Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Wat leuk dat jullie reageren MBM en dromer.

Heb ik al verteld hoe mijn man de PESA vond? Nou vééél beter dan de hersteloperatie. Hij heeft er weinig last van gehad en het genas heel snel. Succes met jullie gesprek dinsdag.

En MBM, mei komt elke dag dichterbij.

Nathalie, hoe is het met je menstruatie? Niks meer gezien? Je bent nu gestopt met de deca toch? Tomtiedom wachten op de 28e.....

Chantal, wat spannend weer. Maandag hoor je of het gaat lukken met de TP? Is die ook op maandag zelf? Ja we moeten elkaar echt goed vasthouden!! duimduimduim

Morgen heb ik mijn echo. Ben erg benieuwd. Als de follikel groot genoeg is mag ik ook met pregnyl spuiten, bij ons dus geen ovulatietesten. De TP zou dan volgende week donderdag zijn. Bij ons ontdooien ze 's ochtends en plaatsen smiddags terug. Ze kijken dus niet of hij nog gaat doordelen maar stoppen 'm zsm in de baarmoeder :-). Ik hoop hoop hoop dat het goed gaat....!!!!!

Hee die pregnyl maken ze trouwens van Moeders voor Moeders spul. Zei iemand in ons ziekenhuis. Er is een alternatief, Ovitrelle, dat is chemisch nagemaakte Hcg.

groeten! Megan

Geplaatst

Hoi Chantal, Nathalie en Megan

Beetje laat met mijn reactie, maar we waren lekker even met zijn tweetjes een weekendje weg. Even naar Valkenburg om de Amstel gold race weer te beleven. Chantal om even terug te komen op je vraag hoe René tegen de Pesa aankijkt, tja dat is een goeie, ik heb inderdaad gelezen hoe jouw man en die van Nathalie het hebben ervaren en dat heb ik geprobeerd hem te vertellen, maar hij heeft zoiets van we zien het wel. Laten we eerst het gesprek maar afwachten. Hij praat er nog niet zoveel over, is er niet echt mee bezig. Mannen het zijn gewoon geen praters, ze zien het wel als het zover is. En als het dan zover is denk ik dat hij nog wel even zal slikken. Heb je trouwens goed nieuws gehad vandaag? Megan bij jouw man viel de Pesa dus mee, nou ik hoop dat het bij hem ook zal meevallen. Hoe is trouwens je echo geweest? Nathalie klopt het nou dat je tot 28 april moet wachten voor je echo, als dan de echo er goed uitziet kun je dan weer verder met een tp. Misschien een stomme vraag hoor, maar ik probeer alles een beetje te volgen van jullie en soms is het nog allemaal abracadabra voor me.

Verder wil ik jullie bedanken voor de succes wensen voor ons gesprek voor morgen, ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Angela

Geplaatst

Hoi meiden,

@Angela, fijn dat je man zo relaxed is onder de ingreep. Mijn man was op de dag van de PESA behoorlijk nerveus. Misschien valt het voor jouw man wel mee. Als je vragen hebt, stel ze gerust! Succes morgen, we horen het wel weer..

@Megan, hoe was je echo afgelopen zaterdag?? Weet je al of en wanneer je een cryo terugplaatsing hebt??

@Nathalie, op naar 28 April!! Hoe voel je je?? Aan rust geen gebrek nu het luchtruim vliegtuigvrij is zeker??

Hier goed nieuws te melden, 1 van de cryo's was goed ontdooid en heb ik vanmiddag teruggeplaatst gekregen. Was wel onduidelijk, vroeg aan de fertiliteitsarts (weet echt niet meer hoe ze heet) hoeveel cellen de cryo had en of er veel fragmentatie te zien was.

Zij antwoordde, '8- cellig en geen fragmentatie'. Vervolgens komt er een medewerker van het lab en zij gaf te kennen dat het bij cryo's niet goed te zien is of er fragmentatie is opgetreden?? Vreemd. Fertiliteistarts reageerde toen, 'o, het stond niet in het rapport, dus ik ging ervanuit dat er geen fragmentatie was opgetreden'.

Volgen jullie het nog?? Nathalie, misschien ken jij ze, ze heeft donker, sluik haar tot op haar schouders. En donkere ogen. Ze is nog vrij jong. (Was niet dr Heynsbroek, niet dr Hulsbergen en niet dr. Pieters)

Maar goed, de spannende wachtweken zijn weer begonnen, testdag is 1 Mei.

Lieve groetjes,

Chantal.

Geplaatst

@ Megan ... ... Mijn man vond de PESA ook veel beter dan de hersteloperatie. Ook hij heeft er weinig last van gehad en het genas ook vrij snel. Alleen bleef de (bij)bal nog wel een tijdje groot ten aanzien van de andere (bij)bal. En elke dag even kijken/checken he, en zo ineens 's ochtends een keer waren alle hechtingen eruit. Van de hersteloperatie heeft mijn man heel veel last gehad. Eerst een ontsteking en van de medicijnen tegen de ontsteking kreeg hij allemaal bijwerkingen. Dus dit was eigenlijk piece of cake. Alleen de zorg was nu wat minder.

En hoe is het nu met jou Megan?

@ Chantal ... ... Een vaag verhaal hoor, ik ben nog niet zover, dus voor mij klinkt het helemaal abracadabra. En zoals iemand tegen mij zei: Mei komt steeds dichterbij ... dus voor je het weet is het 1 mei - testdag. Ik zal voor je duimen. Hoe heb je de TP zelf ervaren?

Liefs,

MBM

Geplaatst

Wat fijn Chantal!!!!!!!!!!!!!!

Hopelijk blijft deze plakken!!

Spannend hoor!!

Volgens mij is het dr. van Denen, geloof dat ze zo heet, iets met Deen. Zij doet altijd zo hard die echo's vind ik.

Dr. Crooy zelf vind ik echt een hele prettige man, heb je die al eens gehad?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Megan, hoe gaat het nu met jou???

Ik ben gestopt met de deca ja en niet echt superveel ongesteld geworden dus wel apart..ach nog 1 weekje en we zien het wel weer!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Angela,

Wat heerlijk een weekendje weg! Is ook weleens nodig, er lekker uit met z'n tweeen!

Klopt 28 echo en dan maar wachten of de eierstokken weer klein zijn en ik verder mag. Het is voor m'n 3e icsi dus nu eerst weer hormonen en een punctie.

Op naar morgen Angela!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi MBM,

Ik zie net dat jij in mei mag beginnen met spuiten, misschien zitten wij dan nog wel even samen op het wachtbankje (mits het dit keer goed gaat natuurlijk!)

Weet je toevallig ook hoe lang je moet doorspuiten?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Spannend Chantal!! De kans wordt steeds groter dat het gaat lukken!!!!!!!

En wij komen samen op de wachtbank, ga ik maar nog even vanuit...mijn follikel was 16 mm, ik moest bloedprikken om mijn LH waarde te bepalen - zodat ze konden zien of ik niet al mijn eisprong aan het voorbereiden was. Dan zouden we te laat zijn. Dat was dus nog even spannend, maar smiddags belden ze en ik mocht zaterdag pregnyl spuiten.

En nu op naar donderdag!! Van de drie zal er toch wel eentje goed ontdooien.....????!! Ik hoop het zo! Liefst de eerste meteen natuurlijk.

Voelt voor mij nu heel goed, ik heb aansluitend drie weken vakantie, althans, moet wel studeren maar hoef niet te werken, dus dat vind ik echt heel fijn.

Hoe was de intake dromer?

Zet m op Chantal!!!!! Hou een plekje voor me vrij!!!!

lfs Megan

Geplaatst

Hoi meiden,

@MBM, de terugplaatsing is goed verlopen, ik vind de houding altijd zo genant.

Had nu voor de derde keer een terugplaatsing en alle drie de keren was het een andere arts. Vind ik toch wel jammer.. Maar ja, ben allang blij dat er 1 cryo goed ontdooid was. Nu maar weer wachten. Zie in jouw handtekening dat je eind Mei start met de Decapeptyl. Wanneer kun je dan de punctie en de terugplaatsing verwachten??

@Megan, wat spannend! Aanstaande donderdag dus terugplaatsing. Ik hoop van harte dat je eerste cryo goed mag ontdooien. Gezellig, komen we samen op het wachtbankje!! Succes meid!

@Nathalie, dr van Denen zegt me niets, maar het zou goed kunnen hoor. Dr. Crooy ken ik niet. Dus je bent nog altijd niet echt ongesteld?? Wat duurt dat lang, wat een invloed hormonen op je lichaam hebben. Ben benieuwd hoe de echo zal zijn de 28e.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

@ Chantal ... Omdat wij onze vakantie al gepland hadden begin juli, hebben wij ook direct gevraagd wanneer we punctie en de terugplaatsing kunnen verwachten. De verpleegkundige vertelde ons toen dat de punctie op 24 juni zal zijn en de terugplaatsing op 26 juni. In hoeverre dit vaststaat weet ik niet, maar het zal niet veel afwijken denk ik.

Geplaatst

Hoi meiden,

Het wordt de komende tijd spannend!

@Megan, wanneer hoor jij of je cryo goed is ontdooid? Zal voor je duimen meid!!

@Angela, hoe is jullie gesprek verlopen gisteren??

@MBM, wat een fijne planning dat je na de terugplaatsing 3 weken vakantie hebt.

@Nathalie, nog 1 week voor je echo, ik hoop zo voor jullie dat het er allemaal rustig uit zal zien van binnen en dat je snel weer doorkunt!!

Liefs,

Chantal.

Geplaatst

Hallo meiden,

Nou het eerste gesprek is geweest, met mevr. Deen. We werden om 10.00 uur verwacht en waren gelukkig netjes op tijd (vol zenuwen in die rot files of we het wel zouden halen, maar nee hoor netjes op tijd) Er werd in vogel vlucht verteld wat icsi inhield en wat de vervolg stappen zouden zijn vanaf nu. Zo snel als het gesprek was, zo snel verliep ook de rest, bloedprikken (bij René, voor mij was nu nog niet nodig) en daarna direct naar de embryoloog. Dit was een dame in opleiding, de rest was in bespreking, dus mocht zij het gesprek voeren. Het was haar eerste gesprek, en ze was duidelijk zenuwachtiger dan wij. Het was zonde ze deed zo haar best, maar we hadden echt zoiets van "ho stop, haal even diep adem en begin nog een keer opnieuw" Achja iedereen moet ergens beginnen, maar jammer dat het net bij ons moest zijn. Je wilt gewoon gelijk alles goed en duidelijk hebben. We zaten binnen het uur weer in de auto op weg naar huis, en allebei hadden we zoiets "zijn we hier nou echt wijzer van geworden" Eigenlijk niet dus. We zullen wel meer inhoud horen als het echt zover is, we gaan nu eerst maar voor de Pesa, want zonder dat is er helemaal niks om mee te starten. Zo snel als het eerste gesprek was, zolang duurd helaas de afspraak voor de Pesa, door vakanties kon het niet eerder dan 31 mei. Het kon wel volgende week woensdag, ik was gelijk helemaal happy, maar dat zag René niet echt zitten. Het ging hem toch wel erg snel. Eerst die "snelle gesprekken" gelijk bloed prikken en dan nu meteen die Pesa, hij had het liever 31 mei. Ik denk dat hij anders de tijd niet zou krijgen het allemaal even te laten bezinken, of misschien toch stiekem de zenuwen voor de Pesa, wat hij ook echt wel heeft, geloof mij. Dus voorlopig blijf ik nog even rustig jullie verhalen volgen.

@ Chantal, wat fijn zeg van je terugplaatsing het worden dus weer spannende tijden. Ik zal voor je duimen dat je 1 mei goed nieuws krijgt.

@ Megan, ik hoop echt voor je dat het donderdag goed zal gaan. nog even een spannend dagje.

@ MBM, echt geweldig dat je de terugplaatsing heb kunnen regelen voor je op vakantie gaat. Voor de afleiding misschien wel perfect om zo je wachtweken door te komen.

@ Nathalie, nou meid nog een paar dagen en dan mag je eindelijk voor je echo.

Groetjes Angela

Geplaatst
Hai meiden,

Wie kan mij vertellen hoe je zo'n handtekening in je bericht kan plaatsen!!

Groetjes Angela

Hallo Angela,

De snelste/makkelijkste manier is denk ik dit:

Bovenaan de pagina staat een soort menubalk (Home, Forum, etc.)

Klik op Snelle Links.

Er wordt een schermpje geopend, klik daar op Handtekening wijzigen.

Handtekening-2.jpg

Ik hoop dat het lukt!

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hoi,

@Megan, hoe is het?? Heb je een cryo teruggeplaatst gekregen??

@Angela, heel herkenbaar wat je schrijft, mijn man kon ook op een eerdere datum voor de PESA, maar hij vond dat ook te vroeg. Zullen toch de zenuwen wel zijn.

Jammer dat je eerste gesprek niet veel duidelijkheid heeft gegeven.

Tref je ook nog een onervaren embryoloog... Nou ja, ook zij moeten het leren, maar ik begrijp wel dat je meer duidelijkheid had gewenst..

@Nathalie, hoe voel je je??

Hier alles ok, ben niet teveel met mijn lichaam bezig. Gaat wel goed. Op de één of andere manier is een cryo poging voor mij niet zo beladen. Merkte vanochtend wel op dat ik niet naar het toilet kon, terwijl ik normaal gesproken elke ochtend moeiteloos kan. Wil verder niet gaan analyseren of gissen. Heeft toch geen zin..

Ik wacht af tot 1 Mei...

Goed weekend allemaal, zal met dit mooie weer wel lukken.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hee dames,

31 mei pesa, prima joh...kun je daarna gauw beginnen met de icsi? Misschien kun je alvast, de vervolgafspraken maken als die nodig zijn.

Hebben wij ook gedaan nu. Ik heb inderdaad een tp gehad gisteren, maar helaas hebben de andere twee cryos het ontdooien niet overleefd.....dus maar meteen vervolg afspraak gepland voor weer een icsi, lang protocol deze keer. Had ik alweer geluk want ze zaten al in half juni te plannen maar ontdekten een afgezegde afspraak voor 20 mei. Als ik nu, mocht ik ongesteld worden, meteen begin met de pil dan kan ik waarschijnlijk redelijk vlug weer beginnen. Hoop natuurlijk dat het niet nodig is!!!!

Chantal zie dat jij er redelijk relaxed inzit. Heb ik nu ook wel,beetje. Ik denk dat ik snel zal weten of het gelukt kan zijn. Normaal zou ik vanaf wo/do al wel menstruatie aan zien komen.

Nou......blijven zitten maar!!!!!!!!!!

Lfs megan.

Geplaatst

hoi meiden,

hier even een berichtje van mij.

Gaat goed hier,hebben gister ons lieve kleine meisje gezien.Jaaaaaaaa,we krijgen een dochter.!!!!!!!!!geweldig!!!!!!!!alles gaat goed,ben alweer over de helft nl 21 weken.

Ze is goed aanwezig,voel haar al goed en meerdere malen per dag.een heerlijk gevoel.Hoop echt ontzettend dat ik hier over een tijd kan lezen hoe jullie het ervaren!!!

over 6 weken trouwen,daar zijn we nu ook erg druk mee.3 weken geleden jurk uitgezocht en kan jullie vertellen dat ik me heel bijzonder voelde,mede omdat ik iets heel bijzonders bij me droeg en draag.ook d ejurk is vet gaaf!!!

ik blijf aan jullie denken en voor jullie duimen!!!ik probeer jullie steeds te blijven volgen!!!!

Alvast een heel fijn weekend,veel liefs Luna!!!

Geplaatst

Hoi Luna,

Wat ontzettend leuk dat je ook reageert! Meid, van harte gefeliciteerd!

Jullie jaar kan niet meer stuk, geniet van je trouwdag en van het kleine wondertje in je buik.

Liefs,

Chantal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden