik hoop echt dat het vals alarm is..............

Verder wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie steun en medeleven.

Mijn partner en ik zijn nog niet helemaal de oude maar dat komt wel.

Als je een paar dagen bijna niet eet en weinig drinkt voel je je slap.

Dus lichamelijk komt het wel goed.

Geestelijk heeft het toch wel een flinke dreun gegeven dat we niet naar Nijmgen konden.

Dat wachten kost me mijn kop. Maar goed we gaan trouw weer zitten tellen tot 16.02.11.

Kus voor jullie allemaal.........

Nathalie, Sterkte!!

Geplaatst

Oh nee toch Nathalie. Ik schrik enorm. Ik weet gewoonweg niet wat ik moet zeggen.

Lijkt me zo vreselijk om zo dichtbij te zijn en dat het dan alsnog misgaat.

HET IS NIET EERLIJK. Ik denk aan je meid. Ik kan niet veel voor je doen, maar een luisterend oor is er altijd voor je.

En natuurlijk een mega dikke knuffel.

Geplaatst

@ Nathalie: nee toch, dat is niet eerlijk! Ik wens jullie heel veel liefs en sterkte.

Hou je ons op de hoogte?

@ Goofy: fijn dat jullie aan de beterende hand zijn. Gek hè, dat je er maanden naar uitkijkt en dat jullie dan uitgerekend die dagen ziek zijn! Heel veel succes met wachten weer.

Hier een paar spannende dagen gehad, heb vanaf donderdag harde buiken en had ook bloedverlies. Dus moet van de verloskundige bedrust houden. Bloedverlies is gestopt en voor de rest is het weer rustig in mijn buik (zo lang ik mezelf rustig hou, dus dat doe ik braaf).

Geplaatst

Hey meiden,

Lieve lieve meiden allemaal. Het doet me zo goed jullie steun te lezen. Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken echt niet. Eerst dat helder bloed. Het was misschien overdreven dat het heel erg vloeide. Het was met naar de wc gaan dat het wat vloeide en met afvegen. Ik heb er geen maandverband voor gebruikt. Met het inlegkruisje ging het perfect en ik heb er maar 1 nodig gehad. Na het douchen dat bloedstolsel wat ik zag. Ik had het ergens in gedaan en gisteren nog eens bekeken maar leek niks op een vruchtje of wat dan ook. Mijn man denkt een cyste. Maar dat lijkt me sterk. In ieder geval na dat stolsel verloren te hebben is het helemaal gestopt. Helemaal niks meer zelfs geen bruinigheid of iets. Ben vroeg gaan slapen en heb toch met de inbrenghuls die mutsenbollen ingebracht en wederom zat niks aan. Lekker gaan slapen. Werd vanacht ff wakker omdat ik trekken voelde in mijn liezen. Dat heb ik vaker gehad en dat bleek achteraf mijn banden te zijn. Vreemd dacht ik nog. Weer verder gaan slapen. Werd vanochtend wakker met een raar gevoel in m'n lijf. Kan dat niet goed beschrijven ben naar beneden gegaan en er was nog steeds niks te bespeuren van afscheiding of iets. Alleen mijn darmen deden heel raar allemaal rommelen. Wilde ff rustig gaan zitten maar werd zo duizelig en misselijk dat voelde heel naar. M'n hele lichaam wijst nog steeds naar een zwangerschap en mijn gevoel zegt precies hetzelfde. Ik word er gek van. Maar het lijkt mij dat als je een MK of een MA krijgt dat je dan door blijft vloeien net als een menstruatie toch of heb ik dat verkeerd gelezen???? In ieder geval hoe word je gek???? Morgen maar eens bellen en vandaag ff lekker rustig aan doen. Ik zal van de week wat uitgebreider op jullie reageren. Ik heb even geen zin om alles terug te lezen en te reageren dat komt goed hoor..... sorry daarvoor......

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Nathalie. Sorry is nergens voor nodig. Hoop zo dat het goed komt ik blijf voor je duimen. Knuffel en denk aan jezelf.

Wij zijn nu op weg voor de 1 ste fm. Zo spannend.

Geplaatst

Lieve Nathalie

Misschien is het toch nog niet over.. Moeilijk hè om met die onzekerheid om te gaan. Je blijft er de hele dag mee bezig en weet niet wat je ervan moet denken. Ik zou in elk geval heel rustig aan doen, je weet nooit waar het goed voor is...

Geplaatst

Nathalie,wat een onzekerheid. Misschien is het toch iets onschuldigs geweest,en is het nog niet over.

Misschien mag je morgen even komen voor een echo of iets waarvan je een bewijs hebt dat het één van de twee kan zijn!

Vreemd...Ik wens je het beste. Maak er maar een lekkere huisdag van!

Paula,ik vind het zo spannend bij jou. Jij bent de 1e hier van het ivf radboud topic die binnenkort een kindje verwacht.

Heb wel een voorgevoel dat je de 40 weken niet gaat halen. We houden het in de gaten!!!

Raba,heel veel succes bij je 1e FM.

Geplaatst

de eerste fm was goed. Rechts heeft 2 kleintjes dus die doen niet mee. Links 7 grootte. Groot genoeg om waarschijnlijk dinsdag de punctie te hebben als we na 13 uur niet worden gebeld gaat het door. Ik vind het wel weinig maar we duimen.

Geplaatst

Nathalie, jeetje zeg spannend voor je. Vreselijk die onzekerheid. Ik hoop dat je snel zekerheid hebt en hoop zooooooo dat alles goed is.

Paula: Spannend!!!!!!!!! Je moet het nog even proberen binnen te houden hoor. Veel rusten meid.

En raba? Heb je dinsdag de punctie??????

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden