Ga naar inhoud

42 jaar IVF Dusseldorf

Gast Shanna42

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voor zover ik me kan herinneren moest ik er ook dezelfde avond na de punctie al mee beginnen.

Qua het vaginaal inbrengen bij ons is mij altijd uitgelegd dat het te maken heeft met dat het alleen plaatselijk hoeft te werken en op die manier sneller de baarmoeder intrekt.

• Reacties 464
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast Shanna42
Geplaatst

Dat klinkt logisch ja die uitleg.

Hmmm wel raar dat ik morgen pas moet beginnen. Moe(s)ten jullie deze ook 14 dagen gebruiken?

Geplaatst

Hey Shanna,

Wat een goede score! Ik had er ook 3 en nu maar afwachten hoeveel bevruchtingen er plaats vinden. Weet je ook hoe groot de eitjes waren? Morgen kun je waarschijnlijk rond 3 uur bellen voor de uitslag van de PKD, spannend hoor meiske. Ik vond die uren wachten het ergste. Jammer dat je die meneer niet had voor de narcose, zo'n aardige man. Maar wat maakt het uit, het is allemaal goed gegaan. Ik moest ook pas de dag na de punctie met de bolletjes beginnen en heb geen neusspray erbij gehad? Krijg jij dat wel? Ik begrijp helemaal niets van al die verschillende behandelmethodes. Terwijl we qua leeftijd allemaal over de 40 zijn, hanteren ze toch steeds andere manieren in Dld. Waarom heeft Dr. S nu besloten icsi te doen ipv picsi? Met picsi zou je zeggen dat je meer bevruchtingskans hebt omdat ze dan ook kijken of het zaadje rijp is.

Sterkte morgen met wachten. Ik duim voor je!!

Liefs

Manouk

Gast Shanna42
Geplaatst

Jaaah ze zijn alle drie bevrucht, we zijn zooooo blij, nu alleen nog even het poollichaamonderzoek afwachten daarvoor kunnen we om drie uur weer bellen. Het is echt zo een opluchting, ging er echt al vanuit dat er geen bevruchting plaats zou vinden.

@Manouk ze hebben PICSI in ICSI gedaan, je schijnt ook PICSI in IVF te kunnen doen. Maar het komt er op neer dat het wel PICSI is geweest. Geen idee hoe groot de eitjes waren, daar heeft hij niets over gezegd, ik vroeg nog wel of de andere dan gesprongen waren (5 te zien bij echo) maar hij zei alleen dat hij drie eitjes had gevonden. We kunnen idd vanmiddag om 3 uur bellen. Dus nog heel even spannend.

Ik weet nog niet of ik ook neusspray moet gebruiken nog niets over gehoord.

Liefs van Shan

Geplaatst

woeiiiiiii, geweldig alle 3 bevrucht!!!!

k zit al op de klok te kijken maar t is 2 uur, straks weer ff inloggen!

mmmm ik had het recept van de neusspray al gelijk bij de andere medicatie.

Vreemd toch he dat het bij iedereen net ff anders gaat.

Dus donderdag TP als alles goed is?

Geplaatst
Jaaah ze zijn alle drie bevrucht, we zijn zooooo blij, nu alleen nog even het poollichaamonderzoek afwachten daarvoor kunnen we om drie uur weer bellen. Het is echt zo een opluchting, ging er echt al vanuit dat er geen bevruchting plaats zou vinden.

Hee wat goed 3 bevrucht!!! En de uitslag van het poollichaamonderzoek ook al binnen?

Gast Shanna42
Geplaatst

Net gebeld met DD, we hebben te vroeg gejuicht. Er is maar één eitje goed, ééncellig, nu moet ik morgenvroeg om kwart voor negen bellen om te horen of het verder gedeeld is, zoja dan om elf uur de tp zo nee tja

Liefs van Shanna

Geplaatst

Brrrr, spannend Shanna. Ik duim met je mee dat je eencellige morgen goed is doorgedeeld!

Sterkte!

X NIne

Gast Sannie66
Geplaatst

Sluit me bij Nine aan Shanna... hopen op :goodnews: ....

Gast Shanna42
Geplaatst

Ze zijn wel alle drie bevrucht maar bij het genetische onderzoek zijn er dus bij twee eitjes afwijkingen gevonden, welke weet ik niet, dat hoor ik morgen. Die worden dus niet teruggeplaatst (en dat willen we ook niet). Aan de ene kant dus wel goed zo een poollichaamonderzoek anders hadden ze ze alledrie teruggeplaatst en dan was er een miskraam van gekomen of afwijkingen bij de geboorte. Nu hebben we in ieder geval één goed eitje alleen moet die zich nog wel verder gaan delen.

Liefs van Shan

Geplaatst

Had al even op je bericht op mijn topic gereageerd. Wat een opluchting voor je Shanna dat er 1 eitje goed is. En dat het hopelijk goed door blijft delen. Ik wist inderdaad niet dat je picsi in icsi en picsi in ivf hebt. Ik had daarom begrepen dat de picsi in icsi was omgezet. Ik ga het dr. S dan ook zeggen dat ik dat wil ipv icsi. Ik blijf voor je duimen!

Liefs

Manouk

Gast Shanna42
Geplaatst

Dat van die Picsi in Icsi vertelde Irma mij, dr. S. heeft het daar niet over gehad. Het lijkt me ook voor jullie een goede optie, naar mijn idee heb je dan meer kans omdat de goede zaadcellen gebruikt worden.

Liefs van Shan

Gast Shanna42
Geplaatst

Even heel snel want we moeten weg, jaaaah naar Dusseldorf we krijgen de terugplaatsing.

Liefs van Shan

Gast Sannie66
Geplaatst

Je bent vast al weg Shanna, maar ik stuur ff wat posi vibes jouw kant op dat jullie emmy zicht onnoemelijk heeft gedeeld ;-)

Geplaatst

Hier ook shan, de duimen draaien!

@Manouk: bij picsi gooien ze de zwemmers nog eerst even in een of ander goedje, waarna de sterkste/snelste zwemmers richting bovenkant gaan zwemmen. Hierdoor krijg je dus een extra schifting in de zwemmers. Helaas heb je hier wel meer dan 5 miljoen zwemmers voor nodig. We hebben het gisteren ook aangevraagd, en ja, we krijgen het erbij als er > 5 miljoen zwemmers zijn. Gewoon als je weer op gesprek bent dit even vermelden; "goh? Zou picsi niet iets zijn voor ons? "

Doordat PICSI puur de zwemmers gaat sorteren, kun je deze voor zowel IVF als ICSI gebruiken. Vandaar PICSI in ICSI of PICSI in IVF.

Hoop dat t nu wat duidelijker is ;-)

Groetjes,

Angela

Geplaatst

mmmm, wij hebben ook PICSI gedaan in DD, bij ons vertelde ze dat de zwemmers in een soort zuur gaan waardoor deze beter hechten aan het eitje, zo ongeveer. Ook niet bekend dat de zwemmers dan meer dan 5 miljoen zou moeten zijn, of ben ik nou het spoor bijster??? Nou ja, het zal wel.

Gast Shanna42
Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties die hebben zeker geholpen. De terugplaatsing is goed gegaan. Het ging wat moeilijk omdat hij achter een knik moest zijn en dat lukte niet, toen het gelukt was zei hij nou die kan er niet meer uitvallen, daar ben ik blij om hahaha.

We hebben ook nog twee fotootjes meegekregen, één vanuit het lab, van het viercellige eitje en een van na de terugplaatsing.

Liefs van Shan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden