Ga naar inhoud

42 jaar IVF Dusseldorf

Gast Shanna42

Aanbevolen Berichten

Gast Shanna42
Geplaatst

Ja echt super leuk dat ze dat doen. Geen idee hoe dat zit met die cellen, ga er zo eens op googlen.

LiefS

• Reacties 464
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohhhhh Shanna, wat geweldig meid! Ik blijf voor je duimen dat het inderdaad goed gaat. Toi toi toi, gezellig bij Marion op het wachtbankje.

Hoe gaat het met jou Marion? Kun je een beetje afleiding zoeken om er niet al te veel mee bezig te zijn?

Angela bedankt voor je uitleg. Na de vorige keer (waarbij het enige eitje dat bevrucht was niet goed uit de poollichaamdiagnostiek kwam, hebben we een gesprek gehad met een collega van dr. S. Deze arts stelde Picsi voor. Vervolgens heb ik na de vakantie dr. S gemaild, waarop hij mij terugbelde. Ik vertelde hem over het gesprek met zijn collega en vroeg hem daarop dit ook bij ons de aankomende keer te doen. Hij zei op mijn vraag of dan ook de bevruchtingskans groter is, nee, want het is een handeling meer. We begrijpen dan ook niets van dit. De ene arts in dezelfde kliniek zegt Picsi, juist omdat ik niet zo veel eitjes meer heb (wat ook juist op hun website wordt aanbevolen bij weinig eitjes omdat ze dan kijken naar een rijpe zaadcel) en dr. S zegt gewoon Icsi. We willen nu een gesprek met beiden artsen om dit op te helderen en een besluit te nemen hoe verder. Dit is zo vaag op deze manier. De 1e keer was er ook maar 1 eitje bevrucht met icsi. Het voelt op dit moment als een gemiste kans, want wellicht waren de andere eitjes die ik had dan wel bevrucht gehad. Ik weet het ......als als, maar ik hoor nu zulke goede resultaten van de Picsi dat ik eerlijk gezegd de reactie van dr. S niet snap. Maar wordt vervolgd.....

Shanna, ben superblij voor je. Gefeliciteerd voor nu.

Liefs

Manouk

Gast Shanna42
Geplaatst

Nee ik moet alleen die bolletjes 14 dagen gebruiken.

Gast Shanna42
Geplaatst

@Manouk thnx. Het blijft raar hè dat er zo verschillend gesproken wordt, kan me voorstellen dat het erg verwarrend is, en zeker een goed idee om met ze beide te spreken. Picsi klinkt zo logisch.

Ik vind dat ook al met de medicatie, de een moet dit de ander juist niet, kort of lang protocol dat wordt ook allemaal niet uitgelegd, door het forum weet je natuurlijk ook veel meer dan dat zij denken. Ik hoop echt voor je dat jullie een duidelijk antwoord krijgen en dat je daar achter kunt staan.

Liefs van Shanna

Gast Shanna42
Geplaatst

Ik heb niet specifiek naar de neusspray gevraagd maar wel of ik nog iets kan slikken of gebruiken of doen wat de kans op slagen groter maakt maar het enige is niet te intensief sporten in het begin (doe ik toch al niet hahaha) en de bolletjes gebruiken, toen vond ik het vervelend om nog eens een keer de neusspray te noemen anders had hij dat wel gezegd denk ik.

Geplaatst

ja, dat probleem hebben wij ook. Bij de andere arts was dat gevoel er niet (niet meer durven vragen) en hij legt uit zichzelf ook heel veel uit, maar goed. We hebben besloten dat we gewoon picsi willen, dus we hopen dat hij het dan ook gaat doen. Begrijp me niet verkeerd, we vinden dr. S een hele aardige man, maar hij legt het niet zo uit allemaal dus moet je steeds maar weer van alles vragen en dat voelt niet lekker.

Succes hoor meiske!

Geplaatst

Shanna, yesss je hebt een tp gehad, helemaal top.. nu duimen draaien:myfignerscrossed:

ik ben het met jullie eens, dr. S. is een aardige en kundige man maar qua communicatie valt het tegen. Ik vind het prettig als een arts je laat MEEdenken maar nu heb ik het gevoel dat ik VOOR hem moet denken en dat vind ik minder. Ik heb ook gemerkt dat als ik hem een mail stuur met een aantal vragen, ik een antwoord krijg waarin eigenlijk geen echt antwoord staat of een onvolledig antwoord. Alsof hij heel gehaast heeft geantwoord. Hebben jullie ook die ervaring? eigenlijk ben je dan nog geen stap verder... en inderdaad je krijgt dan een beetje het gevoel alsof je lastig bent maar eigenlijk is dat te zot voor woorden want wij zijn klant en klant is koning toch? en wat lees ik nu is hij binnenkort met vakantie? en weet iemand ook hoelang dan? wie doet dan de puncties en tp???

Gast Shanna42
Geplaatst

Tja dat vroeg ik mij ook af wie dan zijn "werk" overneemt volgens mij staat daar iets over op hun website dat je ook iemand anders kunt krijgen, ik dacht dat hij twee weken weg is maar weet het niet zeker hoor!

Ik mail mijn vraag liever aan Irma, zij overlegd dan wel met hem en ik heb het idee dat je dan iets meer antwoord krijgt. Wij moeten nog een brief van hem hebben voor de zorgverzekeraar om bezwaar tegen de afwijzing te kunnen maken, mijn vriend had zoiets van dat kun je vandaag toch vragen, maar ik stuur liever Irma een mail dan heb ik eerder het gevoel dat het goed komt.

Ik ben met je eens de communicatie kan beter, en ook wel iets minder zakelijk. Ik had toch wel verwacht dat hij vandaag zou vragen hoe ik de punctie had ervaren, of er nog klachten waren of zo maar nee niet. Maar ja als ik dan zie hoeveel moeite hij bij mij doet om het eitje op de juiste plek te krijgen, dan ben ik blij dat ik hem als arts heb. Bij de IUI had ik weleens het gevoel dat ze maar gewoon in het wilde weg spoten, niet altijd even gericht. En vandaag werd er wel erg veel moeite voor gedaan.

Liefs van Shan

Gast Shanna42
Geplaatst

i.hoestlandt@ivf-duesseldorf.de

Met mij gaat het goed, voel wel steken in mijn buik maar ja dat had ik voor de terugplaatsing ook wel eens hihihi. Zometeen komt mijn schoonmoeder even koffie drinken en gisteravond zijn mijn ouders al geweest, even naar het fotootje kijken. Ze brachten nog een mooie bos bloemen mee, ik probeer wel te genieten van dit moment, dit maak ik nooit meer mee. Als het misgaat komt de klap toch wel hard aan of ik nu al zo blij ben of niet.

Hoe is het bij jou? Hoe voel jij je?

Liefs van Shan

Geplaatst

Hier alles ok, denk ik, het ene moment een enorm vertrouwen en het andere moment denken dat het niet gelukt is. Herkenbaar voor velen denk ik.

Lig s'avonds wel vroeg in mn bedje want dan ben ik echt helemaal klaar en dan stort ik ook gewoon in slaap. Ik hoop dat dat een goed teken is. Aan de andere kant, ik krijg me toch een pukkel in mn nek en dat krijg ik meestal een week voordat ik ongesteld moet worden...... En dan maakt me dan weer zooooo onzeker. OOOOO wat een toestand toch.

Thanx voor e-mail :)

Gast Shanna42
Geplaatst

Ja erg he, dit zijn twee zware weken na de terugplaatsing. Gelukkig schijnt buiten het zonnetje, we gaan het gewoon redden :gekruiste vingers 4

Knuf van Shan

Geplaatst

Top Shanna dat er tenminsten 1 bevrucht eicel goed is!!!

weet iemand of het UMC ook aan poollichaamonderzoek doet? of gebeurdt het niet eens in Nederland?

Dat doet me wel bedenken dat het een feit is dat omdat, we ouder zijn veel eitjes niet meer helemaal in orde zijn.

Het is toch door dit onderzoek dat er nu het juiste eitje teruggeplaatst is. Besef ondertussen wel, dat de kans dat je op een natuurlijke manier zwanger worden best wel klein is, meer dan ik had gedacht.

Elke maand maar 1 eitje en dan moet die ook nog oke zijn...., wat een wonder als het wel lukt.

Als je geen poollichaamonderzoek had gedaan dan had je niet geweten welke fout waren en dan had je misschien wel juist de 2 verkeerden teruggeplaatst gekregen.

Het is natuurlijk wel shit dat de kans op een TP kleiner is, maar aan de ander kant verlies je ook geen tijd en hoop met embryo's die niet gezond zijn.

liefs joske

Ik vindt het wel een goede uitvinding, geloof ik.

nemen ze dan een stukje uit de bevruchte eicel van 1 dag, om te zien of alles goed is?

liefs Joske

Geplaatst

Hey DD-Dames!

Was dit topic een klein beetje vergeten, sorry daarvoor maar wat leuk dat jullie hier nog steeds schrijven! Qua communicatie heb ik ook nog wel een verhaal. Na de positieve test heb ik dd gebeld om de uitslag door te geven en kreeg irma aan de telefoon. Of wij een echo daar wilden of in e'de. Gezegd ivm afstand liever e'de en dit vond ze helemaal prima. Gevraagd tot hoe lang ik de utrogestan door moest gebruiken. Tot de eerste echo. Prima, lading bijbesteld en e'de gebeld voor een afspraak. Kon ik in mijn 9e week terecht maar was me in week 8 die utrogestan zo zat dat ik irma gemailt heb of het wel klopte dat ik dat spul zo lang door moest gebruiken. In overleg met Scholtes overlegd dat ik langs moest koomen en dan zou hij bepalen of ik mocht stoppen. Vond ik prima (blij eigenlijk want extra echo en een week eerder!). Daar aangeekomen, kijkt hij 2 minuten, ziet dat het hartje klopt en mag me weer aankleden. Wil hij al weggaan, moet ik alsnog vragen of ik mag stoppen. Ja dat mag. Opgelucht en blij vertrekken we vervolgend uit DD om vervolgens de volgende dag een rekening van 100 euro op de mat te hebben liggen voor 2 minuten kijken! Misschien naïef van mij hoor maar had toch echt verwacht dat dat een stukje service van hun kant zou zijn. Alsof het ons allemaal niet genoeg geld heeft gekost en dan zo'n rekening durft te sturen!

Sorry, ik weet dat ik in mijn positie misschien niet mag klagen maar las jullie reacties en begon me een beetje op te winden. Dus mochten jullie een positieve test in handen krijgen (wat ik jullie echt van harte gun!!!) ga dan niet naar DD voor een vroege echo want het is echt zonde. Je kunt in je eigen ziekenhuis ook wel een vroege echo regelen.

Gast Shanna42
Geplaatst

Ha die Zoe leuk dat je een berichtje hebt achtergelaten. Super dat je het hartje hebt gehoord, wel een geruststelling of niet?

Wel raar van die bolletjes, ik heb het na de punctie gevraagd en na de terugplaatsing maar ik hoef ze maar twee weken te gebruiken ?! Ik heb ook geen neusspray gekregen jij wel?

Wat betreft de rekening, ik was er al wel achter dat hij (ze) erg zakelijk is, ik kreeg alleen bij de intake en de uitgangsecho het gevoel dat er tijd was om wat te vragen voor de rest was hij weg voordat ik het in de gaten had, de echo's doen ze idd het liefst daar, levert geld op hè, ik heb 1 echo daar gehad en het was idd met 2 min. weer buiten, en I. moest de uitleg over de punctie doen, en die was ook druk met alle telefoontjes tussendoor.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Wat raar dat jij ze dan maar 2 weken hoeft te gebruiken. Ik heb verder ook geen neusspray gehad. Wij hebben alle echo's en metingen ook in dd laten doen en daar nooit en aparte nota van gezien. Ging er daarom ook een beetje vanuit dat deze echo ook gewoon bij de prijs inzat. Ik denk dat wanneer jij een positieve test hebt, ook de utrogestan wel door moet gebruiken maar ze zullen van te voren natuurlijk nooit teveel voor schrijven...

Ben je verder goed aan het broeden?

Gast Shanna42
Geplaatst

Dr S. gaat zo op vakantie dus tegen die tijd mail ik gewoon I. die weet er ook wel het één en ander van. Ik heb voor 15 dagen meegekregen dus mail haar gewoon op tijd.

Hm het broeden gaat wel goed, was een beetje erg onzeker omdat ik gistermiddag niets in mijn inlegkruisje had, behalve een heel klein glazig bolletje met rood/bruin bloed of zo erom heen, was bang dat ik mijn eitje al verloren had. Maar ik heb er nu wel meer vertrouwen in en geloof dat het niet echt kan, nu al verliezen en het schijnt te klein te zijn om te kunnen waarnemen dus daar vertrouw ik maar op, maar de blijdschap is nu wel wat naar de achtergrond verdwenen. Dus afwachten maar.

Liefs van Shanna

Geplaatst

hoi Zoë, allereerst fijn dat de eerst echo goed was, das natuurlijk het belangrijkste maar wat je zegt over die rekening dat vind ik toch wel heel erg hoor. Alsof er nog niet genoeg aan je is verdiend. Ze hadden het in ieder geval op zijn minst moeten zeggen dat dit in rekening gebracht zou worden. Ik las ook hier ergens op het forum dat iemand een 2x zo hoog bedrag kwijt was aan het intakegesprek. Bleek te zijn omdat ze die op een zaterdag hadden. Wordt ook niet van tevoren genoemd dat je dan meer moet betalen. Ik ben zoiezo tot de conclusie gekomen dat de communicatie daar heel veel te wensen over laat. En inderdaad, je ziet dr. S. amper. Hij heeft altijd haast en geen tijd voor uitleg of vragen. Ik vond het ook raar dat hij bij de punctie pas binnenkomt op het moment dat jij daar half wezenloos van de propofol met je benen wijd in de stijgbeugels ligt.. dat kan toch eigenlijk niet? ik vind het jammer dat het zo moet gaan.. ik vond eigenlijk alleen de tp positief, daar nam hij tenminste echt tijd voor.

Gast Shanna42
Geplaatst

Sen ik ben het helemaal met je eens. Had bij de terugplaatsing ook wel verwacht dat hij zou vragen hoe de punctie was gegaan, of ik nog klachten had gehad of zo, maar nee helemaal niets. En ik vind wanneer je eerder al in een ander ziekenhuis IVF of zo gedaan hebt dan weet je een beetje hoe alles gaat en wat je moet vragen, maar dit was mijn eerste keer en een beetje overweldigend allemaal, voor die punctie op maandag werd ik zondagavond door de anesthesist (dld) gebeld met de vraag of ik nog vragen had, en of ik bijzonderheden had, ik ging ervan uit dat ik daar een gesprekje mee zou hebben maar niet dus.

Maar ja ik blijf erbij dat zijn kundigheid bij mij voorop staat en daar geloof ik wel in, als ik zie hoeveel moeite hij voor die tp deed om het eitje op de juiste plek te krijgen petje af hoor.

Liefs van Shan

Geplaatst

Inderdaad, ik vind de kundigheid en de mogelijkheden die ze bieden voortreffelijk maar als patiënt zijnde wordt je een beetje aan je lot overgelaten. Ik weet nog dat we na de tp vroegen hoe het evt met onze cryo's zou gaan. Die heb ik nog nooit gehad en weet dus niet exact hoe dit in z'n werk gaat. Ook dat wordt zo afgekapt met de woorden: eerst maar even afwachten hoe deze embryo's het gaan doen. Ja dat snap ik ook wel, maar ik mag het toch wel vast vragen??? Tot op heden hier dus nog geen antwoord op gekregen. Ik lees hier wel eens wat dat er bijv 2 in 1 rietje zitten. Ik heb dus geen idee...

Shanna, ik hoop dat het een begin van een innesteling is!!

Sen, ik zie dat jij in april weer gaat beginnen. Heel veel succes!

Geplaatst

hoi dames!

Ik heb (nog) geen slechte ervaring met dr. S. Moet ook eerlijk bekennen dat we nu al meer info hebben gekregen dan in Nederland. Dus misschien spreekt dat voor hem ;-)

Vooralsnog heb ik geen "last" van dit alles. Ben wel op mijn hoede nu met al deze verhalen hoor! :D

Groetjes,

Angela

Gast Shanna42
Geplaatst

Hahaha dat gevoel had ik eerst ook hoor, was vol lof over hem, en nog steeds met wat kanttekeningen erbij. Ik had het zelf wel prettig gevonden als ik dit geweten had, want ik heb vaak gedacht o dat bespreekt hij wel voor de punctie, of zoals dat onderzoek met de anesthesist, ik dacht dat krijg je dan bij de FM, ik ben teveel van dingen uitgegaan maar ja dat had je inmiddels al wel gelezen ; -)

Maar iedereen kan de dingen anders ervaren, voor ons was dit de eerste keer dus wist nog helemaal niets dus dat is mss ook wel anders.

LfS

Geplaatst

Tja, dit is onze 3de keer, dus inmiddels weten we wel hoe en wat. Ik weet t ook niet hoor, ben zelf indische, misschien heeft t ermee te maken dat Irma ook een indische is? LOL. (Tenminste....zo klinkt ze aan de telefoon, heb haar nog niet ontmoet, maar er liep de eerste keer een indisch vrouwke rond, die in nederlands mensen te woord stond.....)

Misschien heeft dr.S daarom meer geduld met ons/meer tijd voor ons?

Je weet t niet, hoe dan ook: nog steeds goede berichten over Dusseldorf van onze kant uit dan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden